Scudo Sports

sabit kadromu tam amortisörlümü?

Şerif Şentürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Mart 2008
Mesaj
1.128
Tepki
749
Şehir
izmir
Bisiklet
Scott
(link)
Burdaki test yazısında tam amortisörlü bisikletlerin önde olduğu görülüyor benimde anlamadığım milyarlar verildiği 1 kg için daha ağır olanın daha az güç harcandığı ve parkuru daha çabuk bitirdiği HT bisikletlerin hafif olmasının bir faydası olmuyormu.Şimdiki üreticilerin büyük kısmı 1kg altına indiler ama tam amortisörlü bisikletlerle 1 kg gibi bir rakam önemli bir fark oluşturmuyormu.
 
Scudo
Bisikleti ne amaçla kullanacağınız önemli. Downhill gibi bisiklete çok yüklenilen durumlarda full amortisor gereklidir. Ama cross country kullanım olacaksa hardtail daha iyidir.
 
bahsettiğim cross cuntry ama yarışlarda sabit lerden uzaklaşma görülüyor.
 
tabi ki eğer amortisor sistemi kaliteliyle, lock-out ise, kilitli olmadığı durumlarda da güç kaybı en aza indirgenebilmişse olabilir ama bence cross country için ön amortisor dışında gereksiz. Fazladan ağırlık sonuçta.
 
@BurakCan

Benimde sormak istediğim fazladan 1 kg ağırlık olmasına karşın etkilememesi daha az güç harcanması testteki veriye göre.
 
testteki parkur nasıl bir parkur? bu çok önemli, ayrıca süren kişinin hardtaile mi yoksa full-susp'e mi alışkın olduğu da önemli bence. Kullanılan bisikletlerin marka-modelleri-özellikleri de önemli... Daha birçok faktör var, kararı buradaki teste göre vermek yanlış bence; zira test ayrıntıları verilmemiş.
Ayrıca bu bisikletle yokuş da çıkacağınızı düşünün. Amortisorler yokuşta en büyük düşmanlardandır. Ayrıca yokuşta 1 kg ağırlık çok büyük fark yaratır.

Eğer yüksek seviyede bir full-susp'e ayıracak bütçeniz varsa bir şey diyemeyeceğim.
 
Bisiklet teknolojisi gelişecekse, bu, full amortisörlü bisikletlerin, dolayısıyla düşük ağırlıklı, varyasyonel lock-outlu donanımlarının çeşitlenmesi, en nihayetinde de ucuzlayarak yaygınlaşmasıyla mümkün görünüyor..

Elden geldiğince destek olunmalı..:rolleyes:

Sparki seni seviyorum...
 
@Sencer KAN

yanlış anlamada sende sparkla yatıp sparkla kalkar oldun.Burda bahsedilen 1kg ağırlık farkına rağmen HT karşılaştırıldığında daha iyi olduğu.
 
@Şerif Şentürk

bana ne! bana ne!! Sparki de Sparki.. :p :p
Şerif'çim, benim bu konudaki teknik analizim de bu kadarcık olur yahu..:rolleyes:

1 kg konusunda ise..

tüm sporcuların beden kitle endekslerinin TAM, kilo dengelerinin muazzam!! olmadığı düşünülürse, iniş dinamizmini pozitif anlamda başlı başına değiştiren full amortisörün dikenlerine, bence!! yaydığı o güzel ve kalıcı koku nedeniyle katlanılır..
 
Konu başlığına bakarsak ben full amortisörlü derim çünkü artık sabit kadrolu ağırlığında full amortisörlü bisikletler var ön ve arka amortisörleride kitlersen oldu sana sabit kadro...
 
Parkurda eğer aynı noktalar arasında pedal çevrildiyse HT'lerin daha
avantajlı çıkması lazım ne olursa olsun, FS kadrolu bir bisikletin aynı
rijitliğe ulaşacağını sanmıyorum.

FS'lerin HT'ye cross country deki avantajları inişlerden başka,
sarsıntı nedeniyle HT'leri ayakta kullandığınız bazı kısımlarda
FS'de daha rahat oturup kadanslı biçimde pedallayabilmeniz,
bu kısımlarda hız ve zaman kaybını azaltabiliyor.
 
Geri