Ruble teknik sorusu

Turhan Evci

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Eylül 2004
Mesaj
613
Tepki
313
Şehir
Fenerbahce/Istanbul
Selam ben MTB kullanıyorum.
9 lu dişli yada 8 li dişli rublelerde 11-23 , 11-32 gibi seçenekler bulunmakta.
Bu rakamlar neyin ölçüsüdür?
Bu ölçülere göre arka vitesin uzun yada kısa boyunlu olmasının bir bağlantısı varmıdır. ?

Şu anda uzun boyunlu arka vites kullanıyorum vede 9 lu dişli grubu rublem var.
Bisikletimi sıfır aldım ve aldığım günden beridir, ani hızlanmalarda ön taraf orta dişlide iken arka vitesi 2 dişli peşpeşe ufaltmak zorunda kalıyorum.
Tek dişli attırdığımda sanki 1 tur boşa pedal çeviriyormuşum hissine kapılıyorum.
Bu durum normalmidir ? Yoksa rublenin 11-23 yada 11-32 rakamlarıyla bağlantılımıdır ?
Yoksa benim bacak devir sayım aradaki dişliye yetmemektemidir ?
 
Scudo

HaliliOzturk

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Temmuz 2005
Mesaj
7.157
Tepki
7
Vitesin o şekilde boşlaması, pedal devri ile alakalıdır diye düşünüyorum.
Bahsettiğiniz numaralar ise 11-23 örneğin; en küçük dişli 11li, en büyük dişli de 23lü demek olur ki bu bir yol rublesidir. MTB için seçenekler genelde 11-32, 11-34, 12-32 ve 12-34 şeklinde olur :).
Kısa ve öz oldu sanırım.
 

Uğur Taşdemir

Forum Bağımlısı
Kayıt
8 Temmuz 2005
Mesaj
1.023
Tepki
598
Şehir
İstanbul
11-23 bir yol rublesinde dişliler aşağıdaki diş sayısına göre sıralanır;

11-12-13-14-15-16-17-19-21-23

11-32 lik MTB rublesinde ise şöyledir;

11-12-14-16-18-21-24-28-32

hızlanırken 2 veya daha fazla vites yükseltme ihtiyacınız iki şeyden kaynaklanabilir;
1- bacaklarınız kuvvetlenmiş olabilir
2- bu olayı aşağı doğru eğimli yerlerde denemiş olabilirsiniz

3- hepsi :)

uzun bacaklı arka vitesler genelde MTB ler için dir çünkü 32 veya 34 gibi büyük (yol rublelerine göre) bir dişli kısa bacak bir arka vitesi fazlaca gerecektir. Bununla birlikte kısa bacak arka vites tercih edenler de yok değildir. Ayrıca yol rublesini MTB bisikletinde kullananlar da var. :)
 
  • Beğen
Tepkiler: t-genc

Tolga Gürgün

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Aralık 2005
Mesaj
1.639
Tepki
2.142
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Pinarello
Arkadaşlar Selam,

Öncelikli olarak bilgiler için teşekkürler.Turhan Bey ' in sorusuna ilave olarak dişli sayısı açısından ön taraftaki durum nedir ? Yol bisikleti ve Mtb karşılaştırmalı olarak . . .

Şimdiden teşekkürler,

Tolga Gürgün
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
Yol aynakollarında da 2'li ve 3'lü yapraklar vardır.Çoğunluk 2 yapraklı aynakol kullanır.
Aynakol dişli oranları yol bisikletlerinde 52-42 (eski modellerde), 52-39, 53-39, 56-39 şeklinde gider.
Büyük yaprağın diş sayısı ne kadar büyükse, o kadar hızlı gidersiniz.
Büyük yapraktan, küçüğe geçtiğinizde birden 17 diş farkı ortaya çıkıyor, burada pedal çevirirken bir boşluk olması normaldir.Bunu önlemek için ön vitesi küçüğe indirdiğinizde, arka vitesi de tersine yönlendirin ki aradaki diş oranı farkı (ve boşluk oranı) azalsın.
 

Oxsy

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Ekim 2006
Mesaj
1.899
Tepki
2.003
Şehir
İstanbul
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Focus
Bisiklet türü
Yol bisikleti
birde bisikletinizi kullanırken zinciri çapraz kullanmamaya özen gösterirseniz aktarma sisteminizdeki aşınmayı en aza indirmiş olursunuz.mesela zincir önde en üst çarkta iken arkada 5. vitesten yukarı çıkmamak gibi(4.,3.,2.ve 1. gibi)
 

Hakan Yazman

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ekim 2004
Mesaj
3.960
Tepki
5.442
Şehir
Alanya/İstanbul
Selam Turhan abi,
Öncelikle mtb de 11-23 pek görülmüyor nedeni de aşikar olarak mtb de dik yokuşların çıkmak için yeterli gelmeyişi.

Ani hızlanmada bir sonraki vitesin boşta kalması durumu gayet doğal, zira bisiklet ani olarak ivmelendiği için o momentumla normalden fazla hızlanıyor ve alttaki vites hafif kalıyor. Buna pek dikkat etmedim ama sanırım farkında olmadan otomatik olarak ben de sprint attığım zamanlar 1 den fazla vites geçiriyorum...