RPM bilgisi hakkında nedir ne işe yarar?

Ekrem Yılmaztürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2012
Mesaj
788
Tepki
477
Şehir
Isparta
Bisiklet
Cube
Merhabalar ,araştırdım ama yanlışmı arattım bilmiyorum bilgiye denk gelemedim Türkçe.km saati arayışı içerisindeyim bazı modellerde ayrıca rpm kit veriliyor oradan kafa karışıklığıyla RPM hesabı ne içinidr nasıl hesaplanmalıdır diye soruyorum? örneğin nabız hesabıyla ilgili bilgiler mevcut ne işe yaradığı nasıl hesaplanması gerektiği vs.. ama devir konusuna nasıl bakılıyor ne için bakılıyor anlatabilecek katkıda bulunabilecek birileri olursa çok sevinirim şimdiden teşekkürler...:)
 
Scudo

Emre G.

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mart 2012
Mesaj
1.558
Tepki
797
Şehir
Ankara
İsim
Emre Gulen
Başlangıç
2016—17
Bisiklet
Diğer
@Ekrem Yılmaztürk

Devir ölçme aynakoldan yapılıyor olabilirmi ? :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekrem Yılmaztürk

Ekrem Yılmaztürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2012
Mesaj
788
Tepki
477
Şehir
Isparta
Bisiklet
Cube
evet sensör var ayrıca oda devir ölçümünü yapıyor ama sorduğum bu değildi:) nabız ölçümünde yaşa göre yapılan yüzdelik hesaplar var ya devir için bu tip birşey var mı yani ideal sayılar gibi mesela,kullananlar neye göre kullanıyor ne için kullanıyor bunu merak ediyorum
 

Ekrem Yılmaztürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2012
Mesaj
788
Tepki
477
Şehir
Isparta
Bisiklet
Cube
@yucel gulesenoglu
abi işte bunun bir hesabı var mı siz neye kıyasen bu değerde kullanıyorsunuz ben bunu merak ediyorum.'ideal/olması gereken' bir devir var mı ?
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Benim bildiğim kadarıyla sabit bir ideal değer yok. Ne kadar fazla efor harcıyorsanız kadansınız da aynı ölçüde yüksek olmalı; 2-3 saat boyunca sürdürebileceğiniz bir güç uyguluyorsanız 90-100 arası iyidir diye biliyorum, sprintte ya da çok zorlu bir tırmanışta 120'yi bulur hatta aşar, salına salına geziyorsanız 40-50 de olabilir...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekrem Yılmaztürk

yucel gulesenoglu

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Ağustos 2011
Mesaj
517
Tepki
360
Şehir
karşıyaka
Bisiklet
Pinarello
valla benden daha tecrübelilerin bu kadans aralığında sürekli gidebilmelisin dediğini hatırlıyorum... birde daha düşük kadanslarda bacaklara daha fazla yük biniyor ve daha çabuk yoruluyorlar ama alıştırınca bu aralıkta uzun süre yorulmadan gidebliyorsun.
 

Ekrem Yılmaztürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2012
Mesaj
788
Tepki
477
Şehir
Isparta
Bisiklet
Cube
bilgi akışı devam ederse konu hakkında eksik giderilir, vakit ayıranlarada ayrı ayrı teşekkür ederim sağolun var olun:)
 

Cengiz Parlakgül

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Nisan 2008
Mesaj
1.120
Tepki
748
Şehir
istanbul
İsim
cengiz parlakgül
Incelerseniz her bisikletcinim kendi kadans degerleri vardir anlayacaginiz kadan vites farkliligindan dolayi sizin stilinize gore degisir, bacaginizda guc varsa kas varsa agir viteste dusuk kadans, yolunuz duz ise orta viteste yuksek kadans yolunuz uzun ise dusuk viteste yuksek kadans gibi. Ayni sekilde %100 dayaniklilik antrenmaninda yuksek kadans, %50 kas antrenmaninda yuksek vites dusuk kadans kullanilir. Bireye ozgudur, vitese gore degisir. 120 devirler falan soylenmistirde o is okadar kolay degil 4 saat camasir makinasindan daha hizli donduremezsiniz bacaklari, siz gittiginiz egimi mesafeyi antrenman sayinizi dinlenik ve hareketli nabzinizi bildirin ona gore birseyler bakalim.
Yada bir hiz hedefi koyun kafaniza ortalama, uygun vitesinizi deneme yanilma yontemi ile bulun ve o kadansta ilerleyin kendinizi rahat hissettiginiz degerde hepimizin yaptigi gibi, sunuda ekleyeyim yuksek kadans antrenmanlarinda yag yakimi max olur, laktat esiginizde yukselir cunku kaslar cok hizli kasilip gevsedigi icin yeteri kadar oksijen bulamaz, ote yandan dusuk kadansta yuksek vites yaptiginizda kutlesel kas gelisimi gozlenir, yuksek kadans yuksek viteste ise canina okuma dedigimiz olay gerceklesir bacaklarin canina okunur. Arada yapmak gerek roller trainerda. Iyi gelir, fazlasi kalbe zararlidir. Kadanstan onemlisi nabzinizdir, gerisi teferruat

Ek bilgi: rpm ile muzikteki bpm benzemektedirler genelde sporcular bu yolu kullanarak kendilerine track list ayarlarlar boylece antrenmanlar daha acili daha yararli ve daha hos hale gelir. Rpm Revolutions per minute demektir bir dakikadaki tur miktari anlamina gelir, bpm ise beats per minute yani dakikadaki vurus sayisidir.
 

Ekrem Yılmaztürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2012
Mesaj
788
Tepki
477
Şehir
Isparta
Bisiklet
Cube
hocam çok teşekkürler ben şu an kullandığımdan dolayı değil ama acaba almalımıyım nabız ile beraber kontrollü gitsin diye düşünüyordum.önceden de merak ettiğim bir konuydu bilgide edinmek istedim.konuyu az buçuk kavradığımı düşünüyorum forumda okumştum yüksek kadansın faydalı olduğunu o günden beride dikkat etmeye çalışıyorum ama anladığım kadarıyla benim şu anki halim için çok da gerekli olmayacağıdır , bilgiler için çok teşekkür ederim vakit ayırdınız aydınlandım valla sağolun:alkis:
 

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
5.999
Tepki
25.898
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
yol bisikleti için en az 90 kadans kabul görmüş bir değerdir. dayanıklılık-güç vs. vs. aklınıza ne geliyorsa tüm bunlar için en ideal kadans 90-110dur. yani pedalınız 1 dakikada 90 kez dönecek. örneğin bacaklarınızdan birini sayarak takip edebilirsiniz. ama sakın ikisini de saymayın :) 90 sandığınız kadans 45 çıkar ozaman
sağ bacak dakikada 90 kez en üst seviyeye çıkacak, yada en alt seviyeye inecek, siz nasıl daha kolay sayarsanız.

sırf kadansı doğru çevirmek için cihaz almaya gerek yok, bikaç gün boyunca içinizden sayarak 90ın altına inmemeye çalışırsanız, ayaklarınız alışır zaten bikaç günde. sonra saymanıza gerek kalmaz :)
2 saniyede 3 kez en üst (yada en alt) noktaya gelecek sağ ayağınız unutmayın :) çok az daha hızlı olabilir.
ama selenin üzerinde hoplamaya başlıyorsanız anlayın ki 140-150 kadanstasınız

ne 80 ne 120.. ortayı bulmak okadar zor değil, alışabilirsiniz bence
 

Ekrem Yılmaztürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2012
Mesaj
788
Tepki
477
Şehir
Isparta
Bisiklet
Cube
gece gece aydınlanıyorum mutlu oldum valla, konuyu açarken bilgi gelir inşallah demiştim çok sevinidim tekrardan çok teşekkür ederim:)
 

Bahadır Gürel

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Haziran 2011
Mesaj
2.067
Tepki
7.945
Yaş
55
Şehir
Maltepe/İstanbul
İsim
Bahadır Gürel
Bisiklet
Geotech
Kadanstan daha önemlisi ivmelenme hareketi yapmamanızdır. Yani pedal çeviriyorsanız tur boyunca aynı kadansı koruyacak şekilde hareket etmelisiniz.

Bisikletçiler harcadıkları enerjinin bir kısmını değişen kadanstan dolayı pedala uyguladıkları (gereksiz) ivmelenme hareketine harcarlar. Gereksiz diyorum çünkü ivmelenme fazladan güç gerektirir. Bu da enerjinizin daha fazla tüketilmesine denk geliyor.

Örneğin bir yokuş düşünün; ideal eğimde, yani her noktası %x eğimde. Böyle bir yokuşta bir kadans tutturduğunuzda kadansınızı bozmadan rampa sonuna ulaştığınızda harcadığınız güç, her noktasında eğimi farklı ama ortalama eğimi bir öncekiyle aynı olan rampada harcayacağınız güçten daha azdır. Çünkü değişken eğimli rampa boyunca kadansınızda değişme olacaktır. Bunu önlemek için de vitesleri kadansınızı sabit kalacak şekilde değiştirmeniz gerekiyor. Yani şöyle düşünün; yol boyunca vitesi sürekli değiştirmeye hazır olmalısınız. Pedalda zorluk hissettiğinizde (ya da çok boşta hissettiğinizde) vitesi değiştirmeniz gerekir, kadansı değil.

Örneğin ileride kırmızı ışığın yandığını gördünüz; doğal olarak vites küçülteceksiniz ve bu küçültme işlemi aralıklarla, kalkışta bacaklarınızı zorlamayacak seviyeye kadar inmelidir. Kalkışta da tam tersi olacaktır. Burada, duran bir bisikleti kadansı bozmadan istediğiniz hıza getirene kadar harcadığınız enerji en düşük seviyede olacaktır.
 

Tuncay Üner

Forum Bağımlısı
Kayıt
16 Mayıs 2012
Mesaj
962
Tepki
619
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Trek
Önemli olan kadans değil, nabızdır.

Yol bisikleinde illa X kadans olacak diye birşey yok. Nekadar kadans yapacağınız nabız ile alakalıdır. Rüzgarlı parkurda yapabileceğiniz maksimum kadans ile rüzgarsız yolda yapabileceğiniz maksimum kadans değişir.

İşte bunların hepsini belirleyen nabızdır. Daha doğrusu "anaerobik eşik".

Herkesin bir anaerobik eşiği vardır. Benimki 163-167 BPM arasıdır. Bu nabız değerlerini aştığımda, vücut altyapım ortaya çıkan laktik asidi dokulardan uzaklaştıramamaya(kapasitesi yetmez) başlar ve dokularda laktik asit birikmeye başlar. İşte tam bu an, kaslarımın yanmaya başladığını ve artık tükenmeye başladığımı hissederim.

İnsanın bu yapısı içten yanmalı motorlara çok benziyor. Yakıt ve oksijen gereksinimi, motor gücü(kas gücü), sübaplar vs. Neredeyse aynısı.


Şimdi, kısaca soruna pratik olarak cevap verecek olursam bisiklette RPM terimi değil kadans terimi kullanılıyor. Bildiğim kadarıyla kadansın hesabı falan olmaz, daha doğrusu neyin hesaplanabileceği hakkında bir fikrim yok. Nabız hesabı da antreman teknikleri ile alakalıdır. Önce maksimum nabzını bulup ona göre bazı hesaplar yapılıyor, ama dediğim gibi antreman teknikleriyle alakalı.

Sizin önce yapmanız gereken nabız kiti olan bir bisiklet bilgisayarı edinmek. Daha sonra bir müddet nabız değerlerinizi inceleyin. Tükenmeye başladığınız nabız değerini bulmanız çok zaman almaz. (maksimum nabız değeri/anaerobik eşik) Bu değeri tam olarak bulduktan sonra, istediğiniz ne hesap varsa yapmaya/öğrenmeye başlayabilirsiniz. Ama ilk önce maksimum nabız değerini bulmanız şarttır.

Zaten bu eşiği bulduğunuzda, yokuşlarda bu eşiği aşmayarak nekadar kolay ve tükenmeden yokuş çıkmaya başladığınızı gördüğünüzde şaşırabilirsiniz. "Tükenmeden yokuş çıkmak" kulağa ne hoş geliyor değil mi? :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekrem Yılmaztürk

Tunç Tuncay

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Haziran 2007
Mesaj
653
Tepki
828
Şehir
Ankara
İsim
Tunç Tuncay
Bisiklet
Canyon
Birde genelleme vardır tabiki yukarıdaki bilgi gibi tüm detaylar kişiye özel olmakla birlikte uzun ve sağlıklı sürebilmek adına yol bisikleti için 90-100 mtb içinde 70-80 devir aralığında binmek ve bu devirlerdeki kalp atım sayısınıda aerobik kalp atış limitleri içinde tutmak uzun ve sağlıklı bisiklete binebilmenin temel şartlarından birisidir. Çünki aerobik limit aşıldığında kaslardaki laktik asit birikimi çok hızlanmakta ve yorgunluk belirltileri daha çabuk ortaya çıkmaktadır. Düşük devirlerde ise kas ve eklemlere daha çok yük bindirerek pedal çevrildiğinden çok zorlanmaya bağlı olarak kas ve eklem ağrıları olma riski vardır. Tabi bir idman programı içinde iseniz bunların hepside belli limit ve ölçülerde yapılması gerekli egzersizlerdir ancak uzun süreli sürüşlerde vücudumuzdan optimum verimi alabilmek için devir ve kalp atımını birikte hesaba katmak doğru olacaktır.
 

Ekrem Yılmaztürk

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2012
Mesaj
788
Tepki
477
Şehir
Isparta
Bisiklet
Cube
Bahadır Gürel ,Tuncay Üner ,tunç tuncay sizlere de ayrı ayrı teşekkür ederim güzel bilgiler edindim dediğiniz gibi kadans hesabı şu an için benim seviyemde olan biri için oldukça teferruat ama nabız ölçümünü yapmak gerek diye düşünüyorum gerçekten ben araştırmalarıma bu yönlü devam edeyim,tekrardan teşekkürler:)
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Kadans kavramı kişiden kişiye değişiyor.
Mesela benim en rahat ettiğim aralık 90-100 arası. 110'a kadar her şey yolunda, fakat daha üstü rahatsız ediyor. Aynı şekilde 90'ın altı da rahatsız etmeye başlıyor bacaklarımı.

Genelde ben bu aralıkta kullanıyorum bisikleti kısacası. Tabii ki yokuşlarda, sprintlerde düşüyor fakat genel ortalamam bu şekilde. Ayrıca şöyle bir şey gördüm kayıtlarımda.
Kadans ortalamam 100'e ne kadar yakınsa ortalama o kadar yüksek çıkmış turlarda.

Ha bu bilgiyi görmek ne işimize yarıyor. Açıkçası yaramıyor. Siz zaten vücudunuzu dinliyorsunuz.
O an yaklaşık olarak kaç kadans yaptığınızı da biliyorsunuz zaten.
Kaydedilmesi daha sonra benim yaptığım gibi karşılaştırmada iyi oluyor fakat kimse bilgisayardan kadansına bakıp da vites değiştirmemiştir sanırım. Herkes vücudunu dinliyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ekrem Yılmaztürk

ykaracavus

Üye
Kayıt
14 Aralık 2012
Mesaj
46
Tepki
8
Şehir
İstanbul
(link)

yukarıdaki linkteki ürün iphone 4 ile çalışır mı? burada çalışacağı belirtilmiş ama bazı sitelerde de sadece iphone 4s veya 5 uyumluluğu olduğu belirtilmiş. İphone 4 için strava ile entegre çalışan bu tip bir nabız sensörü tavsiyesinde bulunabileceklere şimdiden teşekkürler.
 

yucel gulesenoglu

Forum Demirbaşı
Kayıt
15 Ağustos 2011
Mesaj
517
Tepki
360
Şehir
karşıyaka
Bisiklet
Pinarello
@Gökhan Toros

ben vites değiştirirken kadansa bakıyorum tabi tamamen bitmemişsem :) buda genelde 115-118 rpm civarı oluyor..
 

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
@yucel gulesenoglu

Demek istediğim şu;
kadansa bakıyorsunuz ama, o bilgi orada olmasa da yine o aralıkta değiştireceksiniz vitesi.