Rotor neden deliklidir ?

Kayıt
1 Ekim 2015
Mesaj
16
Tepki
2
Yaş
27
Şehir
Çorum
İsim
Burak Poyraz
Bisiklet
Salcano
Bisikleti aldıgımdan beri kafamda bu deli soru. Acaba daha fazla balata yesin diye mi? Yoksa ayrı bir özelliği mi var?
 
Scudo

Enes Dökmen

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Mayıs 2015
Mesaj
1.093
Tepki
769
Şehir
Bursa
İsim
enes dökmen
Bisiklet
Mosso
bence şekil olsun diye
 

Saikou

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Mart 2015
Mesaj
402
Tepki
336
Yaş
44
Şehir
Ankara
İsim
Ali B
Bisiklet
Scott
Agirligi dusurmek ve pislikler aradaki deliklere takilsin, balata ve rotoru cizip durmasin diye.

Farkli tasarimlarin sekil oldugu da dogru tabi.
 
  • Beğen
Tepkiler: Kuzey Ege

Saikou

Forum Demirbaşı
Kayıt
20 Mart 2015
Mesaj
402
Tepki
336
Yaş
44
Şehir
Ankara
İsim
Ali B
Bisiklet
Scott
@poyrazburak
Niye ki?
 

M.Furkan Kurt

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Temmuz 2015
Mesaj
440
Tepki
134
Yaş
27
Şehir
Ankara
İsim
Furkan
Bisiklet
Carraro
@chnkrmz katılıyorum.Balatalar rotoru isindirdigi için çabuk soğuğun diye yapmışlardır.
 

aktasg

Üye
Kayıt
12 Mayıs 2015
Mesaj
19
Tepki
6
Yaş
45
Şehir
İstanbul
İsim
Gürcan AKTAŞ
Bisiklet
Bisan
Bence hafif olsun, çok ısındığında daha çabuk soğuyabilsin diye. Bir de estetik/havalı görünsün diye.
 

Gjankrow

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Ağustos 2014
Mesaj
1.719
Tepki
3.299
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
Hafif olması, ham madde tasarrufu sağlaması, çabuk soğuması, fiyatının düşük olması gibi sebepler başı çeker.
 

gokhankoc

Aktif Üye
Kayıt
19 Mart 2015
Mesaj
193
Tepki
469
Yaş
48
Şehir
İstanbul
İsim
Gökhan Koç
Bisiklet
Specialized
Fren yapma kabaca enerji kaybetme, enerjiyi düşürme olarak açıklanabilir. Enerjiyi düşürme de bu durumda ancak mevcut enerjiyi sürtünme vasıtasıyla ısı enerjisine çevirmekle olabiliyor (bakınız ampul ısı enerjisini ışığa dönüştürür ;)). Enerji dönüşümü mekanizmasının temeli olan sürtünme esnasında meydana çıkan ısı enerjisini hızlı bir şekilde uzaklaştırmak gerekir ki verim artsın frenleme hızlı ve etkili olsun. İşte bu nedenle delikler hızlı soğuma için vardır. Hafifletme de bir etken tabi ki. Gönül isterdi ki arabalardaki gibi çift kat diskler olsun ve aralarında ısı transfer yüzeyini artırmak için kanatçıklar olsun vs. ama bu da oldukça ağır ve pahalıya mal olur.
 

Yusuf !!WOW!!

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Temmuz 2015
Mesaj
1.095
Tepki
1.503
Yaş
27
Şehir
İzmir
İsim
Yusuf
Otomobil yarışlarında da görülür. Araçların frenleri kıpkırmızı olur ya hep, işte o kırmızılık olmasın ve frenler daha uzun ömürlü olsun diye yapılıyor. Disk soğuk kaldığı için fren performansı artıyor. Otomobillerde delikli rotoru pek önermezler çatlama yaptığı için ama bisiklette durumlar farklı olduğu için sıkıntı yok :D
Fading (WIKIPEDI)

Fading, ısı etkisiyle fren gücünün düşmesidir. Otomobil fren sistemindeki en büyük problem sürekli kullanımda ısınması ve belli bir sıcaklığın üzerinde balataların aşırı ısı nedeniyle kaydırmaya başlamasıdır. Bu ısınma problemini ortadan kaldırmak için üreticiler soğutmalı fren diskleri üretmektedir, Bu diskler iki katmandan meydana gelir. Disk katmanlarının arasında bulunan boşlukta sürekli hava akımı olduğundan disk aşırı ısınmaz ve balataların kaydırma sorunu azalır. Diğer bir yöntem ise fren diskleri üzerinde delikler açarak havayla temasını artırmaktır. Genellikle oto sanayi sitelerinde başvurulan bu yöntem yine ısınmayı azaltarak frenleme gücünü artırmayı amaçlar. Bu yöntemler genellikle sportif kullanıma yönelik otomobillerde kullanır. Bu çalışmalar kontrolsüz olarak yapıldığında fren diskinin dayanıklılığını azaltarak çatlama riskini artırabilir.
 

Bianchi tdl 1300

Forum Demirbaşı
Kayıt
18 Ekim 2015
Mesaj
536
Tepki
256
Şehir
İstanbul-Beylikdüzü
İsim
Kartal kaan
Ben rotor deliklerine 2, 3 tane en küçük asma kilitlerden takiyorum hem arkaya hem öne bide kadro arka tekerlegi doğalgaz borusuna kilitliyorum
Küçücük asma kilit bile cazdirabilir hırsızları :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Yusuf !!WOW!!

ozgur908

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Mayıs 2012
Mesaj
715
Tepki
999
Şehir
İstanbul
@Atilla Gobel
ekonomi bu konuda bir etken değil. metal parça üstünde açılan deliklerden elde edilen metal talaşı geri dönüşüm değerine sahip olmayabilir. ayrıca bu delikleri açmak için makinelerin daha fazla çalışması gerekir bu da üretici için üretim hızını düşürüp maliyeti arttıran bir faktördür.
 
  • Beğen
Tepkiler: Hrii3y ve Gjankrow

BORA34

Aktif Üye
Kayıt
5 Ocak 2015
Mesaj
180
Tepki
122
Şehir
İSTANBUL
İsim
BORA
Bisiklet
Cube
Ağırlıktan ve çabuk soğumasından
 

uguryilmaz144

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Nisan 2015
Mesaj
1.619
Tepki
2.755
Yaş
32
Şehir
İzmir
İsim
Uğur Yılmaz
Bisiklet
Mosso
Esas amaç ağırlıktan kazanmak değil, diskin yüzey alanını arttırarak daha verimli soğuma sağlamak ve frenleme yaparken yabancı partiküllerin bu deliklere girerek balata ve disk arasında kalmasını engelleyerek frenleme gücünü arttırmaktır.
 
Kayıt
15 Eylül 2015
Mesaj
106
Tepki
70
Şehir
İstanbul
İsim
Oğuz
Başlangıç
2006—07
Bisiklet
Atala
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Agirlik icin degil havalandirma deligi onlar
 

kellemusic

Aktif Üye
Kayıt
18 Temmuz 2015
Mesaj
139
Tepki
85
Şehir
Hamburg
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Specialized
Bisiklet türü
Cyclocross
Yağmurlu havalarda frenin etkisini de arttırır ayrıca.


hali hazırda @uguryilmaz144 'ın dediğine geliyor.