Rotor neden deliklidir ?

Konu, 'Bisiklet Seçimi' kısmında poyrazburak tarafından paylaşıldı.

  1. poyrazburak

    poyrazburak Yeni Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    1 Ekim 2015
    Mesajlar:
    30
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Çorum
    Adı:
    Burak Poyraz
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Bisikleti aldıgımdan beri kafamda bu deli soru. Acaba daha fazla balata yesin diye mi? Yoksa ayrı bir özelliği mi var?
     
  2. Enes Dökmen

    Enes Dökmen İnce Lastik Youtube

    Kayıt:
    3 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    1.100
    Beğeniler:
    858
    Şehir:
    Bursa
    Adı:
    enes dökmen
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    bence şekil olsun diye
     
  3. Saikou

    Saikou Kıdemli Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    20 Mart 2015
    Mesajlar:
    389
    Beğeniler:
    332
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ali B
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Agirligi dusurmek ve pislikler aradaki deliklere takilsin, balata ve rotoru cizip durmasin diye.

    Farkli tasarimlarin sekil oldugu da dogru tabi.
     
    Kuzey Ege bunu beğendi.
  4. chnkrmz

    chnkrmz cimi cimi qua qua

    Yaş:
    29
    Kayıt:
    16 Şubat 2014
    Mesajlar:
    6.083
    Beğeniler:
    6.524
    Şehir:
    54karya
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    çabuk soğusun diye
     
  5. #5
    poyrazburak

    poyrazburak Yeni Üye

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    1 Ekim 2015
    Mesajlar:
    30
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Çorum
    Adı:
    Burak Poyraz
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    @b0zbey peki daha fazla balata yemez mi delikli rotor?
     
  6. Saikou

    Saikou Kıdemli Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    20 Mart 2015
    Mesajlar:
    389
    Beğeniler:
    332
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Ali B
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Niye ki?
     
  7. M.Furkan Kurt

    M.Furkan Kurt Forum Demirbaşı

    Yaş:
    20
    Kayıt:
    2 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    467
    Beğeniler:
    154
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Furkan
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    @chnkrmz katılıyorum.Balatalar rotoru isindirdigi için çabuk soğuğun diye yapmışlardır.
     
  8. aktasg

    aktasg Yeni Üye

    Yaş:
    38
    Kayıt:
    12 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gürcan AKTAŞ
    Bisiklet:
    Bisan
    Seviye:
    Bence hafif olsun, çok ısındığında daha çabuk soğuyabilsin diye. Bir de estetik/havalı görünsün diye.
     
  9. Atilla G.

    Atilla G. Delaney

    Kayıt:
    13 Ağustos 2014
    Mesajlar:
    1.968
    Beğeniler:
    4.808
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Salcano
    Seviye:
    Hafif olması, ham madde tasarrufu sağlaması, çabuk soğuması, fiyatının düşük olması gibi sebepler başı çeker.
     
  10. gokhankoc

    gokhankoc Kıdemli Üye

    Yaş:
    41
    Kayıt:
    19 Mart 2015
    Mesajlar:
    210
    Beğeniler:
    727
    Şehir:
    İstanbul
    Adı:
    Gökhan Koç
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Fren yapma kabaca enerji kaybetme, enerjiyi düşürme olarak açıklanabilir. Enerjiyi düşürme de bu durumda ancak mevcut enerjiyi sürtünme vasıtasıyla ısı enerjisine çevirmekle olabiliyor (bakınız ampul ısı enerjisini ışığa dönüştürür ;)). Enerji dönüşümü mekanizmasının temeli olan sürtünme esnasında meydana çıkan ısı enerjisini hızlı bir şekilde uzaklaştırmak gerekir ki verim artsın frenleme hızlı ve etkili olsun. İşte bu nedenle delikler hızlı soğuma için vardır. Hafifletme de bir etken tabi ki. Gönül isterdi ki arabalardaki gibi çift kat diskler olsun ve aralarında ısı transfer yüzeyini artırmak için kanatçıklar olsun vs. ama bu da oldukça ağır ve pahalıya mal olur.
     
  11. Yusuf !!WOW!!

    Yusuf !!WOW!! Hassikomee

    Yaş:
    21
    Kayıt:
    15 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    1.078
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Yusuf
    Seviye:
    Otomobil yarışlarında da görülür. Araçların frenleri kıpkırmızı olur ya hep, işte o kırmızılık olmasın ve frenler daha uzun ömürlü olsun diye yapılıyor. Disk soğuk kaldığı için fren performansı artıyor. Otomobillerde delikli rotoru pek önermezler çatlama yaptığı için ama bisiklette durumlar farklı olduğu için sıkıntı yok :D
    Fading (WIKIPEDI)

    Fading, ısı etkisiyle fren gücünün düşmesidir. Otomobil fren sistemindeki en büyük problem sürekli kullanımda ısınması ve belli bir sıcaklığın üzerinde balataların aşırı ısı nedeniyle kaydırmaya başlamasıdır. Bu ısınma problemini ortadan kaldırmak için üreticiler soğutmalı fren diskleri üretmektedir, Bu diskler iki katmandan meydana gelir. Disk katmanlarının arasında bulunan boşlukta sürekli hava akımı olduğundan disk aşırı ısınmaz ve balataların kaydırma sorunu azalır. Diğer bir yöntem ise fren diskleri üzerinde delikler açarak havayla temasını artırmaktır. Genellikle oto sanayi sitelerinde başvurulan bu yöntem yine ısınmayı azaltarak frenleme gücünü artırmayı amaçlar. Bu yöntemler genellikle sportif kullanıma yönelik otomobillerde kullanır. Bu çalışmalar kontrolsüz olarak yapıldığında fren diskinin dayanıklılığını azaltarak çatlama riskini artırabilir.
     
  12. Bianchi tdl 1300

    Bianchi tdl 1300 Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    18 Ekim 2015
    Mesajlar:
    559
    Beğeniler:
    267
    Şehir:
    İstanbul-Beylikdüzü
    Adı:
    Kartal kaan
    Seviye:
    Ben rotor deliklerine 2, 3 tane en küçük asma kilitlerden takiyorum hem arkaya hem öne bide kadro arka tekerlegi doğalgaz borusuna kilitliyorum
    Küçücük asma kilit bile cazdirabilir hırsızları :)
     
    Yusuf !!WOW!! bunu beğendi.
  13. ozgur908

    ozgur908 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mayıs 2012
    Mesajlar:
    745
    Beğeniler:
    1.175
    Şehir:
    İstanbul
    Seviye:
    @Atilla Gobel
    ekonomi bu konuda bir etken değil. metal parça üstünde açılan deliklerden elde edilen metal talaşı geri dönüşüm değerine sahip olmayabilir. ayrıca bu delikleri açmak için makinelerin daha fazla çalışması gerekir bu da üretici için üretim hızını düşürüp maliyeti arttıran bir faktördür.
     
    Hrii3y ve Atilla G. bunu beğendi.
  14. BORA34

    BORA34 CUBE ACID

    Kayıt:
    5 Ocak 2015
    Mesajlar:
    195
    Beğeniler:
    145
    Şehir:
    İSTANBUL
    Adı:
    BORA
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Ağırlıktan ve çabuk soğumasından
     
  15. uguryilmaz144

    uguryilmaz144 Onursal Üye

    Yaş:
    26
    Kayıt:
    1 Nisan 2015
    Mesajlar:
    1.931
    Beğeniler:
    4.628
    Şehir:
    İzmir
    Adı:
    Uğur Yılmaz
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    Esas amaç ağırlıktan kazanmak değil, diskin yüzey alanını arttırarak daha verimli soğuma sağlamak ve frenleme yaparken yabancı partiküllerin bu deliklere girerek balata ve disk arasında kalmasını engelleyerek frenleme gücünü arttırmaktır.
     
    Kuzey Ege ve Yusuf !!WOW!! bunu beğendi.
  16. oguzcan.abay

    oguzcan.abay Dağ Bisikletçisi

    Yaş:
    19
    Kayıt:
    15 Eylül 2015
    Mesajlar:
    103
    Beğeniler:
    60
    Şehir:
    Denizli-Merkezefendi
    Adı:
    Oğuz Can Abay
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Agirlik icin degil havalandirma deligi onlar
     
  17. kellemusic

    kellemusic Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Temmuz 2015
    Mesajlar:
    137
    Beğeniler:
    91
    Şehir:
    Edirne
    Bisiklet:
    Specialized
    Seviye:
    Yağmurlu havalarda frenin etkisini de arttırır ayrıca.


    hali hazırda @uguryilmaz144 'ın dediğine geliyor.
     

İlginizi Çekebilir

bisiklet program.jpg
Merhaba, Uzun süredir spor salonunda disiplinli çalışmama rağmen kilo veremiyordum. Kas kütlemi ciddi oranda artırmama rağmen yağ yakma ile ilgili sıkıntılarım vardı. Bu sıkıntının ana kaynağı...
upload_2016-8-24_10-55-54.png
Sistemli çalışmak, gelişmek ve yarışlarda iddialı olmak isteyenler için akıl dolu bir site var. Adı Xert Online Xert Online | Login Baron firması bu siteyi hazırlarken aynı zamanda Garmin Edge...
upload_2016-8-5_14-30-10.png
Tahmin ediyorum bisiklet süren birçok kişinin aklına bu soru gelmiştir. Bacaklarımdaki kuvvetin bisiklette güç üretmeye katkısı (kısaca hız yapmaya) ne kadardır? Bisikletimizde bir power metre...