Rotor Farkı

F.Ertuğrul Aydın

Forum Demirbaşı
Kayıt
21 Temmuz 2010
Başlık
58
Mesaj
597
Tepki
98
Şehir
SAKARYA
Bisiklet
Scott
Örneğin : 185 mm Rotor ile 160 mm arasındaki fark nedir? veya Shimano marka Hidrolik Fren Setine Sram marka rotor taksak farkı olurmu? olursa ne gibi farklar vardır?
 

Kkazim

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mart 2008
Başlık
27
Mesaj
771
Tepki
626
Şehir
Bolu
Genelde arkada 160mm lik rotor kullanılıyor, bunun spesifik bir nedeni var mı?
Daha büyük rotor kullanıldığında problem oluşmasından mı tercih edilmiyor yoksa 160mm lik rotor perfermansının yeterli olmasından mı?
 

Gürkan Karataş

Daimi Üye
Kayıt
5 Kasım 2006
Başlık
13
Mesaj
353
Tepki
258
Şehir
Bakırköy, İstanbul
İsim
Gürkan Karataş
Bisiklet
Specialized
@kkazim

kadroların ve maşaların destekledikleri rotor çapları belirlidir, desteklenen çaptan büyük rotor kullanılması kadronun ya da maşanın aşırı esnemesine ve ilerleyen zamanlarda da kırılmasına neden olur.

desteklemesine rağmen 160lık rotor kullanılması fazlasına ihtiyaç olmaması ve boyut arttıkça rotorun sağa sola çarpıp yamulma riskinin artmasından kaynaklanmaktadır
 

Kkazim

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mart 2008
Başlık
27
Mesaj
771
Tepki
626
Şehir
Bolu
@Gürkan Karataş

Cevap için teşekkür ederim.

Ucuza fren seti denk geldi, ön arka ikisi de 185lik, uyum konusunda sıkıntı olmaması açısından sormak istedim, alıp da elimde kalsın istemiyorum..
Kullanılacak olan kaliper rotor çapına göre değişir mi? yani 160lık rotor ile 180lik rotor aynı kaliperde kullanılabilir mi?
Ayrıca kadronun desteklediği maksimum rotor çapını nasıl öğrenebiliriz, maşa için öğrendim fakat kadronunkini öğrenemedim.
 

Gürkan Karataş

Daimi Üye
Kayıt
5 Kasım 2006
Başlık
13
Mesaj
353
Tepki
258
Şehir
Bakırköy, İstanbul
İsim
Gürkan Karataş
Bisiklet
Specialized
@kkazim

eğer xc koşulları altında kullanılacaksa 160 mm yeterli zaten, aynı kaliperle kullanabilirsiniz, ama aynı adaptörle kullanmazsınız, 160lık rotor ve 160 mm rotor adaptörü almanız gerekecektir.
 
Tepkiler: Kkazim

Kkazim

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Mart 2008
Başlık
27
Mesaj
771
Tepki
626
Şehir
Bolu
Valla cidden teşekkür ederim, cevaplar gayet net, ama cevap verildikçe yeni sorular geliyor, umarım çok soru sorup sıkmıyorumdur.

Elimde fazlalık 160mm shimano xt rotor var, çapa uygun adaptör ile bu rotoru Elixir fren ile kullanabilir miyim?

Bir de centerlock veya 6 vidalı olması, göbeğe montajı haricinde fark yaratır mı? Demek istediğim aynı aynı kaliperde centerlock veya 6vidalı rotor kullanılabilir mi?
 

Gürkan Karataş

Daimi Üye
Kayıt
5 Kasım 2006
Başlık
13
Mesaj
353
Tepki
258
Şehir
Bakırköy, İstanbul
İsim
Gürkan Karataş
Bisiklet
Specialized
@kkazim

frenleme olarak her türlü frenleme yapar xt rotor ve elixir frenler, fakat frenleme performansını ancak kendi rotorlarıyla gösterirler.

centerlock veya 6 vida olması sadece montaj farkı yaratır, adaptör değiştirmenize gerek yoktur. önemli olan rotorun çapıdır.
 
Tepkiler: Kkazim

Atakan DEMİR

Daimi Üye
Kayıt
11 Ocak 2008
Başlık
21
Mesaj
389
Tepki
62
Şehir
istanbuL
@F.Ertuğrul Aydın
rotor shimano dostum alabiliyorsan xt xtr gibi bir seriden al daha da iyi olur
 
Kayıt
2 Mart 2011
Başlık
0
Mesaj
59
Tepki
23
Şehir
türkmenistan
moment meselesı cap artınca aynı kuvvet ıle daha cook frenleme gucu olusuyor bide soguması daha kolay olur
orjınal her zaman ıyıdır kardes knedı rotorunu kullansan daha guzel olur ama ben shımano frenlerde farklı rotor olmuyor pek sıkıntı cıkarıyor
bıde arkaya 160mm buyuk takamazsın full süspansiyon degilse bisikletın on tarafada masanın durumuna gore 185 203 mm rotor takabılırsın
 

AnılDemir41

MounTain Bike
Kayıt
23 Ağustos 2016
Başlık
15
Mesaj
132
Tepki
168
Yaş
28
Şehir
Kocaeli
İsim
Anıl
Bisiklet
Giant
Selam millet müsaadeniz ile konuyu hortlatıyorum :)

Bisikletim Allmountain çift süspansiyon ve genelde dağ yollarında ağır koşullarda kullanıyorum. Frenlerim 160 mm rotora sahip. Adaptörler yardımı ile önü 203,arkayı 180 mm’ye yükseltmeyi düşünüyorum. Bu düşüncemi uygulamaya geçirirsem ne gibi artılarını ve eksilerini görürüm? Ya da konu ile alakalı tecrübeli arkadaşlarımızın varsa farklı önerilerine de açığım
 

Mustafa Acar

Keep going...
Kayıt
2 Ağustos 2008
Başlık
29
Mesaj
851
Tepki
560
Şehir
Konya
Bisiklet
Kron
@AnılDemir41
Merhabalar,

Öncelikle artı ve eksilerinden bahsedelim,

Artı kısmı büyük disk daha hızlı soğuyan daha hızlı fren tepkisi alabilceğiniz anlamına gelir( araba için durum biraz farklı ama bisiklet için 160mm ve 203 mm arasında kuvvet açısında çokta fark hissetmeyeceksiniz, asıl mesele dojazlamanız fren hissiyatınız gelişecek). Peki bir sürücü neden bisikletinde daha hızlı soğuyan daha iyi hissiyat ister;

1) daha hızlı soğuyan disk daha az ısınan hidrolik sıvı demektir. Hidrolik frenlerin performasını en çok etkileyen faktörlerden birisidir bu ısı denen zillet.XC sürüşlerde zorlu bir inişve hoplama zıplama göremezsiniz bu yüzden bu tip bisikletlerin büyük kısmında 160mm toro görürsünüz. All m. ve Freeride bisikletlere baktığımızda sürüşler daha agresif olup uzun inişlere müsade ettiği için rotor çapı büyültülür.
özet: hızlı soğuyan disk inişlerde şarttır. bu yüzden uzun fren gerektiren sürüşlerde olabildiğince büyük rotor kullanılır.

2) Hissiyat: Yukarıda sürekli iniş dedik ve iniş yapan birinin hızını istediği ölçüde tutması ona kontrol sağlar ki kontrolsüz iniş, iniş değil düşüştür. Bu inişde sürekli fren yapması gereken arkadaş artan rotor çapı ile daha hassas şekilde istediği kadar sıkabilecektir. (kök nedeni nedir diye soran olursa diskin çevresel hızı büyüğü için etkin hız, fren padlerinde de yüksek olacaktır.) Ayrıca bir güzellik daha var bu hissiyatta elimizde mili saniye ölçen bir kamera olsa büyük rotor daha hızlı duracaktır, çünkü gene çevresel hızı yüksek olduğu için fren padini ısıtacak ve verimli ısıya daha çabuk çıkacaktır. (evet fren padlerininde yüksek verimi için ısı gereklidir.)

eksileri,

kesinlike metal aksam daha çabuk yorulacak, hattta uyumsuz kadro ve maşa kullanırsanız bırakın kırılmasını sizi bile kırabilir LÜTFEN DİKKAT UYUMSUZ KADRO VE MAŞAYA ROTOR YÜKSELTMESİ YAPMAYIN.
Ağırlığınız artacak,
büyük rotor demek taşlara mazgallara dikkat et, yola daha iyi bak demek, Evet başıma geldi 185lik rotoru taşa çarpıp yamulttum ve bende yamuldum.:(


Tavsiyem ne yaptığınızı biliyorsanız ve gerçekten, bakın gerçekten tarzınız All Mountain ise, kesinlikle geçin. Tavsiyedir. 185/185 yada F203/R185 mükemmel olur.
Tarzınız karışık ise 185F/160R devam edin.
Para yoksa olduğu gibi kalsın


Sağlıcakla...
 

AnılDemir41

MounTain Bike
Kayıt
23 Ağustos 2016
Başlık
15
Mesaj
132
Tepki
168
Yaş
28
Şehir
Kocaeli
İsim
Anıl
Bisiklet
Giant
@Mustafa Acar

Detaylı açıklama için teşekkür ederim :). Tarzım genelde Allmountain ile agresif oluyor,bu konularla alakalı profesyonel bi arkadaşım kadroyu riske atmamın gereksiz olduğunu,ön diski 160 dan 180 e çıkarıp arka diski 160 mm de bırakıp rotorları icetech olarak upgrade etmemi önerdi. Benim düşüncem ön 203 mm arka 180 mm olarak kullanmaktı fakat şuanki koşullara göre bütçem uygun olduğu zaman bi çift 180-160 mm icetech ile devam etmem yönünde. Yine de sonuç odaklı önerilere açığım
 

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Başlık
205
Mesaj
1.729
Tepki
881
Yaş
24
Şehir
Wonderland
Bisiklet
Salcano
Çapı büyüdükçe fren gücü artar.
 

Mustafa Acar

Keep going...
Kayıt
2 Ağustos 2008
Başlık
29
Mesaj
851
Tepki
560
Şehir
Konya
Bisiklet
Kron
@AnılDemir41

Dediğim gibi karışık tarz ise F185/R160 mantıklı seçim olur. Açıkcası son teknolojileri takip edemiyorum shimanonun bir teknolojisi bildiğim kadarı ile padleri soğutan kaliper üstü aluminyum blok diye hatırlıyorum ki çok mantıklı bir hareket olur. Rotorların soğutma meselesi tamamiyle delikleri ve malzeme ile alakalı. açıkcası bisiklet rotorları atla deve değil. eğer sıfır yatırım yapacaksanız frenlere yukarıdaki aluminyum yapraklı modellere bir göz atın derim.

Benim rotorlar G3 Sweep, xc kadroda ve F185/R160 olarak kullanıyorum. Tavsiye edebilirim ;)

Çok emin değilseniz çevrenizdeki bir arkadaşınızdan adaptörleride uyumlu ise rotorları denemek için isteyebilirsiniz, yukarıda yazılanları gerçek hayatta test ederseniz, çok daha faydalı olacaktır.:)

Sağlıcakla..
 

Lut_63

Üye
Kayıt
11 Ocak 2019
Başlık
0
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
34
Şehir
istanbul
İsim
lutfu
MrB arkadaşlar bir konu hakkında bilginize ihtiyacim var.185521 bu özellikteki bir kadroya Shimano m6000 30 vites set monte edebilir miyim...bisiklet toplamayla ilgili ilk tecrübem olacak yardımcı olursanız sevinirim.
US $168.36 8%OFF | SHIMANO DEORE M6000 Groupset MTB Dağ Bisikleti Groupset 2x10 30x10-Speed HG500-10 11-42 T M6000 Arka Attırıcı vites Kolu
Bağlantıyı görüntüleyebilmek için üye girişi yapmalısınız.
 
Yukarı Alt