rotor erimesi

Mustafa Volkan Koca

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Eylül 2008
Mesaj
1.030
Tepki
524
Şehir
İzmir
Öncelikle bu konu başlığını hidrolik frenlere yeni geçtiğim için açtım. Sizlere sorum şu olacak birkaç yerde balataların değilde rotorlarında eridiğini duydum böyle birşey varmıdır?

Var ise bu balataları kaç kmde bir değiştirmek gerekir veya değişmesi gerektiğini nasıl anlayabiliriz ?

Sorularımı cevaplayan forum dostlarına şimdiden teşekkür ediyorum.
 
Scudo

Harun.

Yaşam boyu bisikletçi
Kayıt
8 Temmuz 2010
Mesaj
1.782
Tepki
935
Yaş
27
Şehir
Wonderland
Başlangıç
2003—04
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Tabii ki rotor de erir.İlk gün alınan kadro sağlamlılığı ile 5 yıl sonraki sağlamlılığı aynı mı olur işte bu da ona benzer.
Kalınlığı 1.7 mm olduğunda değiştirmek lazımmış.
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.872
Tepki
3.106
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
Kullandığınız balata tipine göre rotorunuz incelebilir tabi ki. Bazı rotorlar mesela organik olanlar rotorlar üzerinde çok az etki oluştururlar ancak metalik veya sinter metal balatalar daha aşındırıcıdır. Harun Bey'inde yazdığı gibi rotorlar genel olarak 1.7mm kalınlığına düştüğünde değiştirmeniz gerekir. Balatalarınızın ömrü ise çok değişken bir olgudur. Km ile betimlemek yanlış olur. Arazide çamurda yapılan 100km ile asfaltta nerdeyse hiç fren yapmadan kullanılan 100km bir olamaz tabi ki. Hatta bazen tek bir yarışta bile fren balatalarınız bitebilir.. Bunu ancak ara sıra balatalarınızı gözle kontrol ederek anlayabilirsiniz.. İlk günkü halinden %60-70 erimişse değiştirmeniz iyi olur.
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.872
Tepki
3.106
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
Yıllardır disk fren kullanıyorum, Henüz rotor eritemedim. Ama eğer çok aşırı fren kullanıyorsanız yine de ayda bir kumpas ile ölçebilirsiniz rotorunuzun kalınlığını. Gerçi aşınan rotor gözle bile anlaşılabilir.
 

Barış BİRLİK

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Ekim 2009
Mesaj
651
Tepki
297
Şehir
Eskişehir - Morphou
İsim
Barış Birlik
Başlangıç
2008—09
Bisiklet
Trek
Bisikletteki çoğu prensip motorlu taşıtlardakiyle aynıdır , araçlarda nasıl birkaç balata değişiminden sonra diskler değişirse bisiklettede böyledir örneğin 2011 XTR ıcetech rotorlarda diskin üstündeki tabaka eriyip bitip altındaki aliminyum tabaka ortaya çıktığında diskin değişme vakti gelmiş demektir ancak buda normal kullanıcılar için neredeyse imkansız gibidir :) Üreticinin sitesinde yada kullanım kılavuzunda yazar kaç mm de değişeceği :)
 

Halil Emre Ozlu

Daimi Üye
Kayıt
22 Eylül 2010
Mesaj
350
Tepki
378
Şehir
Trabzon
Hocam rotor kolay kolay erimez. Cok siradan bir rotoru bile 5 yilda eritebileceginizi zannetmiyorum. Hele hele G3 gibi bir rotoru cok cok sert de kullansaniz 5-6 defa padlerinizi de degistirseniz yipratamayacaginiz kanaatindeyim. Ki rotorlarin fiyati cok ucuzladi artik. Bir cift G3 rotorlar kargo dahil 30-35 dolara geliyor ebaydan. 5 yilda 35 dolar da cok masraf olmasa gerek :) ki 5 yil sonra daha da ucuzlayacaktir kesin :D
 
Yukarı Alt