Resimdeki rotorları büyütmek için hangi tür adaptör almam gerekiyor?

Emrah Demirci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2012
Mesaj
919
Tepki
482
Yaş
38
Şehir
nevşehir
Bisiklet
Scott
Rotorlarımı fren performansı, rotor yamukluğu, görüntüsü hoşuma gitdiği için büyüğüyle değişdirmeyi düşünüyorum, Rock shock reba sl air maşamın 200mm'e kadar desteklediğini biliyorum, kadromda scoot scale elite 29.

Yalnız benim öğrenmek istediğim ne tür bi adaptör almam gerekiyor, anlayan arkadaşlar resimlerden bilgilendirebilirseniz sevinirim

hangi çeşitleri oluyor bilmiyorum ama

is to post?
post to is?
is to is?
post to post?

ön ve arka için
 
Scudo

Emrah Demirci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2012
Mesaj
919
Tepki
482
Yaş
38
Şehir
nevşehir
Bisiklet
Scott
@Murat Cömez

Teşekkür ederim kardeşim, aradığım cevap buydu çok sağolasın..:in:
 

9magiko

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2013
Mesaj
612
Tepki
606
Şehir
Ankara
İsim
Murat Ali Güneş
Bisiklet
Diğer
Aynen Murat abinin dedigi gibi. Ancak bir de adaptorler markalara gore degisebiliyor ona da dikkat etmek gerek.
 

Emrah Demirci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2012
Mesaj
919
Tepki
482
Yaş
38
Şehir
nevşehir
Bisiklet
Scott
@M.A.Güneş

adaptörlerde rotorlarda aynı marka olacak ama bazı adaptörlerde mesela f180/r160 gibi birşey yazıyor bu demekdirki aynı adaptörü hem ön 180 hem arka 180 yada hem ön 203 hem arka 203 için kullanamayız anlamınamı geliyor, yani diyelimki ön ve arkayı ikisini birden takım olarak 160dan 180'e yada ikisini birden 203'e çıkarmak istesek bu mümkün değilmi?
 

9magiko

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2013
Mesaj
612
Tepki
606
Şehir
Ankara
İsim
Murat Ali Güneş
Bisiklet
Diğer
@emrah9700

Oncelikle adaptorlerin rotordan cok kaliperle uyumlu olmasi gerek.

2. sorunuz icin bir link atarsaniz f180/r160 yazan bir ornek daha net cevap verebilirim. Ancak sizin on ve arka adaptorlerin tipi zaten farkli oldugundan onu ve arkayi tek tip kullanamazsiniz ayni adaptorle.

Siz mesela on/arka 180 kullanmak istiyorsunuz. On icin (Shimano mesela) bunu:

(link)

arka icin de bunu (180 secerek):

(link)

alarak on arka 180 kullanabilirsiniz.

------
Sizdekiler Formula sanirim bu durumda size gereken adaptorler:

(link)
(link)

On ve arkayi kaclik rotorla kullanacaksaniz o boyu secebilirsiniz linktekilerden.
 

Emrah Demirci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2012
Mesaj
919
Tepki
482
Yaş
38
Şehir
nevşehir
Bisiklet
Scott
@M.A.Güneş

örnek ben şu linkdeki 203 mm leri takmayı istiyorum

(link)




adaptörleride şu doğru olurmu ön için şu

(link)

arka içinde şu

(link)

hepside aynı marka bu şekilde aldığımda doğru oluyor mu?



diğer dediğim durumda şuydu
(link)
 

9magiko

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2013
Mesaj
612
Tepki
606
Şehir
Ankara
İsim
Murat Ali Güneş
Bisiklet
Diğer
@emrah9700

Bu adaptorlerin sizin Formula frenler ile uyumlu olup olmadigini bilmiyorum. Rotorlar ile uyumludur ama dedigim gibi kaliperlerle uyumu onemli. Yukarida verdigim linktekiler direk Formula icin sizinkiler uymayabilir.
 

Emrah Demirci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2012
Mesaj
919
Tepki
482
Yaş
38
Şehir
nevşehir
Bisiklet
Scott
@M.A.Güneş

Frenlerim
avid juıce ultımate karbon

Epeyce fiyat farkı oluyor, önce bi bu şekilde rotorları ve adaptörleri 3,5 dolardan hepsini bi kargo ücretiyle aynı kişiden getirtip denemek lazım adaptörler uymayacak olursa o zaman öbür adaptörler alınabilir diye düşündüm ama?
 

9magiko

Forum Bağımlısı
Kayıt
22 Kasım 2013
Mesaj
612
Tepki
606
Şehir
Ankara
İsim
Murat Ali Güneş
Bisiklet
Diğer
@emrah9700

Avid ise bulmak daha kolay olur, bence saticiya sorun almadan once uyar derse alirsiniz 1 defada halledersiniz.
 

Murat Cömez

En yeni üye - Kayıt: Az önce
Kayıt
21 Nisan 2013
Mesaj
7.786
Tepki
19.416
Yaş
51
Şehir
Giresun
İsim
Murat Cömez
Bisiklet
Colnago
1. Rotorlar aceba sizin simdiki kücük rotorlardan iyimi? Sadece büyük ve güzel görüntü elde etemek icin alinmaz.
2. arkayada 203mm'mi takmayi düsünüyorsunuz. Buna kadronuz izin veriyormu. Efer vermiyorsa ve siz vermedigi halde takarsan kadronun arka fren baglanti yerinden kirilmasini göz önüne getirmeniz gerekyor. Sonra kadro adi falan demeyin, oradan kirilan kadrolarin kirilme nedeni cogunlukla yalnis rotor kullanmaktir.

Avid icin rotor ve adaptörleri biraz arastirmanizi öneririm. Arastirmayi bunlari almadan önce yaparsaniz iyi olur. Sonra paraniz bosa gitmesin.

Sizin bir kardesiniz oldugum icin sadece bukadar az bir tavsiyede bulunmak istedim.;)
 

Emrah Demirci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2012
Mesaj
919
Tepki
482
Yaş
38
Şehir
nevşehir
Bisiklet
Scott
@Murat Cömez

Sağolun, kadro kırılmasıyla ilgili kron xc 4000 konusunuda gördüm, şu anda sadece ön amortisörümün izin verdiğiyle ilgili bilgiye ulaşdım, kadroyla ilgili bir döküman aramaya devam ediyorum ama henüz bulamadım, şuanda bu konuyla ilgili araştırma ve bilgi alışverişi yapmaya çalışıyorum, freni doğru ve çift fren kombine halinde bilinçli kullanmayı biliyorum aslında alsamda dikkatli kullanırım diye düşünüyorum ama tabii bu bizim düşündüğümüz,

birde şu kadroya arka rotorun büyüklüğünden binecek yükün mantığını pek çözemedim, yani sonuçda 160mmlede belirli bir güçde arka teker kitleniyor bunun ne kadar üzerinde güç uygularsan uygula o tekerin o kiloda kitleneceği bi nokta var bence (arka teker için konuşuyorum) 160 da neyse 203dede aynı olduğunu düşünüyorum,

ha şu olabilir arkada ekstra bir ağırlık, yük, bagaj, heybeyle o kilitlenme gücünü artırarak kadroyu o zaman daha fazla zorlatabiliriz, ama tabii 160mmle kitleyebileceğimiz ağırlığın üstüne çıkana kadar; iki fren aynı gücü uygulamış oluyor, taaki 160'ında kitlemeye gücü yetmeyeceği noktaya ulaşana kadar, ondan sonrasında ise büyük rotor artık daha fazla zorlayacakdır

mesela x ağırlıkdaki bisikletin arka tekerini kilitleyebilmek için asfaltda örnek 400 watt toprakda 200watt çakılda veya kumda 100watt gibi güç gerekiyor, bunu zaten 160 da sağlayabiliyor 203 de sağlayacak

gibi

@M.A.Güneş

satıcıya pek anlamıyor heralde 5 mesajda henüz bu resimlere göre uyan rotor ve adaptörlerin hangi cinsden olması gerekdiğini ve aynı kargoyla gönderip gönderemeyeceğini anlatamadım,
 

Burak_Dingiloglu

Daimi Üye
Kayıt
26 Mayıs 2013
Mesaj
397
Tepki
115
Şehir
Izmir
Bisiklet
Diğer
Ayrıca konu açmak istemedim, ufak bir ayrıntıyı öğrenmek istiyorum.

Farklı standartlar niye var ? Misal Düz maşaya Deore kaliperleri takmak için "IS to Mount" olan adaptörleri takmak zorundayım. Soru şu ; niye maşa üreticisi baştan Mount şeklinde tasarımını yapmıyor da tüketicinin adaptör kullanmasına zorluyor ? Bu işten pay mı alıyor ?
 

Emrah Demirci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2012
Mesaj
919
Tepki
482
Yaş
38
Şehir
nevşehir
Bisiklet
Scott
Şöyle dursa yeter :D

http://images58.fotki.com/v447/photos/2/537502/8364221/P1010217-vi.jpg

http://www.spokeapparel.com/wp-content/uploads/ellsworth_moment_rearwheel2.jpg
 

Ercan Cebeci

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Şubat 2014
Mesaj
416
Tepki
251
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Scott
@emrah9700
On tarafida kilitlendigi bir nokta var. 160 lik rotorlada kilitlersin, 203 luk rotorlada. Bu mantikla baktiginda her masada her boy disk kullanilabilmeli[emoji4]
 

Emrah Demirci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2012
Mesaj
919
Tepki
482
Yaş
38
Şehir
nevşehir
Bisiklet
Scott
@ERCAN CEBECİ

evet o açıdan bakılınca öyle gibi oluyor ama ön teker olarak değilde arka teker olarak düşünüldüğündede kitlenme noktasına geldikden sonra verdiğin gücü iki katınada çıkarsan birşey değişmez gibi geliyor, aceba büyük disk kitlenmeden durdurma sınırını yukarımı taşıyor yoksa daha zorlu koşulda 160'ın kitlenmeye yetmediği durumlarda arka tekere kitlenebilecek fren gücü vererekmi kadroyu zorluyor, bu işin mantığını henüz çözmüş değilim :rolleyes:
 

Yoldakiseruven

༼ ºل͟º ༽🧌
Kayıt
17 Mayıs 2007
Mesaj
787
Tepki
1.261
Şehir
ΙΜΡΟΣ
İsim
Lemi Dolunay
Başlangıç
1986—87
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Katlanır
Unutma görüntü senin icin onemliyse yap benim icin mukavemeti önemli Rotor büyüdükçe mukavemeti düşecektir
 

Emrah Demirci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2012
Mesaj
919
Tepki
482
Yaş
38
Şehir
nevşehir
Bisiklet
Scott
@Lemi Öztürk

Ön rotorumda yamukluk var frendende o kadar memnun değilim, değişmişken aynı paraya daha çok güç veren 180 takacakdım zaten bu bisikletlerin orjinalindede ön 180 geliyormuş, araştırınca maşamında 200mm'e kadar desteklemekde olduğunu görünce, aynı paraya daha iyi fren daha iyi görüntü olarak ön için 203'e karar verdim, arka fren içinde fren gücünün biraz daha iyi olmasını isterim kadronun 180'i destekleyeceğine inanıyorum, ama 203 için şimdilik net bir bilgiye ulaşamadım

kadromun max rotor size bilgilerine ulaşan olursa bilgi bekliyorum
scoot scale elit 29 (S beden)
 

Emrah Demirci

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Ekim 2012
Mesaj
919
Tepki
482
Yaş
38
Şehir
nevşehir
Bisiklet
Scott
Biraz düşününce büyük rotorda arka kadroya binen yükün mantığını çözdüm heralde,

mesela sağlam bi tahta parçasını duvara yaslayıp ayağımızla kırmak için tahtanın tam ortasına vurmadığımızda kırmaya gücümüz yetmez,

işte arka çatalın uzunluğunu örneğin 80mm diyelim, 160'lık rotorun bağlandığı nokta alt kısımda kalan 20mmlik bölüm köke yakın olduğu için sağlam bölüm oluyor, 180mm de 30mmlik 203mmde ise tam ortası olan 40mmlik bölümden destek alan kaliper, tam ortadan zorladığı için kadronun arka çatalını daha kolay kırabilir.

Bu durumu yaşamamak için büyük rotor takıcağımızı varsaydığımızda; arka çatalın hem üst hemde alt demirine bağlantılı arka ayaklıklardan taksak kadronun yük binen kısmına bi destek vermiş olurmuyuz