Reacto 4000 vs. Scultura 5000

Mert.S

Üye
Kayıt
13 Ocak 2013
Mesaj
4
Tepki
1
Şehir
trakya
Bisiklet
Scott
Merhabalar,öncelikle forumda bilgilerini ve tecrübelerini paylaşan herkese teşekkür ediyorum;uzun süredir okuyarak takip edip sayenizde bisiklet hakkında bir çok şeyi doğru yapıp daha keyifli ve mantıklı işler yapabildim.
Forumda ilk mesajımda kirlilik yaratmak istemezdim fakat oldukça kararsız kaldığım yol bisikleti seçimi konusunda yardım talep edecektim;şimdiye kadar kısa,uzun,kamplı bir çok tur yaptım ve artık bunun yanına yol performansı eklemek istiyorum.Endurance modellerde Merida Ride sınıfı kararında olmama rağmen TR'ye gelmediği için Scultura'ya dönmek zorunda kaldım.
Merida konusundaki kararım sabit olmakla birlikte kararı bir tık ileri götürüp "aero" bir model olan Reacto düşünülebilir mi, yol bisikleti konusunda uzun vadede kullanımda Reacto'ya ihtiyaç duyar mıyım (tırmanış etaplarını da çok sevdiğimi söylemeliyim)?
Seçeneklerim reacto 4000(karbon,105) ve scultura 5000(karbon,ultegra)...
Fikir beyan eden herkese şimdiden çok teşekkür ediyorum,iyi forumlar.
 
Scudo
Kayıt
8 Kasım 2013
Mesaj
78
Tepki
211
Şehir
sakarya
Bisiklet
Lapierre
reacto aero bir kadrodur, scultura tırmanış için daha uygun bir kadrodur seçim sizin aero kadrolar yüksek tempolu kullanımlar için daha uygundur, düşük hızlarda verim alınmaz ama scultura gibi tırmanış kadroları düz yolda da üzmez sizi hem rahattır hem akıcı, birde meridanın yol serisi kadro açıları diğer bisikletlere göre daha büyüktür. 52 kadronun seat tubesi 520mm iken top tubesi 545mm dir yani normal bir 52 kadrodan 1 cm uzundur ttube.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert.S

x-rayted

Forum Bağımlısı
Kayıt
20 Eylül 2011
Mesaj
1.241
Tepki
1.102
Şehir
istanbul, Maltepe
İsim
Cenk K.
Başlangıç
1972—73
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Peki Ride lar ne zaman gelecekmiş ya da gelmeyecek miymiş sordunuz mu ?
 

Mert.S

Üye
Kayıt
13 Ocak 2013
Mesaj
4
Tepki
1
Şehir
trakya
Bisiklet
Scott
Tırmanış keyfi önemli benim için,bu yönlendirme iyi oldu; kadro ölçülerinde ne kadar çalışma yapsam da sanırım kullanmadan en uygun şekli bulamayacağım,sıkıntı olursa gidon boğazıyla çözmeye çalışacağım,teşekkürler.
 

OnurA

Aktif Üye
Kayıt
8 Ağustos 2013
Mesaj
178
Tepki
200
Şehir
Ankara
Bisiklet
Trek
scultura sizin tarzınızda bisiklet kullananlar için daha uygun.Ride modelleri daha rahat modellerdir gelip gelmeyeceğini öğrenerek buna göre de tercih yapabilirsiniz.Ben Cannondale Synapse kullanıyorum çok memnunum Endurance bir kadro seçtiğim için.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert.S

Mert.S

Üye
Kayıt
13 Ocak 2013
Mesaj
4
Tepki
1
Şehir
trakya
Bisiklet
Scott
Ar-ge uzmanı titleli sorumlu arkadaşın cevabı bayilerden ve kullanıcılardan bu yönde yeterli talep gelmediğinden senelik planlamaya katamadıkları yönündeydi,görüntüsü sayesinde reacto,ride'a göre hafif olduğundan scultura tercih edilen oluyormuş.Yani gelip gelmeyeceği belirsiz,en azından 2015'te olmayacak gibi görünüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: x-rayted

Efe Yamac Yarbasi

Daimi Üye
Kayıt
18 Ekim 2013
Mesaj
366
Tepki
311
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
bu seviyede bir yol bisikletini yanlış kadro boyunda almak istemezsiniz, boğazla falan yapabileceğiniz ayarlama oldukça kısıtlı çünkü. daha çok araştırmanızı, başka modellerde ölçülerini bileceğiniz bisikletleri denemenizi tavsiye ederim.
 

Mert.S

Üye
Kayıt
13 Ocak 2013
Mesaj
4
Tepki
1
Şehir
trakya
Bisiklet
Scott
@Efe Yamac Yarbasi

Anlıyorum,sağolun.Beden ölçülerim ile karşılaştırdığımda kağıt üzerinde bir problem yok gibi gözüküyor;yalnız genel tecrübeleri takip ettikçe görüyorum ki yol yapmak kesin cevabı verecek.Bu durumda her model ve markada küçük düzenlemeler bisiklet üzerinde daha fit bir durum oluşturuyor.
 

Cyclist999

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Mayıs 2010
Mesaj
1.182
Tepki
896
Şehir
izmir
İsim
Harun Sayı
Bisiklet
Giant
Reacto bir kaç gram için heba edilmemeli :D, bu ağırlık konusu günlük 100 km üstü yapmadıkça çok manalı değil.
 

Efe Yamac Yarbasi

Daimi Üye
Kayıt
18 Ekim 2013
Mesaj
366
Tepki
311
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
@Harun Sayı

ya mesele sadece ağırlık değil, aerodinamik kadroların genelde daha sert bir sürüşü olduğu ve bu nedenle tırmanış bisikletlerine göre nispeten daha çok yıprattığı ve de yanal esnemezliğinin daha az olduğu söylenir (bu da genelde ayakta tırmanırken vs. etkisini iyice gösterir). ama aynı aero kadroların özellikle 40+ hızlarda hava direncini fark edilebilir bir şekilde yendiği görülüyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mert.S
Kayıt
20 Ocak 2015
Mesaj
6
Tepki
1
Yaş
33
Şehir
istanbul
İsim
onur
Bisiklet
Trek
mrhaba scultura yı aldıız mı? 5000 modeli almayı düşünüyorum fikrinizi alabilirmiyim ?