Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 6.006
- Tepki
- 24.945
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
Ne derece gerekli olduğuyla ilgili eleştiriyi en sonda yapacağız
Şimdilik sadece duyuralım ve ne olduğu hakkında bilgi edinelim 
Lastik basıncı ile ilgili çok kez konuştuk. Bisiklet üzerindeki konumumuz gereği ön ve arka tekere eşit yükün binmediğini, hava (sıcaklık ve yağış) şartlarına göre, yol (asfalt,toprak) şartlarına göre, lastik (23mm, 25mm, 28mm) ebatına göre, hız hedefine (TT etaplar = daha yüksek basınç) göre, kilomuza göre ve daha pek çok değişkene göre optimum lastik basıncının da değişiklik göstereceğini konuştuk. Lastik basıncını doğru ayarlayabilmenin ilk adımının da PSI değerini doğru olarak ölçebilmek olduğunu konuştuk
Ama Quarq firması bu konuyu biraz abartmış ve lastik basıncını bize an be an gösteren bir alet üretmeye karar vermiş. Bu alet ile sürüş sırasında, doya doya, her an, lastiklerimizdeki basıncı maç izler gibi izleyebileceğiz
Çok zevkli olacağı ve bunun müptelaları olacağı kesin 

Ürün: (link)
199 dolar fiyatıyla geçtiğimiz aylarda piyasaya sürülen bu ürün, çift olarak satılıyor ve ister cep telefonu uygulamasıyla, ister de Garmin cihazlarıyla eşleştirilerek, lastik basıncınızı anlık olarak size gösteriyor ve kayıt altına (ne derece gerekli tartışılır) alıyor.
-CR1632 pilden 300 saate kadar güç alıyor.
-Sensörlerin tanesi 10 gram ağırlığında, toplamda ön ve arka jant olmak üzere iki sensörümüz var yani 20 gram ediyor.
Ürünle ilgili çekilmiş videolar mevcut, tam olarak nasıl olduğunu canlı canlı görebilme açısından incelenebilir;
Son olarak: Zipp firması mühendislerinden birine ürünü test etmesi için vermişler ve fikirlerini almışlar:
-TyreWiz'den ne öğrendiniz?
-Üç şey öğrendim.
1- Lastik şişirmek için kullandığımız farklı pompaların lastiğe farklı değerler basabildiğini öğrendim. Çok kaliteli bir pompa ve kalitesiz bir pompa kullanarak bir lastiğe aynı PSI değerini basmayı denediğimizde aralarında 10 PSI'a kadar fark olabildiğini gördük. (Bunun pek çok sebebi olabilir, pompanın hava basma kabiliyetiyle, pompanın PSI ölçme kabiliyetiyle veya pompayı siboptan çıkarırkenki hava kaçırma/kaçırmama kabiliyetiyle orantılı olabilir. Bu benim yorumum S.M
)
2- Hava sıcaklığının lastiklerdeki basınç değerini nasıl değiştirebildiğini öğrendim. Kışın, soğuk hava şartlarında sürüşe çıktığınızda lastiğinizdeki basınç birkaç PSI düşüyor. Benzer şekilde sıcak yaz günlerinde çıktığınızda da basınç değeri birkaç (2,3,4 demiş) PSI yükseliyor.
3- Artık lastiğinizin patladığını ve hava kaybetmeye başladığını hissettiğinizde bacaklarınızın arasından lastiğe bakmaya çalışmayacaksınız, önünüzdeki GPS ekranına bakacaksınız

Yapılan görüşmenin kaynağı: (link)
Bonus olarak, ürünün tanıtım videosunun altındaki bir yorumu paylaşayım.

Siboba takacağımız 10 gramlık bir ağırlığın, lastiğin dengesini bozacağını ve lastiğin dönüşü sırasında dengesizlik yaratacağını belirtmiş. Çok mantıklı bir yorum, katılıyorum
Bu önemsenen ve firmaların da dikkatini çeken bir konu. Örneğin Campagnolo firmasının jant standartlarından birisi de bu konuyla alakalı: (link)
Firma, sibobun tam karşısına sibopla eşit ağırlık koyarak, iç lastik takıldığında oluşacak ağırlık dengesizliğine bir çözüm bulmuş

Campagnolo, bu dengeyi üç farklı şekilde sağlıyormuş. Aluminyum jantlarda, sibobun karşısına sibopla aynı ağırlıkta bir ağırlık gizleyerek. Karbon jantlarda, sibobun karşısındaki çember kısmında daha kalın karbon katmanı kullarak, veya giriş seviyesi jantlarında da sibobun tam karşısındaki iki adet jant telini daha ağır koyarak bunu sağlıyorlarmış.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Konunun basbaya altından girip üstünden çıkmış bulunduk ama konu konuyu açıyor napalım
Quarq firmasını bu yüzyılın buluşundan dolayı tebrik etmek lazım. Kendilerinden en kısa zamanda selenin hemen altına takılan ve sürücü ağırlığını anlık ölçen bir sistem geliştirmelerini bekliyoruz. Bu sayede sürüş sırasında kilomuzu anlık olarak takip edebileceğiz
Nasıl ama? Benden çok iyi Quarq mühendisi olurmuş da imkan vermemişler 
Son haftalarda (Eurobike'ın da bunda payı çok büyüktür tabiki) çok fazla yeni teknoloji gördük, şaşırdık. Fakat bazılarını artık yemiyoruz
Anketle de bu konudaki fikrimizi sabitleyelim
:islik:
Lastik basıncı ile ilgili çok kez konuştuk. Bisiklet üzerindeki konumumuz gereği ön ve arka tekere eşit yükün binmediğini, hava (sıcaklık ve yağış) şartlarına göre, yol (asfalt,toprak) şartlarına göre, lastik (23mm, 25mm, 28mm) ebatına göre, hız hedefine (TT etaplar = daha yüksek basınç) göre, kilomuza göre ve daha pek çok değişkene göre optimum lastik basıncının da değişiklik göstereceğini konuştuk. Lastik basıncını doğru ayarlayabilmenin ilk adımının da PSI değerini doğru olarak ölçebilmek olduğunu konuştuk

Ürün: (link)
199 dolar fiyatıyla geçtiğimiz aylarda piyasaya sürülen bu ürün, çift olarak satılıyor ve ister cep telefonu uygulamasıyla, ister de Garmin cihazlarıyla eşleştirilerek, lastik basıncınızı anlık olarak size gösteriyor ve kayıt altına (ne derece gerekli tartışılır) alıyor.
-CR1632 pilden 300 saate kadar güç alıyor.
-Sensörlerin tanesi 10 gram ağırlığında, toplamda ön ve arka jant olmak üzere iki sensörümüz var yani 20 gram ediyor.
Ürünle ilgili çekilmiş videolar mevcut, tam olarak nasıl olduğunu canlı canlı görebilme açısından incelenebilir;
Son olarak: Zipp firması mühendislerinden birine ürünü test etmesi için vermişler ve fikirlerini almışlar:
-TyreWiz'den ne öğrendiniz?
-Üç şey öğrendim.
1- Lastik şişirmek için kullandığımız farklı pompaların lastiğe farklı değerler basabildiğini öğrendim. Çok kaliteli bir pompa ve kalitesiz bir pompa kullanarak bir lastiğe aynı PSI değerini basmayı denediğimizde aralarında 10 PSI'a kadar fark olabildiğini gördük. (Bunun pek çok sebebi olabilir, pompanın hava basma kabiliyetiyle, pompanın PSI ölçme kabiliyetiyle veya pompayı siboptan çıkarırkenki hava kaçırma/kaçırmama kabiliyetiyle orantılı olabilir. Bu benim yorumum S.M
2- Hava sıcaklığının lastiklerdeki basınç değerini nasıl değiştirebildiğini öğrendim. Kışın, soğuk hava şartlarında sürüşe çıktığınızda lastiğinizdeki basınç birkaç PSI düşüyor. Benzer şekilde sıcak yaz günlerinde çıktığınızda da basınç değeri birkaç (2,3,4 demiş) PSI yükseliyor.
3- Artık lastiğinizin patladığını ve hava kaybetmeye başladığını hissettiğinizde bacaklarınızın arasından lastiğe bakmaya çalışmayacaksınız, önünüzdeki GPS ekranına bakacaksınız
Yapılan görüşmenin kaynağı: (link)
Bonus olarak, ürünün tanıtım videosunun altındaki bir yorumu paylaşayım.

Siboba takacağımız 10 gramlık bir ağırlığın, lastiğin dengesini bozacağını ve lastiğin dönüşü sırasında dengesizlik yaratacağını belirtmiş. Çok mantıklı bir yorum, katılıyorum
Firma, sibobun tam karşısına sibopla eşit ağırlık koyarak, iç lastik takıldığında oluşacak ağırlık dengesizliğine bir çözüm bulmuş

Campagnolo, bu dengeyi üç farklı şekilde sağlıyormuş. Aluminyum jantlarda, sibobun karşısına sibopla aynı ağırlıkta bir ağırlık gizleyerek. Karbon jantlarda, sibobun karşısındaki çember kısmında daha kalın karbon katmanı kullarak, veya giriş seviyesi jantlarında da sibobun tam karşısındaki iki adet jant telini daha ağır koyarak bunu sağlıyorlarmış.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Konunun basbaya altından girip üstünden çıkmış bulunduk ama konu konuyu açıyor napalım
Son haftalarda (Eurobike'ın da bunda payı çok büyüktür tabiki) çok fazla yeni teknoloji gördük, şaşırdık. Fakat bazılarını artık yemiyoruz


