Merhaba forumdaşlar;
Bisikletim Ghost Cross 1800, bisikletimde 19mm jant genişliğinde orijinal jantlar var. Orijinal lastikleri dişli yapılı daha çok taşlı topraklı hafif bozuk yollara daha uygun Schwalbe Smart Sam 700x40c idi. Oysa ben genelde asfalt üzerinde sürdüğüm ve bulunduğum ilçe ve ülkemiz şartlarında asfaltında çok iyi olmadığı sebeplerinden dolayı sırt kısmı düz ve belki kenarları biraz dişli bir lastik arayışına girmiştim.
Yurtdışından bu tip malzemelerin daha ucuza gelmesinden dolayı evanscycles sitesinden (link) lastik sipariş verdim. Bu lastiği de 4-5 gün önce bisikletime taktım.
İki lastik arasındaki farkı alttaki resimden görebilirsiniz:
http://i1215.photobucket.com/albums/cc513/halilibrahimduran/20140316_IMG_9512_zps9e7a01b5.jpg
Her iki lastik de patlama engelleyici sırt desteğine sahip ve her ikisinin de yanak kısımları yumuşak, ağırlıkları birbirine yakın.
Continental lastiği taktıktan sonra özellikle ön lastiğin tam oturmadığını fark ettim. Jant düzgün olmasına rağmen lastik 15cm kadar alanda yalpalıyordu. İki kere söktüm yalpalayan yeri dışa doğru esnetip tekrar el pompası ile hava bastım. Yine düzelmedi.
Forum üyelerinden Ferhat Köse ile daha önceden bir alışverişimiz olmuştu ve telefonlarımız birbirimizde vardı. Arayıp müsait olup olmadığını sordum. Müsait olduğunu söyleyince derdimi anlattım. Meğerse Continental lastiklerde bu tip sorunlar olabiliyormuş ama çözümü için de bir yöntemi varmış. Şimdi bana anlattığı yöntemi paylaşayım:
- Benzinliğe gidiyorsunuz. (bana en kolayı öyle geliyor, gitmeyebilirsiniz de tabi ki)
- Yalpalayan lastiğin havasını komple indiriyorsunuz.
- Özellikle yalpalayan yere ve tercihen tüm lastiğin jantla birleşme yerini sıvı sabun sürülmüş bir bezle siliyorsunuz, kaygan bir zemin oluşturmanız gerekiyor.
- Lastiğe 10PSI hava basıyorsunuz ve bu haldeyden 100-150 metre sürüyorsunuz. DİKKAT! Lastik yere yapışmayacak, jantın üstünde gitmeyeceksiniz ama ezik bir şekilde olacak.
- Bu ufak gezintiden sonra pompaya tekrar gelip lastiğin istihap haddi olan üst sınıra yakın bir hava basıyorsunuz. Benim lastik 85 PSI en fazla basınç tavsiye edildiği için 75 PSI bastım.
Ve sorun düzeldi. Teşekkürler Ferhat Köse.
Umarım herkese faydası olur.
Not: Eski halini ve düzeltirken video çekmedim, o yüzden örnek görsel koyamıyorum. Umarım anlaşılmıştır.
Not2: Lastik genişliği nispeten dar olan lastiklerde daha fazla işe yarayan bir yöntem; sebebi de inik hava ile yürüdükten sonra dar lastiklere daha fazla basınçlı hava basabiliyor olmamız.
Bisikletim Ghost Cross 1800, bisikletimde 19mm jant genişliğinde orijinal jantlar var. Orijinal lastikleri dişli yapılı daha çok taşlı topraklı hafif bozuk yollara daha uygun Schwalbe Smart Sam 700x40c idi. Oysa ben genelde asfalt üzerinde sürdüğüm ve bulunduğum ilçe ve ülkemiz şartlarında asfaltında çok iyi olmadığı sebeplerinden dolayı sırt kısmı düz ve belki kenarları biraz dişli bir lastik arayışına girmiştim.
Yurtdışından bu tip malzemelerin daha ucuza gelmesinden dolayı evanscycles sitesinden (link) lastik sipariş verdim. Bu lastiği de 4-5 gün önce bisikletime taktım.
İki lastik arasındaki farkı alttaki resimden görebilirsiniz:
http://i1215.photobucket.com/albums/cc513/halilibrahimduran/20140316_IMG_9512_zps9e7a01b5.jpg
Her iki lastik de patlama engelleyici sırt desteğine sahip ve her ikisinin de yanak kısımları yumuşak, ağırlıkları birbirine yakın.
Continental lastiği taktıktan sonra özellikle ön lastiğin tam oturmadığını fark ettim. Jant düzgün olmasına rağmen lastik 15cm kadar alanda yalpalıyordu. İki kere söktüm yalpalayan yeri dışa doğru esnetip tekrar el pompası ile hava bastım. Yine düzelmedi.
Forum üyelerinden Ferhat Köse ile daha önceden bir alışverişimiz olmuştu ve telefonlarımız birbirimizde vardı. Arayıp müsait olup olmadığını sordum. Müsait olduğunu söyleyince derdimi anlattım. Meğerse Continental lastiklerde bu tip sorunlar olabiliyormuş ama çözümü için de bir yöntemi varmış. Şimdi bana anlattığı yöntemi paylaşayım:
- Benzinliğe gidiyorsunuz. (bana en kolayı öyle geliyor, gitmeyebilirsiniz de tabi ki)
- Yalpalayan lastiğin havasını komple indiriyorsunuz.
- Özellikle yalpalayan yere ve tercihen tüm lastiğin jantla birleşme yerini sıvı sabun sürülmüş bir bezle siliyorsunuz, kaygan bir zemin oluşturmanız gerekiyor.
- Lastiğe 10PSI hava basıyorsunuz ve bu haldeyden 100-150 metre sürüyorsunuz. DİKKAT! Lastik yere yapışmayacak, jantın üstünde gitmeyeceksiniz ama ezik bir şekilde olacak.
- Bu ufak gezintiden sonra pompaya tekrar gelip lastiğin istihap haddi olan üst sınıra yakın bir hava basıyorsunuz. Benim lastik 85 PSI en fazla basınç tavsiye edildiği için 75 PSI bastım.
Ve sorun düzeldi. Teşekkürler Ferhat Köse.
Umarım herkese faydası olur.
Not: Eski halini ve düzeltirken video çekmedim, o yüzden örnek görsel koyamıyorum. Umarım anlaşılmıştır.
Not2: Lastik genişliği nispeten dar olan lastiklerde daha fazla işe yarayan bir yöntem; sebebi de inik hava ile yürüdükten sonra dar lastiklere daha fazla basınçlı hava basabiliyor olmamız.