Scudo Sports

Pınarelli Bisiklet ve enayi yerine koyma çalışmaları...

Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
6.006
Tepki
24.945
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
"Bu adamlar" diye bahsedicem, ağzımı bozmak istemediğim için..

Bir süre önce Bu adamların web sitesinden 105 aynakol beğendim. ellerinde 172.5 ve 170'lik modelleri vardı.
1 stok 170'likten,
2 stok 172.5'likten vardı

Bir türk satıcısı klasiği oldu, 170'liği sipariş ettim ve bana 172.5'luk geldi..
zaten bekliyordum.. ben istanbuldayım, kargo konyadan geldi. Bu adamlar konyada..

aradım Bu adamları, hatta ismini bile verebilirim ama gerek yok, uğraşamicam. Neyse, dedim 170 sipariş verdim, sanırım bir karışıklık olmuş.. Ve bu noktadan sonra, Bu adamların kıvırmalarını geçtim, YALAN söylemelerini de geçtim, beni en çok kızdıran ben enayi yerine koymak istemeleri oldu. kendimi gerizekalı gibi hissettirdiler bana :)
Diyalog şuna benzerdi,

BEN:170lik istemiştim 172.5luk aynakol göndermişsiniz
-ee serkan bey, ben biliyorum 170lik sipariş verdiğinizi, ama ben sizin anatominize daha uygun olur diye, ve 172.5luk daha çok kullanılıyor diye, daha popüler diye ondan yolladım bla bla.

BEN: ama ben gerekli araştırmalarımı yapmıştım ve 170liğe karar vermiştim
-ee serkan bey, bakın ben uzun yıllardır bu işin içindeyim bla bla sporda bla bla yılları arasında bla bla yarışlarına katıldım, sizin de iyiliğiniz için söylüyorum, size 172.5lik gider efendim, bakınız, sizin boyunuz kaç mesela? 175in üzerinde dimi?
burda satıcı yazı tura attı, ve boyumun 175in üzerinde olduğunu tahmin etti, ve olayı "aa gördünüz mü, size 172.5 olacakmış zaten"e bağlamayı hedefledi. ama tutmadı, boyum 1.75'in altındaydı..

BEN: boyum 1.73 - 1.74 gibi bişey.
-aaa serkan bey bakın gördünüz müüü, ben de onu diyorum işte. sizin yaşınızdaki sporcular zaten 172.5 kullanırlar (sesimden yaşımın genç olduğunu anladı, zeki adam..) aaa serkan bey, zaten bu işte yeni sporcular heeep 172.5 kullanırlar.

BEN:hııı
-veeee, serkan bey, benim elimde 170lik de var (bkz. yalanın daniskası) eğer isterseniz 170lik de yollayabilirim, ama ben sizi düşünerek, sizin iyiliğiniz için, size daha iyi yardımcı olsun diye bla bla bla bla... eee serkan bey, bakın 172.5luk kolda momentum daha artacağı için pedalı daha güçlü çevirirsiniz bla bla bla (fizik bilmesi hoşuma gitmişti..)

BEN: peki ozaman, teşekkür ederim

telefon kapanır.. ben bilgisayarın başına geçerim..
ve tekrar web sitesini açarım, aynakolların stok durumuna bakarım siteden.
yeni stok durumu şu şekildedir.
2 stok 172.5
0 stok 170

yani siteden 170 sipariş verdiğim için, onun stoğu düşmüş. bana 172.5 yollamış. yani şuan site yanlış. ve şuanda adamda 1 tane 170, 1 tane 172.5 var ve ben sabırla siteden bu düzenlemenin yapılmasını bekliyordum..
bekliyordum..
bekliyordum..

ve yapıldı!
şuan güncel, yani DOĞRU stokları yazıyor sitede, o da şu şekilde
0 stok 170
1 stok 172.5

heee...
şimdi bok gün yüzüne çıktı işte.
en başından beri Bu adamların stokları yanlıştı.. Bu adamların elinde 170 aynakol YOKTU. 2 tane 172.5 vardı sadece ellerinde.

bakın, buna lafım yok. insanız, hata yaparız. her hatanın bir izahı vardır. "unutmuşuz" demek bile kabul edilebilir bir izahtır.
"stoklar karışmış" kabulümdür
"stok yanlış girilmiş" kabulümdür
hepsine kabul.

ama insanlıktan çıkıpta, 3-5 kuruş kazanacak diye, yalan söyleyerek satmak çok acı verici.
ben BU adamlar için gerçekten üzgünüm.

bakkal dükkanı gibi işlettikleri bu müessese böyle giderse zaten 1 alan bidaha almaz ordan.
2.5 milimetre benim umrumda bile değil, enayiymişim gibi cevaplar verdi telefonda ya :D

neyse, Bu adamların durumu budur. aklınızda bulunsun. pinarelli bisiklet - konya
belki bu yazımı okuyup bana tepki gösterirler bilmiyorum. emniyete gidip telefon kayıtlarının çıktısını alabilirim ısrar ederlerse .. belki hatırlamazlar ne söylediklerini. insanlık hali dimi :) unutabilirler

neyse.
 
Scudo
Yasal hakkınızı kullanıp iade edin, kargoyu falan da ödemeyin tabii ki. Bu mesaj da burada dursun, Pinarelli bisikletçisini de özenle kara listeme ekleyeyim ben de. Teşekkür ederim.
 
aynakolumla mutluyum :) 2.5milim benim için birşey ifade etmiyor dediğim gibi, hatta ayna koluma aşık oldum, bu adamları tanımam vesile olduğu için..
 
benim bir kere alışverişim oldu sağolsunlar çok ilgilenmişlerdi hiç sorun yaşamamıştım. demekki size denk gelmiş.
 
para-çokomel gibi bu işler :)
para verirler çokomel verirsin. para verrirler çokomel verirsin. basittir.
ama an gelir, parayı alırsın, cebine atarsın. ama elini çokomel kotusuna bir daldırırsın, BOŞ!

bundan sonra ortaya çıkar senin satıcılığın, iyi mi, kötü mü..
-çokomel gaz yapar serkan bey, siz albeni alın :)
hıı tamam deyip geçiceksin..
 
Aslında Ticaret demek işin içinde her şey var demek..
Tabi iyileri bir kenara koyarsak .. (sayılı) bir elin parmağını geçmez.

Biz bisikleti seviyoruz ve bisikletçiye sahip çıkıyoruz..
Bu sporu yaygınlaştırmak istiyoruz gibi amaçlar edinirler fakat bu konuda hiç bir olay yapmazlar.
Yapamazlar çünkü ticaret yapıyorlar..
Satmaları lazım sevgiyi ve bunun gibi malzemeleri kullanıp işte şöyle böyle..

Nice ünlü bisiklet satıcısı bu konumda

Ee nede olsa ..
İş başka arkadaşlık başka.


Bu arada geçmiş olsun dileklerimi sunuyorum..
Bir daha böyle şeyler ile karşılaşmamanız dileğim ile.
 
2 alışveriş yaptım. Biri sorunsuzdu , ikincisi yanlış kişiye gönderilmiş. 1 Hafta elime geç ulaştı. Parçalardan biri titanyum vidaydı kırmızı istemiştim kırmızıda almıştım siteden zaten ama sarı geldi. Siteye baktım sonra stoklarda kırmızının olmadığını gördüm yani Pınarelli bisikletin elindeki stokla sitesinde stok bir değil. Sorun etmedim zaman kaybetmemek için ama böyle kaybeden pınarelli bisiklet olacak.
 
Tamam, her şey güzel de.

Siz satıcıya geri vermek istediğinizi söylememişsiniz ki. Tamam satıcı belki yalan söyledi. Üstüne sizi ikna etmeye çalıştı böyle, size uygun olmayan bir ürünü uygundur diye, sadece satmak için.
Fakat ortada iade talebi yok. Satıcı geri almam dememiş. Size durumu açıklamış. Siz de "inanmışsınız" ve konuyu kapatmışsınız.

Keşke iade etseydiniz ayrıca. Neyse.
 
Böyle durumlarda iş biraz da alıcıya düşüyor arkadaşlar. Eğer almak istediğiniz ürünün stoğu 1-2 gibi kritik seviyedeyse sipariş vermeden önce telefonda stok bilgisini onaylatırsanız böyle sorunlarla karşılaşmazsınız.

Başıma gelen hadise:
Erdoğanlar Bisikletin web sitesinden kask beğendim. Sipariş vermeden önce telefon açtım. Ne olsa beğenirsiniz. Elemanlar L bedeni M olarak kaydettikleri için bedeni yanlış görünüyormuş web sitesinde. Adam sitedeki bilgiyi düzeltti. Ben de başka bir kask sipariş ettim.

Stok bilgisini güncel tutmak her yiğidin harcı değil. En iyisi kendi tedbirimizi almak...
 
  • Beğen
Tepkiler: Ertuğrul Mengi
gökhan konudan çok uzaksın..

adam iade imkanı olmadığı halde bana iade imkanı varmış gibi gibi söyleyerek YALAN söylüyor. hadi iade et desem, yine edemicek. yani bana yardımcı olamicak. adamın amacı bana yardımcı olmak değil, beni yalanlarıyla İDARE etmek, BAŞINDAN SAVMAK.

Yalan, kimimizin hayatında okadar normal bir davranış olmuş ki artık, cümle içinde farkedemiyoruz bile. normalmiş gibi geliyor. ama ben rahatsız oluyorum.
 
@Serkan Mıstınoğlu

E tamam da, demek istediğim şu. İade etmek istediğinizi söylemeden, nasıl firmanın iade almayacağını iddia edebiliyorsunuz?
 
"iade et desem, yine edemeyecek" yazmışım. yanlış yazmışım, "hadi bunu 170 ile değiştir desem, yine değiştiremeyecek" olacak.
 
@Serkan Mıstınoğlu

Tamam. Anladım onu da.
Ama diyorum ki, sizin firmadan bir talebiniz yok. 170 istemişsiniz. 172.5 gelmiş. Sonrasında size söylenen her şeyi kabul etmişsiniz. Firmadan da bi talebiniz olmamış.
Ondan sonra buraya gelip değişim de yapamayacaklardı, iade de alamayacaklardı demek hoş olmamış.

Yoksa firmanın yaptığı yanlış. En başta size istediğiniz ölçüyü göndermemeleri, size sormadan farklı ölçü göndermeleri yanlış.


ekleme:
Bu arada firmayla daha önce alışverişim bile olmadı. Bundan sonra da olmayacak.
Türkiye'de Aktif Pedal dışında hiç bir firmadan alışveriş yapmam. Specialized ürünlerini yurtdışından alabiliyor olsam, oradan da yapmam da, neyse.
 
kabul etmek farklı, uğraşmak istememek farklı. uzak durma taraftarıyım. bir daha muhatap olmama taraftarıyım. 2.5 milim için ortalığı birbirine katan biri hiçbirzaman olmadım olmamda. ben dersimi aldım, neyseki 2.5 milim zarardayım. bu da benim gibi amatör bir sporcu için hiçbir ifade etmiyor zaten. neyseki daha farklı bir üründe problem yaşamadım. jant gibi, ne bilim dişli sistemi gibi, kadro gibi. Allah korudu resmen. 2.5 milimle yırttığım, ve bu adamlarla bidaha muhatap olmicağım için kendimi çok şanslı hissediyorum. amacım sizleri uyarmaktı, "bakın ben ucuz yırttım, dikkat edin, siz ucuz yırtamayabilirsiniz" demekti. bana yanlış ürünü çakmakta hakılılar, ve ben o ürünü tekrar geriye yollayıp uğraşmak zorundayım öyle mi gökhan? gayet normal diyosun yani KASTEN YANLIŞ GÖNDERİLEN ÜRÜNE. peki. sorun yok ozaman.
telefonda "he he" dedim, 2.5 milime çok takılmadığım için. fakat gerçeği de içten içe merak ediyordum. sitenin güncellenmesini bekledim bu yüzden. site güncellenince adamların kalitesi oraya çıktı.

burda tek tepkim, adamlarım kalitesine.

yoksa, aynakol çok güzel gökhan :)



ekleme: yalandan rahatsız olmayan insana, derdimi anlatamam..
hani hoca demiş ya, bana damdan düşen birini getirin diye, o hesap

2.ekleme: bu konu, adamların yalan söylemeye ne kadar müsait olduklarını kanıtlamak amacı ile açılmıştır. ne kadar iyi bir tüccar olduklarını kanıtlamak amacı ile açılmıştır. adamların amaçlarının müşteriye yardımcı olmaktan çok para kazanmak olduğunu, yani bakkal mantığıyla çalıştıklarını ispatlamak amacıyla açılmıştır. üzerime gelen arkaşlar gönül rahatlığıyla bu adamlardan alışveriş yapabilirsiniz. bana herkesin katılmasını beklemiyorum. asıl katılırsa, bir problem var demektir zaten.
 
Baştan söyleyim de ister yanlı olduğumu düşünün ister düşünmeyin bu sizin bileceğiniz iş ;
Pınarelli den uzun süredir alışveriş yapıyorum, gerek web sitelerinden gerekse bizzat. Konyada yaşadığım dönemde bizzat gidip alışveriş yapardım şimdi de internetten alışverişime devam ediyorum. Sahiplerini de çok iyi tanırım, birisi Türkiyede uzun zaman profesyonel bisiklet takımlarında pedal çevirmiş diğeri de bisiklete gönül vermiş uzun zamandır bisiklet piyasasının içinde olan insanlar. Yani bizim tabirimizle ikisi de "bisikletci"
Diyaloğunuzun sadece sizin tarafından yazılan kısmını bildiğim için kesin konuşamayacağım ama, birçok kez almak için karar verdiğim ürünü, bana uygun olmayacağını düşündükleri için önceden belirtip farklı ürün önererek değiştirdiler. Yeri geldi bu daha ucuz bir ürün oldu, yeri geldi indirimdeki başka ürün oldu, hatta ellerinde olmayan ürünü şurda var diyerek yönlendirdikleri de oldu. Bu yüzden bu arkadaşlarının görüşlerine saygı duyarak, önerilerini dinledim, pişman da olmadım. Siz de böyle yapmalıydınız demiyorum, sonuçta arkadaşları tanımıyorsunuz ve tabiki doğal olarak tercih size ait. Ama demem o ki bunu gerçekten iyi niyetle söylemiş olabilirler.
2. bakış açısı :
Ürün ellerinde olmadığı için, stok yanlış girildiği için, veya kargo anında karışıklık nedeniyle yanlış ürün göndermiş olabilirler. Bu her mağazada olabilecek bir durum, yıllardır online alışveriş yapıyorum ve defalarca başıma geldi, malum insanız, hatalar olabilir. Ancak bu sizi haksız yapmaz tabiki, sizin burdaki hatanız tüketici haklarınızın da size vermiş olduğu yetkiye dayanarak :) ürünü iade etmemek veya değişim istememek. Diyaloğunuzdan da anlaşıldığı gibi siz de peki o zaman deyip konuyu kapatmışsınız. Ondan sonra da burda karalama çalışmasına girişmişsiniz ki benim etik bulmadığım kısım da tam burası.
Neyse konuyu daha fazla uzatmayayım.
Sonuç olarak bisiklet sektörü ülkemizde zar zor gelişme gösteren bir pazar ve gelişmesine katkıda bulunmaya çalışan insanların da sopadan sopaya koşturulduğu bir ülke (bisiklet satıcısından tutun da profesyonel bisikletcisine kadar). Bir alışverişiniz de yanlışlık oldu diye, ve bu yanlışın düzeltilmesini de istememenize rağmen bisiklete destek veren, bölgesinde iyi tanınan ve güvenilen bir firmayı bu şekilde karalamanızı doğru bulmuyorum.

Umarım yanlış anlaşılmamışımdır. İyi pedallamalar.
 
Sorunumuzu çözdük, kendileri hem ürünü iade alabileceklerini hem de eğer istersem ellerindeki diğer aynakollarla değişim yapabileceğimi söylediler. Bu aynakollarından birin almam durumunda da özel bir indirimli fiyattan faydalanabileceğimi söylediler. Kısacası her türlü kolaylığı sağladılar.
Büyüklük budur, eleştirilince bile yinede bana anlayışla ve profesyonelce yardımcı oldular. Pınarelli bisiklet hakkındaki tüm düşüncelerim şuanda tam tersine döndü ve kesinlikle ne olursa olsun müşterilerini zor durumda bırakmayan bir firma.
Kendilerine teşekkür ediyorum ve de özür diliyorum, sert bir dille eleştirmeme rağmen yine de bana yardımcı oldukları için.
Teşekkürler, konu kilitlenebilir
 
Durum
Başlık tartışmaya kapatılmıştır.
Geri