Scudo Sports

Peugeot Mosaique 1998 restorasyon

redcat1.6slx

Aktif Üye
Kayıt
24 Haziran 2018
Mesaj
184
Tepki
227
Şehir
İstanbul
İsim
Ali
Bisiklet
Kron
Evet s.a abiler kardeşler sonunda konuyu açabildim. konuyu, ilk kez restore yapacak kişilerin öğrenmesi için upuzun ve detaylı ve bol fotoğraflı yazmayı düşünüyorum. Öncelikle birçok konuda yardımını, tavsiyesini aldığım @mariokaldato abimize çok teşekkür ederim. Letgo da gezinirken 20₺ ye pejo mozaik 1998 model mtb bisiklet buldum. Aslında kafamda böyle birşeyler yoktu ama 20₺ yi görünce dayanamadım, hurdacıya götürsem daha fazla verir diye yola koyuldum, sultangaziye gidip 12-13 yaşlarındaki satıcı kardeşimizden pisikletini 20₺ alıp tramvaya yükledim :)

41EDA49A-2061-4596-918E-EFD72800A3E5.jpeg

Belirtmek isterimki 1.5 yıldır daha yeni bisiklet sürmeye başladım ve ilk restorem olacak.

Bisikleti yol üstü yıkamacıda üstündeki kaba kiri atmak için yıkattım

1C1DBDE3-3231-4E86-904C-FAD3196C6372.png

Bisikletin lastikleri sıfırdı, jantlarıda akort edip temizleyip jant ve lastiği halletim.

CC0F1C06-B092-4D45-A9A0-1C7329CF4D01.png

Bundan sonra yavaş yavaş toplamaya karar verdim ve evde kendim sökebildiğim jant lastik gibi parçaları söküp başakşehirde ki bisikletpro mağazasına götürdüm ve ruble, aynakol, gidon gibi parçaları söktürdüm ve eski maşa çöp olduğu için yeni bir 26"maşa sipariş ettim

03A0143A-04C4-4A01-9F40-AA802547D5A4.png

ve bisikleti boyamak için yakarak boyasını sökmeyi düşündüm, ve bunun için arkadaşlarla bi mangal programı ayarladım:) ve kadroyu tahta kasaların ateşine bıraktım

09558B13-8C5E-4B15-9F6F-78C2EF4E1A05.png

Kadro yandıktan sonra, siyah lekeli bişeyler olmuştu ve yıkayarak geçmiyordu, eve gidince tuz ruhu ile tel fırça ve zımpara ile bem beyaz ettim

CF81E3FD-9736-4E23-B964-1D557D1FA119.png

3F55ADA7-6415-437B-915B-99EC6D014DFE.png

Kadro felaket pas yapıyordu 10 dakkada bir zımpara atıp temizliyordum yeniden çıkıyordu, kapalı hava almayan depoya götürünce pas atması kesildi, Kadroyu ve maşayı tekrardan zımpara atarak sanayiye götürüp dükkan dükkan ,"abi şu pisleti boyarmısın bi zahmet" Deyip dükkanları geziyordum, bütün dükkanlar ya bi diktirgit sen pisletinlemi uraşçaz diyordu bunu demiyenlerde 150-300 arası fiyat çekiyordu , en sonunda dükkanı boş, işi olmayan bir boyacıya denk geldim ve Ustamız beni kabul etti, ustaya direk "abi 100liram var şunu bi boya sana zahmet" dedim ve "ne demek kardeşim tabi dedi" Ve işte siyah,mavi,gümüş,krom, gibi 10 tane boyayı karıştırarak çok güzel bir boya elde etti saolsun uğraştı yani, Sivaslı fatih usta ile Boyayı tabancaya koyup Kadroyu masaya yatırdık maşayıda sele borusuna taktık:)

C7502B73-EF09-466A-9F9F-168FB761656C.png

Haazır olun mükemmel renk geliyor:)

92606D5A-87F0-4E84-B301-F5966762248A.png

Metalik mavi kıvamında boyamızın birnci katı atılmıştı ve fatih ustaya"abi boya kuruduktan sonra vernik atma eve götürüp sticker yapıştırıp getircem öyle atarsın verniği" dedim ve "kardeşim vernik boya kuruduktan hemen sonra atılmalı yoksa tutmaz zamanla dökülür dedi"

O zaman vernikten sonra yapıştırcaz stickerı napalım,

Ustamız ikinci katı attıkdan sonra"ali gel şuna birazda sim atalım biraz güneşte parlar efso olur dedi tamam atak dedim harbiden çok güzel oldu,

Kadronun kuruması lazım yarın gel al dedi
Yarın gidip aldım
Sonuç;

29AC2D81-ED86-4802-8A61-EC71C992148C.jpeg

DB3D9E84-2A10-4A26-90C2-ADE7B9B30E99.png

Kadro ve maşayı bağlamak için bisikletçiye furş takımı takmaya götürdüm
Boyatmadan 1-2 hafta önce fiyat aldığımda 30₺ di

Gidip taktırdım ve kasada bir furş takımına 50₺ fiyat verdi abimiz,
Abi isterseniz çıkarın geçen hafta 30₺ demiştiniz ona göre geldim dedim ve 30₺ ye anşaştık:/


Furş takımı bittikten sonra kadronun ölçülerini alıp peugeot yazı ve logosunu internette png formatında flaşa atıp, baskıcıya gidip ölçüleri söyleyip folyo baskı dış mekan olarak çıkarttırdım

04FF209E-A708-48BB-B419-D4901676A141.jpeg

Siyah yazı mavi kadroya gitmediği için gidip pejo yazısı ve logolarını beyaz yaptırdım ve eve döndüm

Kadroyu nemli bezle silip kuru bezle kurulayıp yazımızı yapıştırdım

C3B06CB9-9E84-49D4-A37A-C5D26A1A2BDE.jpeg

D8ACC3AD-06DA-4300-BAA8-159105CA0957.jpeg

Fotolar neden ters yükleniyor yahu

BE243E36-04AA-47AD-A0F1-FF31A3E0EC9E.jpeg

Üst boruyada boş kalmasın diye bitane made in france yazılı bir sticker yapıştırrız

005A5B6E-DF7D-4CC0-94CB-8955BB27443C.jpeg

Şu siyah çizgiyi beyaz yapıcam bugün
güzel olmadı siyah, şuan bu durumdayım zamanla kompanentleri tamamlayıp paylaşırım

Tabiki bisletin eski sahibini kıskandırmayı unutmuyoruz :)

91DE8871-DC4E-4952-8857-43DF186346AD.png

Soru 1; furş takımını takan usta hiç gres yağı sürmedi ve maşayı sağa sola çevirnce
Sürtünme sesleri geliyor bu normalmi bence sessiz sessiz kaymak gibi oynaması lazım.

Soru2;gidon boğazı olarak bunu kullanmayı düşünüyorum ve bu boğaza her türlü gidon ölçüsü uyarmı

1984494B-A98A-40FE-8A0C-668304E67BD9.png

Soru3;görüldüğü gibi bisikletin vites sistemi 3x6 bu sistemi 3x7 veya 3x8 li yapabilirmiyim?

255DD91C-F1E2-4770-8972-B0A1DA515F9A.jpeg

Soru4; alınca dümdüz olan jantı
Telleri gevşek diye sallapati akort ettim ve bisiklete taktığında dönemeyecek hale geldi
Baya yamuldu 8 oldu napacam:)
(İlk akortum)

Her türlü tavsiye öneri görüşünüzü bekliyorum okuduğunuz için teşekkürler:)
 
Scudo
Valla o kadar güzel anlatmışsın ki ben de mi yapsam bi restorasyon diye gaza geldim. Forumda bu tarz paylaşımları okudukça inceden bir ben de yapsam isteği uyanıyor ama biraz sonra zor işler bunlar deyip vazgeçiyorum. Bu defa kalın bir ben de yapsam isteği oldu :confused:
 
1. Gres yağı şart, yoksa sorun yaşarsın.
2. Eski bisikletlere her gidon boyu uymuyor, yenilen 1-1/8". Eski sistemlerde genelde 1" oluyor (yanılıyorsam düzeltsinler.)
3. 3x7 yapabilirsin en fazla. Gördüğüm kadarıyla vidalı sistem. Üst vitesler için arka tekerleğin ve hubın değişmesi gerek.
4. Aferim.
 
@darkdream abi usta niye sürmedi acaba?
Tekrardan götürsem abi bu ses çıkarıyor rahat oynamıyor şuna gres yağı sür desem beleşe yaparmı ve yapılırmı?

Abi bu uygun olan gidon boynunu müsaitsen bi link atarmısın, ölçü alarakmı alacaz boynu
Nasıl yapıcaz

2D0B443B-C694-4345-A233-28225EDC1515.png Boğaz olarak bunun krom rengini düşünüyorum abi bütün bisikletlere uyumlu yazıyor bunu takamazmıyım şimdi?
 
  • Beğen
Tepkiler: MAERKEK
Mukemmel görünüyor.
 
Eski bisiklet olduğu için üstte verdiğin ucuz yollu gidon boğazı muhtemelen olur. Bence götürüp sürdürtmen iyi olur. Bir ihtimal çok sıkmış da olabilirler. Götürünce onlar halleder diye düşünüyorum.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato
yapması ve üzerine binip sürmesi mükemmel emeğinin karşılığını almak kadar zevkli bir şey yoktur. kutlarım
 
Yav bu adamlar nasıl iş yapıyor kime güvenecez kime gidecez anlamadım maliyeti 10₺ yi geçmeyen şeyleri 50₺ fiyat veriyorlar birde düzgün iş yapmıyorlar @darkdream

@darkdream abi birde dediğin hub jant değişmesi 3x7 üstü vitesler içinmi
3x7 monte edersem değiştirmeden kullanabilirmiyim?
 
@Alidemir56 maalesef öyle... 3x7'i şu an sorunsuz kullanırsın.
 
Selam,
headset kısmında ki sürtme kontradan önce yer alan somunun fazla sıkılmasından kaynaklı olmakla beraber greslenip uygun sertlikte sıkılarak kontrası yapılmalıdır. Aksi halde gresleyip şuan ki gibi sıkacak olursanızda bu sesi yapacak, hatta ve hatta bilyalar bu streste kırılana kadar yatağı da bozacaktır. Drive-train ise kadro set'in "old" ölçüsüne göre yapılabilir. Muhtemelen 3x8 desteklemeyeceği gibi 3x7 bir ihtimal uyarlanabilir gibi düşünüyorum. Uygun açıdan fotograf ve ölçü ile bunu daha net hale getirmekte elbette mümkün. Boyun için ise bu kadro set için standart quill stemleri sorunsuz bir şekilde kullanabilirsiniz.
 
@Doğukan Aksu cevabınız için teşekkür ederim

headset dediğiniz furş takımı herhalde
Furş takımına komple bi wd 40 sıktım şuan sorunsuz çalışıyor

Birde pek terim bilmediğimden drive tail den sonrasını anlamadım :/
 
Elinize sağlık.
 
Yenileme için tebrik ederim.yanlız kafama bir şey takıldı boyayı sökmek için kadroyu yakmaşsınız bu kadroya zarar vermez mi sonuçta kadroyu ısıtıp sonrasında soğuması sırasında metale zarar verebilirdiniz
 
@hidromek Teşekkür ederim,

Bence hiç bi zarar gelmez, ben bir aralar kuyumcu atölyelerinde çalışıyordum
Fazlalık,toz,işe yaramayan
altını, demir döküm kaba sokup özel bir fırın içinde eritiyorlardı, altın eridikten hemen sonra soğuk su dolu bir yere atılıyor ve bir zarar gelmiyordu :)
 
Ertítmek baska bir sey ayni sekilde celigide erite bilirsiniz. Yalniz bisikletin kadrosunu atese atmakla isidan dolayi kadronuz deforme olur ve bunu gözle görme imkaniniz olmaz. Az birseyde deforme olsa kadronun sekli bozulmus demektir.
Bu tür islemler yakmayla olmaz, herseyin yöntemi vardir ya bir boyasökücü kullanmak yada kumlatmak.

Bu arada boyaniz güzel görünüyor hayirli olsun güle güle kullanin. Yalniz kesek detcallari yaptirmisken ölcüleri dogru alip orjinal decallari cikartirsaydiniz. O kadroya peugeot yazisi mesela cok kalin ve büyük olmus.
 
@Murat Cömez doğru diyosun murat abi o kadarını bilemeyeceğim :)

Bu ilk restorem olduğum için kendimden fazla prof bişey beklemiyordum, artık imkan olursa ikinci kadroda daha dikkatli olucağız abi :)

Abi birde konunun sonundaki soruların cevaplarını senden alabilirmiyiz
 
@hidromek
Yakmakla kalmamış tuz ruhu ile temizlenmiş :D

@Alidemir56 abisi kolay gelsin.bisiklet bitince kilolu ve merakli bir gence bisikleti bir tur verip test ettir ,Kırılırsa senindir.kırılmazssa tamamdır bu is :D
Kadroyu yak demişler sen közlemisin be abisi :D


@Alidemir56 bende bu tip gidon boğazı var ve yeni tip boğaz takmak istersen boğaz adaptörü de var .Sana verebilirim istersen.beyaz gri renkte selemde var onuda veririm istersen
 
Abi bisikletçiye gittiğimde bana yeni bir tip gidon boğazı takamassın demişti?

Şu fotodaki en üstteki yükselticiyi maşanın içine koyup sıkıcaz sonra boğazı takıp sonrada gidonu taktığımızda hall oluyormu :)4872D287-42C2-4323-AC19-EAC3FB260E61.png


Birde mavisi var hangisini tercih edersiniz


46A552E7-41C4-4605-A96D-22E4BD40D7EA.png

Abi aslında şu beyaz seti alıp senin seleyi taksak onnumara olur

Fotosunu ve fiyatını gönderirmisin
 
Geri