redcat1.6slx
Aktif Üye
- Kayıt
- 24 Haziran 2018
- Mesaj
- 184
- Tepki
- 229
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Ali
- Bisiklet
- Kron
Evet s.a abiler kardeşler sonunda konuyu açabildim. konuyu, ilk kez restore yapacak kişilerin öğrenmesi için upuzun ve detaylı ve bol fotoğraflı yazmayı düşünüyorum. Öncelikle birçok konuda yardımını, tavsiyesini aldığım @mariokaldato abimize çok teşekkür ederim. Letgo da gezinirken 20₺ ye pejo mozaik 1998 model mtb bisiklet buldum. Aslında kafamda böyle birşeyler yoktu ama 20₺ yi görünce dayanamadım, hurdacıya götürsem daha fazla verir diye yola koyuldum, sultangaziye gidip 12-13 yaşlarındaki satıcı kardeşimizden pisikletini 20₺ alıp tramvaya yükledim
Belirtmek isterimki 1.5 yıldır daha yeni bisiklet sürmeye başladım ve ilk restorem olacak.
Bisikleti yol üstü yıkamacıda üstündeki kaba kiri atmak için yıkattım
Bisikletin lastikleri sıfırdı, jantlarıda akort edip temizleyip jant ve lastiği halletim.
Bundan sonra yavaş yavaş toplamaya karar verdim ve evde kendim sökebildiğim jant lastik gibi parçaları söküp başakşehirde ki bisikletpro mağazasına götürdüm ve ruble, aynakol, gidon gibi parçaları söktürdüm ve eski maşa çöp olduğu için yeni bir 26"maşa sipariş ettim
ve bisikleti boyamak için yakarak boyasını sökmeyi düşündüm, ve bunun için arkadaşlarla bi mangal programı ayarladım ve kadroyu tahta kasaların ateşine bıraktım
Kadro yandıktan sonra, siyah lekeli bişeyler olmuştu ve yıkayarak geçmiyordu, eve gidince tuz ruhu ile tel fırça ve zımpara ile bem beyaz ettim
Kadro felaket pas yapıyordu 10 dakkada bir zımpara atıp temizliyordum yeniden çıkıyordu, kapalı hava almayan depoya götürünce pas atması kesildi, Kadroyu ve maşayı tekrardan zımpara atarak sanayiye götürüp dükkan dükkan ,"abi şu pisleti boyarmısın bi zahmet" Deyip dükkanları geziyordum, bütün dükkanlar ya bi diktirgit sen pisletinlemi uraşçaz diyordu bunu demiyenlerde 150-300 arası fiyat çekiyordu , en sonunda dükkanı boş, işi olmayan bir boyacıya denk geldim ve Ustamız beni kabul etti, ustaya direk "abi 100liram var şunu bi boya sana zahmet" dedim ve "ne demek kardeşim tabi dedi" Ve işte siyah,mavi,gümüş,krom, gibi 10 tane boyayı karıştırarak çok güzel bir boya elde etti saolsun uğraştı yani, Sivaslı fatih usta ile Boyayı tabancaya koyup Kadroyu masaya yatırdık maşayıda sele borusuna taktık
Haazır olun mükemmel renk geliyor
Metalik mavi kıvamında boyamızın birnci katı atılmıştı ve fatih ustaya"abi boya kuruduktan sonra vernik atma eve götürüp sticker yapıştırıp getircem öyle atarsın verniği" dedim ve "kardeşim vernik boya kuruduktan hemen sonra atılmalı yoksa tutmaz zamanla dökülür dedi"
O zaman vernikten sonra yapıştırcaz stickerı napalım,
Ustamız ikinci katı attıkdan sonra"ali gel şuna birazda sim atalım biraz güneşte parlar efso olur dedi tamam atak dedim harbiden çok güzel oldu,
Kadronun kuruması lazım yarın gel al dedi
Yarın gidip aldım
Sonuç;
Kadro ve maşayı bağlamak için bisikletçiye furş takımı takmaya götürdüm
Boyatmadan 1-2 hafta önce fiyat aldığımda 30₺ di
Gidip taktırdım ve kasada bir furş takımına 50₺ fiyat verdi abimiz,
Abi isterseniz çıkarın geçen hafta 30₺ demiştiniz ona göre geldim dedim ve 30₺ ye anşaştık:/
Furş takımı bittikten sonra kadronun ölçülerini alıp peugeot yazı ve logosunu internette png formatında flaşa atıp, baskıcıya gidip ölçüleri söyleyip folyo baskı dış mekan olarak çıkarttırdım
Siyah yazı mavi kadroya gitmediği için gidip pejo yazısı ve logolarını beyaz yaptırdım ve eve döndüm
Kadroyu nemli bezle silip kuru bezle kurulayıp yazımızı yapıştırdım
Fotolar neden ters yükleniyor yahu
Üst boruyada boş kalmasın diye bitane made in france yazılı bir sticker yapıştırrız
Şu siyah çizgiyi beyaz yapıcam bugün
güzel olmadı siyah, şuan bu durumdayım zamanla kompanentleri tamamlayıp paylaşırım
Tabiki bisletin eski sahibini kıskandırmayı unutmuyoruz
Soru 1; furş takımını takan usta hiç gres yağı sürmedi ve maşayı sağa sola çevirnce
Sürtünme sesleri geliyor bu normalmi bence sessiz sessiz kaymak gibi oynaması lazım.
Soru2;gidon boğazı olarak bunu kullanmayı düşünüyorum ve bu boğaza her türlü gidon ölçüsü uyarmı
Soru3;görüldüğü gibi bisikletin vites sistemi 3x6 bu sistemi 3x7 veya 3x8 li yapabilirmiyim?
Soru4; alınca dümdüz olan jantı
Telleri gevşek diye sallapati akort ettim ve bisiklete taktığında dönemeyecek hale geldi
Baya yamuldu 8 oldu napacam
(İlk akortum)
Her türlü tavsiye öneri görüşünüzü bekliyorum okuduğunuz için teşekkürler
Belirtmek isterimki 1.5 yıldır daha yeni bisiklet sürmeye başladım ve ilk restorem olacak.
Bisikleti yol üstü yıkamacıda üstündeki kaba kiri atmak için yıkattım
Bisikletin lastikleri sıfırdı, jantlarıda akort edip temizleyip jant ve lastiği halletim.
Bundan sonra yavaş yavaş toplamaya karar verdim ve evde kendim sökebildiğim jant lastik gibi parçaları söküp başakşehirde ki bisikletpro mağazasına götürdüm ve ruble, aynakol, gidon gibi parçaları söktürdüm ve eski maşa çöp olduğu için yeni bir 26"maşa sipariş ettim
ve bisikleti boyamak için yakarak boyasını sökmeyi düşündüm, ve bunun için arkadaşlarla bi mangal programı ayarladım ve kadroyu tahta kasaların ateşine bıraktım
Kadro yandıktan sonra, siyah lekeli bişeyler olmuştu ve yıkayarak geçmiyordu, eve gidince tuz ruhu ile tel fırça ve zımpara ile bem beyaz ettim
Kadro felaket pas yapıyordu 10 dakkada bir zımpara atıp temizliyordum yeniden çıkıyordu, kapalı hava almayan depoya götürünce pas atması kesildi, Kadroyu ve maşayı tekrardan zımpara atarak sanayiye götürüp dükkan dükkan ,"abi şu pisleti boyarmısın bi zahmet" Deyip dükkanları geziyordum, bütün dükkanlar ya bi diktirgit sen pisletinlemi uraşçaz diyordu bunu demiyenlerde 150-300 arası fiyat çekiyordu , en sonunda dükkanı boş, işi olmayan bir boyacıya denk geldim ve Ustamız beni kabul etti, ustaya direk "abi 100liram var şunu bi boya sana zahmet" dedim ve "ne demek kardeşim tabi dedi" Ve işte siyah,mavi,gümüş,krom, gibi 10 tane boyayı karıştırarak çok güzel bir boya elde etti saolsun uğraştı yani, Sivaslı fatih usta ile Boyayı tabancaya koyup Kadroyu masaya yatırdık maşayıda sele borusuna taktık
Haazır olun mükemmel renk geliyor
Metalik mavi kıvamında boyamızın birnci katı atılmıştı ve fatih ustaya"abi boya kuruduktan sonra vernik atma eve götürüp sticker yapıştırıp getircem öyle atarsın verniği" dedim ve "kardeşim vernik boya kuruduktan hemen sonra atılmalı yoksa tutmaz zamanla dökülür dedi"
O zaman vernikten sonra yapıştırcaz stickerı napalım,
Ustamız ikinci katı attıkdan sonra"ali gel şuna birazda sim atalım biraz güneşte parlar efso olur dedi tamam atak dedim harbiden çok güzel oldu,
Kadronun kuruması lazım yarın gel al dedi
Yarın gidip aldım
Sonuç;
Kadro ve maşayı bağlamak için bisikletçiye furş takımı takmaya götürdüm
Boyatmadan 1-2 hafta önce fiyat aldığımda 30₺ di
Gidip taktırdım ve kasada bir furş takımına 50₺ fiyat verdi abimiz,
Abi isterseniz çıkarın geçen hafta 30₺ demiştiniz ona göre geldim dedim ve 30₺ ye anşaştık:/
Furş takımı bittikten sonra kadronun ölçülerini alıp peugeot yazı ve logosunu internette png formatında flaşa atıp, baskıcıya gidip ölçüleri söyleyip folyo baskı dış mekan olarak çıkarttırdım
Siyah yazı mavi kadroya gitmediği için gidip pejo yazısı ve logolarını beyaz yaptırdım ve eve döndüm
Kadroyu nemli bezle silip kuru bezle kurulayıp yazımızı yapıştırdım
Fotolar neden ters yükleniyor yahu
Üst boruyada boş kalmasın diye bitane made in france yazılı bir sticker yapıştırrız
Şu siyah çizgiyi beyaz yapıcam bugün
güzel olmadı siyah, şuan bu durumdayım zamanla kompanentleri tamamlayıp paylaşırım
Tabiki bisletin eski sahibini kıskandırmayı unutmuyoruz
Soru 1; furş takımını takan usta hiç gres yağı sürmedi ve maşayı sağa sola çevirnce
Sürtünme sesleri geliyor bu normalmi bence sessiz sessiz kaymak gibi oynaması lazım.
Soru2;gidon boğazı olarak bunu kullanmayı düşünüyorum ve bu boğaza her türlü gidon ölçüsü uyarmı
Soru3;görüldüğü gibi bisikletin vites sistemi 3x6 bu sistemi 3x7 veya 3x8 li yapabilirmiyim?
Soru4; alınca dümdüz olan jantı
Telleri gevşek diye sallapati akort ettim ve bisiklete taktığında dönemeyecek hale geldi
Baya yamuldu 8 oldu napacam
(İlk akortum)
Her türlü tavsiye öneri görüşünüzü bekliyorum okuduğunuz için teşekkürler