malesef bazı pedallar sökülemiyor. Denenebilecek bir yöntem de pürmüzle biraz ısıtmak. Daha sonra güç uygulamak. Isınıp genleşen metal yivleri biraz kendini bırakır. Sorunun temeli genelde galvanic corrosion denilen tabiat olayıdır. Aynakol genelde Alüminyum alaşımdan pedal milleri ise çelikten yapılır. Iki farklı gruptan metal birbirini çürütüp kaynaşır. Bunu ağzında metal dolgu olanlar bulurlarsa bir gümüş çatal değdirerek tecrübe edebilirler! Neyse, pedal montajında sıradan gres değil, bakır gresi kullanıyorum ben. Neden? Iki ayri metalin arasına bir bariyer oluyor bir nevi. Ikisinin birbirine kaynamasını engelliyor. Ikinci husus arkadaşlar, asla ucuz basit anahtar takımlarla pedala müdahale etmeyin ve zorlandığınız anda işi bırakın. Anahtar kayar yararlanırsınız dişliler vurup. Aynakol sökülüp tezgaha sabitlenmesi gerek olmuyorsa. Bisiklette her komponent çelik olmalı. Alüminyum ve karbon fiber bozuyor işin ruhunu ve kimyasını. Kahrolası kapitalist düzen
illa ki daha pahalısını, daha janjanlısını satacaklar ve eldekini de eskidi abicim bu, tamirle falan uğraşılmaz bu deyip eritecekler kazanda. Aynakol ve pedal ikisi de çelik olsa böyle bir sıkıntı olmazdı daha güzel değil mi? 1 km/h daha az ortalama versek ne olur yani?