Bilinen bir yöntem, hatta ben de bir kez yaptım bu hatayı, sonra bir an düşünüp yavaşladım.
Ama yakın takibin bilinen riskleri de var:
-Öndeki araç fren yaptığında çarparsınız. Otomobilde ve arkadaşımın motorunda birer defa başıma geldi.
-Öndeki araç aniden çekildiğinde ne ile karşılaşacağınızı bilemezsiniz. Herhangi bir araca hızla yaklaşıp aniden sollayabilir. Kamyon hatta tır bile olsa makas atabilir. Ya da karşıdan üzerine gelen bir araçtan kaçabilir. Otomobilde bir kaç kez başıma geldi. Ani fren, ABS gibi imkanlar vardı.
-Önünüzdeki aracın ortalayarak geçtiği yoldaki her türlü çukur, taş, lastik parçası gibi engele hiç haberiniz olmadan çarparsınız. Otomobilde defalarca başıma geldi.
-Önünüzdeki araç sağa-sola çekilirse yan tarafındaki dengesiz rüzgara maruz kalırsınız, sizi savurabilir. Bunu teorik olarak söylüyorum.
Başıma geldi dediğim olaylar öndeki aracın rüzgarında gittiğimden değil, sadece yeterli takip mesafesi bırakmadığım için olanlar. Yani önümde bir miktar mesafe varken oldular.
Ayrıca;
Tamam biraz dinlenmek çok tatlı geliyor ama, bisiklet kullanmanın amacı kendi gücümüzle yol almak, kendi kapasitemizi ölçmek değil mi?
Değilse, sadece bir yere belli sürede varmaksa, yoldan bir otobüs çevirip bir süre onunla da devam edebiliriz.
Yok amaç bisikletle daha çok yol yapmaksa, o aracın arkasında yaptıklarımız bizim kilometrelerimizden sayılır mı? Km saatimizi kandırabiliriz ama kendimizi kandıramayız. En azından ben yemem
İşin tekniği, "raconu", performansımıza göre hızımızı ayarlamak, zaman zaman düşük tempoda dinlenip zaman zaman sınırımızı zorlamak, bu şekilde en iyi performansımızı yakalamak değil mi?