Paris'te Bisiklet Turu

a.özdemir

Üye
Kayıt
8 Mart 2009
Mesaj
11
Tepki
77
Şehir
izmir
İş yerimin organize ettiği bir seyehat nedeni ile 30 Nisan – 3 Mayıs tarihleri arasında Paris’teydim. Paris, dünyanın en güzel şehirlerinden birisidir ve özellikle bisiklet & motosiklet sürücüleri için çok önemli ayrıntıları şehir yaşamı içine adapte edebilmiş bir şehirdir

Şehir merkezindeki, özellikle Seine nehrinin iki yakasındaki tüm yaya ve taşıt yollarının bir kısmı bisiklet yolu olarak ayrılmış. Bu bakımdan özellikle hava şartları da müsaait olduğunda, bu büyülü şehri, bisiklet üzerinde gezmek gerçekten çok hoş bir deneyim oluyor.

Paris’te bu keyfi yaşamak için bisikletinizin olması gerekmiyor.
Hemen hemen 4-5 sokakta bir karşınıza çıkan Bisiklet otomatlarından, saatine 1 Avro ödeyerek kiralayacağınız bisikletler vasıtası ile bu zevki yaşamanız mümkün.
Bisiklet otomatları Fransızca, İngilizce ve İspanyolca olarak hizmet veriyor.
Otomatların olduğu yerde, kilitli bisikletler mevcut.


Kredi kartınızı makineye takıyorsunuz, önce 150 Avro’luk bir depozito kartınıza işleniyor, sonra kendinize bir abone kartı alıyorsunuz. 1 günlük, haftalık, ya da daha uzun süreli abonman kartı almanız mümkün.
Abonman kartının üzerinde bir numara var, onun yanında kendinize bir de şifre oluşturuyorsunuz. Sonra ilk yarım saati ücretsiz olmak üzere, saati 1 avro’ya fotograftaki bisikletlerden birini kiralamanız mümkün.
Ancak bu proje kapsamında, kısa süreli bisiklet kullanımı teşvik edilmekte, böylece daha fazla kişinin bu bisikletlerden faydalanması düşünülmüş.
Bu bakımdan ücret tarifesi şu şekilde tasarlanmış:
İlk yarım saat: bedava,
1 saat – 1 Avro,
1,5 saat – 3,5 Avro,
2 saat – 7 Avro,
5 Saat – 31 Avro,
10 saat – 71 Avro ve
20 saat – 151 Avro.

Kiraladığınız bisikleti, aynı otomatın olduğu herhangi bir yere bıraktığınız anda o andaki hesabınıza işleniyor ve kaç saat kullandıysanız o kadar meblağ, depozitonuzdan düşülüyor.

Öyle sanıyorum ki bu satırları okuyunca, bir kısmınız “Nasıl Yani...?” türünden şaşkınlık tepkileri vermektesiniz.
İşin özü şudur: Paris’te sokakta yürüken bisiklete binmek isterseniz, bisiklet otomatlarından, bir şişe su fiyatına saatlik bisiklet kiralaması yapabiliyorsunuz..
Açıkçası bu sistem şu an hemen hemen tüm modern Avrupa şehirlerinde kullanılmakta. Örnek vermek gerekirse, Viyana'da benzer bir sistemi kullanarak üç gün boyunca yaklaşık 70 Km yol yaptım.

Bir arkadaşımla birlikte sabah bir kafe’de kahve kruvasan’dan oluşan kahvaltımızı yaptıktan sonra bisikletlerimizi kiraladık.

Önce bisikletimizin özelliklerinden bahsedeyim.
Fransız Mercier firması tarafından Macaristan’da üretilmişler.
26’’ jant var. Önde genişçe bir sepeti mevcut. Sağ elcikte 3 vites var. Aynakol Single Speed, arka ruble 3 vites.
Yani bisiklet 3 vitesli. Paris düz bir şehirdir. Şehirde dişe dokunur bir tane tepe var o da 130 metre rakımlıdır. Dolayısı ile 3 vites bu şehrin tüm yolları için fazlası ile yeterli oluyor.
Sele çok konforlu.
Vites kolunda Nexus markası var.
Sele altı ile gidon boğazını birleştiren ara parça yok. Yani bu bisikletler aslında W diye tabir edilen bayan bisikletleri ama bence unisex. Tek problem trafikte dururken, kendi bisikletimden alışık olduğum şekilde bisikleti bacak arama alıp ayakta durmak istediğimde bisiklet iki kez yana yattı. Alışkanlık işte :-(((



Bir şehir bisiketinden bekleyebileceğiniz hemen hemen herşey mevcut.
Tabi tahmin edebileceğiniz üzere bu bisikletler sürekli olarak farklı kişiler tarafından kullanılıyor ve bazen o kadar da özenli olmayan sürücülerin eline düşebiliyor. O bakımdan sağlamlık adına bisikletlerin kadrosu çelik’ten imal edilmiş, dolayısı ile bisiklet ağır.
Ben 17-18 Kilogram’dan fazladır demiştim, internetten baktım ağırlığı 22,5 Kg.
Gidon bölümünde, Fransızca olarak şunlar yazıyor:
Kaldırımlarda sürmeyeceğim,
Trafik kurallarına uyacağım,
Yolcu taşımak amaçlı kullanmayacağım,
Tek yön sokaklarda ters yönden gitmeyeceğim.
Paris’te Velib adı verilen bu proje için 10.600 adet bisiklet, 750 istasyonda hizmet veriyor.
Otomat üzerindeki ekrandan civardaki diğer istasyonların yerini görmeniz mümkün.
Bu projedeki tek sorun, bazen vardığınız istasyonda boş yer olmayabiliyor ve bisikleti bırakamıyorsunuz. (Bence mahsuru yok )
Velib, Fransızca Velo Libre ve Velo Liberte kelimelerinin birleşiminden oluşuyor. Anlamı, bisiklet özgürlüğü veya bedava bisiklet olarak Türkçe’ye çevrilebilir.

Proje kapsamında 600 teknik eleman istihdam edilmiş. Bisikletlerin bakımlarını yapıyorlar. Patlak lastikler ve bozulmuş vitesler çok sık karşılaşılan ve tamir bakım gerektiren durumlarmış.
Bu arada bu proje kapsamında şu an 15.000’den fazla kişide abonman kartı varmış.
Ayrıca bu proje için, Paris’de varolan bisiklet yollarına ek olarak 360Km daha bisiklet yolu yapılmış.


Eyfel kulasinin yakınlarından, Seine nehrine pararlel turumuza başladık.
Ağaçlı yoldan geçerek, Bateux Parisienne limanınından hemen sonra doğru Concorde meydanına yöneldik, Oradan D’orsay müzesi ve Notr’Dame katedralini geçip nehrin diğer yakasından geri döndük.


Champs-Ellyse ve Arc de Triomph (Zafer Takı) üzerinden Grand Armee Bulvarını takip ederek, La defans bölgesinde bulunan otelimize kadar bulunan yolu katettik.
Aşağı yukarı 18-20 Km civarında bir yol yapmış olmalıyız.



Benim gibi şehir bisikletine meraklı ve şehir içinde bisiklet kullanmaktan çok büyük keyif alan birisi için, Paris’te bisiklet turu inanılmaz güzel bir deneyim oldu. Ancak turun sonunda bir miktar hayıflandım doğrusu.

Yol boyunca tek bir araç bize korna çalmadı.
Tek bir araç üzerimize çıkmadı, kavşaklardan geçerken istisnasız tüm araçlar bizi bekledi, önceliği bize verdi.
Trafiğin akış hızı bisikletlilerin trafiğin bir parçası olmasına izin verecek kadar hızlı, yanınızdan saatte 120 Km ile bir araç geçmiyor.
Bisiklet yollarında yürüyen yayalar var ancak bisiklet zilini duyar duymaz, kenara çekilip size yol veriyorlar.
Yolların bazı bölümleri şu şekilde organize edilmiş: İki şerit gidiş iki şerit de geliş. Bu iki şeritin ortasında iki şerit de bisikletliler için ayrılmış. Bu yola hiç bir araç, taksi, otobüs girmiyor.
Bu bölünmenin olmadığı bazı yollarda, otobüsler için ayrılmış olan özel bir hat var. Bu hattı otobüsler ile birlikte sadece bisikletliler kullanıyor ve otobüsler üzerinize çıkmıyor.
Sağda park etmiş bir araç varsa ve arkanızda da bir araç varsa, siz parketmiş aracın solundan geçeceğiniz için yavaşlıyor. Ancak bu yavaşlamanın asıl sebebi şu: Park etmiş aracın içinde birisi varsa kapıyı açabilir ve en sık karşılaşılan ölümlü bisiklet kazasına karışabilirsiniz. Bu sebeple arkanızdan gelen araç sizin şeridi ortalamanıza müsaade eder şekilde yavaşlıyor.

Şaka gibi, hatta benim için bir ütopya ama Paris’te durum budur...

Proje hakkında detay bilgi isterseniz (link) adresinden bilgi almanız mümkün.

 
Scudo

Goflet

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Eylül 2009
Mesaj
2.001
Tepki
1.588
Şehir
Bahçeşehir
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
ok herşey güzel ama bende şunu anlamıyorum..bende bulundum pariste ve bu bisikletleri bende gördüm..Sorun şu kot ve penye t-shirt le bu bisiklete bindik ve 10 km yol yaptık..Terden sırıksıklam olduk...Naıl kuruyacağız hasta olmadan ...Ve o ter kokusu ile nasıl bir restauranta gireceğiz..Avrupalı bu sorunları nasıl çözüyor bir bilen varsa söylesin ....
 
  • Beğen
Tepkiler: Faruk ÇUBUKCU

AydınGünaydın

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2008
Mesaj
1.119
Tepki
1.381
Şehir
Erzurum(Aşkale)
Darısı bizim ülkeye diyelim. Güzel paylaşım olmuş tşkler.
 

Soner Sarihan

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2005
Mesaj
3.888
Tepki
8.301
Şehir
İznik
Bisiklet
Cannondale
Sevgili a.özdemir,

Avrupa turumuzu bitirdiğimiz Paris'te bu bisikletlerden bolca görmüştük.

Verdiğiniz istatistiki bilgiler çok faydalı oldu.

2023 yılına kadar ulaşım sorunlarını tartışıldığı bir toplantı bugünlerde yapılmakta ülkemizde.

Orada gösterebilsek de biraz örnek alsa insanlarımız.:(

Detaylı paylaşımınız için çok teşekkürler.

Konuyu bir süreliğine sabit konu haline getiriyorum.

Selamlar
 

Nuri Kongur

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Ağustos 2008
Mesaj
565
Tepki
842
Şehir
Kocaeli/ Başiskele Merkez
Bisiklet
Ümit
@Goflet

merhaba,
terden sırılsıklam olmak bazı durumlarda kaçınılmaz. öte yandan sık alınacak duş ama özellikle duş sonrası koltuk altı koku önleyici jel çok işe yarıyor. kokan ter değil zaten. terle beraber gelen yağ moleküllerinin bozulması o kötü kokuyu yaratıyor. açıkçası gilette markasının jel olan koltuk altı koku önleyicisi bir çok yerde ve durumda insanı rahatsız edici kokudan kurtarıyor.
selamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Soner Sarihan

Nuri Kongur

Forum Demirbaşı
Kayıt
30 Ağustos 2008
Mesaj
565
Tepki
842
Şehir
Kocaeli/ Başiskele Merkez
Bisiklet
Ümit
bildiğim kadarıyla konya da böyle bir proje düşünülüyor. aynı şekilde izmit belediyesi de bir çok bisiklet parkı yaptırdı ve şehrin uygun yerlerine dağıtmayı planlıyorlar. aynı şekilde gölcükten derinceye kadar sahili takip eden bisiklet yolu da plan içerisine alınmış durumda.
bu işler birazda bize bakıyor gibi. politikacı işi ilk önce oy amaçlı yapıyor. uzun planladaki faydası 2. planda maalesef. gördüğüm kadarıyla bizim bisiklet kullanırken gerek kıyafet gerekse sıklıkta göstereceğimiz özen, planlamayı yönlendiren kişilere bir fikir verecektir. bahsettiğiniz rakamlar türkiye şartlarında pahalı yalnız.
zahmet edip gelişmelerden haberdar ettiğiniz için teşekkürler.
 

a.özdemir

Üye
Kayıt
8 Mart 2009
Mesaj
11
Tepki
77
Şehir
izmir
@Goflet

Buna şöyle cevap verebilirim sanırım.

Sizin ve benim kullanım şeklimiz, bu bisikletlerin servise konma amacına uygun değil. Bu bisikletlerin kısa mesafelerde kullanılması öngörülmüş.

Yani genelde 1-2 Km'lik mesafelerde kullanılıp bırakılıyor. Sizin ve benim gibi turistler hariç, genel olarak Fransız vatandaşları bunlarla 10-15 km yol yapmıyorlar...

Selamlar
 

Goflet

Forum Bağımlısı
Kayıt
19 Eylül 2009
Mesaj
2.001
Tepki
1.588
Şehir
Bahçeşehir
Başlangıç
2009—10
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@a.özdemir


doğru söylüyosun...kısa mesafa için olabilir ama ben bisiklete biniyim tüm Parisi dolaşayım(yada istanbul'u) ..bisiklet kıyafeti giymeden olmaz bence.
 
  • Beğen
Tepkiler: Soner Sarihan

Nuran Atakan

Aktif Üye
Kayıt
18 Temmuz 2009
Mesaj
118
Tepki
153
Şehir
Batikent/Ankara
@a.özdemir

Ah ah, dunya gozuyle bir cift seritli bisiklet yolu gorseydim. Turkiye'de gormeye omrum yetmez ama bari bir yurt disina cikabilseydim:D
 
  • Beğen
Tepkiler: Soner Sarihan

nightdriver

Aktif Üye
Kayıt
7 Eylül 2008
Mesaj
155
Tepki
472
Şehir
Istanbul
Ben geçen yıl kilometrelerce bu bisikletle Paris'i dolaştım. Yarım saatte bir istasyona entegre edip tekrar alırsanız ilk alışta kredi kartınıza eklenen 1 EUR haricinde hiç ücret ödemeden dolaşabilirsiniz. Kampana frenli ve göbekten vitesli olması avantajlı. Ancak istasyondaki bisikletlerden birini seçmeden önce lastiklerini, frenlerini kontrol etmekte fayda var. Ayrıca bisikleti herhangi bir istasyona bırakmazsanız 500 EUR gibi bir ücret kredi kartınıza işleniyor. Bunlardan 700-800 tanesini bir depoda buldular geçenlerde...

Gelecek ay tekrar gideceğim, tekrar dolaşmak için sabırsızlanıyorum...
Bu güzel konu için teşekkürler...
 
  • Beğen
Tepkiler: a.özdemir

Soner Sarihan

Forum Bağımlısı
Kayıt
17 Temmuz 2005
Mesaj
3.888
Tepki
8.301
Şehir
İznik
Bisiklet
Cannondale
@nightdriver

Sevgili Nightdriver,

verdiğiniz bilgiler çok kıymetli, belkide istemeden oluşabilecek ciddi maddi yükler konusunda ve ucuz binmek konusunda başka yerde bulunamayacak bilgiler paylaşmışsınız.

Teşekkürler

Selamlar
 

Halil Atalay

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Ocak 2009
Mesaj
627
Tepki
576
Şehir
B.çekmece, İstanbul
@Soner Sarihan

soner abi 10 Ulaşım Şurasında biz bu konuda gereken neyse yapmaya çalışdık ben ve Dernek Başkanımız Murat Suyabatmaz Çok çalıştık bisiklet yoları ve bisikletin ulaşıma entegre edilmesi otobusler de ve metro ve trenlerde taşınması park sorunları ve yaşanan trafik sıkındıları ilgili çok koşuşdurduk ben bizzat bu konuda hazırladığımız Dosyayı Başbakan'a verdim bize destek vermesini söyledim

ama ben bu konuda bir şeyler yazmak istiyorum nedense bisiklet camiası derneğe gerekli desteği vermiyor ne maddi nede manevi şura yapılırken şura yerinden yer almak için ben kendi kimliğimi kullanarak yer aldım saolsun Hamza by bizim şurada olmamız için çok cabaladı şurada herşey istediğimiz gibi oldu

ayrındılar burada
(link)

ben başlığı genel de açmışdım saolsun bir arkadaşımız o başlığı cafe bölümüne atmış ben sangi orada açmasını bilmiyordum ben göz önünde olsun ve derneğe en azında bu konuda destek olunsun istedim ama her zaman gibi forum banane dernek den ben benim politikama bakarım dedi

sen de sayfıyı ziyaret etmişsin abi ve yazını okutum yazdıkların çok doğru derneğe gerekli desteği verilmesi lazım ama bisikletforum bu konuda birşey yapmıyor en basıdi okadar başlık var ama dernekle ilgili bir başlık yok hadi bisikletliler derneğini sevmiyorsunuz ya izmir,muğla, vb. derneklerin hiç sevmiyor

soner sarıhan alıntı: Bravo, birlikte hareket etmedikçe sesimizi duyurmamız zor.
bisikletliler derneğine herkes ( bende dahil ) elimizden gelen katkıyı yapmalıyız.

Bisikletle ulaşım konusundaki tabuları ancak böyle yıkabiliriz.

emeği geçen herkese teşekkürler

Selamlar


eğer bizler bisiklet seviyorsak ve bu konuda birşeyler yapacaksak bu bireysey yapılacak bir şey değil birlik olarak duyurmamız lazım yoksa her kafadan bir ses çıkarsa hiç bir şey olmaz

tipki İBB.Genel sekreteri Mzaffer Hacıosmanoğlu'nun söylediği gibi herkes bir şey istiyor bizden ama tek bir kafadan ses çıkarsa gerekli yardım yapılırsa neden bisiklet yolu yapmayalım demişdi
 

omer yildiz

Forum Demirbaşı
Kayıt
16 Aralık 2008
Mesaj
510
Tepki
15
Şehir
antalya
Sayın Özdemir bu güzel tur ve paylaşımınız için teşekkürler. Yeni turlarınızı ve fotoğraflarınızı bekliyoruz. İyi pedallar bol şanslar.
 

lifely2006

Üye
Kayıt
31 Ağustos 2007
Mesaj
10
Tepki
17
Şehir
alanya
(link)
Arkadaslar,bu sistem Alanyada 2 senedir var ama cok fazle talep olmuyor.Asagida kiralama sartlari ve resimleri mevcut.
. Ücretlendirme
1. Kiraladığınız her bisiklet için, kredi kartı limitinize 150TL’lik blokaj uygulanacaktır.
2. Aynı kartla en fazla 4 adet bisiklet kiralayabilirsiniz.
3. 1 saate kadar olan kullanımlarda, bankacılık kuralları gereği limitinizdeki blokaj 10 gün sonra kalkacaktır.
4. İlk bir saat içindeki kullanım ücretsizdir.
5. İlk saatten sonraki her saat için ücret 2TL’dir.
6. Günlük kullanımda (24. saate kadar) toplam ücret 10 TL’yi geçmez.
7. Şehir bisikletleri günlük kullanım içindir bu nedenle; bisikletin 24 saat içerisinde iade edilmesi beklenir. İade edilmemesi durumunda kredi kartınızdan her 24 saat için ilave olarak 150TL kiralama ücreti alınır
 

42FY

Daimi Üye
Kayıt
22 Şubat 2009
Mesaj
378
Tepki
184
Şehir
KONYA-YOZGAT
@Nuri Kongur

Her geçen gün Konya'da bisikletsever sayısı artıyor ,olmayanlar için veya saatlik kullanacaklar için güzel bir proje,umarım Belediyemiz en kısa zamanda uygulamaya geçirir.
 

tevfik saka

Daimi Üye
Kayıt
19 Kasım 2009
Mesaj
307
Tepki
137
Şehir
karabük-safranbolu
bizim türkiye yede 10 sene sonra gelir heralde ama çok güzel görüntüler var
 

Çağlar İLİ

Aktif Üye
Kayıt
29 Mayıs 2010
Mesaj
115
Tepki
43
Şehir
İstanbul, Pendik
Bisiklet
Giant
parise gidiyorum (!) :D harika paylaşım!! teşekkürler
 

recep24ank

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Kasım 2008
Mesaj
1.540
Tepki
4.634
Yaş
44
Şehir
Sakarya Adapazarı
İsim
Recep Eşref ÇINAR
Bisiklet
Carraro
sistem harikaymış bizim ülkemizdeki öküzlere hiç benzemiyorlar. bizde insanlar 3. sırada yer alıyor. 120 bırak araba gitse 300 km ile yanımızdan geçerler. bize yol vermek ona küfür etmek demektir. öncelik araçların. sağa, sola, öne, arkaya, yere bakmayıda geçtim havaya bile bakıyoruz bizdekiler uçan araba olduğu için havadan gelme ihtimali çok yüksek. yollara gelelim bizim yollarımız süper yani o kadar süperki su kanalları yol yamaları göçükler çakıllar ne ararsan bizde mevcut. belediyede çalışanlar şunu diyor. biz aynı yolu yılda 3 kere kazıp tekrar yapıyoruz maksat belediye çalışıyor görünsün. haa unutmadan bizim öküzler 6 şeritli yola sığmadığı için bisiklet yolu düşünmeye vakit bulamamışlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Anıl Akalp