Parça yükseltmesi,rica ediyorum bakın.

Onur Ali İmren

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ekim 2012
Mesaj
1.002
Tepki
870
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Kron
Merhaba;

Bu aralar taktığım bir konu bisikletime yeni ve üst seviye parça almak. Bisikletim Kron Xc1000. Alalı 1 ay olmadı.
Bisikletim ile geziniyorum elimden geldiğince,sahilde falan değil de sokak aralarında,engebeli yollarda,yokuş aşağı yokuş yukarı. Daha çok engebeli yollar diyebilirim.

Maşam Suntour XCT v2,Ön aktarıcım Tourney(Arka alivio),aynakolumu ise bilmiyorum.. 24 vites bir bisiklet. Vites sayısı şuan için gayet yeterli 24.viteste sürmedim bile.

Bu bisiklet tüm üniversite hayatım boyunca bana eşlik edecek,engebeli yollarda göreceğiz,1-2 haftalık turlara da katılacağız. Kısacası 4-5 sene boyunca benim yeni bisiklet alacak param olmayacak.

Kadromun yeterli olduğunu düşünüyorum. Aklımda ki sorular ise şunlar ;

Aynakolu Alivio yapmak
Maşayı Epicon yapmak
Ön aktarıcıyı Alivio yapmak. Tecrübeli bir arkadaşım Tourney-alivio arasında öyle fark etmeyeceğini deore gibi bir şeye geçmenin daha iyi olacağını söyledi.
Ve spd pedal ve ayakkabı. Kullanmadığım için bilmiyorum.

Neden aynakol düşündüm,ileride (2-3 sene içinde) Vitesi 27 yapabilirim.
Hidrolik frene geçebilirim. Ama bunlar 4-5 sene içinde adım adım olacağı için yapılası var.

Alivio ön aktarıcı veya ayna kol yapmak belki de ikisine sahip olmak ne gibi bir artı sağlar ? 27 vites yapar isem,aynakol alivo olur diye düşünüyordum.
Epicon güzel olacak diye düşünüyorum. Onun hakkında pek bir düşüncem yok.

Hidrolik fren ise deore düşündüm 75 kiloyum bu arada.

Ben hiç bir zaman çok üst seviye bir kullanıcı olmayacağım,xtr slx bana fazla geliyor. Yaptığım şeyler belli çünkü. 27 vites olur ise de deore düşünüyorum.

RİCA EDİYORUM,bana fikir verin.
 
Scudo

Onur Ali İmren

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ekim 2012
Mesaj
1.002
Tepki
870
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Kron
Teşekkür ederim,yazı gerçekten doyurucu. Ben kendi adıma deorenin yeteceğini düşündüm.
 

bülent kara

Aktif Üye
Kayıt
27 Ağustos 2009
Mesaj
161
Tepki
125
Şehir
istanbul
Eminim ki yükselttiğin bazı parçalara boşuna para vermiş olacaksın. Şimdilik elindeki parçaları kullan, ihtiyaca göre yükseltme yap. 27 vitese ihtiyaç duyacağın bile şüpheli. Bunlar zor koşullarda, çok küçük vites farklılıklarının bile önemli olduğu yerlerde lazımdır. Hobi kullanıcısı için müstesna bir durum.
Vites grubu olarak Alivio, Suntour XCT aynakol, XCR kilitlemeli maşa şimdilik epey iş görür. Bunlar üst seviye değil ama tatminkar donanımlar (bunların eşdeğleri de vardır mutlaka).
Zamana yay ve ihtiyaç ortaya çıktıkça parça yükselt. Önemli olan birbirine uyumlu olmaları.
Mesela, zamanla ağırlık azaltmak isteyeceksin ama yeri geldiğinde 1 kg hafiflik için 1000 EURO, 2 kg hafiflik için 5000 EURO vermen gerekecek...
Fiyat-Kalite-Performans olarak iyi düşün. Değer mi? Bu işi hobi olarak mı yapacaksın yoksa bu işten para mı kazanacaksın?
Hobi olarak yapacaksan kanaatkar olacaksın.
Para kazanacaksan yatırım yapacaksın.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Ali İmren

Onur Ali İmren

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ekim 2012
Mesaj
1.002
Tepki
870
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Kron
Kesinlikle bende zamana yayarak bu parçaları almayı düşünüyorum. Net söyleyeyim hobi kullanacısıyım.

Sanıyorum,vites sistemi şimdilik sizlerce yeterli. Spd ve maşa hakkında ki yorumlarınız nedir ?
 
Kayıt
4 Ekim 2010
Mesaj
17
Tepki
5
Şehir
Bornova/İZMİR
Bisiklet
Salcano
Merhaba burada parça yukseltme konusunda kendi fikirlerimi paylaşacağım ,benim parça yükseltme görüşüm şu şekilde bazılarına yanlış da gelebilir:
Ben ilk olarak Salcano İgman marka ve modelde bir bisiklet kullandım. Arazide kullandığım için şiddetle hidrolik fren almalıyım diye düşündüm ve 2010da Salcano'da en uygun fiyatlı hidrolikli bisiklet oydu.
Açıkçası bana yetiyordu ve artıyordu. Hiç bir parça değiştirme gereği duymadım. Daha sonrasında da 2011'de o bisikletle Delta MTB GOLD Tour yarışına katıldım.O esnada bisikletimin eksikliklerini fark edebilmiştim. Vites kollarım koldan vites olduğu için değiştirmekte zorlandım ve bu benim için kayıptı.Arka aktarıcım orjinali Sıs Tourney modeliydi ayar tutmadığı için Acera modeliyle değiştirmiştim. Ve maşam XCT modeliydi yarışta inişlerde çok fazla yaylanıyordu ve hızımı kesiyordu maşamı da daha sert kullanabildiğim XCR modeliyle değiştirdim. Onun dışında kilitli pedalın eksikliğini hissettim fakat o zamandan bu zamana kilitli pedala geçmedim. Kadromunda kuçuk geldiğini hissettiğimden yarım inç daha buyuk olan ng 020 ile değiştirdim.
Ve Kocaeli'den Bursa'ya bir tur gerçekletirdim,Bursa'dan İznik Gölü'ne inerken fren sıkarak indiğimde rotorlarımın soğutmasının yeterli olmadığından fren tutuşum azaldı ve kaza yapıyodum. Rotorlarımı soğutması daha iyi olan XTR lar ile değiştireceğim.
Açıkçası bisikletim üzerindeki tüm parçaları test etmiş ve hepsinden zevkimi almıştım,hepsinin karakteristiğini az çok anlayabilmiştim.Parça değiştirme anlayışım bir parça eğer yetmezse ,eksikliğini hissedersem anca o zaman değiştiriyorum. Onun dışında yaptığımız parça değişimi tüketim çıngınlığının bir göstergesidir bence.
Fakat sorarsan şuan bende de epicon maşa var ,xt,slx ve lx vites çekiş sistemleri var , Ritchey karbon malzemeler var nedeni ise bisikletin benim için bir tutkuya dönüşmesi.
Fakat şuda bir gerçek ki yukselttiğiniz her parça bisikletin performansını arttırıyor,bisikleti gerçek anlamnda kullanan,bir yarış sporcusu elbette ki üst model parçalar kullanmalı.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
 

bülent kara

Aktif Üye
Kayıt
27 Ağustos 2009
Mesaj
161
Tepki
125
Şehir
istanbul
Maşada sertlik ayarı ve kilitleme özelliği her aşamada mutlaka olmalı bence. Şimdiden kendine uygun bu tür bir maşa al, nasılsa hep lazım :)
SPD pedal ise ilerleyen safhalarda gerekli, bisiklete iyice alıştıktan, doğru bir şekilde düşmeyi öğrendikten sonra yani :) ama çok faydalı çünkü hem ön hem de arka bacak kaslarından faydalanmayı sağlıyor. Yani pedala basmakla kalmıyorsun aynı zamanda da çekiyorsun. Uzun ve yoğun sürüşlerde gerekli bence. Ama günübirlik, kısa keyif sürüşlerinde aramazsın. SPD alışmak da kolay değil bu arada - ben denedim yapamadım, düz pedal kullanıyorum. Ayağını yere atma süresini uzatıyor SPD, daha kolay düşüyorsun (en azından bende öyle oldu).
Bu arada Emrah Yılmaz arkadaşımızın tavsiyeleri çok değerli. Ama dikkat edersen, kullanım amacı değiştikçe parça ihtiyacı değişmiş. Yine geldik aynı konuya Hobi ve/ya Profesyonel :)
:) teşekkür için aşağıdaki "teşekkür" düğmesini tıkla :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Ali İmren

Barış Özegemen

Daimi Üye
Kayıt
14 Mayıs 2012
Mesaj
375
Tepki
258
Şehir
kuşadası
Bisiklet
Fuji
@Bulent Kara

valla sıze katılmakla beraber aynı zamanda katılmıyorum da cunku profesyonellikle bir alakası olduğunu düşünmüyorum ... bence bu durum tamamen aldığın haz ve tutkuya bağlı gerçekten tutkuyla ılgılenıyorsan ve bu durumdan zevk alıyorsan yapman gereken kendını tatmın edecek bır donanım ıllakı bu durumdan para kazanmamız gerekmez haftasonları turlarını bıle guzelleştırır ust sevıye kompenantlar... nasıl kı ınsanlar renault la işlerine gidebiiyorlarsa bmw alıta gıdebılıyorlar bu senın bakıs açına ve aldığın haza bağlı... bu tamamen kişisel fikrimdir .. saygılarımla.... :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Mesut C.
Kayıt
15 Temmuz 2010
Mesaj
52
Tepki
22
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Scott
Açıkçası SPD kullanmak ve alışmak yaklaşık 10 dk sürmüştü:) sonra o kadar alıştım ki direk olduğum yerde dururken düşmüştüm, sadece 45 dk yol gelmiştim halbuki,ışıklara gelince unutmuşum :)) şimdi başka pedal bana değişik geliyor.Ama her insana göre değişiyor.Bazıları nefret ediyor ama bence özellikle ormanda , yolda heryerde SPD.
 

Semih_ÇELİK

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Nisan 2009
Mesaj
625
Tepki
346
Şehir
Bursa
bende nefret edenlerdenim 5 dakikada 10 kez düşdüm. bela bişey asla kullanmam ondan gelecek fayda gelmesin ben daha iyi pedal cevririm :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Ali İmren

Ferhat Öz

Daimi Üye
Kayıt
28 Aralık 2010
Mesaj
395
Tepki
211
Şehir
Ankara-Seydişehir
Bisiklet
Salcano
Eğer araziye girecekseniz Spd şart.Platform pedallarda ayak pedalın üstünden kayarak ciddi riskler doğurabiliyor.Ayrıca, spd ile ayağa kalkıp çok rahat hızlanıyorsunuz.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Ali İmren

Onur Ali İmren

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ekim 2012
Mesaj
1.002
Tepki
870
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Kron
Yakın zaman için ön aktarıcım olan tourneyi,alivio yapacağım. Bisikletim de kilitlemeli bir maşa var XCT v2 model. Şimdilik ihtiyaçlarımı karşılıyor,ileride de bakacağım.

Spd halen muamma benim için,düşmek istemiyorum! :rolleyes:
 

Edip D.

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Mesaj
3.625
Tepki
5.376
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Başlangıç
2000—01
Bisiklet
Diğer
SPD iyidir. Ayağınızın ilk kilitlendiği andaki "tık" sesi bile apayrı bir haz verir..

Ben de çok korkuyordum. İki kere düştüm olduğum yerde. Elleriniz de gidona bağlı değilse düşmek pek de sorun yaratmıyor =).
Elinizi yere koyup yavaşça yana doğru yıkılıyorsunuz =) (bir çuval misali). Hızla giderken düşme gibi bir durum söz konusu değil..

Zaten 3-5 sürüşten sonra alışıyor insan.
 
  • Beğen
Tepkiler: Onur Ali İmren

egecay

Daimi Üye
Kayıt
27 Temmuz 2012
Mesaj
395
Tepki
151
Şehir
Bolu
Emrah Yılmaz'ın yorumları gerçekten çok değerli . Rotorun bu kadar önemli olduğunu düşünmemiştim