Ortalama CycloCross

hakansatir

Üye
Kayıt
8 Ağustos 2014
Mesaj
18
Tepki
6
Şehir
istanbul
Bisiklet
b'Twin
Merhabalar

%80 İstanbul şehir trafiği içerisi ve sahil taraflarında, %20 civarı orman ve arazi şartlarında kullanmak üzere kararımı Cyclocross rotasına çeviren bir arkadaşım için bazı sorularım olacak.

Doğru olanı alabilmek ister.

Bileşenler:
105 set ile ortalama üzeri bir sete sahip olmak, 28c lastik seçimi ile asfalt yolda kayıp yaşamak istemiyor.
Ancak dişliler konusunda kafasında ciddi sorular var.
Ön dişlide 50/34 ile 46/34 ve hatta 46/36.
Arkada dişlide 11/23 daha çok tavsiye ediliyor.

İstanbul şehir trafiğinde yokuşu bol yolların olması, oturduğu muhit yine yüksekte olmasından dolayı doğru dişlileri denk getirmek ister.

Bu arada aşağıdaki bisikletler için yorumlar nedir? 3000 TL seviyelerin bütçesi var.

(link)

(link)

(link)

(link)

(link)
 
Scudo

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.203
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@hakansatir

11-23'ü tavsiye eden kimse gerçekten ciddi sıkıntısı var. 11-28 hatta 11-32 kaset olanlara bakmalısınız.

Aynakol için klasik cyclocross oranı 46/36'dır, ama cyclocross yarışlarına katılmayacak birine bunu tavsiye etmem ben. Genelde asfaltta kullanacak birisi için 50/34 tavsiye edilir. Toprak yol ve arazi kullanımı fazla ise 48/34 veya 46/34 gibi oranlar düşünülebilir.

Norco, "macera yol bisikleti" veya "toprak yol bisikleti" denilen bir türde, yol bisikletine daha yakın, diğerleri ise cyclocross bisikleti. "orman ve arazi şartları" motorlu taşıtların gidemeyeceği patikaları kapsamıyorsa en uygun seçim Norco olabilir; ancak kadrosu çelik olduğu için diğerlerinden biraz daha ağır olması mümkün.
 

Roux

Aktif Üye
Kayıt
18 Ekim 2014
Mesaj
191
Tepki
173
Şehir
Ankara
İsim
Taha KK
Bisiklet
Trek
Hocam ben yaklaşık 1 yılı aşkın süredir cyc kullanıyorum. Dişliler 46/36 oranında. İlk aldığım aylar 2-3 yarışa girdim ama bayağıdır sadece commuter olarak kullanıyorum. Alırkenki amacım hem yarışmak hem de okulun dağ bisikleti takımına da ayak uydurabilmek çok aşırı olmayan inişlerde vs patikalarda kullanmaktı. Ama maalesef o iş öyle olmadı ve bende vazgeçtim. Şimdi 25lik lastikler takıp yol bisikleti olarak kullanıyorum. Keşke diyorum ki 46/36 yerine 50/34 lük bir bisiklet alsaymışım. Seçimimde kesinlikle pişman değilim. disk frenler ve sağlam jantları ile biraz ağırlıktan ödün vererek ideal yol bisikleti oldu benim için. Hele ki ankara gibi bi yerde frenlerin sağlam olması hayati önemli. İstanbulda öyledir.

Sizin verdikleriniz arasında cube bence birinci geliyor. Ve yarışmayacaksa arkadaşınız 50/34 alması en iyi seçim olur.

Çok nadir kullanıcılar dışında çoğu cyclocross alanın sonu benimki gibi oluyor. Yol bisikletine çeviriyor ve ille de arazi diyorsanız bir mtb sipariş ediyosunuz:) ( n+1 kuralı :)
 
  • Beğen
Tepkiler: hakansatir

hakansatir

Üye
Kayıt
8 Ağustos 2014
Mesaj
18
Tepki
6
Şehir
istanbul
Bisiklet
b'Twin
teşekkürler bilgiler için.

yani o zaman 50/34 11/32 105set li 28c Norco ideal gibi duruyor. Asfalt yokuşun çok olması dişlilerde tercihi değiştirmeli mi yoksa aynı kalsa yeterli midir?

düzenli kullandığı yollar 10 - 12 derecenin altında değil.
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.203
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
Yokuşun çokluğu kaset olarak 11-28 yerine 11-32 tercih etmeniz için sebep olabilir. Aynakolun küçük yaprağı (tavsiye etmediğim 46/36 hariç) hepsinde 34 dişli zaten.
 

hakansatir

Üye
Kayıt
8 Ağustos 2014
Mesaj
18
Tepki
6
Şehir
istanbul
Bisiklet
b'Twin
Bilgi için teşekkürler.

Kadroda uyumda sorun yaşama riskine karşın yurt içinde de araştırma yapıp 1000 TL daha geriye gelerek Carraro Cr-Cx Giro tercih edildi.

Bu arada almak isteyenlere yukarıda linkini verdiğim Cube 3400 TL ye inmiş. Gerçekten başarılı.
 

hakansatir

Üye
Kayıt
8 Ağustos 2014
Mesaj
18
Tepki
6
Şehir
istanbul
Bisiklet
b'Twin
@ozansefer


Selamlar

Başarılı görünüyor. Ancak Carraro 2x10,105 kaset (11-32), Tiagra aynakol (50/34), 30" lastik, kadro içinden geçen kablolar, 2500 TL liste fiyatı (pazarlık paylı) sanırım bir tık önde. fiyat performans anlamında. Şu ana kadar ilk görünen eksikliği 56 üzeri kadro üretilmemiş diye duydum. bu da boy faktörü. 3000 TL çıkınca tercihi yukarıda linkini verdiğim Cube alınır diyebilirim.
 

ozansefer

Daimi Üye
Kayıt
24 Haziran 2008
Mesaj
348
Tepki
205
Şehir
Antalya-Kemer
@hakansatir

Bence bisikletlerinin geometrisini bile sitelerinde göremediğimiz carraro gibi markalardan uzak durun derim. Benim şahsi fikrim bu yönde. cannondale olsun specialized olsun scott olsun bu tarz markalarda kaliteli kadroya para ödüyoruz