Scudo Sports

Orta Seviye Jant Setleri. Parçları

Derin Öz

Üye
Kayıt
7 Haziran 2011
Mesaj
57
Tepki
49
Şehir
İstanbul
Selamlar. Sahip olduğum jant setini daha orta seviye rulmanlı göbek sistemli bir setle değiştirmek istiyorum. (Bende Alex DC-19 ve Shimano Acera RM- 65 göbek var) Düşündüğüm set Mavic in Crossride serisi. fiyat olarak en fazla bu kadar ayırabiliyorum. Yanlız bir arkadaşım ağırlık konusunda beni endişelendirdi. Bu set 91 kiloyum, ilerisinde akord bozulma tutmama gibi problemler yaratabilirmi ? Yada başka Jant setleri de önerebilirmisiniz ? Çok teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: emre0x5d
Scudo
Crossride kilo sorunu yapacak bir jant değil, sorunsuz uzun süre kullanabileceğiniz bir set yada şöyle diyeyim 95-96kg olarak ben dt revo tel ile atlayıp zıplamama rağmen problem yaşamıyorsam siz crossride ile hiç yaşamazsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Derin Öz
Cevaplar için çok teşekkürler içim rahatladı. Bir de bir sorum daha olacak. center lock tam olarak nedir ? Disk fren kullanıyorum.
 
center lock; fren diskinin jant göbeğine direkt olarak bağlantı şekli.
fren diskleri 2 şekilde bağlantı yapılıyor; 1. vida yardımı ile göbeğe monte ediliyor 2. center lock denen sistemde vida yardımı olmadan doğrudan monte ediliyor.

center lock jantınız ve 6 vida fren diskiniz var ise çevirici aparatlar ile işi çözebilirsiniz yalnız ağırlık artar.
 
klasik bilyalı göbek kullanıyorum.rulmanlı göbek sistemine neden ihtiyaç duyuluyor.ben çoğunlukla asfaltta kullanıyorum.bende rulmanlıya geçsem hızımı arttırırmı? :(
 
rulman akıcılık sağlar.en basit örnek olarak rulmanlı göbeği ve bilyalı göbeği olan iki bisikleti ters çevirip tekerlekleri döndürün ve dönme sürelerine bakın :)
 
Mavic Crossride güzel bir jant setidir 24 telli mavic rulmanlı göbek herşey güzel fiyatıda makul ama alacağınız yere şunu sorun ya bunun teli koparsa???? bunun orjinal telini bulabilecekmi yada göbekde bir sorun oldu???? bunların cevabını alın sonra o jant setine bakın derim
Saygılar...
 
@burhan çetin


Üst seviyeye gectikce evet akıcılık artar fakat akıcılıkla rulmanın direkt olarak baglantısı yoktur.

Su sekilde özetliyim shimano göbeklerinde hiçbirinde rulman yoktur acık bilye kullanır fakat tercih edilen cok fazla modeli vardır ve rulmanlı olmamasına ragmen üst model xt gibi gayet akıcıdır.

Bakımları düzenli olarak ,bilen kişilerce yapılan göbekler uzun yıllar sizi sorunsuz tasır.

Rulmanda bilyeler kapalı hazne içindedir ve bilyeler direk rulman olarak deiştirilir. Bilyeli sistemdede bilyeler deiştirilir farkı budur. Bilyeli sistemde bilyeler kırıldıgında takım olarak hepsi deiştirilir fakat yagsız bırakılırsa bilyelerin oldugu yatak asınır ozaman komple deişmesi gerekir.

Yani akıcılık olarak deil kullanım bakım onarım kısmına fark yapan bir özelliktir.
 
@Egemen Tunc

Bu halk arasında bilya denilen şey, benim bildiğim kadarıyla teknik adıyla "Rulman"dır zaten. Bisiklet dilinde farklı bir anlama mı geliyor? Ben de açıklama rica ediyorum...
 
@Murat Çetinkale

kısmi olarak haklısınız..yani bilye sistemine de bir rulman denebilir ama tarzı farklı...

bilya sisteminde kullanılan yataklar sabit değil bunları siz elinizin ayarı ile ayarlıyorsunuz..
rulmanlarda ise bilye yatakları sabit bir bütün haldeler....

gelelim farklarına..bisiklet için kullanılan rulman bilye sistemine göz atarsak

bilyeler için...

sağlam malzeme, iyi el ayarı, iyi bir yağlama ile rulmanlar kadar akıcılık yakalanabilir..
parça değişim maliyeti bakımı ucuz ve kolay (eğer ayarını biliyorsanız kolay:))
malzeme seçim olanağı var (bilyelerini daha kaliteli veya daha kör bir malzeme seçerek yatakların mı yoksa bilyelerin mi daha önce aşınacağına kara verirsiniz)
uygulama alanı için çap aralığı geniş(konumuzla alakası yok)

gelelim rulmanlara...

öncelikle yekpare gövde-bilye oldukları için ayar sıkıntımız yok...
takılıp çıkarmaları herkesin yapabileceği iş. Ama deforme oldumu maliyetleri yüksek..
istediğiniz yükleme çeşidine göre rulman bulabilirsiniz.(yani dik,açısal,eksenel veya her 3 birden)
yağlanma durumu bilyeler kadar rahat olmasada bisiklet için sorun teşkil etmez.
malzeme seçimi zor bir durum (standart oldukları içün)
basma dayanımları (bisikletler için önemlidir) bilyelere göre daha yüksekçç
istenilen çapta bulmak sıkıntı olabilir (gene standart oldukları içün)



sonuçta eğer yeni bir set alınacaksa rulmanlar daha zahmetsiz oldukları için tercih edilebilir..

ama hem burada hem yurt dışındaki forumlardan okunduğu üzere shimano bilye sisteminde ısrarcı ve xt ve xtr gruplarının akıcılığının mavicler kadar yerinde olduğuda söylenmekte... saygılar..
 
@Mustafa Acar

Sevgili kardeşim, öncelikle verdiğin bilgi benim için oldukça yeterli olmuş, çok çok teşekkür ederim. Ancak bu kadar açıklanabilirdi. Bu durumda, bir sorun yaşarsam xt veya xtr göbekleri tercih edeceğim sanırım. Bu arada, eğer imkan bulursan buraya bilyeli göbek (iç yapısını gösteren) fotoğrafları da koyabilir misin? Fotografik algılayışım daha kuvvetli hayal gücüme oranla. Tüm bilgiler için tekrar teşekkürler.
 
@Murat Çetinkale

http://www.moruyabicycles.com.au/contents/media/shimano-axle-fh-m775.jpg

örnek bir bilye sistemi.....

buda shimanolardaki sistem..

http://i1036.photobucket.com/albums/a443/mustiki212/Adsz-2.jpg
 
crossride jant seti icin 2090 gr yaziyor,o fiyat icin agir bence...yanlis mi dusunuyorum?
 
Shimano'nun bilyeli göbek ısrarını anlamış değilim ama bildiğimen iyi göbek markaları Criss King, Hope, NukeProof gibi markaların hepsi rulmanlı göbek kullanır. Ömürlük oyuncaklardır.
2009 yılından beri 8.000 Km'den fazla yol yaptım Rulmanlı Novatec göbeklerle. Akıcılıkları önceki bilyeli göbeklere göre çok daha iyi. Bisikletimin bakımını düzenli olarak yapan ve işini iyi bildiğini düşündüğüm servis arkadaşım da Rulmanlı göbeklerin dönüşünün XT veya XTR'dan daha iyi olduğunu kendisi de söyler.
Rulmanları değiştirmek de çok kolay. Aldığınız göbeğin kataloğuna bakarsınız. Benim arka göbek hibrit bir ürün. Bisikletin yükünü taşıyan kısım Rulman, body'nin içini dizme bilyeli yapmışlar. Fiyat/Performans açısından iyi bir ürün olduğunu düşünüyorum.
(link)
(link)

(link)
(link)

Geçen sene Avrupa'da Belçika'yı geçip Kuzey denizine ulaşmak için yola çıkarken "ya bisikletin göbekleri dağılırsa" gibi bir soru aklıma bile gelmedi. Rulmanda böyle dertleryaşamazsınız.

Mavic Crossride jantlar güzel olabilir ama bir arkadaşımın yazdığı gibi o tel koparsa ya da göbeğe birşey olursa biraz uğraşırsınız. Yerinizde olsam (ki zaten kendi bisikletimde öyle yaptım) iyi iki göbek alırım. Novatec'lerin iki tanesi 100 TL'ye bulunur. DtSwiss jant tellerinden kullanım amacınıza göre Aero, Conpetition ya da Champion serilerinden uygun olanı alırdım tüm teller için en fazla 60TL ödersiniz. Çember olarak Mavic 317 ya da 719 iyi ürünler (50-100 TL). disk frenli ya da v-frenli amacınıza göre seçersiniz çemberinizi. bunları bir araya getirmek için iyi bir ustaya 50 TL ödersiniz. ama jant setiniz kusursuz olur.

Selamlar.
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğa Can Yaman
Geri