Upper Architect
Daimi Üye
- Kayıt
- 19 Ekim 2017
- Mesaj
- 351
- Tepki
- 423
- Şehir
- İstanbul
- İsim
- Numan
- Başlangıç
- 2006—07
- Bisiklet
- Trek
- Bisiklet türü
- Şehir - Tur
Hanımlar,Beyler,genç arkadaşlar ve bu siteye erişimi olan bir cihazdan bu sayfayı açmış olan hayvan dostum(kedi vb.) hoşgeldin umarım hoşbulur ve hoşayrılırsın .Bugün elimizde bir kadro varki öyle böyle değil,müsaadenizle bu uzuunn maceramı sizede anlatayım.
Bu kadro öyle üstün muhteşem havada uçan suda yüzen bir kadro değil ,bir colnago veya bianchi efsanesi de değil,bazılarımızın bulabildiği mercedes benzz kadrosuda değil ancak bu kadro zamanında insanların her gün vaktini ayırıp tek tek kupon kupon biriktirerek alınan evin sevinci olarak gelen bir bisiklet olan peugeot mosaiq'e ait arka tarafı ağır ön tarafı hafif tank gibi sağlam olan kadro.
Dedikten sonra konuya bodoslama dalayım.
Konu başlığındada belirttim trekking türü bir bisiklet oluşturmaya çalışıyorum.Bu doğrultuda yapmak istediklerim:
1-Kelebek(trekking) Gidon(tmmlndı)(Ankarada odtü araziyi dah önce sağanak yağışlı havada kelebek gidonla çıkartabildiysem,hafif arazi için fazlasıyla iyi olacaktır)
2-Ayarlanabilir Gidon Boğazı(tmmlndı)
3-Yeni v fren sistemi(Alivio olarak alındı bugün kurulum yapılacak)
4-Yeni vites sistemi(bütçe için önümüdeki ayı bekliyorum,kafamda trekking serisi olan alivio var,bakalım nasip olacak mı?)
5-Çift gidon bandı sardırma(buna daha var)
6-Yeni jant(26'')
7-Yeni lastikler(1.75 düşünüyorum ama bakalım)
8-Ön dinamo(tel şarjı sorunundan kurtulmak için+arka ışık jarjlı olursa gün içinde ön dinamodpn şarj ederim misss)
9-Çamurluk(muhteşem iyi oluyor kimileri çamura bulanmayı sevsede ben bisikletten indiğimde makineden yeni çıkan bulaşık gibi olmayı severim)
10-Arka bagaj(Sırtta çanta taşımak deli gibi terletiyor adamı yav)
Hepsi bir araya geldiğinde kadronun boyasını yeniletip orijinal yapıştırmalarının aynısından yapıştararak proceyi(özellikle c ile) tamamlamayı düşünüyorum.
*11-Lüks olarak belki brooks sele alırım(2-4 ay sonra olur olursa)
*12-Lüks olarak belki ön tarafa metal peugeot logosu yaptırabilrim (bütçeme göre 1 ay ile 6 ay sonra yaptırırsam)
Bugün yarın resimleri paylaşırım,mümkün olduğunca fikir almaya açığım.
Birde iyi niyetlerle bunu söyleyen muhakkak olacaktır(şimdiden teşekkürler) :kadronun değeri belli,bu kadar harcama gereksiz.Ve diyorum ki tamamen doğru ancak bununla birlikte belli bir seviyedeki aksamların kalitesini deneyimlemek olsun bisiklete nasıl tarz yapılacağını öğrenmek olsun güzel bir deney tahtası olduğuna inanıyorum ve bu süreci tatmak istiyorum.
Masraf olarakta 2 tane kron xc 150 veya carraro sportive alabilirim bunu da biliyorum ancak aynı tadı vermez ki.Şu dereceki bu sıralar yolda giderken bazı eski tip(doğan tofaş değil onlarında yeri ayrı ama beni sarmıyor işte) arabaları görünce bunu alsan motorunu şöyle frenleri böyle yapsam farlarda şunları yapsam bi şehir içinde kullanılacak hafif müzik sistemi birde konser alanıda açılacak parti sistemi kurdurtsam üzerinede şöyle desene sahip bir boya yaptırsam gibi fantastik fikirler kafama hücum ediyor ve diyorumki bu senin işin değil git bisikletine odaklan(hayda breee)
Gelelilm trekking bisikletin olayına.Trekking bisikleti araştırdığım ve anlayabildiğim kadarıyla abi ben bu bisikleti şehir içinde kullanacağım ancak hafif araziyede rahatlıkla girebilsin diye istediğimizde verilmesi gereken tip teki bisikletelere deniyormuş.Hocamız tahtada evet arkadaşlar,şimdi formülü yazıyorum diyor: (MTB+Şehir)/2=Trekking imiş.
Boya ve bisikletin ileride yaptırmak istediğim tasarımından bahsedersek ilk colnago arabesque nun tasarımını çalayım dedim ancak sonradan hem benim trekking tarzıma uymayacağından hemde aşırı gösterişli( aslında daha ziyade bundan,biri sizi sokakta bu bisikletle görsün bisikleti almak için size kıyar:/ ) olduğundan bu fikirden vazgeçtim.Şu anda kadro ve orijinal maşası zümrüt yeşili renkte ve maşanın üzerinde kahverengi renk sarmaşık deseni düşünüyorum.Yapıştırmalar orijinal yapıştırmalar ile aynı tasarım olacak ancak orijinaldeki renkleri biraz değişik bulduğumdan kadroyla uyumlu olacak şekilde yapıştırma renklerini değiştirmeyi düşünüyorum.
Boya en son ki aşamam olacağından yok şunun içinde yok bunun içinde para ayırma derdimin ya olmadığı ya da en az olduğu aşamada olacağından ve buna daha vakit olduğundan kesin bir şey şimdilik yok.
Birde boya fırın mı olmalı yoksa tabanca mı ne dersiniz forumdaşlar?Bildiğim kadarıyla fırın daha sağlam ancak elde boyanmışında ayrı bir cazibesi var.[Kadro ve maşa,high tension(hiten) çelikten yapılma]
Şimdilik bu kadar hadi hayırlısı diyelim.
Demiştim ancak bu yazı işi sardı ya hazır başlamışken fotolarıda yükleyeyim gitsin.
İlk üç resim bisikletin orijinal haliydi.Elciklerini arakdaş bmx elciği olarak takmıştı çok acı çektirdi şu anda kelebek gidonu gidon bantsız elciksiz kullanıyorum ve eski elciklerden daha rahat o derece yani.Seleyi elimde eski bisikletimden kalma velo plush sele ile değiştirdim,önceki selede sele yerine tahta olsa daha rahat olurdu.
4.resimdeki rampayı çıkarken sonra zirveye az bişi kala arka aktarıcı önce makaraları attı ardından üst kapağı dağıttı.Anakra Bağcılar mevkiinde dımdızlak kalakaldık.En yakın metro 10 km(bazıları için çok olmasada ben amötür turcuyum) sağolsun acilen destek ekibim(dayım oluyordu bu durumda) arayıp kurtarma aracı istedim.
5.resimdeki retro suni deri elcikleri ne yazıkki kullanamayacağım kelebek gidon için fazla uzunlar ancak çift gidon bandıda(6.resim) gayet iyi duruyor(VU HU HU HUUU)
7.resim metroda giderken çektimdi kelebek gidon ve ayaralanabilir gidon boğazı şu an için biraz şekilsiz duruyor(en azından benim için) ancak konforu artırıcı etkisi güzel.
8. ve 9. resimler eski fren sistemi ve yeni ancak kurulumu yapılacak fren sistemi.Bugün kurulumu yaptırtacağım hadi hayırlısı.
Bu kadro öyle üstün muhteşem havada uçan suda yüzen bir kadro değil ,bir colnago veya bianchi efsanesi de değil,bazılarımızın bulabildiği mercedes benzz kadrosuda değil ancak bu kadro zamanında insanların her gün vaktini ayırıp tek tek kupon kupon biriktirerek alınan evin sevinci olarak gelen bir bisiklet olan peugeot mosaiq'e ait arka tarafı ağır ön tarafı hafif tank gibi sağlam olan kadro.
Dedikten sonra konuya bodoslama dalayım.
Konu başlığındada belirttim trekking türü bir bisiklet oluşturmaya çalışıyorum.Bu doğrultuda yapmak istediklerim:
1-Kelebek(trekking) Gidon(tmmlndı)(Ankarada odtü araziyi dah önce sağanak yağışlı havada kelebek gidonla çıkartabildiysem,hafif arazi için fazlasıyla iyi olacaktır)
2-Ayarlanabilir Gidon Boğazı(tmmlndı)
3-Yeni v fren sistemi(Alivio olarak alındı bugün kurulum yapılacak)
4-Yeni vites sistemi(bütçe için önümüdeki ayı bekliyorum,kafamda trekking serisi olan alivio var,bakalım nasip olacak mı?)
5-Çift gidon bandı sardırma(buna daha var)
6-Yeni jant(26'')
7-Yeni lastikler(1.75 düşünüyorum ama bakalım)
8-Ön dinamo(tel şarjı sorunundan kurtulmak için+arka ışık jarjlı olursa gün içinde ön dinamodpn şarj ederim misss)
9-Çamurluk(muhteşem iyi oluyor kimileri çamura bulanmayı sevsede ben bisikletten indiğimde makineden yeni çıkan bulaşık gibi olmayı severim)
10-Arka bagaj(Sırtta çanta taşımak deli gibi terletiyor adamı yav)
Hepsi bir araya geldiğinde kadronun boyasını yeniletip orijinal yapıştırmalarının aynısından yapıştararak proceyi(özellikle c ile) tamamlamayı düşünüyorum.
*11-Lüks olarak belki brooks sele alırım(2-4 ay sonra olur olursa)
*12-Lüks olarak belki ön tarafa metal peugeot logosu yaptırabilrim (bütçeme göre 1 ay ile 6 ay sonra yaptırırsam)
Bugün yarın resimleri paylaşırım,mümkün olduğunca fikir almaya açığım.
Birde iyi niyetlerle bunu söyleyen muhakkak olacaktır(şimdiden teşekkürler) :kadronun değeri belli,bu kadar harcama gereksiz.Ve diyorum ki tamamen doğru ancak bununla birlikte belli bir seviyedeki aksamların kalitesini deneyimlemek olsun bisiklete nasıl tarz yapılacağını öğrenmek olsun güzel bir deney tahtası olduğuna inanıyorum ve bu süreci tatmak istiyorum.
Masraf olarakta 2 tane kron xc 150 veya carraro sportive alabilirim bunu da biliyorum ancak aynı tadı vermez ki.Şu dereceki bu sıralar yolda giderken bazı eski tip(doğan tofaş değil onlarında yeri ayrı ama beni sarmıyor işte) arabaları görünce bunu alsan motorunu şöyle frenleri böyle yapsam farlarda şunları yapsam bi şehir içinde kullanılacak hafif müzik sistemi birde konser alanıda açılacak parti sistemi kurdurtsam üzerinede şöyle desene sahip bir boya yaptırsam gibi fantastik fikirler kafama hücum ediyor ve diyorumki bu senin işin değil git bisikletine odaklan(hayda breee)
Gelelilm trekking bisikletin olayına.Trekking bisikleti araştırdığım ve anlayabildiğim kadarıyla abi ben bu bisikleti şehir içinde kullanacağım ancak hafif araziyede rahatlıkla girebilsin diye istediğimizde verilmesi gereken tip teki bisikletelere deniyormuş.Hocamız tahtada evet arkadaşlar,şimdi formülü yazıyorum diyor: (MTB+Şehir)/2=Trekking imiş.
Boya ve bisikletin ileride yaptırmak istediğim tasarımından bahsedersek ilk colnago arabesque nun tasarımını çalayım dedim ancak sonradan hem benim trekking tarzıma uymayacağından hemde aşırı gösterişli( aslında daha ziyade bundan,biri sizi sokakta bu bisikletle görsün bisikleti almak için size kıyar:/ ) olduğundan bu fikirden vazgeçtim.Şu anda kadro ve orijinal maşası zümrüt yeşili renkte ve maşanın üzerinde kahverengi renk sarmaşık deseni düşünüyorum.Yapıştırmalar orijinal yapıştırmalar ile aynı tasarım olacak ancak orijinaldeki renkleri biraz değişik bulduğumdan kadroyla uyumlu olacak şekilde yapıştırma renklerini değiştirmeyi düşünüyorum.
Boya en son ki aşamam olacağından yok şunun içinde yok bunun içinde para ayırma derdimin ya olmadığı ya da en az olduğu aşamada olacağından ve buna daha vakit olduğundan kesin bir şey şimdilik yok.
Birde boya fırın mı olmalı yoksa tabanca mı ne dersiniz forumdaşlar?Bildiğim kadarıyla fırın daha sağlam ancak elde boyanmışında ayrı bir cazibesi var.[Kadro ve maşa,high tension(hiten) çelikten yapılma]
Şimdilik bu kadar hadi hayırlısı diyelim.
Demiştim ancak bu yazı işi sardı ya hazır başlamışken fotolarıda yükleyeyim gitsin.
İlk üç resim bisikletin orijinal haliydi.Elciklerini arakdaş bmx elciği olarak takmıştı çok acı çektirdi şu anda kelebek gidonu gidon bantsız elciksiz kullanıyorum ve eski elciklerden daha rahat o derece yani.Seleyi elimde eski bisikletimden kalma velo plush sele ile değiştirdim,önceki selede sele yerine tahta olsa daha rahat olurdu.
4.resimdeki rampayı çıkarken sonra zirveye az bişi kala arka aktarıcı önce makaraları attı ardından üst kapağı dağıttı.Anakra Bağcılar mevkiinde dımdızlak kalakaldık.En yakın metro 10 km(bazıları için çok olmasada ben amötür turcuyum) sağolsun acilen destek ekibim(dayım oluyordu bu durumda) arayıp kurtarma aracı istedim.
5.resimdeki retro suni deri elcikleri ne yazıkki kullanamayacağım kelebek gidon için fazla uzunlar ancak çift gidon bandıda(6.resim) gayet iyi duruyor(VU HU HU HUUU)
7.resim metroda giderken çektimdi kelebek gidon ve ayaralanabilir gidon boğazı şu an için biraz şekilsiz duruyor(en azından benim için) ancak konforu artırıcı etkisi güzel.
8. ve 9. resimler eski fren sistemi ve yeni ancak kurulumu yapılacak fren sistemi.Bugün kurulumu yaptırtacağım hadi hayırlısı.
Dosyalar
-
436,1 KB Okunma: 899