Orta aktarıcı vites ayarı

scuba1

Üye
Kayıt
7 Mart 2007
Başlık
10
Mesaj
68
Tepki
35
Şehir
Ayvalık
Selam arkadaşlar,
Bisikletim giant terrago 2 model.

Ön aktarıcı ile zincir sürtmesin oluyordu herhalde ayarı bozuk dedim ve aktarıcı üzerindeki 2 küçük vida ayarı ile oynadım yetmedi telin boşluğunu almak istedim yani onunda ayarını bozdum, sormak istediğim sıfırdan tel ve vida ayarı yapmak istesem ayara başlarken vidaların konumu ne olmalı.Tam gevşekmi tam sıkımı yoksa ortadamı olmalılar.
Yada hiç oynamadan profesyonel bi tamirciyemi göstermeliyim.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
61
Mesaj
1.007
Tepki
970
Kardeş onu bende bilmiyordum..Sonradan boza yapa öğrendim..Bak şimdi orada iki tane vida olacak.bunlar zincirin mesafesini sınırlamak için..şöyle anlatayım..çok fazla bol bırakırsan hangi taraftaki bol ise o tarafa attığında vitesi zincir çıkar dışarı..sen önce vitesi koldan 1 e getir..ondan sonrada vites telinin vidasına sıkıştır çek..ondan sonrada vitesi 1-2-3 değiştir ve çevir.eğer vites 3 te yada 1 de dışarı çıkıyorsa o yönün vidasını sıkman lazım..zaten eğilip dikkatli baksan 10 dk da herşeyi çözersin..ben deneyip yapabildiğimi anlattım.forumda çok profesyonel arkadaşlar var..onlar sana daha detaylı anlatırlar..
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi

yaminkutlu

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Temmuz 2008
Başlık
47
Mesaj
524
Tepki
739
Şehir
İzmir/Ankara
Vitesin geçmesinde problem varsa o iki küçük vida size çözüm değil. Onlar her iki aktarıcıdıda da alt ve üst sınırı ayarlamaya yarar.Vites ayarı tamamen vites telinin gerginliği ile yapılır.
 
  • Beğen
Tepkiler: aykutkarasac

scuba1

Üye
Kayıt
7 Mart 2007
Başlık
10
Mesaj
68
Tepki
35
Şehir
Ayvalık
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #5
anladım arkadaşlar teşekkür edrim, Fakat çok iyi bilen biri varsa bi zahmet oda bi şeyler karalasın.
 

TRD8138

Aktif Üye
Kayıt
14 Eylül 2008
Başlık
11
Mesaj
156
Tepki
27
Şehir
Ankara
Benim de sıkıntım var bu konuda yardım edecek biri varmı önceden ayarlıydı daha iyi yaparım diye elledim ellemez olaydım bozduk markası 2009 SLX.

Büyük dişliye geçerken değilde 2.büyük dişliden en alt dişliye geçerken tak diye epey yüksek bir ses çıkarıyor.
 

TRD8138

Aktif Üye
Kayıt
14 Eylül 2008
Başlık
11
Mesaj
156
Tepki
27
Şehir
Ankara
Teşekkürler başkan biraz işe yaradıda ben yinede gidiyim tekrar ayarlatıyım.
 

aykutkarasac

Aktif Üye
Kayıt
18 Temmuz 2008
Başlık
3
Mesaj
188
Tepki
297
Şehir
İSTANBUL
bende aynı problem arka aktarıcıda var.. günlerce uğraşmama rağmen konuyla ilgili detaylı doküman, bilgi, video bulamadım.. sebebini bilmediğim bir şekilde ayda bir defa arka vites ayarı gidiyor sedonamın.. her seferinde ayarlatıyorum.. artık öğrenmem lazım.. doküman, bilgi, video aktarabilirseniz sevinirim.. yukarıdaki adresten arka vites için de video buldum ama yer yer ingilizcesi aşıyo.. :')
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
61
Mesaj
1.007
Tepki
970
Arka vites ve ön vites ayarı ;
Arka vites ayarı için önce tüm viteslerinizi en küçük dişli pozisyonuna getirin. Daha sonra tel tutucu vidayı gevşetip teli boşa çıkarın ve aynı zamanda tel gerginliğini ayarlamaya yarayan ve telin kablosuyla beraber içinden geçtiği ince ayar vidasını orta pozisyonda duracak şekilde sıkın veya gevşetin. Şimdi ayar yapabilirsiniz. Önce pedalı çevirdiğinizde zincirin en küçük dişlide duruş pozisyonuna bakın, yani bir üst dişliye geçmek istiyormu yoksa olduğu konumda dönüş esnasında hiçbir rahatsızlık yaşamadan dönüyor mu ? bu konumda eğer zincir diğer dişliye sürter bir durumdaysa attırıcının üzerindeki vida ile ki bu vida arkadan baktığınızda siz çevirdikçe attırıcıyı sağa sola hareket ettirir. İşte bu vida ile vites makaralarının, rublenin en küçük dişlisi ile aynı eksende olmasını sağlayacak şekilde ayar yapın. Bu ayar pedalı çevirdiğinizde zincirle dişlinin hiç ses çıkarmadan sorunsuz dönmesi anlamındadır. Daha sonra teli vites mekanizmasının üzerindeki yerinden geçirerek sabitleyin. Ve pedalı çevirip vitesleri bir üst dişliye aktarmaya başlayın, eğer aktardığınız dişlide sürtme varsa ince ayar vidasını kullanarak ayarı mükemmel derecesine getirin. Bu noktada dikkat etmeniz gereken en önemli şey vites telinizin yeni olmasıdır. Ayrıca ruble ve zincir uyumu da dikkat edilmesi gereken noktalardan bir diğeridir. Ayrıca vites mekanizmasında eksenel kaçıklık ve benzeri arızaların olmamasına da dikkat edin.

Ön vites ayarı ; Zincir en küçük dişlide ve tel serbest halde iken vites üzerindeki ayar vidasını kullanarak, vitesin size yakın kısmının zincirle arasının 1mm olmasına özen gösterin. Tabii ki bu arada zincir en küçük ruble dişlisinde olmalı. Evet bu ayarı yaptıktan sonra ön vitesinizin karşıdan baktığınızda büyük ayna dişlisi ile mesafesinin de 1-2mm den fazla olmamasına özen gösterin. Teli sabitleyin ve zincirin en büyük dişliden dışarı çıkmasını önleyici diğer ayar vidası ile ayar yapın. Bu ayar siz vites kolu ile zorladığınızda vitesin daha ileriye gitmemesi şeklindedir.Üstten baktığınızda ayna dişlileri ile vitesin birbirine tam paralel olduğunu da görmelisiniz. Hadi kolay gelsin...
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi
Kayıt
4 Temmuz 2009
Başlık
6
Mesaj
71
Tepki
22
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Sedona
Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler. Benim de ön vitesimde bir problem var. Bu bilgilere bakarak ve ayrıca birkaç tane de video izleyerek bu ayarları yapmaya çalıştım fakat hala sorun var. Vites orta dişliden en büyük dişliye geçerken bu iki dişli arasına sıkışıyor. Bazen ise biraz zorlayınca en büyük dişliye geçebiliyor. Ya da vites ayarları ile biraz oynayarak en küçük dişliyi iptal edip sadece 2. ve 3. dişlileri kullanmasını sağlayabiliyorum. Vites ayarları ile bayağı uğraştım ama düzelmedi. Sanırım ön aktarıcı ya da aynakolda bir sorun var. Acaba sorun nerede olabilir. Ona göre o parçayı yenilemeyi düşünüyorum.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
61
Mesaj
1.007
Tepki
970
Zincir iki dişli arasında sıkıştığı anda iyi bir gözlem ile bir yere takılıp takılmadığına bakın. Yok eğer sıkışmıyor da büyük dişliye aktarıcı zinciri taşımıyorsa yani bir noktadan sonra gitmiyorsa ayar gerekir. Ayarla düzeltilmeyecek bir durum ise aynakol büyük dişlide problem var sanırım. Ama yine de benim şahsi düşüncem ve sizin ifadelerinize göre sanki ayar problemi gibi duruyor..Kolay gelsin..
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi
Kayıt
4 Temmuz 2009
Başlık
6
Mesaj
71
Tepki
22
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Sedona
İlk sıkıştığı anda takılmıyor fakat pedal çevirmeye devam edersem takılıyor. Ayarla çok uğraştım. Bisikletçi de yapamadı ve galiba sorun aynakolda dedi o da. Zaten bisiklet eski bir bisiklet, parça parça yeniliyorum. Heralde ilk değiştireceğim parçalardan biri de aynakol olacak. Cevabınız için teşekkürler.
 
Kayıt
21 Temmuz 2009
Başlık
2
Mesaj
12
Tepki
0
Şehir
uzayda
kac dakikadır bu sitedeyim sonunda o gıcık vidaların ne işe yaradığını öğrendim saol meğer bilmedim çok şey varmış
 

TRD8138

Aktif Üye
Kayıt
14 Eylül 2008
Başlık
11
Mesaj
156
Tepki
27
Şehir
Ankara
Yeni bir sıkıntım var! Problemin iki kaynağı var. Viraj dönerken pedal çevirmeye devam ettiğim zaman zincir aralıklarla ön aktarıcıya sürtüyor sürükli değil ama ara ara ses gidip geliyor. Ayakta bisiklet sürerken sağ sol yaparsınız ya yorulduğun zaman, o zaman da başlıyor sürtmeye ama gelin görün ki vitesleri gayet iyi geçiyor. Mümtaz ustam ne yapa bilirim?Mümtaz ustam benim kollarım SLX vitesleri ayarlamak için kollarda dönen şeylerin hangi tarafa döndüğünde ne işe yaradığını çözemedim bide senin anlatman mümkünmüdür. Bir de Mümtaz abi ben arka lastiği çıkarıp yerine tekrar takınca vites ayarlarım gidiyor bu normal mi?Arka Göbek SLX elle sıkmalı olanlardan.
 

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
61
Mesaj
1.007
Tepki
970
Zincirin aralıklarla ön aktarıcıya sürtmesi ön aynakolun az biraz eğri olduğunu gösterir. En azından aynakol göbek vidasını bir kontrol edin, gevşemiş olabilir, aynakol vidalarını ( 4-5 adettir) allien anahtarla bir kontroldan geçirin, gevşemiş olabilir. Bütün bu gevşemiş olabilir tezlerine hayır gevşememiş diyebiliyorsanız o zaman aynakol eğrilmiştir. Usta bir bisikletçi onu bir iki tıklayarak bozmadan düzeltir. Arka lastiği söküp takınca vites ayarlarının gitmesi büyük ihtimal jant göbeğini kadronun çatalına tam oturtamıyorsundur. Çok dikkatle takıp mandalları sıkıştırırsan problem yaşamazsın diye düşünüyorum..Kollarda dönen şeyler ise vites ayarını ince yapabilesin diye, biraz denemeyle olayı çözersin... İyi günler dileklerimle...
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi

TRD8138

Aktif Üye
Kayıt
14 Eylül 2008
Başlık
11
Mesaj
156
Tepki
27
Şehir
Ankara
Mümtaz abi çok teşekkür ederim ilgilendiğin için tekrar bakıcam haber veririm sonucu. Mümtaz abi yanlız bu sürtme sesi bazı viteslerde yapıyor hepsinde değil mesala dediğin gibi ayna kolu deneyim dedim eğrimi diye orta vites en küçük dişlide arka 2.3.4. büyük dişlide iken ses yok ama en büyük dişliye alınca var hem ön akatarıcıya sürtüyor hemde arka vitesde baçak gerilir ya tık tık ama bunu çok hafif yapıyor lakin yokuş çıkarken makinanın zorlandğını hissediyorum tık tık artıyor.Bide Mümtaz abi aynakol yamuk olsa her ayarda yapmaz mı sürtmeyi?. Abi bide altan vitese baktım sanki vitesi çapraz kullanıyorum gibi yamuk sanki ön en büyük arka en büyük kullanıyormuş gibi duruyor bu normal mi?Benim sorunlar bitmiycek Mümtaz abi ön Süspansiyonla ilgili bir sorunum var abi kilitli süspansiyona bağlı kilit kısmı varya abi oranın altından az miktarda yağ geliyor bide burasındaki vida ellimle döne bilecek kadar gevşek bu normal mi? Abi bende Trabzonluyum Mümtaz abi Ankaraya yolun düşerse görüşmek isterim ustam senden öğreneceğim çok şey var biraz yetiştirirsin beni.

Çözümü buldum sorun arka rublemdeki en büyük dişilerde üretim hatası var.Bugün Ebsat Lastik.(Shimona disbiritörü) rubleyi gönderdim yeninisini istedim en büyük dişilideki iki tırnak bariz yamuk diğer yamuklar kullanım esnasında belli oluyor birilerinin dediği gibi hepsinde olan bir şey değil.
 

TRD8138

Aktif Üye
Kayıt
14 Eylül 2008
Başlık
11
Mesaj
156
Tepki
27
Şehir
Ankara
Çözemedim ruble yamuk değil diyor shimano disbiritörü.Ben disbiritörüne soruyorum rublede bantla işaretlediğim yerlere benzer XT rublelerde aynı tarz yamuklar var mı diye soruyorum şu anda bilemiycem diyor karşımdaki adam bunu ithal ediyor adamın maldan haberi yok tamam abi dedim geri gönderin malımı ben kendim hallederim.Ben kendim oturdum Sıradışı bisklette inceledim
rubleleri XT bide SLX vardı benim ki biraz tuhaf duruyor.Kendim bir ara XT ruble alıp taktırcam.Biraz böyle idare edelimde.
 

hvlx

Üye
Kayıt
12 Temmuz 2015
Başlık
6
Mesaj
31
Tepki
5
Yaş
29
Şehir
İstanbul
İsim
Abdullah
Bisiklet
Bianchi
@Mümtaz Öztürk Benim aynakolda yamuk iyi bir usta iki tıla bozmadan yapar diyorsunuz. Bu böyle kolay birşeyse biraz açıklarmısınız kendim deniyim. Yakınımda iyi olduğunu düşündüğüm bir usta yokta. :)
Yani kendimede çevremdeki bisikletçiler kadar güveniyorum.:D:eek:
Şimdiden sağolun.:harika:
 
Yukarı Alt