Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ön vites attırıcı teline, germe aparatı taksak.

Ender Alıcıoğlu

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2006
Mesaj
2.405
Tepki
3.885
Şehir
Antalya
Halil ve Çağrı merhaba

Aklıma geldi size danışayım dedim.
Arka attrıcıda tel bollaşınca vitesler tam oturmuyor. Ben teli çözüp ayarı iyice kaçmasın diye attırıcının tel girişindeki germe aparatını dikkatlice gerdirince pedalla çevirip , viteslerin tam oturmasını sağlayabilip , ayarını başarıyla yapıyorum. Tabi ayar aparatı son durumuna gelince , sfıra getirip teli gereceğim.

Peki bu tel gerdirme aparatı niye ön attırıcıya konmuyor. Maliyet açısından mı , yoksa başka bir sebebi mi var? Ben frenlerdeki gerdirme vidasından bir tane ön attırıcının üstüne takmayı düşünüyorum. Çünkü bazen ön attırıcı sürtme yapıyor. Teli gevşetip ayarı kaçırıp çok uğraşacağıma, böyle bir gerdirme aparatı ile daha kısa zamanda vites ayarını yapamazmıyım.
Sizlere bir sorayım dedim.
Teşekkürler. Hoşçakalın
 
Scudo
Ender Abi öncelikle sorun şurada. Biliyorsun o tel gerdirme parçacıklarının mantığı sabit iç tel mesafesini koruyup dış tel mesafesini artırmak ve bu yöntemle dış telin içerisinde daha çok gerilmiş bir iç tel yaratmak (çok mu karışık oldu? :()
Ön attırıcı da ise zaten tel arka attırıcıdakinin tam tersine çıplak bir biçimde geliyor. Yani dış telin son noktası kadrodaki bir parçacık. O yüzden o gerdirme vidası takılsa takılsa kadroya takılmalı vitese değil ;).
uydurulur mu bilmiyorum denemek lazım ancak çok da işe yarar olmayabilir. Neden dersen ön attırıcı, arka attırıcıya göre biraz daha "bodozlama" çalışır :). Yani gerilen telin mesafesi vs çok daha fazladır. Bu yüzden ince ayar arka viteste olduğu kadar da önemli değildir.
Senin sorunun asıl çözümü daha kaliteli iç ve dış tel kullanmaktan geçiyor bana kalırsa... Çünkü zamanla ortaya çıkan genleşmeden dolayı sürekli vites ayarı yaptığını söylüyorsun. Kaliteli teller ile ancak sıcak mevsimler ve soğuk mevsimler arasında "o da belki" bir ayar yapılır ve işlem tamamdır :).
 
@HaliliOzturk



Halil' cim cevabına çok teşekkür ederim.

Senin cevabından sonra kafamda sorunu çözdüm. Bu vites ayarlarının bozulması zaten iki kere oldu. Bunların her ikisi de mevsim değişikliğine rastladı. İlki , yaza girdik, tel iyice bollaştı, şimdi de sıcaklar bitti, tel ayarım gene bozuldu. Tabi bunun telin ,gerilip bollaşması, devamlı vites değiştirme yüzünden, tellerinde kalitesinin bozulması, yüzünden de olduğunu sanıyorum.

Dediğin gibi arka attırıcıda gerdirme aparatı var, hem arka attırıcı daha çok vites büyüt, küçült yapıldığı için, o tel zamanla bollaştığından, demek oraya konmuş. Ön attırıcı daha az kullanıldığından ve dediğin gibi çıplak tel olarak konduğundan oraya konmamış . istenirse vites elciğinden çıkıp, dış telle ilk kadroyla buluştuğu noktaya küçük bir operasyon yaparak konabilir, veya konmayabilir de.

İlgin için teşekkürler . Yönlendirmen çok güzel. Bu işleri az bilen bizleri bile , bir gün iyi bilen yapacaksınız.

Teşekkürler. Hoşçakal.
 
Bildiğimiz kadarını paylaşıyoruz Ender Abi biliyorsun :).
Aslında şöyle de bir durum var. Bazı vites kollarında sol tarafta da, aynı sağda olduğu gibi bir tel gerdirme aparatı var. Ama bir çoğunda olmuyor genelde. Örneğin XTR arka attırıcının üzerinde bile yok :). Hafif olsun diyeymiş :).
 
Geri