Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Ön Aktarıcı Tel/aktarma mesafesi oranı

Fatih Sert

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Haziran 2010
Mesaj
666
Tepki
2.887
Şehir
KONYA
Cyclocross tipi bir bisiklette sahibim. Düz gidonlu olarak kullanmaktayım.

Sayın bisiklet dostlarına bir sorum olacak.

Ön aktarıcıda, telin 1 cm hareketi ile, aktarıcının dişliler arasındaki yanal hareketi arasındaki oran, modelden modele değişir mi?

Bununla ilgili bir tablo var mı?

Şimdiden teşekkürler?
 
  • Beğen
Tepkiler: sadana
Scudo
Shimano vites kollarında 1-2 gibi bi' oran var ancak bunun sizin dediğinizle tam alakalı mı bilmiyorum.
 
Telin 1 cm hareketi diye bir durum yok diye biliyorum telin çekiş mesafesini kollar belirler oda shimano ve sramda arka aktarıcıda farklılık göstermesine rağmen ön aktarıcılarda aynı diye biliyorum.Ama sorduğunuz sorudan anladığım kadarıyla şöylede bir sorun var L-H vidalarından ön aktarıcıdaki tahditleme noktalarını düzgün ayarlamaz isek bu sefer özellikle ön aktarıcıda yanal harekette yanlış yerde konumlanma sorunları yaşanabiliyor.Bilmem anlatabildim mi :) açmak gerekirse mesela alt kadroya yakın noktayı sonuna kadar acıp aktarıcıyı gereğinden fazla kadroya yaklaştırdıgımız zaman (yani durması gereken yerde tahditlemez isek) vites yukselttıgımızde ikinci dişliye zinciri çıkaramama gibi durumlar söz konusu bu seferde telin gerginliği yetmiyor diye tel ayarıyla oynamalar başlıyor gibi sorunlardan bahsediyorum umarım anlatabilmişimdir.
 
@ferhat köse

Öncelikle teşekkürler.
1 cm ifadesini temsili olarak söyledim. Kolun çekiş mesafesi aynı olmak üzere, aynı zamanda 3 lü bir aynakol sistemini düşünürsek, model, marka, hibrit, mtb, yol aktarıcı modelleri arasında, yanal mesafede fark olur mu?

Selamlar.
 
@Fatih Sert

Ben yok diye biliyorum. çünkü yol bisikletlerine mtb aktarıcı takanları cok gördüm aynı şekilde mtb ye de yol ön aktarıcısı takan da gördüm.Ama genelde yol aynakolları ikili olduğundan aktarıcılar daha ileri pozisyonda çalışıyor. Muhtemelen yapımındada ona dikkat edip daha uygun yapmışlardır.shımanonun teknik sayfasına gidip orada ki çalışma mesafelerine bakmak lazım incelemek isterseniz link gönderebilirim.yada direk shimano tecnıchs yazarsanız acılacaktır.
 
evet,

bazen acaip meseleler insanı meşgul edebiliyor.

Sora ön aktarıcıya, LX vites kolu. 3 lü aynakol ve büyük ayna 50T.

Vites kolunun teli çekme mesafesi ile ön aktarıcının yanal mesafesi oranı. Tabiatıyla bu uyum, sistemin randımanlı çalışması veya çalışmaması demek. Daha açıkcası, 39T dişliden 50T dişliye zinciri geçirmek için, aktarıcının yanal mesafesi bellidir. Tahminen 6-7 mm dir. İşte soru bu anda karşımıza çıkıyor. 6-7 mm için her aktarıcının ihtiyaç duyduğu vites teli çekme mesafesi aynı mıdır?

Selamlar.
 
Bu sorunu tam cevaplamak için vites kolarının içindeki dişlileri incelemek lazım eğer diş mesafeleri aynı ise muhtemelen çekilen tel mesafeside aynıdır.
 
Yaptığım testler sonucunda ki bu mütevazi bir test ortamıydı;

LX vites kolu, iki vites arasında, yaklaşık 7 mm teli çekmekte
Buna karşılık yol vites kolları 5-6 mm arası çekmekte.

Aktarıcılar içinde durum şu.

Sora aktarıcı 1 mm çekmeye karşılık 1.05 mm yanal olarak hareket etmekte.
Fakat LX (MTB-hibrit) 1 mm çekmeye karşılık 0.86 mm yanal olarak hareket etmekte.

Sonuç vites geçişi için en az 6 mm yanal kaymaya ihtiyaç olursa.

MTB türü sistemlerde fazla çeken vites koluna karşılık, dengeleyen aktarıcı yanal hareket mesafesi.
Yol türü aktarıcılar da ise, teli yaklaşık 1-1,5 mm az çeken kola karşılık, daha fazla yanal hareket ile dengeleme.
Ayrıca yol aktarıcılarının yay sistemi daha sert olduğundan yol türü vites kolları daha uzundur. Bu da benim lx vites kolunun neden zorlandığını ve yıprandığını gösterir.

Küçük ayna için aktarıcının sonlarıcı ayarlarından dolayı, bendeki lx vites kolu-sora aktarıcı kombinasyonunda 3. vitesteki anormal tel boşluğu böylece açıklanmış oldu..

El netice;

Mtb-Hibrit sistemler kendi arasında, yol sistemleri kendi arasında kullanılmalı.
 
Şöyle bir hatırlatma yapayım yeni bir yol kullanıcısı olarak yol bisikletleri artık 8 li 9 lu ve 10 lu hepsinde de ruble mesafesi aynı yani zincir ve dişliler arası mesafeler daraldı.Buda vites telinin daha az çekilmesine sebep oluyor.Aynı durum artık mtb lerde de var.8 li kaset takılan mesafeye 10 lu kaset de takılabiliyor.Buda 10 lu sıstemı olan mtb de de tel çekme mesafesinin düştüğünü gösterir.Ama bunlar gerekli bilgimidir düşünmek lazım :) bendeki yol sistemi 10 lu eski mtb e kullandıgım 9 lu zincir ile 10 lu yol zincirini kıyasladım enlemde en az 1 mm fark gayet acık gözüküyor ekstra bilgi olarak :)
 
Ruble için, 9 lu veya 10 lu sistem için, farklılıklar önemsenmeyebilir. Halihazırda ben de LX arka vites kolu ile, 105 arka aktarıcı kullanıyorum. Pek sorun olmdı.

Sorun ön aktarıcı ve vites kolu kombinasyonunda kendisini hissettirdi.

Ben de kendimce test ettim bu sonuca vardım.

Ön aktarıcıyı LX ile değiştirmek. 48T dişliye ayarlı bir aktarıcı. LX artık hibrit modellerde kullanılıyor.
 
  • Beğen
Tepkiler: Ferhat Köse
Geri