Ben "
tavsiye" kelimesine takıldım. Ortada bi zorlama yok yani. Sadece "yapsanız ne güzel olur" demişler. Pek sonuç çıkmayacaktır.
Hazır demiryolları demişken biraz daha detaylandıralım bence mevzuyu. Avrupa'da bakıyorsunuz insanlar demiryolunu kullanarak neredeyse ülkelerinin tamamını gezebiliyorlar (google'a belli başlı ülkeler için "railway map" yazıp resim araması yapıp görebilirsiniz). Herkes bilir, onuncu yıl marşında "demir ağlarla ördük anayurdu dört baştan" diye bir dize var. Merak edip araştırdım. Bu laf üzerinden bile politik bir tartışma dönmüş bir dönem:
(link)
Resmen ülkemizin demiryolları onyıllardır yerinde saymış, ve saymaya da devam ediyor. Yukarıda bahsedilen "inşa aşamasındaki" demiryollarının bir çoğunun da şehir içi metro inşası olduğundan adım gibi eminim.
Neden? Neden bu kadar konforlu, rahat, ucuz bir ulaşım sistemi hala daha ülkede gereken önemi görmüyor? Neden hala ülkede demiryolunun geçmediği onlarca il merkezi var (Akdeniz resmen unutulmuş). İnsanlar otobüslerde tıklım tıkış gitmek zorunda kalıyor her yere. Trafik kazalarının en büyük sebeplerinden birisi bu. Merak edenler için TCDD'nin en son haritasını aşağıdaki linkte bulabilirsiniz:
(link)
Resmen ülkenin yarısından fazlasına demiryolu ulaşımı yok. Sanki çok zengin bir ülkeymişiz gibi her ile bir havaalanı inşa ediyoruz (ve kimse kullanmıyor) ama oraya demiryolu götüremiyoruz. Düşünün, Türkiye'nin kapsamlı bir demiryolu ağı olsaydı, trenlerde bisiklet taşımak mümkün olsaydı, tren+bisiklet kombosu ile ülkede turlamadık yer bırakmazdık, görmediğimiz yer kalmazdı. Asıl bisiklet devrimi bence bu şekilde bir toplu ulaşım entegrasyonu ile mümkün olabilecek. Ama sene 2020 olacak biz hala olmayan demiryollarına bisiklet alınması tavsiyesindeyiz.
Haksızsam haksızsın diyin arkadaş yahu.