Normal Lastiği Tubeless'a Dönüştürme Yöntemi. (Kitsiz)

Zen.eren

Daimi Üye
Kayıt
18 Mayıs 2016
Mesaj
254
Tepki
207
Şehir
Antalya
İsim
Burak Eren
Bisiklet
b'Twin
Merhaba forumdaşlarım.Son günlerde aklımı çelen ama pahalı olan tubeless sisteme sahip olmak isteyenler için ucuz ve pratik bir yöntem buldum.Henüz denemediğim için işe yaradığından emin değilim ancak mantıklı geldiği için sizlerle paylaşmak istedim.
Uygulanışı:
Videoda arkadaşın yaptığı gibi önce bir jant bandı ile jant vidalarının oluşturduğu çıkıntıları kapatıyoruz.Jant içinde gergin bir bant gibi durması için janttan küçük boyutta ucuz bir iç lastiği janta geçirip ortadan kesiyoruz.Bu lastik bizim için tubeless bant ve sibop görevi görüyor.Daha sonra dış lastiği takıp içine solusyonumuzu döküyoruz.Lastik yanaklarını sabunlu suyla ıslatıp şişiriyoruz.Daha sonra ise janta geçirdiğimiz iç lastiğin dışarda kalan bölümlerini janta ve dış lastiğe zarar vermeden dikkatlice kesip atıyoruz.
Benim aklıma yatan bir teknik ve işe yaramasa bile en fazla 1-2 iç lastiğe mal olur.İleride ki zamanlarda denemeyi istediğim bu yöntemi daha önce uygulayan yada bilgisi olan arkadaşlarımız varsa aşağıda bizi aydınlatmalarını çok isterim.
Tubeless sistem ile bu yöntem arasındaki tek fark janta tubeless bandı değilde bir iç lastik geçirmiş olmamız.Aradaki ağırlık farkını bilemem ama performans olarak işe yarayacağına ve tubeless sistem gibi patlaklara karşı güzel bir yöntem olacağına inanıyorum.

 
Scudo

Rüzgar Inoğlu

Daimi Üye
Kayıt
24 Şubat 2013
Mesaj
230
Tepki
123
Şehir
D
Bisiklet
Salcano
Ben denedim oluyor ama düz yolda iyi ama kasisli yollarda lastik yanaklarındaki esnemelerde hava kaçırıyor. Ayrıca jant akordunun iyi olması gerek. Balans da olmamalı. Kısacası herşey dört dörtlük olmalı. O yüzden, denedim sadece merakımı giderdim sonra da söktüm.
 
  • Beğen
Tepkiler: mariokaldato

Zen.eren

Daimi Üye
Kayıt
18 Mayıs 2016
Mesaj
254
Tepki
207
Şehir
Antalya
İsim
Burak Eren
Bisiklet
b'Twin
@SerkanH balansın denge olduğunu biliyorum bisiklette ne işe yarıyor onu sordum :) jantta balans nedir ?
 

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Mesaj
3.494
Tepki
2.334
Yaş
44
@Zen.eren dönüş dengesi anlamına geliyor Türkçesi ancak anlaşılması gereken lastikteki yalpa. Yada janttaki yalpa anlamına geliyor. Sekiz çizmesinden bahsediliyor. Basit bir iki işlem ile lastikteki yalpa da janttaki yalpa da düzeltilebiliyor.
 

Zen.eren

Daimi Üye
Kayıt
18 Mayıs 2016
Mesaj
254
Tepki
207
Şehir
Antalya
İsim
Burak Eren
Bisiklet
b'Twin
@SerkanH akort ayari duzgunse yalpalama yapmaz diye dusunuyorum.Icindeki patlak onleyici sivi balansi bozalibilir ama :/
 

SerkanH

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Nisan 2014
Mesaj
3.494
Tepki
2.334
Yaş
44
@Zen.eren Jantın akort ayarı olsa bile lastik janta düzgün "denge"li oturmaz ise o dahi yalpa yapar. sonuçta hava basıncı ile birbirine sıkıştırılan iki parça jant ve lastik..
 
  • Beğen
Tepkiler: Zen.eren

Harun ÇEVİK

Forum Bağımlısı
Kayıt
26 Temmuz 2015
Mesaj
748
Tepki
989
Yaş
39
Şehir
Bursa gemlik
İsim
harun çevik
Bisiklet
Diğer
İyi de iç lastik kullanacaksak bize ne faydası var tubeles olmasının
 

kaskreis

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Haziran 2016
Mesaj
658
Tepki
468
Şehir
Kütahya
İsim
Ulaş
Bisiklet
Kron
Biz çok hopluyos zıplıyos bize gitmez bu :)

@katran iç lastik kullanıyorsun da ama kesip kullanıyorsun.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cemal Ç.

İLKER TAŞ

SPECİALİZED. S-WORKS M5 HARDTRAİLL ALL......
Kayıt
10 Aralık 2005
Mesaj
1.873
Tepki
794
Yaş
44
Şehir
istanbul
İsim
İLKER
Bisiklet
Scott
güzel bir paylaşım teşekkürler
 
Kayıt
21 Kasım 2015
Mesaj
6
Tepki
2
Yaş
24
Şehir
hatay
İsim
Burak
Bisiklet
Diğer
arkadaşlar bu fikir uzun yolda iç lastiğimiz kalmayınca kullanabileceğimiz bir yol olabilir :D
 
  • Beğen
Tepkiler: GalipKelesoglu

Enes54

Üye
Kayıt
5 Haziran 2017
Mesaj
7
Tepki
35
Yaş
32
Şehir
kars
İsim
Enes Yavuz
Bisiklet
Bisan
bu işlemde mantık ne şambiyeli delip yolda kalmamak mı 5 mm zırhlı dış lastik bunun kadar iş görmezmi sizce raptiyede patlamıyor diyorlar kullanan varsa bilgi verirse sevinirim..
 

Neil deGrasse Tyson

Daimi Üye
Kayıt
24 Mayıs 2015
Mesaj
349
Tepki
383
Yaş
28
Şehir
Ankara/Karabük/Lublin
İsim
Mehmet Ç.
Bisiklet
Canyon
@burakenginar yolda kalırsanız bu yöntemi kullanamazsınız, tubeless lastiği şişirmek için el pompası kullanamazsınız, basınçlı bir şekilde ani olarak lastiğin tamamını şişirecek bir pompa lazım, el pompası ile bir yerden hava basarkan lastik açıklıklarından hava kaçar

@Enes54 hocam tubeless sistemin asıl amacı şudur; iç lastik olmadığı için lastiğin yuvarlanma direncini azaltarak kullanıcıya daha az güç harcatmaktır,2. amacı dağ bisikletleri için daha düşük hava basıncı ile sürüşe imkanı verir(iç lastikli sistemdeki gibi yılan ısırığı olma ihtimali çok çok düşük) bu da arazide çok daha fazla yol tutuşu demek.son olarak ta patlaklar içindeki sıvı sayesinde çok çabuk sürede kapanır ki asıl amacınız patlamayan lastiğe sahip olmak ise tubeless'a geçip masraf etmek mantıksız, zırhlı lastik + iç lastik sıvısı alır uzun bir süre patlak ne unutursunuz
 
  • Beğen
Tepkiler: Enes54

mtbcandir

Forum Bağımlısı
Kayıt
18 Mart 2009
Mesaj
660
Tepki
739
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Scott
benim jantlar fulcrum tubeless. ve ben tubeless olduğu için değil maviclerden çok çektiğim için hiç istemeyerek fulcrum aldım. Ve mademki tubeless jant bunlar bende öyle kullanıyım dedim. Sürüşte agresif ve daha keskin hareketler mümkündür doğrudur. Ama bunun dışında bazı dertleri var. O lastik şanslıysanız küçük bir noktadan patlıyor. Değilseniz o basınçla da yarılabiliyor. İkinci kötü durum içine ilaç dökmeniz gerekiyor. Üçüncüsü lastik patlayınca her yer sıvı oluyor ve siz onu tamir ederken her yer vıcık vıcık ellerinize bulaşıyor. Şimdi düşünün ve tekrar geçmeye çalışın.

Yapılmaz değil yapılır ... Ama yapılmaya değer mi ? Önemli olan bu
 

Aykut_16

Üye
Kayıt
19 Nisan 2017
Mesaj
19
Tepki
3
Yaş
24
Şehir
Bursa
İsim
Aykut Yıldırım
Bisiklet
Salcano
Hocam patlayan lastiği yapmak zor olmazmı turda falan başımıza gelse ama iyi fikir denemekte fayda var