Zen.eren
Daimi Üye
- Kayıt
- 18 Mayıs 2016
- Mesaj
- 254
- Tepki
- 207
- Şehir
- Antalya
- İsim
- Burak Eren
- Bisiklet
- b'Twin
Merhaba forumdaşlarım.Son günlerde aklımı çelen ama pahalı olan tubeless sisteme sahip olmak isteyenler için ucuz ve pratik bir yöntem buldum.Henüz denemediğim için işe yaradığından emin değilim ancak mantıklı geldiği için sizlerle paylaşmak istedim.
Uygulanışı:
Videoda arkadaşın yaptığı gibi önce bir jant bandı ile jant vidalarının oluşturduğu çıkıntıları kapatıyoruz.Jant içinde gergin bir bant gibi durması için janttan küçük boyutta ucuz bir iç lastiği janta geçirip ortadan kesiyoruz.Bu lastik bizim için tubeless bant ve sibop görevi görüyor.Daha sonra dış lastiği takıp içine solusyonumuzu döküyoruz.Lastik yanaklarını sabunlu suyla ıslatıp şişiriyoruz.Daha sonra ise janta geçirdiğimiz iç lastiğin dışarda kalan bölümlerini janta ve dış lastiğe zarar vermeden dikkatlice kesip atıyoruz.
Benim aklıma yatan bir teknik ve işe yaramasa bile en fazla 1-2 iç lastiğe mal olur.İleride ki zamanlarda denemeyi istediğim bu yöntemi daha önce uygulayan yada bilgisi olan arkadaşlarımız varsa aşağıda bizi aydınlatmalarını çok isterim.
Tubeless sistem ile bu yöntem arasındaki tek fark janta tubeless bandı değilde bir iç lastik geçirmiş olmamız.Aradaki ağırlık farkını bilemem ama performans olarak işe yarayacağına ve tubeless sistem gibi patlaklara karşı güzel bir yöntem olacağına inanıyorum.
Uygulanışı:
Videoda arkadaşın yaptığı gibi önce bir jant bandı ile jant vidalarının oluşturduğu çıkıntıları kapatıyoruz.Jant içinde gergin bir bant gibi durması için janttan küçük boyutta ucuz bir iç lastiği janta geçirip ortadan kesiyoruz.Bu lastik bizim için tubeless bant ve sibop görevi görüyor.Daha sonra dış lastiği takıp içine solusyonumuzu döküyoruz.Lastik yanaklarını sabunlu suyla ıslatıp şişiriyoruz.Daha sonra ise janta geçirdiğimiz iç lastiğin dışarda kalan bölümlerini janta ve dış lastiğe zarar vermeden dikkatlice kesip atıyoruz.
Benim aklıma yatan bir teknik ve işe yaramasa bile en fazla 1-2 iç lastiğe mal olur.İleride ki zamanlarda denemeyi istediğim bu yöntemi daha önce uygulayan yada bilgisi olan arkadaşlarımız varsa aşağıda bizi aydınlatmalarını çok isterim.
Tubeless sistem ile bu yöntem arasındaki tek fark janta tubeless bandı değilde bir iç lastik geçirmiş olmamız.Aradaki ağırlık farkını bilemem ama performans olarak işe yarayacağına ve tubeless sistem gibi patlaklara karşı güzel bir yöntem olacağına inanıyorum.