Scudo Sports

Ng650 Vites Sistemi

mhmmd123

Üye
Kayıt
15 Ağustos 2008
Mesaj
95
Tepki
37
Şehir
İstanbul/yeşilpınar
Arkadaşlar benim ng650 nin vites sisteminde bir sorun var.
Vitesi 2 ye getirdiğimde arka dişliden 1 e geçiyor.Doğal olarak 7 ye getirdiğimde 6 da kalıyo.Vitesi 1 e getirdiğimde ise jant tellerine takılkıyor.:mad:

YARDIM LÜTFEN ÇILDIRCAM!!!
 
Scudo
kardeş belki hani o dişlilerin en üstünde koruyucu varya o şaşırtıyo olabilir eğer öyle değilse hemen bir bisiklet mağazasına başvur veya götür onlar hemen yaparlar iyi pedallar
 
  • Beğen
Tepkiler: mhmmd123
Koruyucu felan şaşırtmıyo ben kendi ellerim ile elledim-denedim çünkü.Dediğin gibi yapmayı düşünüyorum ama belki kendim yapabileceğim bi şeydir diye danıştım.
 
salcanonun vites sisteminden bende rahatsızım şu an okul ve stajım başlıyo seneye iyi bi çözüm bulacağım
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Boran
salcano vites sistemi diye bir şey yoktur, o dediğiniz shimano tourney vites sistemiyle ilgilidir, aynı vites takımı diğer bisikletlerde de var neredeyse ve bu dediğiniz vites sorunu tourneylerde, yani shimanonun en düşük seviye vites takımlarında olası sorunlardandır,

tourney
altus
acera
alivio
deore
deore lx
xt
xtr

diye sırası vardır seviyesine ve fiyatına oranla.. Bizdekiler en ucuzu, ama gider sırf vites fren ve göbek gibi komple set çekip adam gibi 200milyonu gözden çıkarırsanız, kadrosu hangi bisiklet olursa olsun aynıdır netice, bu vitesler o övüle övüle yere göğe sığdırılamayan reklam mahsülü markalardan birinde olsa çekinirdi millet yazmaya ama bu marka olunca sorun taşlayan taşlayana, ben de aldım aynı bisikleti ama 3 aydır sorun yaşamadım,

çünkü yokuş çıkarken pedal çevirirken vites küçültmüyorum, ilk önce ayağa kalkıp tüm yükümü pedala verip biraz hız kazanınca o arada küçültüyorum, vitesi küçültmek demek gerginleştirmek demektir, çat çut diye kırılır sonra elinizde kalır aksine aynı hatayı yaparsanız.

21li vites sisteminde değişiyo bu durum ama

ön ve arka attırıcıları pedal çevirirken şöyle ayarlamak her zaman en doğrusudur,

sol sağ
1 1,2
2 3,4,5
3 6,7

diyelim ön attırıcı hala 1deyken siz arka attırıcıyı 7. vitese getirirseniz elinizde kalabilir o vites takımı yine, çünkü mümkün olduğunda ön ve arka attırıcıların birbirlerine göre oluşturdukları açıyı küçük tutmak gerek.

Bu bisikleti alanlar garanti belgesi kitapçığındaki resimli anlatımı okursa daha iyi anlarlar. Şimdi gece vakti uğraşmak istemiyorum da uygun zaman olursa bi ara belki resmini koyarım buraya.Umarım anlamışsınızdır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Boran
@Barış Çalışkan

o koruyucu şeffaf şey olmasa zincir bu sefer jant teliyle ruble arasında sıkışır ve çıkartamazsınız zinciri ordan kolay kolay. Bu zamanda artık o plastik şeffaf şeyi dandik yapıyolar, eski bisikletlerde ömür boyu garanti verircesine sapasağlam takarlardı ve süslü ve renkli olurdu, eski bisikletimde de var siyahtı onun rengi.

Onu sırf ağırlık yapmasın diye söküyolar ama eğer onu düzgün becerebilirseniz aslında oldukça önemi var o plastiğin.


vites belki kendi kendine atıyodur sen fark etmiyosundur, onun ince hassas ayarı var, sakın ruble yamuk mamuk deyip tamirciyi uyandırma, bazı adamlar o bozuk sana yenisini veriyim deyip değiştiriyo, üstüne onu değiştirdin diye ona uyumlu parçalar aldırmak zorunda bırakabiliyolar bazı servisçiler. Böylelerine dikkat edin. Viteste bi ayarı var onun, bakımda halledilmesi mümkün olan sorunlardan, bende de vardı bi arkadaş bi link verdi ona baktım bi vidasını falan da sıktım, genellikle o arka attırıcının açısının uygun olmamasından oluyo, yani sen 1den 2ye atarken attırıcının ucu daha fazla eğilmişse 1den 3e atar mesela, ya da durduk yere 2deyken 1e atlar vites..
 
Geri