Scudo Sports

ng 650 düşünüyorum ne dersiniz?

@bianchimania

o levyeden 3 tane birden 7-8cm uzunlukta olanından 6ytlye satıyolardı carrefourda, sıradan benze biçime sahip demir yassı çubuklardan olsa olmaz mı? boşu boşuna işlevsiz demire para vermek istemiyorum doğrusu.

zaten 1 tane kafi değil mi?
 
Scudo
@celil.mayaoglu

Bu gun servise gidicem. Yani azda olsa sallanan bir tekerlekle, pabuçlara değen bir lastikle ne kadar yol alabiliriz. Hızım acayip kesiliyor. 21. viteste kaptırıyorum acayip bir sürtünme sesi geliyor buda beni üzüyor.

yalnız trafikte arabalardan hızlı gittimi farkettim.

yaklasık duz yolda 40 - 45 km surate ulaşabildimi dusunuyorum. Bisiklete güzel bir ayar çektirdikten sora hedefim uzun mesafe yol almak. Cunku gerçekten 70-80 kilometre gidecek kadar güçlü hissediyorum kendimi.

bisikleti ayarlattıktan sonra bayrampaşa - karaburun arası yapmayı dusunuyorum. Belgrat çok yakın geldi bana.

He birde bisikletten aşırı memnun kaldım şu an için. Sadece ellerim su topladı ama bu acı bile beni mutlu ediyor :)) Sele acısınıda alıştım. ilk başta can yakıyor ama yol almaya baslayınca alışıveriyorsunuz.

saygılar.
 
@celil.mayaoglu

Günaydın Celil Bey,kusura bakmayın mesajınızı görmemişim.

Demir çubuklarla belki janta zarar verebiliriz amatör olduğumuz için, bazı bisiklet için üretilen çakı setlerinin yanlarına da iliştiriyorlar ucu kavisli oluyor ve genelde plastik oluyor 2 tane olması avantaj ufak olduğu için her iki yanından sokup çevirdiğinizde hemen çıkıveriyor lastik 1 taneside yeterli diyorsanız eğer sorun yok.Linkteki gibi ayrı duran siyah parçalar çakı setinin üzerine takılabiliyor ve aynı zamanda levye işini görüyor uçları.

(link)
 
  • Beğen
Tepkiler: celil.mayaoglu
@bianchimania

çok teşekkür ederim, valla çocukken zamanında lastiğin havasını sonuna kadar indirdikten sonra ben elle çıkardığımı hatırlıyorum eski 24jant bisikletimde,böyle şeylere masraf etmezdim çok.

gösterdiğiniz linke baktım, bu tip şeyleri böyle yerler isviçre çakısı satar gibi pahalıya satarlar bence. €lar dolusu para saçmak yerine sanırım en iyisi carrefourdan o 3 levyeyi alıyım. Bu arada sırt çantası arıyorum şöyle güzel bişey olsun, işimi de görsün, sırt kısmı da rahat olsun. alabileceğim uygunlukta fiyata sahip olsun kafi.tabi rahat olduğu gibi de uygun renklerde olması da gerek.

çantacılara bakıcam bir ara gezerken, ekipmanlarımla beraber içecek falan koyup rahat rahat sürüş keyfi yaşamak istiyorum. Hatta teknolojik bir hareketle kablosuz kulaklığım cep telefonuma bağlı biçimde kulağımda yollara düşeyim şöyle :) Komando gibi her şeyi cebime doldurup şişkin ceple rahatsız biçimde bisiklet sürmek istemiyorum.Ne kadar deliymişim diyorum şimdi, sigaram, cüzdanım, evin anahtarlarıyla cep telefonunu ceplerimde tıka basa doldurup taşırdım, pantolon dayanmazdı artık.Evrak çantası gibi güzel bi çantayla kurtuldum, sigarayı bıraktım onun yerine arada kameramı koyup etrafta resimler çekiyorum.Rahatım gezerken de, buna da özel ve güzel bi çanta şart, geziler de olucak bu yaz şehir içinde zaten ;)


km saatini monte edemedim, internette de detaylı arayamadım, şöyle resimli ya da videolu montaj anlatımı yapan bir link yok mudur? Ya da tamirciye götüreyim o taksın da işim çıktı bugün işyerine gideceğim. Görüşürüz şimdiden, geldiğimde geribildiriminizi okuyacağım..
 
Celil Bey takdir edilecek bir yaklaşımınız var mesajlarınızı okudukça bir an önce pedal çevirmek istiyorum yine :) , acaba biraz daha üst seviye bir bisikletle mi başlasaydınız isteklerinize sanki daha iyi bir cevap verebilirdi belkide nasıl memnun musunuz genel olarak bisikletinizden gerçekten çok güzel bir hevesiniz var karşı tarafada pozitif olarak yansıyor bu elektrik.

Km saati aslında çok basit kurulumu alttaki linkte gördüğünüz gibi mıknatıs sensörün belli bir mesafe karşısından geçecek,sensörü ön çatala mıknatısıda jant teline sabitleyeceksiniz sensörü sabitlemek için bu plastik kelepçeler sizin işinizi görecektir, km saatinin makinasında ayrıca ufak bir ayar yapmanız gerekiyor lastik yanağında yazan ebadı cihazınıza girmeniz gerekiyor, böylece cihanızını doğru bir şekilde kullanabilirsiniz.


Sevgiler :)

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=26435
 
  • Beğen
Tepkiler: celil.mayaoglu
düşündükçe daha çok kafam karışıyor :) salcano ng650 yi 4*70 ile alabilirim, sedona borlayı da 6*70 ile alabilirim. 2 ay daha taksit ödeyebilirim. Bu açıdan düşününce aradaki 140ytl lik fark çok azmış gibi geliyor bir de salcanoyu alıp ulen keşke borla alsaymışım demesi de var.

bir saat sonra falan çıkacam çarşıya bakacam salcanoya. hizlial.com adlı sitede salcano ng650 nin hem siyah hem de mavi renklisi varmış. ordan beleş kargoyla 280ytl ye de alabilirim ama hala kararsızım :)
 
@buraksisman

bisiklet uzerindeki pabuçların tekerlere değen arkadas varmı ? bisikletçiye gittim bu gun ve salcano bayisi. Yalnız düzgün bir ilgi göremedim.

Artı perdiyodik bakım defterine göre jantlarıma balans ayarı yapması gerekiyor. Ama sordugumda biz yapmıyoruz dedi. Yani ürün cok guzel ama önemli olan satış sonrası hizmettirde.

neyse arka teker sorunum duzeldi fabrikada civatalar iyi sıkılmamış. Orta göbeğide sıktık. Kısaca seri imalat olduğu için pek önemsemiyolar galiba. Hangi civatayı sıktıysak biraz gevşek. Galiba kendime biraz takım almanın zamanı geldi.

Fren pabucları beni deli edcek ama olabildiğince düzelttik. Hızımı arttırınca zrrr diye ses gelmiyomu deli olucam.

Bu arada kilometre saati bende almak istiyorum. Mekanikmi yoksa dijitalmi tercih edelim ?
 
@gokhancan


benim de dikkatimi çekti arka fren sürtüyo hafif ama öyle büyük sorunlar getirecek bir problem değil bendeki, ses falan yapmıyo benim frenler hızlanınca.
benimkinin de frenlerinin üstündeki vidalar gevşek duruyo ama ellemedim, adam 20gün dediyse 20güne kadar da dokunmayı düşünmüyorum.

ben de garanti kapsamına giren ve girmeyen durumlara bakıp ona göre bakımı yaptırıcam, bir de şu yazıyo kitapçıkta, verilen zaman aralıklarında periyodik bakımları yapılmayan bisikletler garanti kapsamı dışındadır yazıyor.

ilk 30günlük bakımı yaptırıcam ben de, daha bisiklet elime geleli bir hafta olmadı, 2 haftaya götürüp frenleri sıktırıcam adamlara ama acelesi yok şimdi.

ben mekanik km saati görmedim hiç bu arada.valla gökhancan arkadaşım beni aşar bu bahsettiklerin ben o kadar detaya girip de bu işlerden çok iyi anlayan biri değilim, ancak yardım etmek için de özellikle kitapçığı okudum yardım etmek için. Şunu da fark ettim, ilk 4 ay için de de periyodik bakıma sokman da gerekiyor olucakmış, o bakım sürecinde belirli hasarlar vermezsen garanti kapsamından çıkmamış olursun, ve eğer kullanım hatası varsa ücret alınır her garanti işleminde olabildiği gibi. Bu durumla elektronik eşya veya bilgisayar donanımı konusunda da karşılaşıyorum bu da olası yani.
 
@buraksisman


dilediğini al kardeşim, ilk aklından gelen neyse imkanın neye yetiyorsa al, yeter ki hevesinden soğuma, çok beklesen bu sefer de zaman geçer, bisiklet almaktan da vazgeçebilirsin. En iyi kararı sen verirsin tabiki, sadece gözlem sonucu paylaşılan deneyimler oluyo burada yazılanlar.

bianchimania kardeşim, öncelikle sana çok teşekkür ediyorum geribildirimin gerçekten beni çok mutlu etti, heveslendirdi iyice beni de.km saatini kutusundan çıkardım, ayarını zaten dün yapmıştım 26"jant ayarını yaptım çok güzel, sen mıknatısla sensör deyince mıknatısı salladım sensörün önünde kendi elimde max. hız 53km yazdı:D çok makara bişey ya gerçekten, hatta cihaz gitti max hız diye 53ü kaydetti :p

dediklerini çok iyi anladım, kablo kelepçeleri evet bana yabancı değil burda da 2 tane de şerit biçiminde lastik var, onlar ne için, conta gibi bişey mi onlar? yani o km saatini direksiyona bağlarken km saati kayışının altına mı koyup demirin arasında sıkıştırıcam saat kaymasın diye acaba onun için mi? yoksa sensöre mi bağlıycam? ya da her ikisi için mi o lastikler? :) kafam karıştı burda.
o mıknatısı da, km saatini de her şeyi çözdüm hatta kendim takabilirim de, o 2 tane siyah lastik şeritleri çözemedim.Resim yollayayım hatta...

http://img385.imageshack.us/img385/7927/s5001585cq9.jpg
(link)

benim oturduğum mahallede bisiklet çocuk işi ve karne hediyesi olarak görülür.hatta benim yaşımda tipler arabasını alır,müziğini açar akşamları eşşek gibi içki içer miskin miskin.50m yukardaki bakkala bile arabayla gider, parasından pulundan değil,hiç umrumda bile değil,ama umrumda değil kısaca,bunlar benim anam babam mı ki benim iyiliğimi düşünsünler?Sırf can sıkıntısından zaten tatmin edemediği arzuların baskısıyla anca kendi çapında eğlenirler. ben kendimi düşündüğüm için,kendi sağlığım için aldım bisikleti.açıkça söyliyim stresimi alıyor bisiklet, keşke biraz daha küçük kalsaydım hep arkadaşlarımla top oynardım ama ortam diye bir şey kalmadı, kimi başka şehirlere gitti, kimi evlendi, kimine başka şehirlere tayin çıktı, ne bileyim kimisi kaldı hayattan koptu, 2-3 kişi var etrafta ortam dağıldı, başkalarını beklemek istemiyorum artık kendi yararıma bir şey yapabilmem için.Kendi ortamımı kurdum kendi halimde, huzurluyum, bir dünya sıkıntı dolu problemlerden bir süre uzak kalıp beynimi dinlendirmemde yardımcı oluyor bisiklete binmek.benim vurguladığım bir bisiklete binmek, nasıl bir bisiklete bindiğim değil.

bozulursa da benim canım saolsun :) gider uğraşır yaparım, yapamasam tamirci yapar artık, pahalı bir şey alsam bu sefer elimi süremem pahalı parçalar var, tedarik etmesi zordur, belki de imkansızdır diye ayarı bozulur korkusundan yaptıramam, herhangi bisiklete el sürdürmem yani. Kendi gözümle görüp de onay verdiğim 2 bisikletçi var zaten. Onlardan başkasına el sürdürtmezdim de, ama tabi bu bisikletten hevesimi alıp turlarımı atayım hele, neredeyse hiçbir parçasını değiştirmek istemiyorum o kadar sevdim yani bisikletimi.
 
  • Beğen
Tepkiler: westblood
@celil.mayaoglu

Ustad bu dunyada aynı görüşü paylaşıyoruz sanırım. Bende egosunu tatmin etmek için çalışan insanlardan oldukça sıkıldım. Özellikle iş yerine bisikletle gittiğimde neden motorsiklet almıyorsun diye soruyorlar. Bende diyorumki kardeşim size bisiklet bile çok :)) Bisikleti basit bir alet olarak görüyorlar ama benim şu 2 - 3 gun içinde kat ettiğim yolu söylediğimde dumurdan dumura uğruyorlar. Ve sıfır stres , cok mutlu eden bir yorgunluk.

Yani anlayamadığım birşey var neden insanlar hareket etmekten korkar hale geldi. Bence bu teknoloji hepimizi mahvediyor. İnsanlarda resmen sendromlar oluşmuş durumda bu çok kötü bir durum.

Kişi kendisini bisiklete bindiğinde komik duruma düşeceğini zannedebiliyor mesela :=) doğru ya araba tepesinde elde sigara, motorsiklet ustunde hissizce bir kolu çevirmek ve deli gibi hız yapmak o zaman komik olmuyorsun karizma oluyorsun. Hadi motor siklet bir nebze adrenalin, araba hastalığı nedir, bu psikolojik sendromlara bisiklete binersem bana gülerler problemide eklenmiş durumda. Yani kişi arabaya bindiğinde karizma oluyor, bisiklet kullandıgında gülünç palyaço oluyor.

Yok böyle bir zihniyet arkadaşlar. Avrupalıların kıyısından bile geçmiyoruz. Şahsen benim ülkem 1945 de yıkılan almanyadan kat be kat ileri gidemediyse yazıklar olsun. Bu toplumun acilen aydınlanabilmesi lazım. Yoksa sonumuz iyi olmayacak.

Kısaca veriler her şeyi özetliyor

Almanya yaklasık 15000 km bisiklet yolu

Hollanda yaklaşık 14 - 15 bin km bisiklet yolu

Turkiye = valla ufak bi miktar varmış ama Kartal yolunda oralarda piknik yapıp araba parkediyolar be kullanmak neredeyse imkansız. Polis amcalar cıkıp şekerleme yapabiliyor mesela bisiklet yoluna araba park edip :))

herkeze saygılarımla.
 
Ne demek Celil Bey umarım birgün turlamakta nasip olur ben Teşekkür Ederim size hayata bakış açınız yaklaşımınız pozitif :)

Şimdi resimde enine duran bir parça var metal uzun vida zaten mıknatıs olduğu için yapışmış ona o sensörü janta sabitleyeceksiniz uzak duran taraftaki vidada onun arkasına geçiyor tele sabitleyip arkasından o vida yardımıyla sıkacaksınız.

Ana makinanın arkasındaki plastiği gidona sarıp uzun vida ve halka vida yardımıyla sabitleyeceksiniz.Bunu yaparkan ana makinayı yuvasından çıkarabilirsiniz daha rahat çalışırsınız.

Sonra sıra geldi sensöre iki plastik kelepçeyle ön amortisörün oraya kabloları dikkatli bir şekilde aşağı indirerek göz estetiğinizede önem verin sabitleyeceksiniz daha öncede jant teline monte ettiğimiz mıknatısı sensörün hemen karşısından geçireceksiniz hepsi bu umarım anlatabilmişimdir :)

Sağlıcakla Kalın :)
 
Birkaç resim çektim ;

mıknatısın sensöre olan uzaklığı, benim kullandığım marka farklı ama prensipte aynı.

http://img122.imageshack.us/img122/4395/im003771aa2.jpg
(link)





Gidondaki ana makina ve kabloların maşaya inişi, teller uzun olduğu için fren kablosuna doladım herhangi bir zararı olmuyormuş kitapçığında yazıyor.




http://img207.imageshack.us/img207/2287/w1zr9.jpg
(link)


Bu da;
Maşadaki sensör ve kablosunun duruş biçimi.


http://img122.imageshack.us/img122/8629/84352265kc5.jpg
(link)

Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Sevgiler.

mehmet
 
  • Beğen
Tepkiler: celil.mayaoglu
muhteşem bir anlatım olmuş, hatta o km saati telleri sarkıyodu kötü görünüyodu fren ya da amörtisör ayarı yapıan kola ait telin etrafına sarmanız bana fikir oldu. öğretim tasarımı ve teknoloğu adayı olarak gerçekten takdir ediyorum anlatımı.

bendeki mıknatısla sensör değişik biraz ama ayarını yapıcam birazdan.

Bu arada bisikletiniz de muhteşemmiş.güle güle kullanın Mehmet bey.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Boran
hatta bisikleti odama aldım bilgisayarımın karşısında resimlere baka baka monte ettim de yalnız bendeki sensörle mıknatıs farklıydı, bi 10dk düşündüm ve süper fikir geldi aklıma

o lastikler boşuna değilmiş, km saatimin tellerini de fren tellerinin etrafına sardım bi güzel.senin taktik baya sardı beni.kablo biraz fazla uzun, sallanması janta takılmasına yol açabilir, oyüzden sarmalamak en iyisi gerçekten.

sonra bi güzel de o kelepçeleri kullandım, malesef o kelepçelerden birini boşuna ziyan ettim ama idare edeceğim şekilde sarıp sarmaladım maşaya, ve o ince lastiklerden birisi sensörün altına yerleşicek, içlerindeki en kalın kelepçeyle sardım maşaya bi güzel.

diğer küçük lastik şerit ise km saatinin altına konup, gidonda sürekli kaymaması için saat kayışıyla gidon arasında lastik kalıcak biçimde vidasını sıkıştırıp monte etmiştim dün zaten.

resimleri atıyorum şimdi :)

http://img341.imageshack.us/img341/7945/s5001589md7.jpg

sensörle mıknatıs arasındaki mesafeye göre uygun jant telini seçtim, onu da bi güzel kelepçeledim, o lastik conta olması sensörün orda durması mümkün değil.özellikle bu marka alırsanız kutusuna bakın, parçalarda ufacık da olsa eksik olmamalı.en önemli parça bence o conta hatta. yoksa ne km saati ne de sensör durabilir demirlerin üstünde.

http://img178.imageshack.us/img178/7876/s5001593sc7.jpg


bu arada dikkat edin o kıymık gibi uzantılı plastikleri aletle keserken gözünüze fırlayabilir..
http://img179.imageshack.us/img179/9202/s5001595vz4.jpg


As Size ve Sigma km saatlerinin de ayrı ayrı montaj stillerini de göstermiş olduk Mehmet Bey saolsun ilk adımı o attı bana da yardımcı oldu. Dilerim işinize yarar hepinizin ayrıca.


tek korkum var o da akord ayarı bozuldu mu jant teli diye bir şey kalmaz bisiklette ama sanmıyorum olacağını eğer korktuğum düşünce gerçek olmazsa.
 
  • Beğen
Tepkiler: Mehmet Boran
Elinize sağlık işte bu kadar.Korkunuz ne tam olarak jant teli hakkında tam anlayamadım ne demek istediğinizi birde en son resimde fren pabuçu tam basmıyor gibi gözüküyor jant yanağına aman dikkat ayarlattırın hemen !
Birde jant telindeki mıknatıs çok az yukarı alın sensöre taktığınız kelepçenin plastiği okumasına mani olabilir ama okuyorsa hiç ellemeyin.
Tebrik ederim güle güle mutlu günlerde kullanın cihazınızı.
 
  • Beğen
Tepkiler: celil.mayaoglu
aldınız saat üzerinde kandans sayısını görebiliyormusunuz. yada kandans oranını gösteren saatler ne kadar ücrete alınabilir. Bisikletime bende kilometre saati takmayı dusunuyorum.

Ama kandans( pedal çevirme sayısını) hesaplayabilen bi saat ne kadara patlar.?
 
@bianchimania

Çok saolun Mehmet Bey, parmaklarım yorulsa da bıkmaz teşekkür etmekten.Frenler normal, baktım az önce.Mıknatıs normal, sağlam sorunsuz okuyo :)

Evet arkadaşlar, bugün kadıköye indim çanta almak için, tek omuzluk çantayla rahatsız biçimde gittim, cadde boyunca yokuş aşağı 33km en yüksek hızımdı, hatta bi yerde okuduğumda en verimli nasıl vites atacağım konusunda fikir edindikten sonra gerçekten fazla yorulmadan tam verimle çok güzel kullanabildim bisikletimi. Bir araba kadar itibara sahipmişim gibi 1 arabalık şeridi alıyordum hatta iyice hızlanıp.

önce salı pazarına girdim, bugün de pazar olduğunu unuttum ama o kalabalığa ragmen garip durumda girdim tamirciye, o arka freni gösterdim ne sorunlar var bu sorun mu bişey yok dedi, km saatini iyi takmış mıyım diye sorduğumda, bu işleri siz yapmayın dedi, her neyse çıktım oradan çantacıya kadar çevirdim pedalı, arada giderken de 2kez zincirim attı ama benim hatamdı 2kez de.
bi kafamda kaskım eksikti(uygun olduğumda kısmetse), millet bana bakıyodu kalabalığın içinden geçerken.Ayrıca gelirken trek kullanan bi şahsiyet vardı ışıklarda yanımda duran, kibirle baktı, sonra bastı gitti hemen. Ben de markadır şudur budur deyip önemsemedim fazla da, bir yerde durup seleyi yükselttim,ayaklarım döndürdükçe pedalları neredeyse %100 verimle tüm gücümü tekerlere aktardığımı fark ettim artık, gerçekten kadro boyunun önemi çok var burada, aynı cesaretle aynı cazgırlıkla kalabalığın, arabaların arasına dalıyodum.Yani ben en azından böyle düşünüyorum, binmedim o markalara ama gerek olmadığını, aynı keyfi ve hızı bununla tadabildiğimi gördüm, eğer ki zamanında seleyi yükseltmiş olsaydım o daha seri yol alıp, çok daha rahat varırdım.Boyunuzdan kısa bisiklete binmeyin, kamburluk riski var, binip binememek değil, eğer ki boyunuza tam uyan bisiklete binmenin rahatlığını bir kez tatmışsanız anlarsınız...




çantacıya gittiğimde hatta dışarda müşteri çeken çocuklardan birine kilitlenicek bir yer olmadığından bisikleti emanet edip dün seçtiğim çantayı aldım sonunda, içine laptop da konabiliyor, yani seneye bu aylarda gireceğim proje yarışması için de yanımda seyahat çantası olarak alabileceğim çantamı da almış oldum.Dışardan bi amca fiyatını sordu kaça aldığımı,söylediğimde tabi doğrudur dedi gitti.Satıcı çocuklardan biri de pahalıymış gibi imayla söyleyince de geçiştirdim uzatmadan. Giderken de ne iş yaptığımı sordu dağcı falan mı gibilerden, hayır bilgisayarcıyım dedim, şaşkına döndü iyice :).


11.68km yol kat etmişim gidip gelerek km saatinin verdiği bilgi doğrultusunda.Sağlam monte etmişim valla, eve geldim kron xc2000 alan bi arkadaşımla dalga geçiyodum ama şakasına tabi aramızda, önce huyuna giderek "olm altında mis gibi xc2000 var" dedim ve devam ettim "mahalleden 2 adım öteye çıkamıyon,bende olucaktı tekirdağa kadar sallardım pedal" deyip sonra da gönül alır gibi direk konuya girdim :D

valla öyle gaz oldu ki, modaya kadar gittim modaya girmeden geri döndüm, balona kadar gittim hatta, beşiktaş iskelesinin yakınındaydım, vapura da binsem mi dedim hatta,

öyle gaza geldim ki beşiktaş,kabataş yapasım geldi, ya da kadıköy(vapurla)beşiktaş-taksim-karaköy(vapurla)kadıköy turu yapasım geldi gerçekten.arkadaşıma da söyledim uygun zamanda olur dedi, anlaştık prensipte, taksim tünelin ordan karaköye inen dik yokuşları kullanarak da karaköye gidilebilir diye plan yaptım.

sabah canım çok fena bir şeylere sıkılmıştı, inanın sinirimi aldı desem yeridir.


Mehmet Bey, korktuğum konu da şu; eğer akord ayarı bozulursa, sensörü sert vidaladım biraz, ön tekerdeki tüm jant tellerini sıradan geçirebilir tek endişem. Hatta yedek parçalar bölümünde bir başlık açtım bunun için, ASSESS marka göbek takmışlar bizim salcanolara; dandik mi sağlam mı çabuk bozulur mu falan diye de henüz 1 kişi cevap yazmış, buradan link veriyim hatta okursa benden başka diğer salcano alan tüm bisikletsever arkadaşlarıma da faydası dokunur eminim.tabi daha başka geribildirimler alabilirsek yani. ASSESS markayı bilmiyorum zaten, bilen varsa bilgi verirse iyi olur.

aldığım saatin öyle bir ayarı falan yok Gökhan Bey, en ucuzunu tercih ettim fakat işimi çok iyi görüyor, zaten elektronik olunca iş bende sağlam durur kaza bela olmadıkça. Anladım sizi sanırım, pedal çevirdikçe km sayan bir sayaç sanırım o. Onu bilmiyorum da harcanan kaloriyi de hesaplayan 11 fonksiyonlu sayaçlar da var çok güzel.Yalnız şöyle bir durum var, genelde bisiklet inip de elimle bisikleti yürüttüğüm mesafe 20m bile değildir, yani o da pazarın içinden mecburen yürüyerek geçtim.Onlar da yani ihmal edilebilir çok küçük değerler.

Ben zaten hızlandığım zaman hızımı merak ediyorum trafikteyken çünkü lazım oluyo, arabalara minibüslere ayak uydurma açısından önemli buluyorum.Bir de turun sonunda gittiğim toplam mesafe var. Sonuçta ben nerede bisiklet orada :)
 
söylemeyi unuttum, alacağınız eldiven bir kerede sağlam bir şey olsun, bendeki süper çıktı,ellerimi çok iyi korudu haşat olmaktan, önceki kullanmalarımda ellerimde harita gibi izleri çıkıyordu, sızlıyodu ellerim, eldiven oldukça rahat ama iplikleri çözülüyo ufak ufak avuç içi bölgesinde.almışken sağlam olmalı ama ben de alırken ucuzunu alıp kırıp parçalarken öğrenmeyi sevdiğim için paramparça olana kadar kullanırım, zaten ben eldiveni koruyacağım diye değil, eldiven beni koruycak diye aldım.

Hatta araba kullanmayı öğrenirken kazma arabayla öğrenmiştim, kaza yapsam geniş arazide masraf çok olmaz diye rahat rahat manevre yapıyordum, aman tamponu çizilmesin de farı kırılmasın da milyarlarca zarara borca girmiyim korkusunu aşıp da öğrenmiştim. Bu bisikletimi de bu mantıkla aldım kısaca diyebilirim.Mesela mecidiyeköydeki gibi medeniyet dışı diz boyu aşırı yüksek kaldırımlı yollarda karşıdan karşıya geçerken mecburen bisikletten inip de karşıya geçicem bisikletle yürüyerek değil mi?Böyle yollar da var, yoldan aşırı hızlı bir araba gelse canımı korumak için bisikleti bırakır kaçarım,hatta hafif bisiklet ne de olsa ama kendi derdime bakarım zaten umrumda olmaz,içim sızlamaz, psikolojik yaklaşım bu aslında.Servet değerinde olsa, bisikleti de korur koştururum diye düşünüyorum. yani en azından henüz şimdi belirdi kafamda böyle bi senaryo :) :D

neyse şaka bir yana mutluyum bisikletimden, ve bugün daha çok sevdim kullandıkça memnun kaldım hep.
 
Geri