Merhaba Arkadaşlar
Size Nemrut Gezimiz hakkında bilgi vermek istiyorum. Özellikle uzun yol yapan arkadaşlarım iyi bilirlerki şehirler arası yolculuk yapmadan önce; ön arştırmayı yapmak çok önemlidir.
Hazırlık aşaması (antreman )
Yol ve hava durumu
Gidilecek güzergah ve alternatif yollar
Günlük yapılacak olan km
Yanımıza alınacak eşyalar ve listesi
Takımdaki kişilerin yolculuk boyunca üstlendikleri görev ve buna sadık kalmaları
Konaklanacak yerlerle önceden irtibat
Yedek malzeme
Yiyecek takvimi... vs
Gözönünde bulundurularak yola çıkılır.
Bizimde yaptığımız bu oldu
Başlangıç yerimiz Adıyaman oldu
(link)
Sabah saat 9:00 gibi yola koyulduk ve kolay gecen bir yolculuktan sonra Kahta'ya vardık orada biraz atıştırdıktan sonra Karadut'a doğru yola çıktık.
(link)
Karadut'a giderken Fırat' akan bir çayın sularına kendimizi bırakarak serinledik
(link)
Bundan sonra yolculuğumuzun en zor aşamasına gelmiştik, artık rampaların eğimi gittikçe artıyor ve çöl sıcaklığı etkisini gösteriyordu ( Ağustos Ayı )
Yanımızdan son model motorsikletli iki turist bize bravo dercesine selam verek geçtiler, ve o dik yokuşlar bitmek bilmiyordu tırmanışımız yaklaşık dörtbuçuk saat sürdü. Evet ilk gün zorlandım! Biliyorduk zaten bunu: Sloganımız: zorluk demek,eğlence demek
(link)
(link)
Ve işte bizim ekip yaş ortalaması 36
(link)
Karadut Pansiyonda ki akşamımız şakalaşmalarla bizlerde güzel bir hatıra bırakarak geçti.
(link)
(link)
Ertesi sabah erkenden basit ısınma hareketleri ve hafif bir kahvaltı yaptıktan sonra yola koyulduk.
(link)
(link)
Çok erken bir saatte başlamamıza rağmen Nemrut'un o uzaktan güzelliği gittikçe acı veren bir görünüme kavuşmuştu!:boese157: Evet yüklerimizin ağırlığını çok daha iyi hissettiğimiz zamandı bu tırmanış. Tırmanış değildi sanki duvara çıkış gibi bir şey çünkü yolu dik çıkmayacağımız kadar dik bir rampası vardı hızımızda düşük olduğundan bu dik yokuşu zik zak yaparak çıkmak zorundaydık. Grubumuzun en yaşlısı Nemrut'a ulaşan ilk kişi oldu:rolleyes:
Ama sloganımız: eğlence demek, zorluk demek
Nemruta gidenler bilir o dik rampada arabalar bile zor çıkar. Yanımızda geçen arabalardaki insanlara elleri ile bize kafayımı yediniz işaretleri, kornaya basmalar işte bildiğiniz olayları sergiliyorlardı.
Neyse sonunda ulaşabildik Nemruta hâlâ yaşıyorduk
Manzaranın tadını Çıkarmaya başladık ( Not burası Nemrutun Kamp yeri )
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Karşımızda muhteşem bir manzara vardı Deniz gibi bir ova dikkatli baktığımızda bir su birikintisi gibi görünen Atatürk Barajı, sıcak ama esince de serin havasıyla, bu atmosferin altındaki en güzel yerlerden biriydi.
Burada dinlenip yine hafif atıştırdıktan sonra bu sefer zirveye doğru yola koyulduk. Ama bisikletin üzerinde değil bisikletler bizim üzerimizde! taşıyarak zirveye çıktık
Ve zirve resimleri...
(link)
(link)
(link)
(link)
Zirveden sonra çok güzel ve tehlikeli inişlerimiz oldu. Çünkü toprak yolda tekerlerimizi tutmak o kadar da kolay değildi bu tecrübeyi Kapadokya'dan edindiğimiz için bizim için kolay ama diğer arkadaşlarımız için zor oldu. İlk köyden sonra artık yine asfalta çıkmıştık ve iniş devam ediyordu. Pötürge çayını geçtikten sonra ufak bir mola için bir köyde durduk ve bize en yakın evden su almak icin gittik ama bize su vermediler
Şaka şaka. Bize o yöreye özgü acı ayran ikramında bulunular. Acıyı pek sevmem.Ama bu acı ayranın tadı hepimizin çok hoşumuza gitti . Neruttan geçecek olanlara tavsiye ederim. Keşke son durak orası olsaydı, böylece iki üç bardak daha içebilirdim
ama yolculuğumuz devam ettiği için bu tür şeylere dikkat etmemiz gerek. Bu yüzden hepimiz bir bardakla yetindik.
(link)
Ellerine sağlık teyzem. Sizler yolda geçen tanımadığınız insanları sevgiyle evinize aldınız teşekkürler.
(link)
Buradan sonra Tepehan'a yola koyulduk Tepehan da pansiyon yok bu yüzden adresimiz bir petrol istasyonu oldu. Oraya vardığımızda sabahki Nemrut tırmanışının vücudumuza vermiş olduğu baskıyı çok net hissedebiliyorduk. İyi bir uyku almamız ve dinlenmemiz gerekiyordu.... Ama bu pansiyonumuz ( Petrol istasyonu ) hepimize zor bir akşam yaşattı.
Yağ deposunda ağır bir kokunun içinde kaldık. Bayanlar görmesin hiçte hijiyenik bir ortam da değildik. Orada ki akşam yemeğimiz proteinli makarna idi
Npalım zorluk demek, eğlence demek
(link)
(link)
Maalesef şartlarımız böyle idi. Uzun yola çıkanlar buna aldırış etmez
(link)
Hatıra fotoğrafı Petro sahibi ve çalışanlarıyla
(link)
İkinci akşamdan sonra artık Malatyaya doğru yola koyulduk en kolay ama en çok zaman kaybının olduğu 3. gündüzümüzdü:
Tekerimiz patladı. ( Aslında patlamadı yırtıldı dış çeper )BU yaklaşık 1 saatimizi aldı. Yaklaşık 5-6 km yeni zift dökülmüş yoldan geçtik. Bazı inişler çok yehlikeli idi bu inişlerde virajı tam göremediğimiz için çok yavaş geçtik ( kamyon trafiği çoktu.)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Vee artık sona geldik, şehirler arası yola girdikten sonra Malatya Merkeze doğru yola koyulduk. Ve bitirmenin heyecanı üzerimizde büyük bir mutluluk yarattı.
(link)
Bizi bekleyen ailelerimiz ödül olarak bizim için tişört bastırmışlar. Güzel bir ödüldü bizim için.
(link)
Bu yolculuğu yaparak kendi performansımızı sınamış olduk. Herkese tavsiye ederim. Hazırlığınızı iyi yapmanız koşulu ile.
Hepinize sağlıklı ve bol pedallı günler diliyorum.
Size Nemrut Gezimiz hakkında bilgi vermek istiyorum. Özellikle uzun yol yapan arkadaşlarım iyi bilirlerki şehirler arası yolculuk yapmadan önce; ön arştırmayı yapmak çok önemlidir.
Hazırlık aşaması (antreman )
Yol ve hava durumu
Gidilecek güzergah ve alternatif yollar
Günlük yapılacak olan km
Yanımıza alınacak eşyalar ve listesi
Takımdaki kişilerin yolculuk boyunca üstlendikleri görev ve buna sadık kalmaları
Konaklanacak yerlerle önceden irtibat
Yedek malzeme
Yiyecek takvimi... vs
Gözönünde bulundurularak yola çıkılır.
Bizimde yaptığımız bu oldu
Başlangıç yerimiz Adıyaman oldu
(link)
Sabah saat 9:00 gibi yola koyulduk ve kolay gecen bir yolculuktan sonra Kahta'ya vardık orada biraz atıştırdıktan sonra Karadut'a doğru yola çıktık.
(link)
Karadut'a giderken Fırat' akan bir çayın sularına kendimizi bırakarak serinledik
(link)
Bundan sonra yolculuğumuzun en zor aşamasına gelmiştik, artık rampaların eğimi gittikçe artıyor ve çöl sıcaklığı etkisini gösteriyordu ( Ağustos Ayı )
Yanımızdan son model motorsikletli iki turist bize bravo dercesine selam verek geçtiler, ve o dik yokuşlar bitmek bilmiyordu tırmanışımız yaklaşık dörtbuçuk saat sürdü. Evet ilk gün zorlandım! Biliyorduk zaten bunu: Sloganımız: zorluk demek,eğlence demek
(link)
(link)
Ve işte bizim ekip yaş ortalaması 36
(link)
Karadut Pansiyonda ki akşamımız şakalaşmalarla bizlerde güzel bir hatıra bırakarak geçti.
(link)
(link)
Ertesi sabah erkenden basit ısınma hareketleri ve hafif bir kahvaltı yaptıktan sonra yola koyulduk.
(link)
(link)
Çok erken bir saatte başlamamıza rağmen Nemrut'un o uzaktan güzelliği gittikçe acı veren bir görünüme kavuşmuştu!:boese157: Evet yüklerimizin ağırlığını çok daha iyi hissettiğimiz zamandı bu tırmanış. Tırmanış değildi sanki duvara çıkış gibi bir şey çünkü yolu dik çıkmayacağımız kadar dik bir rampası vardı hızımızda düşük olduğundan bu dik yokuşu zik zak yaparak çıkmak zorundaydık. Grubumuzun en yaşlısı Nemrut'a ulaşan ilk kişi oldu:rolleyes:
Ama sloganımız: eğlence demek, zorluk demek
Nemruta gidenler bilir o dik rampada arabalar bile zor çıkar. Yanımızda geçen arabalardaki insanlara elleri ile bize kafayımı yediniz işaretleri, kornaya basmalar işte bildiğiniz olayları sergiliyorlardı.
Neyse sonunda ulaşabildik Nemruta hâlâ yaşıyorduk
Manzaranın tadını Çıkarmaya başladık ( Not burası Nemrutun Kamp yeri )
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Karşımızda muhteşem bir manzara vardı Deniz gibi bir ova dikkatli baktığımızda bir su birikintisi gibi görünen Atatürk Barajı, sıcak ama esince de serin havasıyla, bu atmosferin altındaki en güzel yerlerden biriydi.
Burada dinlenip yine hafif atıştırdıktan sonra bu sefer zirveye doğru yola koyulduk. Ama bisikletin üzerinde değil bisikletler bizim üzerimizde! taşıyarak zirveye çıktık
Ve zirve resimleri...
(link)
(link)
(link)
(link)
Zirveden sonra çok güzel ve tehlikeli inişlerimiz oldu. Çünkü toprak yolda tekerlerimizi tutmak o kadar da kolay değildi bu tecrübeyi Kapadokya'dan edindiğimiz için bizim için kolay ama diğer arkadaşlarımız için zor oldu. İlk köyden sonra artık yine asfalta çıkmıştık ve iniş devam ediyordu. Pötürge çayını geçtikten sonra ufak bir mola için bir köyde durduk ve bize en yakın evden su almak icin gittik ama bize su vermediler
(link)
Ellerine sağlık teyzem. Sizler yolda geçen tanımadığınız insanları sevgiyle evinize aldınız teşekkürler.
(link)
Buradan sonra Tepehan'a yola koyulduk Tepehan da pansiyon yok bu yüzden adresimiz bir petrol istasyonu oldu. Oraya vardığımızda sabahki Nemrut tırmanışının vücudumuza vermiş olduğu baskıyı çok net hissedebiliyorduk. İyi bir uyku almamız ve dinlenmemiz gerekiyordu.... Ama bu pansiyonumuz ( Petrol istasyonu ) hepimize zor bir akşam yaşattı.
Yağ deposunda ağır bir kokunun içinde kaldık. Bayanlar görmesin hiçte hijiyenik bir ortam da değildik. Orada ki akşam yemeğimiz proteinli makarna idi
Npalım zorluk demek, eğlence demek
(link)
(link)
Maalesef şartlarımız böyle idi. Uzun yola çıkanlar buna aldırış etmez
(link)
Hatıra fotoğrafı Petro sahibi ve çalışanlarıyla
(link)
İkinci akşamdan sonra artık Malatyaya doğru yola koyulduk en kolay ama en çok zaman kaybının olduğu 3. gündüzümüzdü:
Tekerimiz patladı. ( Aslında patlamadı yırtıldı dış çeper )BU yaklaşık 1 saatimizi aldı. Yaklaşık 5-6 km yeni zift dökülmüş yoldan geçtik. Bazı inişler çok yehlikeli idi bu inişlerde virajı tam göremediğimiz için çok yavaş geçtik ( kamyon trafiği çoktu.)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
Vee artık sona geldik, şehirler arası yola girdikten sonra Malatya Merkeze doğru yola koyulduk. Ve bitirmenin heyecanı üzerimizde büyük bir mutluluk yarattı.
(link)
Bizi bekleyen ailelerimiz ödül olarak bizim için tişört bastırmışlar. Güzel bir ödüldü bizim için.
(link)
Bu yolculuğu yaparak kendi performansımızı sınamış olduk. Herkese tavsiye ederim. Hazırlığınızı iyi yapmanız koşulu ile.
Hepinize sağlıklı ve bol pedallı günler diliyorum.