1. Bu sitede çerezler kullanılmaktadır. Çünkü sizlere daha güzel bir site kullanımı sağlamayı hedefliyoruz. Bu yüzden çerezlerden yararlanarak sitemizle nasıl bir etkileşimde bulunduğunuza dair ilişkili verileri kaydedecek araçlardan faydalanıyoruz. Konuyla ilgili bilgi için buraya tıklayınız. Bu siteye giriş yapıp kullanarak, çerez kullanımını kabul etmiş oluyorsunuz.

Nasıl Tırmanmalı: Bisikletle Tırmanış Rehberi

Konu, Sağlık - Antrenman - Beslenme kategorisinde YüzSürKoş tarafından 31 Ocak 2015 tarihinde paylaşıldı.

  1. YüzSürKoş

    YüzSürKoş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    2.272
    Beğeniler:
    2.913
    Sponsorlu 1988 İtalya turunda Andy Hampsten’in Passo di Gavia tırmanışı efsanedir. Hampsten, o tırmanışta pembe mayoyu ele geçirmişti, ancak, turun bitmesine hala 8 gün vardı ve Gavia etabını kazanan Erik Breukink sadece 15 saniye gerideydi. Urs Zimmerman da yine çok yakın bir zamandaydı. Tur Milan’da sona ermeden önce, karar verici etaplardan biri, Levico Terme ile Vetriolo arasındaki 18 kilometrelik tırmanış zamana karşısıydı. Hampsten, kullandığı standart 39/53 aynakolun küçük çarkını 39 yerine 42 dişli olacak şekilde değiştirdi. Ayrıca o yıllarda 8 hızlı olan kasetini de (ruble) 23-21-19-17... yerine 21-19-18-17... şeklinde seçti. Böylece en yumuşak vites olarak 39/23 yerine 42/21 kombinasyonu elde etmiş oldu! Hampsten etabı kazandı ve Breukink'e karşı önemli bir zaman farkı yaratıp onu devre dışı bırakmayı başardı. Dolomitler'deki son dağ etabında da savunmada kalarak zaman farkını korudu, Milan'daki zamana karşıda da zaman kaybetmedi ve İtalya turunu (Giro d'Italia) kazanan ilk ABD'li oldu.

    Vites Seçimi
    Hampsten'in öyküsü ilginç, çünkü alışık olduğumuzun tersine, tırmanış için normalde kullandığından daha ağır bir vites kombinasyonu seçmişti (39/23 yerine 42/21). Daha hızlı tırmanmak için iki seçeneğiniz var: ya pedalları daha hızlı çevirmelisiniz (yüksek kadans), ya da daha düşük bir devirde daha yüksek (ağır) vites kombinasyonu seçmelisiniz. Aslında, kadans ve vites oranı için size en uygun kombinasyonu bulmalısınız. Pek çok uzmana göre, optimum kadans, dakikada 80 civarıdır. Tırmanışta bu rakamın dakikada 70'e inebileceği söylenir. Etkili bir şekilde tırmanabilmek için bir yaklaşım, kadansı sabit tutmak ve vitesleri buna uygun olacak şekilde değiştirmektir. Basitçe, yokuşun eğimine göre vitesleri değiştirerek sabit bir kadansta tırmanırsınız. Yol bisikleti kullanmaya yeni başladıysanız, 34/25 kombinasyonu ile yokuşları daha rahat çıkabilirsiniz. Ancak antrenman yaptıkça bacaklarınız kuvvetlenecek ve aynı kadansı örneğin 39/23 kombinasyonu ile çıkarabileceksiniz. Bu, 75 devir/dakika kadansta yaklaşık 3.2 km/h daha hızlı gitmenizi sağlayacaktır (yaklaşık 13 km/h yerine yaklaşık 16.2 km/h). Bu da örneğin 1 kilometrelik bir tırmanışı 4:36 yerine 3:42'de tırmanmanız anlamına gelir. Ciddi bir zaman farkı.

    Kadansınızı sabit tutmak bir yaklaşımdır. Diğer bir yaklaşım ise, sezgisel tırmanmaktır. Bu yaklaşımda kadansı tamamen unutursunuz. Yapmanız gereken, eğer bacaklarınız yanıyorsa kadansı artırmak (daha yumuşak bir vitese geçip daha seri çevirmek), akciğerleriniz yanıyorsa da daha sert bir vitese geçip kadansı düşürmektir. Her ikisi de yanıyorsa limitlerinizdesiniz demektir. O anki formunuzda maksimum tırmanabileceğiniz hız budur.

    Orana karşı kadans
    Lance Armstrong, 2001 Fransa turunda bisiklet dünyasına oran-kadans ikilisi bağlamında ilginç bir deneyim sundu. Bilindiği gibi, Armstrong, çok yüksek bir kadansla tırmanma stili geliştirdi (90+ devir/dakika). Armstrong’un koçu Chris Carmichael’a göre, yüksek kadansta pedallama yeteneği, yüksek aerobik kondisyon ister. Yani kardiyovasküler sisteminiz ne kadar güçlü ise, yüksek kadans tekniğine o kadar yatkınsınız demektir. Yüksek kadans tekniğine alışmak için çok çalışmalı ve yüksek kadans antrenmanları yapmalısınız. Yine de Carmichael, çoğu sporcu için 80 devir/dakika kadansın, 90 devir/dakikaya göre daha efektif olduğunu belirtir. Özetle, herkes Armstrong değildir. Armstrong gibi çok yüksek kadansta tırmanabilmeniz için, Armstrong’unki gibi çok yüksek aerobik kapasiteniz olmalıdır.

    lance-armstrong-jan-ullrich.jpg

    (Lance Armstrong çok yüksek kadansta tırmanırken, en büyük rakibi Jan Ullrich daha düşük bir kadansta yüksek torklu tırmanmayı severdi.) Armstrong'un tırmanış kadansı çok yüksektir, ancak kesinlikle bu kadansa ulaşabilmek için çok hafif vitesler kullanmaz (pek çok bisikletçinin yaptığı bir hata: yüksek kadansta çevirebilmek için çok aşırı basit bir vitese alıp vızır vızır çevirmek). 2001 Fransa turunda diğer yarışçılar gibi 23-21-19... dişlilere sahip kaset kullanmıştı. Tek farkı, daha hızlı tırmanabilmek için, diğer yarışçılara göre daha büyük bir dişlide kalıp daha yüksek kadansta çeviriyordu. Örneğin, düşük kadanslı tekniğiyle tanınan Jan Ullrich, 39×19 ile 75 devir/dakika çevirerek yaklaşık 20 km/h ile tırmanırken, Armstrong 39/23 oranıyla 90 devir/dakika kadansla 21.5 km/h ile tırmanabilirdi. Eğer 21'li dişliye düşerse ve kadansını da 95 devir/dakikaya çıkarırsa, hızı da yaklaşık 23 km/h olacaktı ki Alpe d’Huez tırmanışında Ullrich’e ünlü "bakış"ı (the look) fırlatıp atak çektiğinde yaptığı tam olarak buydu. Armstrong, o gün 14 kilometrelik tırmanışı 22.1 km/h ortalamayla tamamladı.
    Bir sonraki gün, Chamrousse’ya doğru yapılan tırmanış zamana karşı etabında, daha farklı bir vites kombinasyonu kullandı. Alpe d’Huez’de kullandığı 23 dişliyi çok hafif bulmuştu, 21 ise biraz ağırdı. O yüzden 22-12 kaset (ruble) kullandı. Böylece en hafif viteslerinde dişli sayıları 22-21-20-19... şeklinde gidiyordu. Armstrong, o etabı da Ullrich'in yaklaşık 1 dakika önünde kazandı. Böylece üst üste üçüncü Fransa turunu kazanmış oldu.

    Aerodinamik
    Bisikletle giderken çeşitli dirençlere maruz kalırsınız. Hızlı gidebilmek için bu dirençleri daha çok güç üreterek yenmeniz gerekir: hava direnci, tekerleklerin yuvarlanma direnci, aktarım elemanlarının sürtünme direnci ve yerçekimi. Yerçekimi, tırmanışlarda yenmeniz gereken temel dirençtir, ancak oraya gelmeden önce hava direnci üzerine birkaç söz söyleyelim. Hava direnci, hızın karesiyle orantılı olarak artar. Yani, rüzgarsız bir günde 40 km/h hızla giderken, 20 km/h hıza göre tam 4 kat daha fazla hava direncine maruz kalırsınız. Genel olarak, düz bir yolda saatte 13 km/h üzerinde gidiyorsanız, yenmeniz gereken en büyük direnç hava direncidir. Bu hızın altında lastiklerin yuvarlanma direnci daha etkilidir (lastiklerin yuvarlanma direnci hız ile çok fazla değişmez). Yuvarlanma direncine bir sonraki başlıkta biraz daha değineceğim. Çok dik tırmanışlarda, hızınız 13 km/h altında ise, aerodinamik pozisyonu çok dert etmeyebilirsiniz. Ancak eğim çok dik değilse ve diyelim ki 18-20 km/h üzeri bir hızla tırmanıyorsanız, daha aerodinamik bir pozisyona geçmek size hafif bir avantaj kazandıracaktır. Aşağıdaki resimde, gelmiş geçmiş en iyi tırmanışçılardan biri olan Marco Pantani‘nin pozisyonuna dikkat edin. Pantani, daha aerodinamik bir duruş için tırmanışlarda gidonu drop’larından tutardı.

    marco-pantani.jpg

    (Marco Pantani, tırmanışlarda gidonu droplardan kavrar, bu sayede daha aerodinamik bir pozisyon elde ederdi.) Droplardan tutuşa bir alternatif de, zamana karşı pozisyonunu normal yol gidonunda simüle etmektir. Bu pozisyonu en çok seven ve uygulayan yarışçılardan biri, Fabian Cancellara‘dır. Aşağıdaki resimlerde bu pozisyonu görebilirsiniz

    Fabian-Cancellara-aero-position.jpg

    (Fabian Cancellara’nın aero pozisyonu – I)

    Fabian-Cancellara-aero-position-2.jpg

    (Fabian Cancellara’nın aero pozisyonu – II)

    roger-de-vlaeminck.jpg

    (Klasiklerin ustası Roger De Vlaeminck )

    Lastiklerin yuvarlanma direnci
    Bisiklette hızlı gitmek ile ilgili pek çok makalede unutulan bir başlıktır. Lastik seçiminiz, hızınıza ciddi olarak etki eder. Bu konuda pek çok bisikletçinin yaptığı hata, lastikleri hafifliğe göre seçmektir. Oysa yuvarlanma direnci çok daha önemlidir. Bazı clincher (tüplü) yol bisikleti lastiklerinin yuvarlanma direnci değerlerine aşağıdaki adresten ulaşabilirsiniz:

    Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.

    Linkteki testte, en düşük (iyi) yuvarlanma direnci olan lastikle (Deda Giro d’Italia) en yüksek (kötü) yuvarlanma direnci olan lastik (Hutchinson top speed) arasında 20 watt fark var. Yani Hutchinson top speed kullanıyorsanız, Deda kullanan arkadaşınızla aynı hızda gidebilmeniz için (diğer değişkenleri aynı kabul edersek) yaklaşık 20 watt daha fazla güç üretmeniz gerekecek. Bir master bisikletçinin laktat eşiği yaklaşık 250 watt’tır. Gücünüzün yaklaşık 12'de birini ekstradan sadece lastiklerin yuvarlanma direncine veriyorsunuz demektir. Hutchinson top speed örneği ilginçtir, çünkü hafifliğinden dolayı Türkiye’de en çok tercih edilen lastiklerdendir. Hafifliğe aldanmamak gerekir! Listede yok ama clincher lastiklerden Continental GP4000S ve Veloflex Master'ın yuvarlanma direnci değerleri çok iyidir.

    tyres.jpg

    (Lastiklerinizin yuvarlanma direncinin düşük olması, size avantaj sağlayacaktır.)

    Optimum vücut ağırlığı
    Yerçekimi sabit bir güçtür (yerçekimi ivmesi dünya üzerinde yaklaşık 9.81 kgm/s2 dir). Rüzgar gibi hız ile değişmez. Tırmandığınız yokuşun eğimi arttıkça yerçekimi kuvvet vektörünün hareketinize zıt yöndeki bileşeni büyüdüğünden hareketinizi engelleyen kuvvet artmış olur. Daha hızlı tırmanabilmek için kaydedebileceğiniz en önemli gelişme, yokuş yukarı taşıdığınız ağırlığı (bisikletin ağırlığı + kendi ağırlığınız) azaltmanızdır. Bisikletin ağırlığını azaltmanız bir yöntemdir. Ancak yol bisikleti kullanıcısıysanız ve bu sporu ciddi olarak yapıyorsanız, zaten yeterince hafif bir bisiklete sahipsiniz demektir. Ayrıca, bisikletinizi hafifletmek pahalı bir iştir, yan etkisi de, daha kırılgan ve hassas bir bisiklete sahip olma ihtimalinizdir. 200-300 gram hafiflemek için bundan daha ağır miktarlarda parayı harcamanız çok anlamlı değildir. Üstelik antrenmanlarınızı ağır bir bisikletle yapmak size kuvvet ve dayanıklılık sağlar.

    Oysa ki kendi vücudunuzu hafifletebilirsiniz (tabii ki limitlerde olmadığınızı varsayıyorum). Vereceğiniz her gramın faydasını göreceksiniz, kuvvet/ağırlık oranınız arttıkça daha rahat tırmanacaksınız, bu size moral verecek, fit olma konusundaki istek ve azminizi de artıracaktır. Bir fikir olması açısından: pro bisikletçiler, genellikle boylarının her bir santimetresi için 0.375-0.428 kg ağırlığında olurlar. Yani 1.80 metre boyundaki bir pro bisikletçinin ideal kilosu, yaklaşık 67.5 – 77 kilogram aralığındadır. Üst sınıra yakın olanlar sprinterlar, alt sınıra yakın olanlar ise tırmanışçılardır. Örneğin, bahsedilen kg/cm oranı Cadel Evansiçin 0.397 kg/cm, Samuel Sanchez için 0.375 kg/cm dir.

    andy-schleck-tour-de-france-2011.jpg

    ( Andy Schleck gibi tırmanışçıların kuvvet/vücut ağırlığı oranı çok yüksektir. )

    Antrenman, antrenman
    Daha iyi bir tırmanışçı olmak için, daha çok tırmanmalısınız. Yokuş antrenmanları yaptıkça hem fiziksel olarak gelişip kuvvetlenecek, hem de kafanızdaki psikolojik bariyerleri yıkacaksınız.

    YARARLANILAN KAYNAKLAR
    1. le-grimpeur.net, “Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.“
    2. le-grimpeur.net, “Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.“
    3. le-grimpeur.net, “Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.“
    4. Chris Carmichael, “Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.
    5. Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.
    Çeviri : Özgür Nevres
    Çeviri Kaynak : Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.
    Kaynak: Road-Bike Radar
     
  2. caner ünsal

    caner ünsal Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Ekim 2007
    Mesajlar:
    1.140
    Beğeniler:
    493
    Şehir:
    izmir
    Bisiklet:
    Scott
    Çevirilerinizi okumak çok zevkli ve faydalı .
    Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız. sayfalarınızın da içeriği son derece kaliteli tebrikler.
     
    Ali Demir bunu beğendi.
  3. Ali Demir

    Ali Demir Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    1 Eylül 2009
    Mesajlar:
    732
    Beğeniler:
    1.689
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Specialized
    ozgur nevres'e tesekkur ederim. gercekten cok faydali bir blog acmis kendisi, takdire sayan.

    zamaninda neredeyse butun yazdiklarini, cevirdiklerini okudum. son zamanlarda takip edemiyorum, ama yeni paylasimlarda bulunmustur.


    sana da tesekkur ederim Ebubekir kardesim. burada paylasarak, boyle guzel bir yaziyi daha cok kisinin okumasina vesile oluyorsun. :)
     
    Özgür R, Kadir Eskici ve YüzSürKoş bunu beğendi.
  4. #4
    YüzSürKoş

    YüzSürKoş Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    24 Mayıs 2014
    Mesajlar:
    2.272
    Beğeniler:
    2.913
    Özgür abının guncel paylasımlarına da bu siteden ulasabılırsın Alı abı :) Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.
     
    Ali Demir bunu beğendi.
  5. Uğur S.

    Uğur S. Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Nisan 2014
    Mesajlar:
    2.009
    Beğeniler:
    2.364
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Peugeot
    The Look'u da koyalım, bulunsun. 1:48

     
  6. M.Fatih Ertürk

    M.Fatih Ertürk Daimi Üye

    Kayıt:
    12 Mart 2013
    Mesajlar:
    232
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    Adıyaman
    Bisiklet:
    Salcano
    İşte tırmanış antrenmanı deyince sevinenlere rastlamak super :) bizim ekip tırmanma sevmiyor ekipte puma olarak gezmek :) yaşadığım il dolayısı ile tirmanis antrmanlari super oluyor [​IMG]
    Ve tırmanış sonrası sağdan akan serin su varsaaaa gerisi yalan bence
     
    Infinity dragon bunu beğendi.
  7. Hasan Saylık

    Hasan Saylık Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Kasım 2013
    Mesajlar:
    2.215
    Beğeniler:
    1.805
    Şehir:
    Aydın, Karacasu
    Bisiklet:
    Specialized
    Tırmanmak gerçekten çok zor ve bilimsel bir olay. Fakat antrenmandan başka bir geliştirme yolu da yok. Daha fazla yokuş daha fazla antrenman. Önceden Yüzde 5-6 lık yokuşlarda soluğum kesiliyordu ama artık 45 km üstüne 10 km yokuşu çıkabiliyorum. Ama antrenman ile gelişme bir yere kadar ondan sonrası genetik ve mitokondrial DNA ile ilgili.
     
    Kuzey Ege ve Barış TURAN bunu beğendi.
  8. taner07

    taner07 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Nisan 2015
    Mesajlar:
    2.469
    Beğeniler:
    5.190
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Taner Yılmaz
    Bisiklet:
    b'Twin
    Benim de kafayı taktığım bir durum tırmanış; bisikletimi alalı 1 ay kadar oldu, günde 15 km, haftasonu 50km kadar sürüyorum, boyum 1.65m kilom da yıllardır 50. Haftada bir kere 2.5 kmlik %5-6 eğimli bir yokuşu çıkıyorum, başlangıçta 15 km civarı ile başlıyorum ama daha sonra en küçük viteste 12ye kadar düşüyorum, ilk 1-1.5kmden sonra çok zorlu %7'ye kadar çıkan bir kısım var orada nefes alamayacak gibi oluyorum, kaslarım sertleşiyor, ayaklarım yanıyor ama pes etmiyorum ayağa kalkıp 1-2 tur çevirdikten sonra tekrar hızımı sabitlemeye çalışıyorum, Cancellara gibi elimi gidon üstüne uzattığım zaman ilginçtir, daha rahat kuvvet uygulayabiliyorum ama bu yokuşlarda pek mümkün olmuyor, dropbardan tutunca da çok rahat edemiyorum, pozisyon şuanda ikinci planda ama sürekli aynı tırmanışı çıkmak dışında yapabileceğimiz bir antrenman var mıdır, mesela en yüksek viteste çevirebildiğim kadar çevirip, tıkandığım yerde bırakıp, tekrar denemek bir seçenek olabilir mi. Ayrıca bir Contador hayranı olarak ayakta yokuş çıkmak, şuanda benim için imkansız gibi geldi ya; ne kadar zor bir şeymiş 2-3 tur attıktan sonra dengemi ayarlayamıyorum, yükümü öne doğru vermek doğru diye biliyorum ama pek beceremedim, görüşleriniz ve önerilerinizi bekliyorum :) Tırmanış da bu; yokuştan önceki düzlüğü de hesaba kattıkları için ortalama %4 diye gözüküyor, ben 13 dakikada çıkıyorum.
    Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.
     
  9. Falkee Üye

    Kayıt:
    1 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    87
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    Gaziantep
    Adı:
    Emre
    Bisiklet:
    Salcano
    @M.Fatih Ertürk bendede ng 650 var lastik biraz kalın o zorluyor çıkarken 2.20 :D
     
    M.Fatih Ertürk bunu beğendi.
  10. M.Fatih Ertürk

    M.Fatih Ertürk Daimi Üye

    Kayıt:
    12 Mart 2013
    Mesajlar:
    232
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    Adıyaman
    Bisiklet:
    Salcano
    @Falkee
    tırmanışın amacı o zaten zorlanmak çok severim :) şuan o bisiklet yok bende cube ams pro var fullsüspansiyon onla daha da güzel
     
    Falkee bunu beğendi.
  11. Osman Kıtay

    Osman Kıtay Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    31 Temmuz 2012
    Mesajlar:
    889
    Beğeniler:
    1.131
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Fuji
    Pazar günü Fethiyeden başlayıp Torosları (Tahminen 25 km) 1 gün sonra Anamur tepelerini, ardından 2 gün sonra da Tarsustan başlayıp tekrar torosları tırmanacağız. Bakalım uzun tırmanış nasıl oluyormuş :/
     
    taner07 ve Gün A. bunu beğendi.
  12. air28-3

    air28-3 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    839
    Beğeniler:
    4.295
    Şehir:
    Kayseri
    Adı:
    Ersin
    Bisiklet:
    Geotech
    Paylaşımlarınız için teşekkürler
     
  13. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    2.096
    Beğeniler:
    8.305
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Işıklara Kadar Strava segmentine baktığımda TUR yarışçıları 30 ortalamayla çıkarken Canday adında birinin 44 km/s ortalamayla bu yokuşu çıktığını gördüm (lider durumda). Mesafe 3 km ve eğim %4. Bu mesafeyi ortalama 44'le çıkmak için zaten insan üstü güçte olmak lazım. Baktım kadans o segmentte 0 görünüyor. Pedal çevirmeden 44 ortalama hızla yokuş çıkmak harika bir şey olmalı :)

    Strava Premium üyelerine yokuş çalışmak için programlar sunuyor: 1 saatlik yokuş programı, 30 dk.'lık yokuş programı, 6 dk.'lık yokuş programı vb. Her bir program 4 hafta sürüyor. Haftada kaç saat ayıracağınıza göre seçim yapıyorsunuz. Tavsiye derim.
     
    Kuzey Ege ve Gün A. bunu beğendi.
  14. air28-3

    air28-3 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    839
    Beğeniler:
    4.295
    Şehir:
    Kayseri
    Adı:
    Ersin
    Bisiklet:
    Geotech
    Strava Premium üyeliği nasıl oluyor
     
  15. taner07

    taner07 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    17 Nisan 2015
    Mesajlar:
    2.469
    Beğeniler:
    5.190
    Şehir:
    Antalya
    Adı:
    Taner Yılmaz
    Bisiklet:
    b'Twin
    O arkadaş kendini çok akıllı zannediyor benim de dikkatimi çekmişti, bırakın sevinsin yavrucak :komik::komik: Teşekkürler tavsiyeniz için :harika:
     
  16. Bahadır Gürel

    Bahadır Gürel Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    7 Haziran 2011
    Mesajlar:
    2.096
    Beğeniler:
    8.305
    Şehir:
    Maltepe/İstanbul
    Adı:
    Bahadır Gürel
    Bisiklet:
    Geotech
    Biraz önce Strava'ya baktım üyelik adımları için ama ben üye olduğumdan bana seçenek gelmiyor. 3 yıl önce üye olduğum için de aklımda kalmamış maalesef.
     
  17. air28-3

    air28-3 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    839
    Beğeniler:
    4.295
    Şehir:
    Kayseri
    Adı:
    Ersin
    Bisiklet:
    Geotech
    peki.teşekkürler yine de
     
  18. Çağrı Soylu Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    11 Ağustos 2013
    Mesajlar:
    668
    Beğeniler:
    751
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Focus
    Kilitli pedal kullanıyor musunuz? Kullanıyorsanız pedalı çekiyor musunuz? Kilitli pedal olmadan yokuşta performans kaybınız çok olur. Kilitli pedal varsa özellikle ayakta ve ağırlık öndeyken çekmeye dikkat edin. Gönderdiğiniz eğim çok dik olarak söylenebilecek bir eğim değil maalesef. Boy ve kilonuza göre çok daha iyi olabilirsiniz. Ben 1.71 boyunda ve 72 kilo olarak
    şurayı 16,9 ortalama ile Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.
    şurayı 14,5 ortalama ile Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.
    çıkabiliyorsam siz çok daha iyi yapabilirsiniz bence. Bunlar zaten iyi hızlar ve zamanlar değil ama eğimleri göstermek için koydum :)
    Bisikletiniz yol bisikleti mi? Yol bisikletiyse ayakta boynuzların hemen arkasından tutarak dengede daha rahat durursunuz.
     
  19. BF Okuru Misafir

  20. air28-3

    air28-3 Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Mayıs 2015
    Mesajlar:
    839
    Beğeniler:
    4.295
    Şehir:
    Kayseri
    Adı:
    Ersin
    Bisiklet:
    Geotech
    Sponsorlu ne manada?