Nasıl Bir Araba Tarafından Çarpılmazsınız (How to not get hit by a car)

Konu, Bisiklet Kaza Haberleri kategorisinde biozalp tarafından 22 Mayıs 2017 tarihinde paylaşıldı.

Etiketler:
  1. biozalp

    biozalp Metalhead

    Kayıt:
    24 Mart 2014
    Mesajlar:
    818
    Beğeniler:
    595
    Şehir:
    Karsiyaka, Izmir
    Adı:
    Bio
    Bisiklet:
    Carraro
    Sponsorlu Gün geçmiyor ki bir bisikletçiye daha araç çarmasın, internette böyle ayrıntılı bir kaynak buldum sizin için çevireyim dedim, umarım beğenirsiniz...
    Bağlantıyı görmek için üye girişi yapınız.
    ----------------------------------------------------------------------------------------------
    How to not get hit by a car

    Bisiklet kullanırken bisikletlilerin en çok çekindiği ve korktuğu konu bir araba tarafından çarpılma korkusudur. Bisiklet kazası haberi duymadığımız hafta yasayamazken böyle bir korkunun hakliligi tartışılamaz. Bu tur kazaların bir nevi iyi bir tarafı da tamamen sans eseri oluşmuyor olmalarıdır. Genellikle hem araba surucusunun hem de bisikletçinin hatalarının ust uste binmesi sonucu olusmaktadirlar. Iki tarafın hatasının kombinasyonu ölümcül sonuçlara yol acabilmektedir ancak iki tarafından hatalardan arındırılması bu sonuçları minimalize etmeye yardımcı olabilmektedir, hatta kaza şansını sifir derecesine kadar indirebilmektedir. Bisikletçi olarak denklemin karşı tarafını değiştirmeniz (henüz) mumkun değildir ancak kendiniz bu görevi üstlenip çarpılmaktan kaçınabilirsiniz. Uygun önemleri kazadan önce, kritik kaza anında alip sürekli çevrenin farkında olmak sizin kazaya karışma olasılığınızı düşürerek yolu daha keyifli ve geçirmenizi sağlayabilir. Tabi ki bu kaygıyı yok etmek mantıklı değildir, sonucta kaygı sizi bisiklet surerken hayatta tutan seydir. Ancak sizin istemeniz gereken kaygıyı optimum düzeyde tutarak mental ve fiziki olarak sağlığınızı korumaktır.

    En çok karşılaşılan kaza durumları:
    Sırada okuyacak olduklarınız bisiklet sürerken en çok karşımıza çıkan kaza türleridir. Genellikle bu durumların asıl sorumlusu arabanın bisikletçinin oradaki varlığından bi’haber olmasıdır. (Sürücünün sizi görüp hala bu durumları oluşturacak hareketler yapması enderdir, tabiki Türkiye şartları da var…). Bu gibi durumlarda tek kontrol sahibi siz olmaktasınız. Bu tavsiyeleri kaza durumunda düşünecek zamanınızın olmayacağını düşünebilirsiniz ancak beyin ilginç bir organ, bunu turlardan önce düşünmeniz veya aklınıza getirmeniz olası durumlarda sizin daha atik davranmanıza vesile olabilir.

    Yola Çıkış
    Bu senaryo aracın yan sokaktan, garajından, park alanından ana yola çıkışıdır. Sürücü hızlı davrandığı için çevreye hızlıca bakacaktır ve bu nedenle bisikletçiyi görmeyip çarpacaktır.

    Bisikletçi Ne Yapmalı:
    Bu durum genellikle yoğun yollarda zamandan kazanıp biran önce ana yolda şerite geçme isteği içinde olan sürücünün başka araba önüne geçip zaman kaybına sebebiyet vermesini istemediği durumlarda gerçekleşir. Eğer ki siz yola çıkmakta olan bir araç görüyorsanız, sürücünün sizi görmediğini düşünün. Pedallamayı bırakın, dik oturup görünürlüğünüzü arttırın, göz teması kurmaya çalışın, eğer sizin hala farkında değillerse yavaşlayın gerekirse durun. Eğer bunu yapıcak zaman yoksa siz arabanın çıkmakta olduğu yere dönün. Bu aranın olası rotasına çıkmanızı engelleyecektir.



    Sol Çapraz
    Aracın yolun karşısında sola dönüyor olması bir bisikletçinin karşılaşabileceği en riskli manevralardan biridir. Bunun nedeni hızların daha yuksek ve karşılıklı olmasıyla hasarın katlanabilecek olmasıdır. Sürücü karşı şeritte herhangi bir aracın olup olmadığını ve geçişin temiz olup olmadığını bakmaya çalışacaktır, özellikle bir bisikletçinin orada olup olmadığını kontrol etmez. Eğer bisikleti gördülerse bilin ki bu sizin hareketinizin dikkat çekmesidir, sürücünün öyle bir amacı yokturç Bir diğer değişle şans eseridir.

    Bisikletçi Ne Yapmalı:
    Bu potansiyel kaza anında hızların yüksekliği, uzaklıkların yakınlığı ve zamanın darlığı nedeniyle hatırlaması en zor ve yeterince zaman gerektiren bir manevradır. Öncelikle daha görünür olunmalıdır (yazının sonuna doğru değinilecek), ancak yine de bu sizin sürücü tarafından görünmenize ve sürücünün hata yapmamasına dayanıyor. Bu durumda yapmanız gereken işlemlerden biri, eğer ki sağınızda bir yol,park yeri vs varsa yolun sol tarafına bakıp eğer trafik yoksa yolun ortasına doğru yönelin. Eğer ki trafik varsa, hızlıca kaşıdan gelen trafikte dönüşün göstergesi olacak yavaşlama veya sinyal vermelere bakın. Bu senaryoda göz teması kurmak ve onun sizi gördüğünden emin olmak için yeterli zamanınız olmayacak. En mantıklı hareket pedallamayı bırakıp araç dönene kadar frenlere basmaktır. Eğer araç size yol vermek için durmadıysa onun yoluna çıkmamak için siz durmayı tercih edin. Eğer yavaşlamak için zamanınız yoksa veya bu daha kolay gelecekse onun yoluna çıkmadığınızdan emin olarak aracın döndüğü yere olabildiğince sağda olacak şekilde dönün.



    Sağ Kanca
    Bu genellikle sürücülerin bisikletçilere alışkın olmadığı (bknz Turkiye) yerlerde meydana gelmektedir. Bu senaryoda sürücü sizin solunuzdan geçtikten sonra birden sağa herhangi bir yol, park yeri, yol ayrımına dönerek sizin yolunuzu keser. Bu yaşanır çünkü,bir sizi hiç, hatta dönerken bile, görmemişlerdir ; iki sizin hızınızı yanlış değerlendirip dönüşün olduğu anda sizden çok daha önce olacaklarını düşünmüşlerdir. Ya da üç sizi unutup sağa dönmüşlerdir.

    Bisikletçi Ne Yapmalı:
    Eğer araba dümdüz olup direk sizi görmeyip üzerinize dönmüyorsa yavaşlamak ve sürücünün üzerinize çıkmayacağından emin olmak için yeterli zamanınız olacaktır. Sağa dönüş yapmakta olan yanınızda veya önünüzde bir araca yaklaştığınız zaman size yol vereceklerinden emin olana dek yavaşlayın. Eğer yol vermeyeceklerse zaten zarardan kaçınacak kadar yavaşlamış olacaksınız. Eğer yavaşlamak veya durmak için yeterince zamanınız yoksa siz de aracın döndüğü yere elinizden geldiğince sağa aracın önüne çıkmayacak şekilde dönebilirsiniz



    Kapılandınız..
    Bisiklet yolunun (bizde çok yok) park etmiş arabaların hemen solundan geçtiği yollarda arabalar kapılarını sürekli açar. Bisikletin çok olduğu noktalarda genellikle sürücüler kapıyı açmadan önce yolu kontrol edecektir. Bu her zaman yaşanmaz tabi o nedenle buna bağlı kalmamalısınız.

    Bisikletçi Ne Yapmalı:
    Bundan kaçınmanın en verimli yolu park etmiş arabalardan bir araba kapısı kadar uzakta sürerek kapı açılsa bile çarpmayacağından emin olmaktır. Ancak sorun şu ki o kadar uzaktan sürmek sizi büyük ihtimalle akan trafiğin içine sokacaktır. Tabı ki bundan kurtulmanın en rahat yolu trafiğe girmekten kaçınırken olabildiğine soldan gitmektir. Bir araba geçtiğinde sağda açılabilecek kapılara bakarak azıcık sağa çekilebilirsiniz. Bu zor olabilir ancak çarpılma riskinizi azaltacaktır. Eğer biri önünüzde kapıyı açıyorsa siz tabi ki aniden trafik şeridine giremezsiniz, bu sizin çarpılma riskinizi arttıracaktır. Bu durumda elinizden geldiğince yavaşlayarak arabanın kapısını sıyırıp ana yola girmeden yolunuza devam etmeniz gerekmektedir. Asıl en verimli önlem ise hem trafiğin hem de sağda park etmiş arabaların olduğu yeterince boşluk bırakabileceğiniz yollardan kaçınıp alternatif yollara bakmanızdır.



    Arkadan Vuruş
    Bu büyük ihtimalle bir bisikletçinin en çok korktuğu kaza biçimidir. Hız farkı, sürücülerin dikkatsizliği ve telefonla meşgullüğü bu korkuyu mantıklı kılmaktadır. Bu yukarıda yazılan diğer bisiklet - araç çarpışma durumlarına gore çok daha az yaşanmaktadır. Ancak yine de yaşanırsa hasarı minimuma indirmek için kaza öncesinde veya anında yapılabilecek bir kaç eylem mümkündür.

    Bisikletçi Ne Yapmalı:
    Surucu tarafından görülür olmak büyük ihtimalle alabileceğiniz en önemli önlemlerden biridir. Yine de görünürlük büyük çoğunlukla sürücünün dikkatine kalmıştır. Parlak kıyafetler giyip ihtiyacı olunan zamanlarda ışık kullanmak yardim edecektir. Görünür bir şekilde pedallamakla beraber bu konuda asil anahtar ayni zamanda dikkati dağılmış sürücülerin yolundan çekilmektir. O anda ne kadar arabanın sizi geçtiğine bağlı olmakla birlikte acil şeridinin az biraz açığında seyir etmek sizi surucunun görüş alanına sokar. Orada sürmedikleri için sürücüler her zaman acil şeridinde ne olduğu ile ilgilenmez. Az biraz açıktan sürmek ayni zamanda sürücüleri sizi sıkıştırmak yerine diğer şeride kayıp geçiş temiz olduğunda geçmeye zorlar. Asil problem eger surucu şeritte oldugunuz halde görmezse baslar. Arkanıza bakıp bir araba yaklaştığında bunun farkında olmanız gerekmektedir. Once duyup sonra bakacaksınız. Araba geçmek üzereyken az biraz sağa kaymanız onun geçiş alanını genişleterek size vurmadan geçmesini sağlayacaktır, tabi hala sizi görmedilerse.



    Trafik Isiklari
    Trafik ışıkları araçların birbirine ve size yakınlığı ile beraber olabilecek yüksek hızları nedeniyle potansiyel bir tehdittir. Durup tahmin edilebilir adımlarla, görünür ve riskten kaçınarak aralarından geçmeniz sorunsuz hareketinizi sağlayacaktır (@biozalp’in yorumu: bekleyin kardeşim ışıkta araba gibi).

    Bisikletçi Ne Yapmalı:
    Kırmızı ışığa yaklaşırken önünüzde araç olsun ya da olmasın sanki bir araç sizi geçiyormuş gibi davranın. Görünmek için şeritte surerken eger sizi gormezlerse hafif saga kayin. Ayni zamanda eğer önünüzde bir araç varsa trafikte olabildiğine sağa kayabilirsiniz, ki yapin. Eger yapamıyorsanız, birden bile önünüzdeki aracın arkasında durmayın, arkanızda zamanında durması imkansız bir araç geliyormuşçasına sağa kayın. Böylece iki aracin arasinda pestiliniz çıkmaz.




    Görünmez gibi sürmek:
    Trafikte eğer kimse sizi göremez gibi sürerseniz bir aracın size çarpma riskini oldukça arttırırsınız. Bu yolun sağından giderken, yol keşimlerinden gecerken, veya bir araç sag/soldan çıkarken yavaşlayıp -gerekirse durup- aracin size çarpmayacak bir pozisyonda olmanız ile mümkündür. Bu özellikle şeritten gidemediğiniz ve sagdan gitmek durumunda oldugunuz trafiğin yogun olduğu yollarda önemlidir.Surucu kendi şeridinde normal bir şekilde seyir ettiği surece herhangi kazadan kaçınırsınız. Bazilari bisikletin en az bir araba kadar yol hakki olduğunu savunup sağdan gitmek ve dönüşlerde durmak yerine bir arac gibi davranmanızı söyleyecektir. Bu durumda şöyle bir gerçek var, herhangi bir kaza anında zarar görecek olan kişi surucu değil bisikletci olacaktır. Bir belki de bir kac tonluk araca karşı sizin 10 - 15 kiloluk bisikletiniz…

    Kimseye Güvenme:
    Görünür sürmenin yanında, hiçbir zaman kimseye güvenmeden sürmeniz gerekmektedir. Arkanızdaki surucunun kim olduğu, iyi veya kotu bir surucu mu olduğu, ya da bisiklete olan saygısının ne seviyede olduğu hakkında bir fikriniz olmayacaktır. Onlara güvenmemek en önemlisi Her zaman surucu normal bir şekilde seyir ederken, ana yola girerken veya yan yola saparken sanki sizi görmüyorlarmış gibi davranıp, frenlerle kontrolu elden bırakmamanız gerekmekte. Tabiki sizi gormus de olabilirler ancak kesinlikle bunu dusunmeyin. Sadece bunu yapmanız bile sizi büyük oranda kazadan koruyacaktır.

    Odaklan:
    Pedallarken tamamen yola odaklanıp bütün seyir boyunca dikkatli olmak zordur. Bu normal, herkesin dalgin oldugu zamanlar vardir. Fakat bu dalginlik acik ve sakin yollara sakla. Eğer cevrede yağun araç trafiği varsa ve sürekli kesişmeler oluyorsa, pürdikkat yola odaklan. Bir kusuru önceden görmek size reaksiyon göstermek için zaman kazandiracaktir. Kafanız önünüzdeki arkanızdaki ve yanlarınızdaki araçlari görmek için sürekli fırıldak gibi olmalı. Her zaman çevrenizde olup bitenden haberdar olun. Ayni zamanda ellerinizin gidonda dogru konumlandırılmış olduğundan ve herhangi gereken bir anda hızlanabilip frenleme konusunda sıkıntı yasamayacak bir şekilde tuttuğunuzdan emin olun.

    Mental olarak kaçınmaya yönel:
    Yukarıdaki taktiklerin yanında, araçlarda olabilecek temaslardan kaçınmanın en kolay yolu direk araçlardan kaçınmaktır. Evinizle isiniz arasında trafiğin seyrek olduğu ve mümkünse bisiklet yolu bulunan, sizi kazalardan uzaklaştıracak alternatif yollara yönelin. Her konumda bu mümkün olmayabilir ancak her zaman diğer yol gibi kisa olmayan daha uzun ancak güvenli alternatifler mevcuttur. Bu yollari bulup benimseyin. Biraz daha uzun bir yolda yolculuk yapip keyfini çıkarmak, son durağa hiç varamamaktan daha cazip.. Kisa yollar kesinlikle degmez ve sizin önceliğiniz guvenlik olmali. Eğer sevdiğimiz şeyi yaparken güvende olmayacaksak başka sevdiğimiz bir şey bulmamız gerekir. Bir araç tarafından çarpılmak, özellikle bu surucunun hatasıysa, hafife alınacak bir şey değildir. Akilli surun, güvenli kalin, kimseye ve kendinize bile güvenmeyin ve “live to ride another day” (başka bir gün sürmek için yaşa)
     
  2. srdrmrs Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    9 Haziran 2014
    Mesajlar:
    963
    Beğeniler:
    1.624
    19 mayıs yenikapı turunu bitirdik sonra dönüş yolunda haşim içhanın orada üstüne üstük baya yogun traifk varken taksi geldi arkamdan çarptı. ne oldugunu anlamadım ilk ve sendeledim baya da sinirlendim. arka lastiği kontrol ettim ve gördüm ki bisiklette bi sorun yok. lakin taksicnin tamponda ezilme vardı. adam trafikte bile önüne bakmıyorken bizim işimiz gerçekten çok zor.
     
  3. #3
    biozalp

    biozalp Metalhead

    Kayıt:
    24 Mart 2014
    Mesajlar:
    818
    Beğeniler:
    595
    Şehir:
    Karsiyaka, Izmir
    Adı:
    Bio
    Bisiklet:
    Carraro
    @srdrmrs yolda giderken carpip kazan tiplemeler de var tabiki
     
  1. Daha güzel bir site kullanımı sağlamayı hedeflediğimizden dolayı, bu sitede çerezler kullanılmaktadır. Bu sebeple çerezlerden yararlanarak sitemizle nasıl bir etkileşimde bulunduğunuza dair ilişkili verileri kaydedecek araçlardan faydalanıyoruz. Bu siteye giriş yapıp kullanarak, çerez kullanımını kabul etmiş oluyorsunuz.
    Duyuruyu Kapat