Mustafa Karslıoğlu, Kapadokya Bisiklet Festivali'nde hayatını kaybetti

İsmail Selçuk

Founder Pelokon Cycling Team on Strava
Kayıt
11 Temmuz 2017
Mesaj
1.143
Tepki
2.538
Şehir
KONYA
İsim
İsmail SELÇUK
Başlangıç
1997—98
Bisiklet
Salcano
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
@BicycleX benim sağ arkamdan gelen sesi duydum sadece, kulaklarımda hala :agla: yol durumu sıcak asfalt çukur vs. hiçbirşey yok sadece eğim çok ciddi peloton kopmamış ve hemen hemen herkes birbirine çok yakın durumdaydı ve virajda apex noktasına doğru giriyorduk. Zaten çok ani gelişen 1 saniyelik bir olay. Toparlayacak yeri de kalmadı muhtemelen dışarıda ve o hızda ..
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihözüdoğru
Scudo

Anıl Erdoğan

Forum Carbonbaşı
Kayıt
14 Şubat 2011
Mesaj
811
Tepki
1.786
Yaş
37
Şehir
İzmir
İsim
Anıl ERDOĞAN
Bisiklet
Cube
Allah rahmet eylesin, Ailesine sabır versin
 

Türko

Sunroofa değil gökyüzüne inananlar
Kayıt
11 Nisan 2014
Mesaj
2.015
Tepki
3.204
Şehir
Ankara
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Allah rahmet eylesin
 

hsynzltn

Aktif Üye
Kayıt
5 Mart 2018
Mesaj
142
Tepki
282
Yaş
38
Şehir
Alanya
İsim
Hüseyin Özaltun
Başlangıç
1993—94
Bisiklet
Diğer
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Allah rahmet eylesin.
 
Kayıt
2 Şubat 2010
Mesaj
6
Tepki
43
Şehir
Ankara
Sporcu arkadasimiza Allah rahmet etsin, ailesine ve arkadaslarina da sabir versin. Asagida yazacaklarimi keske daha once yazsaydim diye vicdan azabi cekiyorum.

Son bir kac yilda bisiklet sporuna ilginin hizla artmasi ve buna paralel olarak amator yaris organizasyonlarinin sayisinin da artmasi camiamizi sevindirdi. Bu organizasyonlardan bazilari guzel planlanmis ve guvenli iken bazilarinin da tam tersi bir durumda oldugunu gorduk. Gran fondo seklindeki yarislarda birbirinden oldukca farkli yas, yetenek, tecrube ve kondisyondaki sporcularin hep beraber start alip ayni grupta mucadele etmeleri sebebiyle oldugunu dusundugum epey agir kazalar yasanmaya basladi. Malesef sonunda korktugumuz basimiza geldi. Sanirim Turkiye'de ilk defa bir yarista bir bisikletci arkadasimizi kaybettik.

Simdi aklima gelen bazi sorulari burada sizinle paylasmak istiyorum. Konu ile ilgili yetki ve sorumlulugu bulunan kisilerin cevaplamasini veya en azindan dikkate alip bundan sonra gerekli onlemlerin alinmasini veya planlamanin yapilmasini saglayacagini umarim.

1. Bisiklet yaris organizasyonlarinda guzergah planlamasi yapilirken katilacak sporcularin guvenligine gore mi yoksa yolun ne kadar kolay kapatilabilecegine gore mi karar verilmektedir?

2. Yaris guzergahlarinda ozellikle tehlikeli bolumlerde yol kenarinda bulunan agac, kaya, trafik levhasi, direk, kopru korkulugu, refuj, vb. sert engellerin yumusak bir bariyer ile kaplanmasi gerekmez mi?

3. Sporcularin yas, yetenek, tecrube ve kondisyon durumundan bagimsiz olarak hep beraber start almalari dogru mudur? Bunun yapilmasinin sebebi yine yolun kapali oldugu sureyi azaltmak icin midir?

4. Ozellikle gran fondo gibi lisanssiz amator sporculara da acik yarislarda teknik zorluk seviyesi yuksek olan bolumler iceren guzergah planlamasi yapmak ne kadar gereklidir?

Kazalar bisiklet sporunun bir parcasi. Sifira indirmek mumkun degil. Fakat bir takim onlemler ve planlamalar ile riskleri azaltabilecegimizi dusunuyorum.
 

mertgulkokan

Forum Demirbaşı
Kayıt
25 Şubat 2014
Mesaj
581
Tepki
887
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Ghost
O yolun başlangıcına ve sonuna kadar birileri olsa ve bayrak sallayıp insanları yavaşlatsa bu kaza olmazdı
Birde yol o bölümde çok dardı belki farklı yoldan geçilebilirdi ki zaten alternatif yol vardı ileriden ürgüp merkeze giren

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

TatanQa_tr

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Haziran 2018
Mesaj
1.675
Tepki
4.344
Yaş
45
Şehir
Antalya
İsim
Taner
Başlangıç
2014—15
Bisiklet
BMC
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Allah Rahmet eylesin , yakınlarına başsağlığı ve sabırlar diliyorum.

Başlığı okuduğumda inanamamıştım ama içeriği okuyunca çok üzüldüm , diyecek sözün bittiği yer. Neden sürekli bir kaza olmadan önlem alacak profesyonelliklte yöneticiler yok bu memlekette ? İlla birine birşey mi olması lazım ? Yöneten demek , bir projeyi birçok açıdan gören ve ona göre tedbirleri baştan alan yani en kötü / en iyi senaryoları gören demektir.

Biz de sakızdan çıkan ehliyetle araba kullan var denetim tabii ki yok. Kime konuşuyoruz , neresinden tutsak elimizde kalıyor .
 

Abdülkadir Ergin

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ocak 2012
Mesaj
2.251
Tepki
7.152
Yaş
44
Şehir
Manisa
İsim
Abdülkadir Ergin
Başlangıç
1984—85
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@mertgulkokan

Cumhurbaşkanlığı turunda görev yapan motosikleti ekibe benzer ekiplerin görev alması şart oldu. Dediğiniz gibi çok riskli noktalarda sesli ve görsel yönlendirme yapılırsa kazalar kısmen önlenebilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: Cenk Akbulut

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.204
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
@Yigit Yazicioglu
Öncelikle, Gran fondo, yarış değildir. Yanlış anlaşılmasın, merhumu kastederek arkasından konuşmuyorum, gran fondoları yarış olarak görenler hem kendilerini hem de çevrelerindekileri riske sokuyorlar.

Tehlikeli olduğu bilinen bir virajda fiziksel bariyer veya en azlından işaretçi gibi önlemler alınmamış olması büyük rezalet. Yazdığınız 2. maddede çok haklısınız.
 

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.463
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Kesinlikle konuşulacak çok şey var. Ama nedense hep biz amatörler konuşuyoruz. Pro ve yarı pro vede millileride anlamakta zorluk çekiyorum. Hemen hepsi formun semtine uğramıyor. Oysaki deneyim ve tecrübelerini paylaşsalar ne güzel olurdu. Belki kendilerince murdock kanunlarını işletmişlerdir. hani kötü para iyi parayı kovar misali. Forumun semtine uğramayan pro ve yarıpro vede milliler nasılsa hiçbir granfondo ve amatör müsabakayı kaçırmıyor. Niyeymişkine.
Bu amatör yarışlarda gördüğüm kadarıyla, uzun bir uğraş ve antreman sürüşü gerektiren grup halinde sürüş, peleton, viraj alma teknikleri eşyanın tabiatı gereği diyorum bakın ne yazıkki yok. Bir pro yarışı helikopter kamerasıyla yukardan seyrettiğinizde farklı takımların bisikletçileri sanki aynı vücudun birer organı gibi senkronize hareket ediyorlar. testi kırıldıktan sonra yol gösteren çok olur derler. Bu elim olayla ilgili konuşulacak, yazılacak çok şey var. Kişilerin sağlık raporlarından tutunda, sigorta, yarış önlemleri vesaire.
Bu tip yarışlarda birbirimizi çok bilemeyelim. üç pro yarışa katılsa bize anca dördüncülük düşer. 60 yaşına gelmişleri bile genel klasmanda başa yarışıyor. o nedenle bir arada olmanın verdiği mutlulukla pedala basalım. Dünya ölümlü zaman kısa.
 

mertgulkokan

Forum Demirbaşı
Kayıt
25 Şubat 2014
Mesaj
581
Tepki
887
Şehir
Eskişehir
Bisiklet
Ghost
Ben bu zamana kadar 2 kere para verip organizasyona katıldım
İlki Çanakkalede Arzu hanım omzunu kırdı Ayşegülünde karbon bisikleti kırıldı
Yinr üşenmeyip kendimi sınamak için Kapadokyaya gittim
Tek hedefim vardı zaman limitlerine takılmadan yarışı bitirmekti neyseki 4 saat 35 dk da benim için iyi bir sürede bitti
Yarışın 70. Km leri civarında tek başıma gidiyorum arkadan 3 kişi geliyor ve konuşurken 1 kişi ölmüş deyince moralim çok bozuldu 2 yarışta da hep olaylar oldu ve bu sefer ölüm vardı
Haber çok kısa sürede yayılmış
Eskişehirde bisikletçi ekiple kurduğumuz whatsapp grubumuza yazmış arkadaşlar
2 yarışımda da böyle şeylerin olması rastlantı mı bilemiyorum

MI 6 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Uçmakdereli

Daimi Üye
Kayıt
14 Nisan 2013
Mesaj
242
Tepki
212
Şehir
Tekirdağ-İstanbul
Bisiklet
Claud Butler
4.10 da kazanın olduğu yeri gösteriyor ve hiçbir önlem, uyarı yok.


Normal inişte rahatça 60 a kadar çıkılacak bir yer, yerdeki rögar kapağı bile kazaya sebep olabilir.
Allah rahmet eylesin.
 
Kayıt
23 Temmuz 2018
Mesaj
1
Tepki
0
Yaş
50
Şehir
TRABZON
İsim
FERHAT SEZGİN
Başlangıç
2018—19
Bisiklet
Whistle
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Allah rahmet eylesin..
 

iskender şerit

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Şubat 2010
Mesaj
1.018
Tepki
464
Yaş
40
Şehir
Kocaeli
Bisiklet
Bianchi
Allah rahmet eylesin. Ailesine yakınlarına sevenlerine Allah sabırlar versin.

bisiklette sert inişlerde yüzü çeneyi gözü vs koruyan motosiklet kaskı ve dizlik falan kullanılmasının yerinde olacağını yıllardır söylüyorum ama kimseye dinletemedim. bildikleri sadece baş üstünü kapatan sıradan kasklar.. bisikletin sert süratli inişlerde motosikletten farkı kalmıyor. bu forumdakilerin alayının baş üstünü kapatan kask kullandıklarını kask anlayışının bundan ibaret olduğunu diretenlerin olduğununda farkındayım...
 
  • Beğen
Tepkiler: Hurol Yoney

Eroseros

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Aralık 2015
Mesaj
614
Tepki
1.306
Yaş
51
Şehir
İzmir
İsim
Eray Yumuşaker
Bisiklet
Sedona
V frenli bir yol bisikletini yeni yeni kullanmaya başladım. Forumda deneyimli arkadaşlar özellikle "dik iniş olan yerlerde nasıl inilmeli, hem iniş hem keskin viraj varsa nasıl yavaşlama yapılması ya da nasıl durulması uygun olur ?" konularında bilgi verirlerse çok iyi olur. Bu tip üzücü olaylar azalır.
Videoyu izlediyseniz kazadan az önce de gene bir tehlike oluşuyor, herkes birbirine "yavaş olun yavaşlayın" vb. diye bağırıp uyarıyor.
Ben yarışlara girecek değilim ama günlük kullanımda özellikle keskin inişte frenlemeyi bilmek şart.
 
  • Beğen
Tepkiler: BF Okuru

BF Okuru

Forum Bağımlısı
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
164.844
Tepki
789
@Yigit Yazicioglu

önceklikle güvenlik olmalı ,yerel yönetimler güvenliği sağlayacak başta belediye ,kasisler kanalizasyon kapakları bunlar tek tek irdelenecek ,yol bal dök yala olacak yok alternatifi bu işin ,kısa ve uzun etapda olanlar aynı anda verilmedi nerde ,2016 ve 2017 marmarada ve böylelikle kısa ve uzun karışmadı ,birbirinden uzak yerlerden çıkış oldu ,çok az uzundan yarışçı bizim etapta bize yetişmiş idi,,kısa ve uzun etapların ayrı olması mümkünse aynı güzergahta olmaması bence iyi olacakta bunu göz önüne alırlarmı şüpheliyim,zati yolun belli bir süreliğine kapatılması zaman barajını getirmekte hal böyle oluncada kaza riski beraberinde gelmekte malesef bu ülkede 8 saatliğine kapatılacak güzergah azdır,olursa iyi olur tabi,,orada bir yanlış var lisans zorunluluğu getirildi artık,
lisans çıkarmak mecburidir,bu ağaçların kaplanması yerine riski az olan güzergahların seçilmesi uygundur,
marmara böyle idi ,altınova osman gazi köprüsü yarışı keza orhangazi bursa nilüfer yarışı,on numara asfalt idi,
tekirdağ şarköy birkez yapıldı son derece riskli etap idi bir dahada yapılmadı

@mertgulkokan

eşi tufan sağnak ile konuştum kendisi pelotonistanbulun takım kaptanıdır ,arkadan biri genç bir sürücüyü sıkıştırınca çocukta arkadan arzunun tekerine girmiş, sonrası malum, ,arzu şu an iyileşti sayılır,kartepe yarışına gelir, peloton ekip olarak kartepede olacak

@mehmetsunu


60 (şu anda 59 yaşında yanlız )dediğin aynen ali rıza fırıncı mete taşkının oğlu kürsü gördü biliyorsun ,onu bile geçmiş yahu ,,,adam acaip ,tanıştık eski milli 4 kez forma giymiş ,valla ben bu adamlardan çok şey kaptım, özellikle eski milli feridun tebaşarandan ,feridun internet düşmanı yahu sen ne diyorsun :koptum::koptum::koptum:
1950 doğumlu ,ali rıza 1958 doğumlu valla 2019 'da 60 mastır rakipleri 3 kişi , oldu ,üçüncü sonra gelecek ismail iltır oda milli , ikinci mustafa sevinçel alaydan benim gibi,,,birinci şimşek ali ,
zafer yalın milli 51 yaşında ona 9 yıl var tabi:islik::islik::islik::islik::islik:
bir de ali rıza face' i hiç kullanmıyor
 

Abdülkadir Ergin

Forum Bağımlısı
Kayıt
31 Ocak 2012
Mesaj
2.251
Tepki
7.152
Yaş
44
Şehir
Manisa
İsim
Abdülkadir Ergin
Başlangıç
1984—85
Bisiklet
Carraro
Bisiklet türü
Yol bisikleti
bir de ali rıza face' i hiç kullanmıyor