MTB yi TREKKING'e dönüştürmek

Osman Atasoy

Aktif Üye
Kayıt
10 Mart 2014
Mesaj
167
Tepki
67
Şehir
İzmir-Karşıyaka
İsim
Osman Atasoy
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhabalar,
yaklaşık iki ay önce MTB Salcano ASTRO 30 aldım. Bisikletimden memnunum.
Kadro 18'', lastik ebadı 26x2,2 Continental Race King.
Bisikleti kullandığım yerler daha çok bisiklet yolu ve şehir içi.
Patika ve/veya dağ da kullanımın neredeyse sıfır.
Aslında baştan MTB yerine Trekking bisikleti alsaydım. Bu sorunum olmayacaktı.
Daha hızlı sürüş ve uzun yol kullanımı yapmak istiyorum bu sebeple:

1- var olan 18'' kadro ve 26x2,2 lastik üzerine 28x1,6 jant ve lastik taktırabilirmiyim ?
2- bu dönüşüm sonrasında yine Salcanonun City Sport seviyesinde bir bisiklete kavuşmuş olurmuyum sizce ?

Tecrübesi olan arkadaşlar yorumlarınızı rica ediyorum.
saygılar,
 
Scudo

Cenk Yiğit

Daimi Üye
Kayıt
17 Mart 2014
Mesaj
241
Tepki
53
Şehir
izmir
Bisiklet
Merida
1. 28" lastik takamazsınız buna mevcut kadronuz müsade etmez
2. Mevcut bisikletinize 26" 1.5 lastik takılabilir ama City Sport gibi olamaz çünkü Mtb ve Tur bisikletlerinin aynakol dişli sayıları farklıdır
 

Murat B.

Forum Trolü
Kayıt
23 Eylül 2013
Mesaj
4.097
Tepki
12.203
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Specialized
28x1,6 lastiğin çapı, 26x2,2'den oldukça daha fazladır; dolayısıyla 28x1,6" takerlekleri kadronuza sığdıramazsınız muhtemelen. Sığsa bile frenler janta değil de tellerin olduğu bölgeye geleceği için disk frene geçmeniz (kadronuz buna uygun mu bilmiyorum) ya da farklı bir çözüm bulmanız gerekir.

26x1.75" trekking lastikleri var, onlardan alarak amacınıza uygun bir sonuç elde edebilirsiniz. Geometrisi City Sport kadar rahat olmayacaktır, yoldaki performansı da biraz daha düşük olacaktır.
 
  • Beğen
Tepkiler: Osman Atasoy

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.384
Tepki
4.877
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
Cenk Yigit'in dedigi gibi;
1. 26" lastiklerden 1.50 veya 1,75 kalinlik arasindakileri tercih edin. Disli MTB lastikleri yerine slick, semi slick veya cross contry model lastikler tercih edin.
2. Aynakolunuz muhtemelen 42 - 32 - 22 veya 44 - 32 - 22 boyundadir (yaygin olarak bu donanimla satiliyor MTB'ler). Gobeginize uyumlu daha yuksek disli sayisinda aynakollar alin veya kadronuza uygun gobekle birlikte yeni aynakol alin. Tercih edeceginiz aynakol buyuk dislisi 48'lik, 50'lik olursa istediginiz tarza yaklasirsiniz...

Bunlar icin jant pedal veya vites kolu / aktaricisi degistirmeniz gerekmez. Onemli nokta gobege uyumlu aynakol modeli olmasi, veya gobekle birlikte alinacaksa gobegin kadronuza uygun boyda olmasidir.
Ayrica aynakol capi buyuttugunuzde zincir boyunu olcup uzatmaniz gerekebilir. On aktariciyi da saglikli calismasi icin kadroda birkac santim yukari cikarmaniz gerekebilir.

Ama kadro geometrisi ve tasarimi nedeni ile bir city bisiklet kadar verimli ve konforlu olmayabilecegini unutmayin. Bu degisiklikler kadans ve performansiniza gore daha yuksek hizlara ulasmanizi saglar.

Kolay gelsin :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Osman Atasoy

Osman Atasoy

Aktif Üye
Kayıt
10 Mart 2014
Mesaj
167
Tepki
67
Şehir
İzmir-Karşıyaka
İsim
Osman Atasoy
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Merhaba Cenk Bey,
teşekkürler.
2,2 den daha ince bir lastik sürtünmeyi azaltacaktır ama gerçekten yapılmalı mı tartışılır ?

En iyisi bunu ikinci elden satmak ve yerine Salcano City Sport 30 veya 40 yada Carraro 224 veya HD 225 almak...
 

Cenk Yiğit

Daimi Üye
Kayıt
17 Mart 2014
Mesaj
241
Tepki
53
Şehir
izmir
Bisiklet
Merida
@Osman Atasoy

Ben yapmama taraftarayım ve o şekilde kullanıyorum lastik değiştiğinde bisiklet hakikaten eskisi gibi olmuyor çünkü ön maşa arka kadro bağlantıları 2.0 üstü lastiklere göre dizayn edilmişler. Tutup 1.50 veya 1.75 taktığınızda bisikletin yol tutuşu gidişi çok değişiyor. 50'lik bir aynakol alıp takmaya kalkarsanız 26" jant bisiklette dönüşlerde çok sıkıntı yaşarsanız yerden yüksekliğiniz düştüğü için vede aynakol büyüdüğü için pedal çevirirken yere sürtme olasılığınız artar. Bisikletinizi bence sürmeye devam edin değiştirmek isterseniz ileride daha bir üst versiona geçiş yapmak için değiştirirsiniz .
 
  • Beğen
Tepkiler: Osman Atasoy

Halil EROĞLU

Forum Bağımlısı
Kayıt
13 Haziran 2012
Mesaj
1.747
Tepki
1.082
Şehir
İzmir/Ankara
Bisiklet
Salcano
Kadroyu da değiştirirseniz dediğiniz gibi olur. Aksi halde değiştirmeniz gereken parça miktarı fazla olacaktır...
 

Emre Yönlüer

Forum Bağımlısı
Kayıt
4 Mayıs 2010
Mesaj
2.725
Tepki
2.174
Şehir
Eskişehir
Başlangıç
1995—96
Bisiklet
Trek
Yeni trekking bisiklet al boşu boşuna fazladan masraf etme.Hiç iyi olmuyor dönüştürme işi....:eek: ben denemiştim
 
  • Beğen
Tepkiler: Osman Atasoy

Oğuz han T

Daimi Üye
Kayıt
13 Şubat 2014
Mesaj
308
Tepki
179
Şehir
İstanbul / Bahçelievler
Bisiklet
Carraro
Ben bu dönüşümü kron xc 500 üzerinde denedim olmuyor. Aynakolu değişsen zincir uymayacak zinciride değişeceksin. Sonrasında zincir rubleye oturmayacak rubleyide değişeceksin. Lastikleri de değişsen v frenden tat almamaya başlayacaksın diske aklın kayacak bence hiç masrafa girme. Elindekini aynen bu şekil sat madem salcano city sport diyosun bütçene göre city sport serisinden birisini seç beğen al. Hem bisikleti sıfırlamış oluyorsun hem model yükseltmiş oluyorsun hemde bu şekil daha hesaplı. Bence bir düşün derim.
 
  • Beğen
Tepkiler: Osman Atasoy

mehmetsunu

Kaldato ile sohbeti kestim.
Kayıt
28 Eylül 2011
Mesaj
5.665
Tepki
13.462
Şehir
kayseri
Başlangıç
2010—11
Bisiklet
Cube
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bu dönüşüm işlemleri en güncel örnek ile bana konçita vurst u anımsattı. Adam-yoksa kadın- yok en iyisi sakallı kadın, kadına yoksa adamamı dönüşmek isterken en sonunda ikisindende olmuş, tarihimizdeki eskatolojik örneklerinde sakallı bebek diye geçen örneğinin şeytani bir versiyonu, gün düzenleyen kadınların tam kurabiyelerini şapırdatırken ağızları dolu bir şekilde 'vvvoooooovvvv anam görüyonnu dünyanın çivisi çıkmış o niy öyle avratmı herifmi belli değil' şeklinde devam eden ünlemelerinin konusu, akşam sohbetlerinde hacıemmilerin dabbetül arz a yeni bir örnek olarak gösterdikleri, kıyametin şimdiye kadar sayılmayan 66. cı alameti, yecüc mecüc ün yeryüzünde vücut bulmuş hali, armegeddonun üzerine kopacağı ne idiğü belirsiz bir yaratığa benzeme ihtimali çok yüksektir yapacağın bu dönüşümün. Aman dikkat.
 
  • Beğen
Tepkiler: five

Gürkan Ç.

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Nisan 2014
Mesaj
621
Tepki
195
Şehir
İstanbul
Bencede bu kadar kapsamlı bir değişim yerine elinizdeki bisikleti 2. elden satarak yerine temiz bir 2. el veya bütçe elverdiği kadarıyla yeni bir bisiklet almak daha mantıklı olacaktır.
 

sspl

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Aralık 2011
Mesaj
2.042
Tepki
2.774
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Emre
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Carraro
Merhabalar,

Bende Trekking bisikletlere bakmıştım, sonunda bütçe nedeniyle tekar MTB'ye döndüm.
MTB' alıp, zincir-vites sistemi değil de, Sadece daha dişsiz bir tekerle değiştiririm diye düşünüyordum. Aslında 2 teker-jant seti yapmayı düşünüyorum, biri yazlık diğeri kışlık gibi.
Performans alır mıyız acaba böyle bi değişimden? Yoksa bahsettiğiniz gibi V-Fren problemleri yaşar mıyız? Tekerin çok ince olmasına gerek yok aslında asfaltta yormayacak -tabi burada ne kadar ince olursa o kadar iyi oluyor- şekilde olsa benim için yeterli. Görüşlerinizi bekliyorum, teşekkürler.
 

Cenk Yiğit

Daimi Üye
Kayıt
17 Mart 2014
Mesaj
241
Tepki
53
Şehir
izmir
Bisiklet
Merida
@Emre Tekinarslan

Fren konusunda hiç bir sıkıntı olmaz Fren pabuçları janta temas ediyor lastiğe değil . Lastik değiştirdiğiniz'de elbette performans farkı hissedilir düzeye geliyor ama size yeterli gelmeyecektir bunun sebebi'de Dişli sayılarından kaynaklanıyor Mtb'lerin esas amacı hız olmadığı için aynakol ve arka ruble dişli sayıları Tur bisikletlerine göre daha farklıdır . Dişli lastikler'den 1.50 düz lastiğe geçtiğinizde hızlandıkça pedal'da bir boşluk hissetmeye başlayacaksınız bunun sebebi direk dişli sayısından kaynaklanır .
 

sspl

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Aralık 2011
Mesaj
2.042
Tepki
2.774
Yaş
30
Şehir
İstanbul
İsim
Emre
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Carraro
@Cenk Yiğit

Hayır o fren konusunu baska bi arkadas yazmıstı da ondan sordum, bakalım dış lastiği değiştiresim var tabi suan üstündeki CTS'ler biraz yıprandıgında :)
 

Osman Atasoy

Aktif Üye
Kayıt
10 Mart 2014
Mesaj
167
Tepki
67
Şehir
İzmir-Karşıyaka
İsim
Osman Atasoy
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
En doğrusu bu gibi gözüküyor.
Elimdeki Salcano Astro 30 satıyorum ve yerine duruma göre Carraro Sportive 225 yada Salcano City Sport 10 alırım diyorum. Sedona veya Merida bunlara göre çok daha iyi gibi gözüküyor ama fiyatlarıda yüksek maalesef. Bütçemi aşıyor.
 

Osman Atasoy

Aktif Üye
Kayıt
10 Mart 2014
Mesaj
167
Tepki
67
Şehir
İzmir-Karşıyaka
İsim
Osman Atasoy
Başlangıç
2013—14
Bisiklet
Lapierre
Bisiklet türü
Yol bisikleti
@Kerim BEŞER
Lastik ölçüsü daha önce kaçtı, marka ve size hangi ölçü/markaya dönüştürdünüz ?
 

Kerim BEŞER

Forum Demirbaşı
Kayıt
2 Ekim 2011
Mesaj
599
Tepki
414
Şehir
İstanbul
@Osman Atasoy
Orjinalinde gelen 2.1 Bontrager dişli lastikler vardı. Şu an Schwable Marathon Plus 26x1.75 var.
 

Hamit E.

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Eylül 2013
Mesaj
902
Tepki
356
Şehir
İzmir
Bisiklet
Mosso
osman bey bütçeniz kısıtlıysa sadece lastikle çözebilirsiniz. gözünüze ilk başta garip gelsede alışacaksınız. sürüş performans farkınıda hissedeceksiniz.
ancak bütçeniz imkanınız rahatsa satıp yenisini alın.

aynakol ufaktı büyüktü kıl tüy takılmayın bunlara. gezme tozma hevesiniz varsa azminizde bunu desteklerse hiç sıkıntı yaşamazsınız.
 
  • Beğen
Tepkiler: Homer