MTB Viteslerde 2 10 mu yoksa 3 10 mu?

İbrahim Aslanhan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Temmuz 2008
Mesaj
2.016
Tepki
814
Şehir
Diyarbakır
Bisiklet
Scott
Merhaba Forum Dostlarım,

Son zamanlarda yurtdışı internet sitelerinden derince bisikletleri inceledim. MTB'leri inceledim. Üzerlerinde çok güzel kompanentler olmasına karşın, fiyat yüksek olmasına karşın vites sayılarının 20 de kaldığını yani 2 10 sistem kullanıldığını gördüm.

Bu benim kafamda büyük soru işareti yarattı ? Acaba 3 10 ların yani 30 viteslerin yerini 20 vites mi alacak ?

Ya da 2 10 sistemler ile 3 10 sistemlerin farkları nelerdir ? Hangisinin kullanımı daha seridir yada avantaj ve dezavantajlar nelerdir ?

Her iki sistemi de kullanan arkadaşlar varsa bilgi ve tecrübelerini aktarırlarsa çok sevinirim.
 
Scudo

Onur Ali İmren

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ekim 2012
Mesaj
1.002
Tepki
870
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Kron
Selamlar

(link) Okumanızı öneririm.

Bana öyle geliyor ki 2x10 gelecek zaman ile. Yarışlarda 10 vites kullanılıyor. Benim de ilgimi çekiyor,çünkü işin içinde matematik var gelişmişlik var bana göre. Bugün de arazide fark ettim, 2x6 ile 2x5 arasında hemen hiç fark yok gibi geliyor bana o sebeple 2x4 alıyorum vitesi anca o zaman.

Kullanan arkadaşlar belki daha iyi açıklayabilir.
 
  • Beğen
Tepkiler: İbrahim Aslanhan

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Ben 3X10 kombinasyonlu vites kullanıyorum. Arkadaşlarım'ın 2X10 kombinasyonlu vites sistemleri var ve bazen kullandığımda vites geçişleri daha hızlı, daha çabuk hızlanma, seri bir sürüş hissi duyuyorum. Tabi her iki kombinasyonun yerleri çok ayrı, günlük arazi sürüşlerinde profesional değilseniz hiç gerek yok, ama profesional çalışıyorsanız mutlaka gerekli, olmazsa olmaz :) Bu ürünler tamamen profesionaller için tasarlanmış ürünlerdir. 2X10 kombinasyonun altında yatan derin bir matematik çalışması'dır, 2'li aynakol'lar da bulunan DUAL SPIKE özelliği ve tasarımı sayesinde daha düşük Q faktörü, daha hızlı vites değişimine imkân sunar. Bu yüzden'de yarışçılar ikili düzeni severler.
Özetle ;
2X10'lu sistem daha seridir, yarışlarda avantajlıdır, günlük kullanımda dezavantajlıdır.
3X10'lu sistemler günlük kullanımlarda avantajlıdır.
 

yoğurtcu

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Temmuz 2013
Mesaj
467
Tepki
247
Şehir
istanbul
Bisiklet
Diğer
bence 2x10 en iyisidir. 3x10 da zincirin çapraz olduğu kombinasyon daha fazla
 

suat akman

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Mayıs 2013
Mesaj
2.384
Tepki
4.877
Yaş
50
Şehir
Muğla - Bodrum
Başlangıç
1985—86
Bisiklet
Mosso
Bisiklet türü
Dağ bisikleti
En buyuk avantaji:
Chain suck (zincir sıkışması) problemini minimize etmesi / buyuk oranda ortadan kaldirmasi.
Aynakol agirliginin 700 - 800 gram civarina duserek hafiflik saglamasi

Dezavantaji:
MTB ve Yol bisikletleri icin 2'li aynakol setler ideal caplarda uretiliyor. Ancak tek bir bisikletle arasira daga, arasira yola, ulasima, tura cikiyorsaniz vites oranlari bazen yetersiz kalabiliyor. Ornegin 2'li MTB aynakolunuz varsa ve asfaltta grupla seyrediyorsaniz hiziniz yetersiz kaliyor bir yerden sonra, cunku arazi kosullarda max. verime uygun capta uretilmis. Eger yol bisikleti icin 2'li aynakol kullanirsaniz arazi ve sert yokuslarda sıkıntı çekebiliyorsunuz.

Genel olarak seri vites gecisi, capraza dusme durumunu kaldirmasi diger artilari.
 

İbrahim Aslanhan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Temmuz 2008
Mesaj
2.016
Tepki
814
Şehir
Diyarbakır
Bisiklet
Scott
Anladım. Yarışlara katılmadığıma göre. 3X10 iyi olacaktır. ancak zaman zaman araziyede çıkmaktayız. Dağlık alana çıkıp inmek gibi :)
 
  • Beğen
Tepkiler: suat akman

İbrahim Aslanhan

Forum Bağımlısı
Kayıt
1 Temmuz 2008
Mesaj
2.016
Tepki
814
Şehir
Diyarbakır
Bisiklet
Scott
Daha önceden 3X9 kullanmıştım gerçekten çok rahat inip ve çıkıyordum daa. Ama dediğim gibi 2 10 kafama takıldı....
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
6 Eylül 2004
Mesaj
0
Tepki
2
Tek yapraklı aynakollar da var.

36 oluyor genelde rubleyide 9-36 seçiyorlar zincir yönlendirici de kullanılıyor yani çapraz viteste sorunda olmuyor haliyle.
Bence 2li aynakol kullanışlı ancak bulunabilirlik açısından sıkıntı yoksa 26-38 filan kullanışlı olurdu.

Ekleme: Şöyle bir şey buldum ağırlık olarak çok farketmiyormuş http://www.mtbtr.com/uploads/1298Z6.GIF
 

Onur Ali İmren

Forum Bağımlısı
Kayıt
25 Ekim 2012
Mesaj
1.002
Tepki
870
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Kron
Bundan bir kaç sene önceye dek 3*10 vardı. Yarışlar yine vardı. Worldcup kasmayacaksanız bence hiç gerek yok.
 

orhan bural

Aktif Üye
Kayıt
17 Şubat 2014
Mesaj
173
Tepki
71
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cannondale
Peki 1x11 için ne diyebilirsiniz ? avantaj dezavantaj bakımından özellikle Sram xx1 için :D
 

Atasoy

Terörü ve destekcilerini Lanetliyorum
Kayıt
1 Mart 2016
Mesaj
2.213
Tepki
12.347
Yaş
52
Şehir
antalya
İsim
ibrahim
Başlangıç
1977—78
Bisiklet
Corratec
Bisiklet türü
Şehir - Tur
Şu konuyu bir hortlatalım
Kararsız kaldım :):kötü:
 

trabzonlu ozan

Daimi Üye
Kayıt
21 Ağustos 2015
Mesaj
369
Tepki
419
Yaş
34
Şehir
trabzon
Bisiklet
Carraro
mtbden kastınız ne? hardtail denen sadece önde amortisör olanlarda 3lü ya da 2li ön aktarıcı oluyor ama full suspansiyonlu modellerde ön aktarıcı kullanılmadığı da oluyor genelde
 
  • Beğen
Tepkiler: biyolog4472

efeozata

Forum Demirbaşı
Kayıt
19 Şubat 2017
Mesaj
422
Tepki
764
Şehir
Sakarya
İsim
Efe
3'lü aynakol başa bela. tamamen köklerinin kurumasını diliyorum. arkada 10 önde 2'li aynakol olunca hemen 20 vites, 3'lü olsa 30 vites arada 10 vites fark var gibi bir algı oluşuyor ama onlar hep ara vitesler. 1-2-3-4-5-6 diye değil de 1-1,5-2-2,5 gibi vites seçeneklerin oluyor. 10 vitesli bir kasette zaten 3lü aynakolun en küçüğüne hiç ihtiyacın bile olmaz. arka 1 ön 2'nin oranı arka 1 ön 1'den çok da farklı değil. dediğim 0.5 ara vites farkı işte..
 
Kayıt
1 Haziran 2017
Mesaj
3
Tepki
3
Yaş
39
Şehir
Batman
İsim
Yusuf
Bisiklet
Salcano
Selam arkadaşlar geçenlerde Abim bana salcano NG250 HD hediye etti ve şunu farkettim bu ng250 modeller fabrika çıkışlı iki yapraklı aynakola sahipmiş bende ilk defa bu modelde karşılaştım daha önce ng650 kullanıyordum tabi bisikleti hemen test edeyim dedim sonuç mu harika bir şey 3 yaprak aynakol çok saçma ve çok gereksiz olduğunu hemen o an farkettim vites geçişleri çok yumuşacık ve vitesler arası hissedilir fark var hani 3lü sistemde 2-3 ile 2-4 birbirine yakın vites değiştirdiğine kendini bile inandıramazsın ama 2li de kesinlikle belli oluyor araba vitesi gibi çok manyak bi sistem ve en önemlisi de diğer sisteme göre çok daha çabuk ivme kazanıyorsunuz vitesler arasında vakit kaybı daha az daha pratik çaprazlama olmuyor kesinlikle kurtulun 3 yaprak aynakoldan zaten başka yazılarda da okudum 2li sistem profesyonelliğe geçişmiş ve salcano ng250 modelini profesyonelliğe geçiş modeli seçmiş siz siz olun 3lü sistem almayın

SM-A720F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğen
Tepkiler: Atasoy

BarkinD

Yola bakan,lastik yakan :)
Kayıt
7 Mayıs 2017
Mesaj
201
Tepki
487
Yaş
23
Şehir
Ankara
İsim
Barkın DEMİRKIRAN
Başlangıç
2015—16
Bisiklet
Scott
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Bence mtb yarış içinse tek li aynakol çünkü daha pratik
Tur ve gezi için 3 lü tercih etmek daha fazla diş oranı oluşturacağından daha avantajlı olacağını düşünüyorum .
2 li içinse tekli ve 3lünün ortası gibi bence
İyi akşamlar hatam olduysa affola :D
 

Hevesli

Aktif Üye
Kayıt
10 Haziran 2017
Mesaj
168
Tepki
260
Yaş
34
Şehir
ank
Önde 3, arkada 3 yaprak olan vites sistemi yok mu? Çaprazlama yapmadan sadece 3 vites kullanılsa, düşük orta ve yüksek hız diye, hatta ön-arka vites arttırıcı yerine tek arttırıcı ile ikisi aynı anda ayarlansa, harika olmaz mıydı?
 

yoğurtcu

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Temmuz 2013
Mesaj
467
Tepki
247
Şehir
istanbul
Bisiklet
Diğer
2x10 iyidir, tek yapraklı aynakol olacaksa 5li rubleli olmalı ama 5li ruble de 11li ruble gibi dişli yaprakları birbirine yakın olmalı, çapraz kullanma olasılığı azalmalı. bunu da ulaşım için şehirde kullanan tüketicilere pazarlanmalı. hem malzemeden tasarruf, hemde işçilikten tasarruf olmuş olur ama malesef kapitalist sistem zinciri çapraz yapıp ömrünü çabuk tüketmesini yenisini almamızı istiyor. hemen eskimesin diyorsan pahalı grupset alacaksın diyor. sanki hammadde sınırsızmış gibi sürekli üret tüket üret tüket
 

Fireblade

Daimi Üye
Kayıt
27 Temmuz 2017
Mesaj
269
Tepki
252
Şehir
Malatya
Bisiklet
Cube
Ben geleceği 1 x 10'larda görüyorum. Nedeni ise daha hızlı ve kullanıcıyı daha çok sürüşe odaklandırıyor. Bazen benim orta attırıcı zor geçiyor ve geçip geçmediğine baktığım zaman önüme bakamıyorum. Ve bana bu zaman kaybı sağlıyor. O yüzden 1 x 1 ve 1 x 11 olan modeller daha çok avantajlı.