MTB Viteslerde 2 10 mu yoksa 3 10 mu?

Konu, 'Vites - Çekiş Sistemi' kısmında İbrahim Aslanhan tarafından paylaşıldı.

  1. İbrahim Aslanhan

    İbrahim Aslanhan Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.056
    Beğeniler:
    954
    Şehir:
    Diyarbakır
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Merhaba Forum Dostlarım,

    Son zamanlarda yurtdışı internet sitelerinden derince bisikletleri inceledim. MTB'leri inceledim. Üzerlerinde çok güzel kompanentler olmasına karşın, fiyat yüksek olmasına karşın vites sayılarının 20 de kaldığını yani 2 10 sistem kullanıldığını gördüm.

    Bu benim kafamda büyük soru işareti yarattı ? Acaba 3 10 ların yani 30 viteslerin yerini 20 vites mi alacak ?

    Ya da 2 10 sistemler ile 3 10 sistemlerin farkları nelerdir ? Hangisinin kullanımı daha seridir yada avantaj ve dezavantajlar nelerdir ?

    Her iki sistemi de kullanan arkadaşlar varsa bilgi ve tecrübelerini aktarırlarsa çok sevinirim.
     
    biyolog4472, EmirhanShn ve atasoy bunu beğendi.
  2. Onur Ali İmren

    Onur Ali İmren Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Ekim 2012
    Mesajlar:
    1.014
    Beğeniler:
    871
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Selamlar

    http://www.mtbtr.com/gezi_yayin/yayin.asp?kayitno=1298 Okumanızı öneririm.

    Bana öyle geliyor ki 2x10 gelecek zaman ile. Yarışlarda 10 vites kullanılıyor. Benim de ilgimi çekiyor,çünkü işin içinde matematik var gelişmişlik var bana göre. Bugün de arazide fark ettim, 2x6 ile 2x5 arasında hemen hiç fark yok gibi geliyor bana o sebeple 2x4 alıyorum vitesi anca o zaman.

    Kullanan arkadaşlar belki daha iyi açıklayabilir.
     
    İbrahim Aslanhan bunu beğendi.
  3. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    886
    Ben 3X10 kombinasyonlu vites kullanıyorum. Arkadaşlarım'ın 2X10 kombinasyonlu vites sistemleri var ve bazen kullandığımda vites geçişleri daha hızlı, daha çabuk hızlanma, seri bir sürüş hissi duyuyorum. Tabi her iki kombinasyonun yerleri çok ayrı, günlük arazi sürüşlerinde profesional değilseniz hiç gerek yok, ama profesional çalışıyorsanız mutlaka gerekli, olmazsa olmaz :) Bu ürünler tamamen profesionaller için tasarlanmış ürünlerdir. 2X10 kombinasyonun altında yatan derin bir matematik çalışması'dır, 2'li aynakol'lar da bulunan DUAL SPIKE özelliği ve tasarımı sayesinde daha düşük Q faktörü, daha hızlı vites değişimine imkân sunar. Bu yüzden'de yarışçılar ikili düzeni severler.
    Özetle ;
    2X10'lu sistem daha seridir, yarışlarda avantajlıdır, günlük kullanımda dezavantajlıdır.
    3X10'lu sistemler günlük kullanımlarda avantajlıdır.
     
    İbrahim Aslanhan bunu beğendi.
  4. yoğurtcu

    yoğurtcu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    bence 2x10 en iyisidir. 3x10 da zincirin çapraz olduğu kombinasyon daha fazla
     
  5. suat akman

    suat akman Onursal Üye

    Yaş:
    44
    Kayıt:
    30 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    1.917
    Beğeniler:
    2.975
    Şehir:
    Muğla - Bodrum
    Bisiklet:
    Mosso
    Seviye:
    En buyuk avantaji:
    Chain suck (zincir sıkışması) problemini minimize etmesi / buyuk oranda ortadan kaldirmasi.
    Aynakol agirliginin 700 - 800 gram civarina duserek hafiflik saglamasi

    Dezavantaji:
    MTB ve Yol bisikletleri icin 2'li aynakol setler ideal caplarda uretiliyor. Ancak tek bir bisikletle arasira daga, arasira yola, ulasima, tura cikiyorsaniz vites oranlari bazen yetersiz kalabiliyor. Ornegin 2'li MTB aynakolunuz varsa ve asfaltta grupla seyrediyorsaniz hiziniz yetersiz kaliyor bir yerden sonra, cunku arazi kosullarda max. verime uygun capta uretilmis. Eger yol bisikleti icin 2'li aynakol kullanirsaniz arazi ve sert yokuslarda sıkıntı çekebiliyorsunuz.

    Genel olarak seri vites gecisi, capraza dusme durumunu kaldirmasi diger artilari.
     
    EmirhanShn, MAERKEK ve İbrahim Aslanhan bunu beğendi.
  6. #6
    İbrahim Aslanhan

    İbrahim Aslanhan Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.056
    Beğeniler:
    954
    Şehir:
    Diyarbakır
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Anladım. Yarışlara katılmadığıma göre. 3X10 iyi olacaktır. ancak zaman zaman araziyede çıkmaktayız. Dağlık alana çıkıp inmek gibi :)
     
    suat akman bunu beğendi.
  7. BF Okuru

    BF Okuru Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Şubat 2005
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    886
    3X10 seni istediğin yere rahatlıkla çıkartır ve indirir.
     
  8. #8
    İbrahim Aslanhan

    İbrahim Aslanhan Onursal Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    2.056
    Beğeniler:
    954
    Şehir:
    Diyarbakır
    Bisiklet:
    Scott
    Seviye:
    Daha önceden 3X9 kullanmıştım gerçekten çok rahat inip ve çıkıyordum daa. Ama dediğim gibi 2 10 kafama takıldı....
     
  9. Hakan Can Onrat

    Hakan Can Onrat Forum Bağımlısı

    Kayıt:
    18 Mayıs 2013
    Mesajlar:
    674
    Beğeniler:
    349
    Şehir:
    Eskişehir
    Bisiklet:
    Sedona
    Seviye:
    Tek yapraklı aynakollar da var.

    36 oluyor genelde rubleyide 9-36 seçiyorlar zincir yönlendirici de kullanılıyor yani çapraz viteste sorunda olmuyor haliyle.
    Bence 2li aynakol kullanışlı ancak bulunabilirlik açısından sıkıntı yoksa 26-38 filan kullanışlı olurdu.

    Ekleme: Şöyle bir şey buldum ağırlık olarak çok farketmiyormuş [​IMG]
     
    suat akman bunu beğendi.
  10. Onur Ali İmren

    Onur Ali İmren Bisikletkolik

    Kayıt:
    25 Ekim 2012
    Mesajlar:
    1.014
    Beğeniler:
    871
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Kron
    Seviye:
    Bundan bir kaç sene önceye dek 3*10 vardı. Yarışlar yine vardı. Worldcup kasmayacaksanız bence hiç gerek yok.
     
  11. orhan bural

    orhan bural Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Şubat 2014
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    73
    Şehir:
    İstanbul
    Bisiklet:
    Cannondale
    Seviye:
    Peki 1x11 için ne diyebilirsiniz ? avantaj dezavantaj bakımından özellikle Sram xx1 için :D
     
  12. atasoy

    atasoy Terörü ve destekcilerini Lanetliyorum

    Yaş:
    46
    Kayıt:
    1 Mart 2016
    Mesajlar:
    913
    Beğeniler:
    6.495
    Şehir:
    antalya
    Adı:
    ibrahim
    Bisiklet:
    Corratec
    Seviye:
    Şu konuyu bir hortlatalım
    Kararsız kaldım :):kötü:
     
    Cyclinq ve biyolog4472 bunu beğendi.
  13. ...

    ... Onursal Üye

    Kayıt:
    18 Eylül 2015
    Mesajlar:
    1.723
    Beğeniler:
    2.087
    Şehir:
    hrtsutrsy
    Seviye:
    1×11
     
    biyolog4472 ve Cem cm bunu beğendi.
  14. trabzonlu ozan

    trabzonlu ozan https://speeder2xx.wordpress.com/

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    21 Ağustos 2015
    Mesajlar:
    346
    Beğeniler:
    439
    Şehir:
    trabzon
    Bisiklet:
    Carraro
    Seviye:
    mtbden kastınız ne? hardtail denen sadece önde amortisör olanlarda 3lü ya da 2li ön aktarıcı oluyor ama full suspansiyonlu modellerde ön aktarıcı kullanılmadığı da oluyor genelde
     
    biyolog4472 bunu beğendi.
  15. efeozata

    efeozata Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2017
    Mesajlar:
    187
    Beğeniler:
    291
    Şehir:
    Sakarya
    Adı:
    Efe
    Seviye:
    3'lü aynakol başa bela. tamamen köklerinin kurumasını diliyorum. arkada 10 önde 2'li aynakol olunca hemen 20 vites, 3'lü olsa 30 vites arada 10 vites fark var gibi bir algı oluşuyor ama onlar hep ara vitesler. 1-2-3-4-5-6 diye değil de 1-1,5-2-2,5 gibi vites seçeneklerin oluyor. 10 vitesli bir kasette zaten 3lü aynakolun en küçüğüne hiç ihtiyacın bile olmaz. arka 1 ön 2'nin oranı arka 1 ön 1'den çok da farklı değil. dediğim 0.5 ara vites farkı işte..
     
    atasoy, biyolog4472 ve MAERKEK bunu beğendi.
  16. biyolog4472

    biyolog4472 Yeni Üye

    Yaş:
    33
    Kayıt:
    1 Haziran 2017
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    3
    Şehir:
    Batman
    Adı:
    Yusuf
    Bisiklet:
    Salcano
    Selam arkadaşlar geçenlerde Abim bana salcano NG250 HD hediye etti ve şunu farkettim bu ng250 modeller fabrika çıkışlı iki yapraklı aynakola sahipmiş bende ilk defa bu modelde karşılaştım daha önce ng650 kullanıyordum tabi bisikleti hemen test edeyim dedim sonuç mu harika bir şey 3 yaprak aynakol çok saçma ve çok gereksiz olduğunu hemen o an farkettim vites geçişleri çok yumuşacık ve vitesler arası hissedilir fark var hani 3lü sistemde 2-3 ile 2-4 birbirine yakın vites değiştirdiğine kendini bile inandıramazsın ama 2li de kesinlikle belli oluyor araba vitesi gibi çok manyak bi sistem ve en önemlisi de diğer sisteme göre çok daha çabuk ivme kazanıyorsunuz vitesler arasında vakit kaybı daha az daha pratik çaprazlama olmuyor kesinlikle kurtulun 3 yaprak aynakoldan zaten başka yazılarda da okudum 2li sistem profesyonelliğe geçişmiş ve salcano ng250 modelini profesyonelliğe geçiş modeli seçmiş siz siz olun 3lü sistem almayın

    SM-A720F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
     
    atasoy bunu beğendi.
  17. BarkinD

    BarkinD Üye

    Yaş:
    16
    Kayıt:
    7 Mayıs 2017
    Mesajlar:
    53
    Beğeniler:
    88
    Şehir:
    Ankara
    Adı:
    Barkın DEMİRKIRAN
    Bisiklet:
    b'Twin
    Seviye:
    Bence mtb yarış içinse tek li aynakol çünkü daha pratik
    Tur ve gezi için 3 lü tercih etmek daha fazla diş oranı oluşturacağından daha avantajlı olacağını düşünüyorum .
    2 li içinse tekli ve 3lünün ortası gibi bence
    İyi akşamlar hatam olduysa affola :D
     
  18. Hevesli

    Hevesli Aktif Üye

    Yaş:
    27
    Kayıt:
    10 Haziran 2017
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    271
    Şehir:
    ank
    Seviye:
    Önde 3, arkada 3 yaprak olan vites sistemi yok mu? Çaprazlama yapmadan sadece 3 vites kullanılsa, düşük orta ve yüksek hız diye, hatta ön-arka vites arttırıcı yerine tek arttırıcı ile ikisi aynı anda ayarlansa, harika olmaz mıydı?
     
  19. yoğurtcu

    yoğurtcu Forum Demirbaşı

    Kayıt:
    26 Temmuz 2013
    Mesajlar:
    514
    Beğeniler:
    297
    Şehir:
    istanbul
    Bisiklet:
    Diğer
    Seviye:
    2x10 iyidir, tek yapraklı aynakol olacaksa 5li rubleli olmalı ama 5li ruble de 11li ruble gibi dişli yaprakları birbirine yakın olmalı, çapraz kullanma olasılığı azalmalı. bunu da ulaşım için şehirde kullanan tüketicilere pazarlanmalı. hem malzemeden tasarruf, hemde işçilikten tasarruf olmuş olur ama malesef kapitalist sistem zinciri çapraz yapıp ömrünü çabuk tüketmesini yenisini almamızı istiyor. hemen eskimesin diyorsan pahalı grupset alacaksın diyor. sanki hammadde sınırsızmış gibi sürekli üret tüket üret tüket
     
    Onur Alp İNAN ve atasoy bunu beğendi.
  20. thekingofbikes

    thekingofbikes Aktif Üye

    Kayıt:
    27 Temmuz 2017
    Mesajlar:
    147
    Beğeniler:
    138
    Şehir:
    Malatya
    Bisiklet:
    Cube
    Seviye:
    Ben geleceği 1 x 10'larda görüyorum. Nedeni ise daha hızlı ve kullanıcıyı daha çok sürüşe odaklandırıyor. Bazen benim orta attırıcı zor geçiyor ve geçip geçmediğine baktığım zaman önüme bakamıyorum. Ve bana bu zaman kaybı sağlıyor. O yüzden 1 x 1 ve 1 x 11 olan modeller daha çok avantajlı.
     

İlginizi Çekebilir

upload_2016-8-24_10-50-58.png
Sistemli çalışmak, gelişmek ve yarışlarda iddialı olmak isteyenler için akıl dolu bir site var. Adı Xert Online Xert Online | Login Baron firması bu siteyi hazırlarken aynı zamanda Garmin Edge...
5.png
Strava'cıların korkulu rüyası dijital epoyu konuşuyoruz bugün :D Sportmenliğe aykırı davranan bu KOM avcılarının bunu neden yaptığını, nasıl yaptığını, ve bunu nereden anlayabileceğimizi...
koçhi.jpg
Arkadaşlar bildiğiniz üzere bu yaz bisikletle en uzum sürüşüm olan bir seferde 215km sürüşümü sizle paylaşmışdım; Günü birlik ( Nevşehir - Ankara yolu) 8.saat 30dk sürüş 215km.. Yalnız şöyle bir...