Önder Tarım
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 27 Mayıs 2008
- Mesaj
- 3.368
- Tepki
- 1.817
- Şehir
- Bologna / İtalya
- Bisiklet
- Specialized
Forumda yaşanan veri kaybından dolayı konuyu bi daha açmak istedim. Merhaba bisiklet dostları. 2008 Mayıs sonuna doğru aldığım (ÖSS'den önce sürmedim.) bisikletimin o zamandan bu zamana nasıl değiştiğini göstermek istedim.Bütçem kısıtlı olduğu için elime para geçtikçe sürekli bisikletime harcadım. Malum öğrenci adamız bi yerden para gelmiyor. Bisikletimin ilk halinin fotoğraflarını başka bir konuda göstermiştim. Fakat o zaman hiç bir açıklama yapmamıştım.İşte bisikletimi ilk aldığımdaki hali. Bisikletimin ilk halindeki donanımı ise şöyle: Kadro: 18" Mosso Falcon (Superlight 7005 Triple Butted) 1460 gr.
Amortisör: RST Omega Air 100m TnL (Turn & Lock)
Vites-fren sistemi: Komple 8'li sistem Acera
Jantlar: Alexrims X2100
Teller: Tayvan tel
Göbekler: Shimano seri dışı HB-RM 40 (V break uyumlu)
Lastikler: Maxxis Tomahawk 1.95 kevlar (arazi ve kış şartları için)
Maxxis Detonator 1.50 (yol ve yaz şartları için)
Gidon: ABR Speed 6 oversize 31.8 mm
Gidon boğazı: ABR Wings 6 oversize 31.8 mm
Sele borusu: ABR Cirrus 6 27.2 mm
Sele: Velo
Ağırlık: 12,9 kg
ve değişim başlıyor.
ilk olarak yaz geldiği için lastiklerimi Maxxis Detonator olarak değiştirdim.Gerçekten sürüş olarak lastikler çok önemli.Performansı ve harcadığınız enerjiyi çok etkiliyor.Bu lastikler ile Tomahawklara oranla lastik başına ortalama 100 gram hafiflik sağladım lastikler değiştiğine göre bisikleti daha da hafifletmeye devam ettim.Lastiklerden sonra vites sistemimi 8'liden 9'lu sisteme yükseltmeye karar verdim.Fakat vites kolları fren kolları ile tümleşik olduğu için fren kollarını da değiştirmek zorundaydım.Almışkende iyi birşey olsun diye yeni çıkan seri olan SLX'ten parçaları XT parçalarla beraber harmanladım.Para kalmadığı için de fren kollarını Tektro'nun alt modellerinden seçtim. Fakat şu an çok memnunum çiftini 20 ytl'ye almama rağmen fren sertlik ayarlarına sahipler. İşte bisikletimin yeni vites sistemli hali. Değişen parçalar ise şöyleydi:
Aynakol: Shimano Acera -----> Shimano SLX
Arka aktarıcı: Shimano Acera -----> Shimano XT Shadow
Vites kolları: Tümleşik Shimano Acera -----> Shimano SLX
Ön aktarıcı: Shimano Acera -----> Shimano Deore
Fren kolları: Tümleşik Shimano Acera -----> Tektro Eclipse
Ruble: Shimano Acera -----> Shimano Deore
Zincir: Shimano Cn-Hg 50 -----> Shimano Cn-Hg 53 Oldu.
Ağırlık: 11.7 kg
Bundan sonra ne mi oldu? Çıkan Acera setimi 100 ytl ye sattıktan sonra.2008 XT v fren ayakları aldım. (Çünkü acera setle beraber fren ayaklarını da satmıştım. Alıcıya da bi türlü ikna edemedim.) Onlarda satılınca model yükseltelim dedik ve XT aldık. XT'lerden memnunum ama açıkcası fazla bi fark yok.2008 XT'lerde paralel baskı yok.Paralel baskının da çok fark yaratmayacağını düşünerekten hafif olan 2008 modellerini seçtim.Burdan da 45 gramlık bi hafiflik sağladım ve 29 Eylül Pazar günü. 28 Eylül'deki pazar turunda Fatih abinin "Erica (Turları kaçırmayan bir Amerikalı bisikletsever bayan) için toplayacağımız bisiklette SLX yada LX aynakol düşünüyoruz.Sendeki satılık mı?" diye sorunca işler gelişmeye başladı.5 dakika içinde makul bir fiyatta anlaştık.Daha 1 aylık SLX aynakolu ve Deore ön aktarıcıyı sattım.Nedeni ise verdikleri fiyatın benim aldığım fiyata yakın olmasıydı.Ben aldığımda döviz daha düşük olduğu için bugünkü fiyatına göre 30 lira daha düşük bir miktara denk geliyordu.Alışverişi akşamüstü yaptığımız için bisikletim bayram boyu Seda bisiklette kaldı.(Hem istediğim parçalar ellerinde yoktu. Karşı dükkanda vardı.Hem de parçalar olsa bile parçaları takıcak vakit kalmamıştı. Malum bir de Arife günüydü). Bayramda ebeveynlerimden aldığım para + biriktirdiğim para + arkadaşımdan ufak bir borç toplanınca giden parçaların yerine XT'lerin takılması için hiçbir engel kalmıyordu.
Değişen parçalar ise şöyleydi:
Aynakol: Shimano SLX -----> Shimano XT
Ön aktarıcı: Shimano Deore -----> Shimano XT
Ağırlık: Tartmadım fakat internet verilerine göre 100 gram hafiflik sağlandı. 11,6 kg
4 Ekim 2008 Cumartesi
Öğle vakti bisikletimi almaya gittim.Bir de baktım ki bisikletimde pedallar takılı değildi ve siyah bir poşetin içinde duruyordu.Neden böyle deyince pedallarımın çok kötü durumda olduğu söylendi ve haklıydılar.Ama para olmadığı için bunlarla idare etmem gerekliydi.O gün kuzenime de bisiklet kiralayıp, Şerifle (jordansero) beraber tüm gün bisikletlerle İzmir'i turladık.Akşam Seda bisiklete geri dönünce Şerif'in de gazıyla Wellgo'nun C27 model pedallarından aldım(4 Ekim) ve borç yaptırdım. Eski pedallarım 390 gram çıkarken yeni aldıklarım sadece 275 gramdı.Pedalların parasını tabiki ödedim.(6 Ekim).Hem yeni pedalların rengi de XT aynakolla çok uyumluydu.Bu arada Şerif'ten XT mandallar satın aldım.Buradan da biraz ağırlık kaybı yaşadık.
Değişen parça şöyledi:
Pedal: Fabrikasyon pedallar -----> Wellgo C27
Ağırlık: Yeni pedallarla beraber 11,5 kg'ın altına indiğini düşünüyorum.
...tabiki bitmedi....
Arkadaşlar sürekli selenin bu bisiklete yakışmadığını sölüyorlardı.Bende Seda bisiklette biraz araştırma yaptım.Selle Italia'lar çok güzel,hafif ve rahat selelerdi.Fakat fiyatlarından dolayı alamıyordum.Saolsun Bülent abi 30$ olan seleyi 30 ytl ye verdi.(O zaman kur düşük tabi )Şaka yapıyorum tabiki.Aldığım sele Velo VL-1200.Sedona 781'den tanıdığımız bu sele bu fiyatta olmasına rağmen sadece 235 gram.Eski sele ise 403 gramdı.
Değişen parça ise şöyledi:
Sele: Velo -----> Velo VL-1200
Ağırlık:Alınan seleyle beraber 168 gramlık bi hafiflik sağladım.Bisikletin yeni ağırlığı 11.3 kilonun çok az üzerinde.
....hala devam ediyor....
Geçenlerde Atakan(beni bisiklete başlatan liseden sıra arkadaşım.Sedona 771 i var.İzmir'deki ilk hareketçilerden.) evde eğlenmek için Mini-Z denilen model arabalardan alıcaktı.Fakat araştırdık ve sadece İstanbul'da bulabileceğimizi öğrendik.Bunun üzerine siparişi babanın kartından verdik.Atakan parayı bana peşin verdi fakat ben babamın kartından 10 ay taksit yaptırdım. Böylece bisiklete parça almak için elime para geçmişti. Birazda Şerif'in gazına gelerek ve seleme edilen lafların hıncını almak için gidip Fatih abiden(ultegrax) bi tane uygun fiyatlı Selle Italia SLR siyah aldım.Selenin rayları titanyum,alt tarafı karbon,üstü de deri kaplı.Fakat 403 gramlık selem kadar rahat ettim.Ağırlığı ise sadece 135 gram.
Değişen parça ise şöyleydi:
Sele: Velo VL-1200 -----> Selle Italia SLR siyah
Ağırlık: Sele değişimi ile net olarak 100 gram daha hafiflik sağladım.Bisikletin yeni ağırlığı 11.2 kg
Şimdi ne yapıyorlar:
Şerif: Kendi bisikletini çok makul fiyata sattığı halde aylardır satılmıyor.Aksine benim sattıklarımın hemen satılmasından ve satılık olmayan birşeyimin bile satılmasından ("Müşteri ayağına geliyor." diyor.) dolayı bana gıcık oluyor. Bisikleti satıldığı halde avrupadan daha ucuza yeni bisiklet getirticek.
Kuzenim Mehmet: O günkü bisiklet turundan sonra bisiklet hastalığı ona da bulaştı.Karnede en az 3,60 ortalamayı tutturup babasından sözünü aldığı bisikleti aldırtmayı düşünüyor. Ben (Önder): Bisikletimi daha da hafifletmeyi düşünüyorum.Amerika'daki ablamdan gelen büyük bir iple çektiğim parayı aldım.Böylece daha üst model bir jant seti alabileceğim.Şu an araştırıyorum.Tahminen buradan da en az 750 gramlık bi hafiflik sağlanılcak gibi duruyor.Jantlardan sonra sıra amortisöre gelicek ama daha var gibi.
Not :Hikayemdeki tüm kişi ve kuruluşlar tamamen gerçektir.
Zamanınızı ayırıp bunları okuduğunuz için çok teşekkür ediyorum.İyi forumlar....
Amortisör: RST Omega Air 100m TnL (Turn & Lock)
Vites-fren sistemi: Komple 8'li sistem Acera
Jantlar: Alexrims X2100
Teller: Tayvan tel
Göbekler: Shimano seri dışı HB-RM 40 (V break uyumlu)
Lastikler: Maxxis Tomahawk 1.95 kevlar (arazi ve kış şartları için)
Maxxis Detonator 1.50 (yol ve yaz şartları için)
Gidon: ABR Speed 6 oversize 31.8 mm
Gidon boğazı: ABR Wings 6 oversize 31.8 mm
Sele borusu: ABR Cirrus 6 27.2 mm
Sele: Velo
Ağırlık: 12,9 kg
ve değişim başlıyor.
ilk olarak yaz geldiği için lastiklerimi Maxxis Detonator olarak değiştirdim.Gerçekten sürüş olarak lastikler çok önemli.Performansı ve harcadığınız enerjiyi çok etkiliyor.Bu lastikler ile Tomahawklara oranla lastik başına ortalama 100 gram hafiflik sağladım lastikler değiştiğine göre bisikleti daha da hafifletmeye devam ettim.Lastiklerden sonra vites sistemimi 8'liden 9'lu sisteme yükseltmeye karar verdim.Fakat vites kolları fren kolları ile tümleşik olduğu için fren kollarını da değiştirmek zorundaydım.Almışkende iyi birşey olsun diye yeni çıkan seri olan SLX'ten parçaları XT parçalarla beraber harmanladım.Para kalmadığı için de fren kollarını Tektro'nun alt modellerinden seçtim. Fakat şu an çok memnunum çiftini 20 ytl'ye almama rağmen fren sertlik ayarlarına sahipler. İşte bisikletimin yeni vites sistemli hali. Değişen parçalar ise şöyleydi:
Aynakol: Shimano Acera -----> Shimano SLX
Arka aktarıcı: Shimano Acera -----> Shimano XT Shadow
Vites kolları: Tümleşik Shimano Acera -----> Shimano SLX
Ön aktarıcı: Shimano Acera -----> Shimano Deore
Fren kolları: Tümleşik Shimano Acera -----> Tektro Eclipse
Ruble: Shimano Acera -----> Shimano Deore
Zincir: Shimano Cn-Hg 50 -----> Shimano Cn-Hg 53 Oldu.
Ağırlık: 11.7 kg
Bundan sonra ne mi oldu? Çıkan Acera setimi 100 ytl ye sattıktan sonra.2008 XT v fren ayakları aldım. (Çünkü acera setle beraber fren ayaklarını da satmıştım. Alıcıya da bi türlü ikna edemedim.) Onlarda satılınca model yükseltelim dedik ve XT aldık. XT'lerden memnunum ama açıkcası fazla bi fark yok.2008 XT'lerde paralel baskı yok.Paralel baskının da çok fark yaratmayacağını düşünerekten hafif olan 2008 modellerini seçtim.Burdan da 45 gramlık bi hafiflik sağladım ve 29 Eylül Pazar günü. 28 Eylül'deki pazar turunda Fatih abinin "Erica (Turları kaçırmayan bir Amerikalı bisikletsever bayan) için toplayacağımız bisiklette SLX yada LX aynakol düşünüyoruz.Sendeki satılık mı?" diye sorunca işler gelişmeye başladı.5 dakika içinde makul bir fiyatta anlaştık.Daha 1 aylık SLX aynakolu ve Deore ön aktarıcıyı sattım.Nedeni ise verdikleri fiyatın benim aldığım fiyata yakın olmasıydı.Ben aldığımda döviz daha düşük olduğu için bugünkü fiyatına göre 30 lira daha düşük bir miktara denk geliyordu.Alışverişi akşamüstü yaptığımız için bisikletim bayram boyu Seda bisiklette kaldı.(Hem istediğim parçalar ellerinde yoktu. Karşı dükkanda vardı.Hem de parçalar olsa bile parçaları takıcak vakit kalmamıştı. Malum bir de Arife günüydü). Bayramda ebeveynlerimden aldığım para + biriktirdiğim para + arkadaşımdan ufak bir borç toplanınca giden parçaların yerine XT'lerin takılması için hiçbir engel kalmıyordu.
Değişen parçalar ise şöyleydi:
Aynakol: Shimano SLX -----> Shimano XT
Ön aktarıcı: Shimano Deore -----> Shimano XT
Ağırlık: Tartmadım fakat internet verilerine göre 100 gram hafiflik sağlandı. 11,6 kg
4 Ekim 2008 Cumartesi
Öğle vakti bisikletimi almaya gittim.Bir de baktım ki bisikletimde pedallar takılı değildi ve siyah bir poşetin içinde duruyordu.Neden böyle deyince pedallarımın çok kötü durumda olduğu söylendi ve haklıydılar.Ama para olmadığı için bunlarla idare etmem gerekliydi.O gün kuzenime de bisiklet kiralayıp, Şerifle (jordansero) beraber tüm gün bisikletlerle İzmir'i turladık.Akşam Seda bisiklete geri dönünce Şerif'in de gazıyla Wellgo'nun C27 model pedallarından aldım(4 Ekim) ve borç yaptırdım. Eski pedallarım 390 gram çıkarken yeni aldıklarım sadece 275 gramdı.Pedalların parasını tabiki ödedim.(6 Ekim).Hem yeni pedalların rengi de XT aynakolla çok uyumluydu.Bu arada Şerif'ten XT mandallar satın aldım.Buradan da biraz ağırlık kaybı yaşadık.
Değişen parça şöyledi:
Pedal: Fabrikasyon pedallar -----> Wellgo C27
Ağırlık: Yeni pedallarla beraber 11,5 kg'ın altına indiğini düşünüyorum.
...tabiki bitmedi....
Arkadaşlar sürekli selenin bu bisiklete yakışmadığını sölüyorlardı.Bende Seda bisiklette biraz araştırma yaptım.Selle Italia'lar çok güzel,hafif ve rahat selelerdi.Fakat fiyatlarından dolayı alamıyordum.Saolsun Bülent abi 30$ olan seleyi 30 ytl ye verdi.(O zaman kur düşük tabi )Şaka yapıyorum tabiki.Aldığım sele Velo VL-1200.Sedona 781'den tanıdığımız bu sele bu fiyatta olmasına rağmen sadece 235 gram.Eski sele ise 403 gramdı.
Değişen parça ise şöyledi:
Sele: Velo -----> Velo VL-1200
Ağırlık:Alınan seleyle beraber 168 gramlık bi hafiflik sağladım.Bisikletin yeni ağırlığı 11.3 kilonun çok az üzerinde.
....hala devam ediyor....
Geçenlerde Atakan(beni bisiklete başlatan liseden sıra arkadaşım.Sedona 771 i var.İzmir'deki ilk hareketçilerden.) evde eğlenmek için Mini-Z denilen model arabalardan alıcaktı.Fakat araştırdık ve sadece İstanbul'da bulabileceğimizi öğrendik.Bunun üzerine siparişi babanın kartından verdik.Atakan parayı bana peşin verdi fakat ben babamın kartından 10 ay taksit yaptırdım. Böylece bisiklete parça almak için elime para geçmişti. Birazda Şerif'in gazına gelerek ve seleme edilen lafların hıncını almak için gidip Fatih abiden(ultegrax) bi tane uygun fiyatlı Selle Italia SLR siyah aldım.Selenin rayları titanyum,alt tarafı karbon,üstü de deri kaplı.Fakat 403 gramlık selem kadar rahat ettim.Ağırlığı ise sadece 135 gram.
Değişen parça ise şöyleydi:
Sele: Velo VL-1200 -----> Selle Italia SLR siyah
Ağırlık: Sele değişimi ile net olarak 100 gram daha hafiflik sağladım.Bisikletin yeni ağırlığı 11.2 kg
Şimdi ne yapıyorlar:
Şerif: Kendi bisikletini çok makul fiyata sattığı halde aylardır satılmıyor.Aksine benim sattıklarımın hemen satılmasından ve satılık olmayan birşeyimin bile satılmasından ("Müşteri ayağına geliyor." diyor.) dolayı bana gıcık oluyor. Bisikleti satıldığı halde avrupadan daha ucuza yeni bisiklet getirticek.
Kuzenim Mehmet: O günkü bisiklet turundan sonra bisiklet hastalığı ona da bulaştı.Karnede en az 3,60 ortalamayı tutturup babasından sözünü aldığı bisikleti aldırtmayı düşünüyor. Ben (Önder): Bisikletimi daha da hafifletmeyi düşünüyorum.Amerika'daki ablamdan gelen büyük bir iple çektiğim parayı aldım.Böylece daha üst model bir jant seti alabileceğim.Şu an araştırıyorum.Tahminen buradan da en az 750 gramlık bi hafiflik sağlanılcak gibi duruyor.Jantlardan sonra sıra amortisöre gelicek ama daha var gibi.
Not :Hikayemdeki tüm kişi ve kuruluşlar tamamen gerçektir.
Zamanınızı ayırıp bunları okuduğunuz için çok teşekkür ediyorum.İyi forumlar....