Mosso'dan merida'ya adım adım

Scudo

Önder Tarım

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2008
Mesaj
3.368
Tepki
1.817
Şehir
Bologna / İtalya
Bisiklet
Specialized
......30 Kasım 2008......
Evet arkadaşlar bugün itibariyle jant seti ve frenler takılmış bulunmaktadır.Ablamın yolladığı parayı en iyi nasıl değerlendiririz diye Şerif'le 1 aydır kafa patladıyoduk.Sonunda güzel bişey ortaya çıktı.Forumdan aldığım Bontrager jant setine sıfır Avid Juicy 7 frenler taktık.Saolsun Seda bisiklet çok güzel bi fiyat çıkardı.
Bugün tüm günümüz Doruk bisiklette geçti.Birol abi (Birol usta) jantları ve frenleri takarken içimdeki heyecanı anlatamam :D :D
Artık resimlere geçebiliriz.
Montaj esnasında,Şerif'te dikelmiş merakla izlio :D tabi yardımı olmadı değil
(link)
(link)
Takılan parçaları hemen çekmeye başladım. :)
(link)
(link)(link)
(link)
Birol abi bıyık altından sırıtma öle :D :D
(link)
(link)
Son rütuşlar...
(link)
(link)
Ve bisikletimiz ayakta...
(link)
(link)
Değişen parçalar ise şöyleydi:
Jant seti:
Alexrims X2100 çemberler,tayvan teller,altus göbekler ----->Bontrager Race Tubeless (232 gram kazanç)
Fren sistemi:
2008 XT fren ayakları,Tektro Eclipse fren kolları ----->Avid Juicy 7 hidrolik disk fren seti (128 gram artış)
Elcekler:
Fabrikasyon elcekler -----> JBC sünger su geçirmez elcekler (62 gram kazanç)
İç lastikler:
IRC iç lastikler -----> Presta siboplu iç lastikler (yaklaşık 200 gram kazanç)
Toplamda yaklaşık bisiklet 366 gram hafifledi.Bisikletin ağırlığı 11.6 kilodan 11.2 kiloya yakın bi seviyeye düştü.Maxxis Tomahawk telli lastiklerimi Michelin XC Hardterrain lastiklerle değiştirince bisikletin ağırlığında yaklaşık 400-410 gram düşüş olucak.
 

İbrahimBAKAN

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Kasım 2007
Mesaj
656
Tepki
319
Şehir
İstanbul/Mecidiyeköy
Bisiklet
Scott
Hayırlısı olsun abi.Değişimin hızla sürüyor.
Yanlız xr1 göbekleri napacaksın şimdi?Bu göbekleri bontager jant setindekiler mi değiştirdin?
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Özhan

Önder Tarım

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2008
Mesaj
3.368
Tepki
1.817
Şehir
Bologna / İtalya
Bisiklet
Specialized
Bunlarda eve gelince çektiğim resimler:
Gündüz gözüyle fotoğrafları yakında eklenecektir.
Fiyatta yaptıkları kolaylıktan dolayı Seda bisiklete,Doruk bisiklete,Bülent abiye ve Birol abiye teşekkürler
veee tabiki bunları almamı sağlayan biricik ablacığıma da teşekkür etmeden geçmek olmaz :D :D
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
(link)
 

Önder Tarım

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2008
Mesaj
3.368
Tepki
1.817
Şehir
Bologna / İtalya
Bisiklet
Specialized
Saolun arkadaşlar.Şu öğrenci imkanı yazısını kaldıramıoz mu :D :D
Bundan sonra dediğim gibi Michelin XC Hardterrain dış lastik almayı düşünüyorum.Daha sonra da amortisör.Artık amortisörü ne yaparız onu bilmiom ama sadece disk uyumlu almayı düşünüyorum.V frenler çıkınca RST'deki pivotlar göze çok batmaya başladı :)
 

Önder Tarım

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2008
Mesaj
3.368
Tepki
1.817
Şehir
Bologna / İtalya
Bisiklet
Specialized
valla spd vakti geldi ama şimdi pedalla ayakkabı en ucuz 150 kağıt,acaba diom ondan önce amortisör mü değiştirsem.Mert çıkarayım çıkarmasına çantayı da işe yarıo baya o.
 

Ahmet Göker Derya

Forum Demirbaşı
Kayıt
14 Ekim 2007
Mesaj
445
Tepki
451
Şehir
Ankara
Bisikletin hayırlı olsun,nice kazasız belasız günlerde kullan inşallah. Jant setin çok iyi,göbekleri DT üretiyor ve rulmanlılar. Önceki XR1'lerle aynı seviye diyebiliriz;gerçekten kaliteli malzeme. Eğer onları kullansaydın sana çok daha pahalıya gelecekti. Bu seti almakla hem daha ucuza geldi hem de tubeless olmuş oldu Aynı kadroyu ben de kullanıyorum(geotech race) kadro fena değildir,komponentleri dizdikten sonra durumun olursa en son onu değiştirirsin. Burada aslında iyileştirme işlemini tersten gidiyorsun ama nedenini ben kendimden biliyorum (öğrencilik :D) Bu işin doğrusu kadro->amortisör->jant seti->çekiş sistemi diye gider. Çünkü sürüş kaliten ve bisikletin performansı büyükten küçüğe doğru bu sıraya göre değişir,ne yazık ki maliyet de yine aynı sıraya göre değişir. Aynı amortisörü 2 sene önce ben de kullandım ve şu an reba kullanıyorum inan bu kadar fark olacağını bilsem hiçbirşeye girmeden direk amortisör alırdım. Keza şu an aynı kadroyu kullanıyoruz,ve Trek'in 8 serisi bir bisikletini sürdüğümde yine inanılmaz fark olduğunu gördüm. İnşallah amortisör ve kadroya ayıracak paran en kısa zamanda olur ve asıl değişimi o zaman yapabilirsin
 

Önder Tarım

Forum Bağımlısı
Kayıt
27 Mayıs 2008
Mesaj
3.368
Tepki
1.817
Şehir
Bologna / İtalya
Bisiklet
Specialized
evet aynen dediğiniz gibi kadro ve amortisör en önemli parçalardan biri fakat maliyetleri de en büyük olanlar yine bunlar.Bundan sonra dış lastikleri değiştiricem.Ondan sonraki büyük değişim olarak amortisör düşünüyorum.Şu an kafamda net birşey yok ama disk frene geçmişken sadece disk uyumlu olsun istiyorum çünkü şimdiki amortisördeki v fren pivot çıkıntıları hoş durmuyor.Gönül ister FOX,Sid tarzı bir amortisör ama ne kadar param olursa ona göre bakıcam.Dün bisikletçide Suntour Axon RLD'yi gördüm.Gidondan kilitlemeyle beraber 1686 gram geldi.Bir de üst borunun kesileceğini düşünürsek bu rakam 1650-1660 lara düşecektir.Fiyat olarak da 350 $ idi.Kadroyu en sona bırakmayı düşünüyorum.Şu an ki Mosso Falcondan memnunum.Gayet güzel açıları var ve atak bir kadro.Kadroyu da almışken karbon alırım belki.Ama karbon alınca da ömür boyu garanti veren bir firmadan almayı düşünüyorum.Hepsi bu :D :D
 
  • Beğen
Tepkiler: Emre Özhan