michelin xc hard ter (66) nasıl lastiktir

deniz çelik

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Kasım 2006
Mesaj
571
Tepki
195
Şehir
kırşehir
michelin xc hard ter (66) dışlastik nsıl asfatta iyi akışlımıdır önerinizi bekliyorum saylarımla
 
Scudo

Serkan TELYAKAR

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Ağustos 2006
Mesaj
857
Tepki
1.492
Şehir
İstanbul-Altunizade
Akışkanlığı asfalt üzerinde çok iyi değil ama arazide başarılı bir lastik fakat çok kötü bir dezavantajı var ömrü en fazla 2 yarış!
 

Ginger Fergus

Aktif Üye
Kayıt
3 Şubat 2007
Mesaj
188
Tepki
65
@cannonfire

bu yoruma Hard terrain kullanıcısı olarak katılmıyorum. Piyasadaki pekçok lastiğe göre asfaltta öncelikle tercih edilebilecek bir lastik. Kevlar, hafif , sadece yanal dişli ve sırt dokusu asfalt yönünde balıksırtı dokulu. Sürtünme direnci gayet düşük , tutuş konusundada gayet başarılı , tabiki ıslak havalar hariç. ( bu lastiği tabiki Marathon XR Yada diğer slick lastiklerle karşılaştırmamak gerekir ) Arazidede denedim , hafif ve normal şartlarda yeterli bir performansı var ancak zorlandığında sıkıntı yaratabilir.

Arada bir araziye çıkan ama şehir içindede yoğun kullanan birisi için çok ideal , kaliteli bir lastik...
 

İLKER TAŞ

SPECİALİZED. S-WORKS M5 HARDTRAİLL ALL......
Kayıt
10 Aralık 2005
Mesaj
1.873
Tepki
794
Yaş
44
Şehir
istanbul
İsim
İLKER
Bisiklet
Scott
alsfatta maksimum konfor ve hızlana bilen bir lastik
arazide tutuşu gayet iyi ama fazla zorlamaya gelmiyor
ıslak zeminde dikkatli kullanmak lazım camurda bir işe yaramıyor
3 sene kullandım bu lastiği ve cok memnunum hemde en hafif dünya mtb lastik sıralamasında olan bir lastik arkadaşımızın dediği gibi ömrü 2 yarış olan bir lastik değil buna katılmıyorum
 

Serkan TELYAKAR

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Ağustos 2006
Mesaj
857
Tepki
1.492
Şehir
İstanbul-Altunizade
Bana bayatı denk geldi o zaman!!!Nirvana Yarışa giren birisiysen o lastik nasıl 3 sene dayandı onu anlayamadım! Benim için Bontrager 1 numara gerçekten ciddi dayanıklı ve çok ciddi yol tutuşu var hem yol hem arazi içinde Connection Trial modeli tavsiyemdir ama öyle diyosanız öyledir! Ne diyeyim!
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
Yarış parkurunun türüne bağlı olmakla birlikte Hard Terrain gerçekten çok kaliteli bir lastiktir, uzun ömürlüdür.
Kullanım şartlarına göre 10.000km boyunca rahatlıkla hizmet edebilir.
Asfalt verimi çok yüksek, arazi verimi de yine hayli yüksektir.
Tabiki bir slick (dişsiz) lastiğinki gibi asfaltta veya dişli lastiğinki gibi arazide aynı verimi beklemek yanlış olur fakat yine de özelliklerine göre harika bir lastiktir.
Ben her koşulda kullandım, yarışlara da girdim.10.000km'yi devirdim, halen de kullanıyorum.
Bontrager Connection Trail modeli de yine 10.000km kadar size sorun çıkarmayacak çok dayanıklı bir modeldir.Onu da bizzat kullandım, asfalt verimi Hard Terrain'e göre daha düşük de olsa amatör kullanım için veya daha çok arazide kullanmak için tavsiye edilebilir.
 

İLKER TAŞ

SPECİALİZED. S-WORKS M5 HARDTRAİLL ALL......
Kayıt
10 Aralık 2005
Mesaj
1.873
Tepki
794
Yaş
44
Şehir
istanbul
İsim
İLKER
Bisiklet
Scott
@athletic
ewet sevgili fatihyukarda anlatmış olduğun konu anlatmak istediklerime tercüman olmuş
 

Serkan TELYAKAR

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Ağustos 2006
Mesaj
857
Tepki
1.492
Şehir
İstanbul-Altunizade
@athletic


FATİH dediyse inanırım! Tecrübesine her zaman saygım vardır!!!!!!
-----------------------------------------------------------


Fatih; kanka bende harbiden 2 yarış ve yaklaşık 4 antreman dayandı.Geçen sene Türkiye Kupasında bizim takımdaki Adem'e verdim yarış bitti lastiğin yarısı gitti,ikinci seferde de Ankara yarışında bizzat kendim kullandım ne tutuşundan memnun kaldım ne dayanıklılığından ayrıca yarış bitti lastik çöpe. Ben Michelin'e bu lastiği kullanana kadar inanırıdım ama bir daha asla almam! 70 Euro'yu bence hakeden bir lastik değil. Yada harbiden bana bayatı denk geldi. Delta Bisiklet'te bence bayat lastik satacak bir firma değilsede anlattığından sonra bunu da düşünmem gerekecek. 4 senedir denemediğim parça denemediğim lastik nerdeyse kalmadı ama benim bu lastikle yaşadığım tecrübe bu kanka!

Bontrager Revolt'u anlatmama gerek yok ne olduğunu iyi bilirsin!Connection Trial Bontrager'ın xc sınıfında en alt seviye lastiği olsada bence amatörün üstünde bir lastik neden; Foça' da o lastiğe yaptıklarımı hatırlarsın 2 sene evvel falan yazmıştım. Karşılaştırma yapmam gerekirse; Yer İst./Polonezköy(Karanlık dere) yangın yolları, Arazi yapısı sert ve sivri kayalı sert zeminli kuru toprak yani Hard Terrain. Sürüş tarzı takım antremanı+teknik iniş.

Michelin; Tırmanmada gerçekten başarılı hakkını yemem! Hızlı viraj dönüşlerinde, ve engebeli dönüşlerde ciddi yeri bırakma eğilimi sergiledi, aşırı dik uzun inişlerde kafadan kayma eğilimi çok fazla.Kayalık kısımlarda ise ortanın üstünde bir tutuş sergilesede yıpranma çok fazla olduğu için eksisi bende fazla!Ama yine hakkını yemem kayalık tırmanmada da gerçekten iyi!

Bontrager (connection trial); Tırmanmada Michelin'e göre gerçekten zayıf arka tekerleği çok fazla boşa düşürüyor.Dönüşler ve engebeli dönüşlerde bisikleti kontrol etme ihtiyacı hiç hissetmedim yüksek hızlarda kendine iyi güven sağlatıyor. Dik inişlerde çok ama çok iyi bir performansı var bu lastiğinde bu konuda hakkını yemem!Kayalık arazi üzerinde tutuş yine aynı şekilde fakat kayalıkda tırmanma performansı kuru toprağa göre çok daha iyi.Yıpranmaya gelince nerdeyse yok.Bontrager'ımın ömrünü bitiren kırılmış bir bira şisesi tabanıdır.

Bendeki sonuç; Michelin Hard Terrain ömür 4 ay kadar km yaklaşık 2500.
Bontrager Connection Trial ömür 2 sene kadar km ise yaklaşık 8000.

ama yine söylüyorum sendeki tecrübe anlattığın gibiyse bana gerçekten bayatı denk gelmiş.

Kalın sağlıcakla!

Not; Buraya yazdıklarım tartışma yapma amaçlı değil sadece bilgilendirme ve tecrübeleri paylaşma amaçlıdır.YANLIŞ ANLAŞILMASIN!!!
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
Sağol Serkan'cım, zaten bilmediğim bir konu için moderatörlüğü üzerime almazdım, yanlış bilgi hiçbirimizin işine yaramaz.
Sen bana göre daha çok yarış ve srt arazi koşulunda kullanmışsın fakat dediğin doğru da olabilir, lastiğin bayat olabilir.
Hard Terrain için örnek vereyim, Geçen yılki Manavgat Maratonunda yaklaşık 5km lik sert kayalık inişinde lastiğim çok yüksek havalı olmasına rağmen patlamamıştı fakat ya pabuç ayarı sorunundan, ya da jant yanaklarının aşırı ısınmasından, veya lastik yanaklarının o koşula göre artık yetersiz kalmasından 45km hızla giderken bunny hop yaptığımda kendimi yerde bulmuştum, lastiğin yanağı yırtılmıştı, ben o lastiği çok sevdiği için bitti gözüyle bakmama rağmen araba lastikçisinde sıcak ütü yama yaptırarak kullanmaya devam ettim ve halen çok iyi şekilde hizmet ediyor.

Evet, Connection Trail modeli giriş sınıfı, zaten Trek 3000-4000 serilerinin üzerinde geliyor, fakat giriş sınıfı olmasına rağmen çok dayanıklı, tabi onu giriş sınıfı yapan bir husus ağırlığı :) O kadar da olacak artık ;)
Yorumlar için teşekkürler, görüşmek üzere.
 

deniz çelik

Forum Demirbaşı
Kayıt
8 Kasım 2006
Mesaj
571
Tepki
195
Şehir
kırşehir
slm arkadaşlar;bizleri aydınlattığınız için çok teşekkür ederim.
 

tansu berkay

Forum Demirbaşı
Kayıt
11 Aralık 2005
Mesaj
458
Tepki
361
Şehir
istanbul cadde bostan
Bisiklet
Colnago
benim merak ettiğimde bu lastiğin ağırlık konusunda sitedlerde yazanla gerçek ağırlığı arasındaki büyük fark var. sitede 460 gr yazarken tartığımızda 710 gr çıktı bu konu hakında bir bilgisi olan varmı acaba..........