Scudo Sports

Michelin Pro 4 Lastik Sorunu

tuna karahan

Daimi Üye
Kayıt
14 Temmuz 2009
Mesaj
320
Tepki
206
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Salcano
Selamlar 2013 ekim de decathlon dan bir set pro 4 endurance aldım. 1400 km oldu yanaklarda çatlaklar oluşmuş. bundan önce yine decathlon dan michelin pro 3 almıştım. o da hemen hemen aynı mesafede aynı hale gelmişti. race versiyonu olduğu için ömrü kısa olabilir dedim bunları aldım. decathlon u aradım getirmemi istediler muhtemelen değişecekler de ama bunun nedeni ne olabilir ? acaba raf ömrü dolmuş lastikleri mi satıyorlar ? ya da bu lastikler zaten böyle mi çalışıyor (hiç sanmıyorum ama) ya da sorun ben miyim ? bu arada yol tutuşunda herhangi bir problem yok. henüz patlamadı da. ama biraz yuvarlanma direnci arttı.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/11436791/bisiklet/lastik/DSC_0084.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/11436791/bisiklet/lastik/DSC_0085.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/11436791/bisiklet/lastik/DSC_0088.jpg

https://dl.dropboxusercontent.com/u/11436791/bisiklet/lastik/DSC_0090.jpg
 
Scudo
Hava basıncı diyicem zaten ona dikkat ediyor olmalısınız ? Kaç psi da kullanıyorsunuz ayrıca lastikleri. 700x23 mü lastikler?
 
Kullandığınız yol ile ilgili bir durumda olabilir fakat bendeki pro3 ler 2 yıllık 10.000 KM'de ve fotoğraftaki çatlaklar yeni yeni oluştu. Rubena Phoenix modelini aldım 2 aylık ve 1.500 KM'de sizinki gibi çatlamalar ve kocaman bir yarık oluştu fotoğrafını çekip Rubena'ya gönderdik bakalım sonuç ne olacak.
 
yol temiz asfalt genelde. pro 3 lerden sonra 4 de de aynı sorunla karşılaşınca işkillendim açıkçası. ki pro 3 den de memnundum gayet.
 
Lastik büyük ihtimal saklama koşullarına uygun şekilde saklanmamış o zaman yani bayatlamış lastik.
 
@Hamza Hakkı

Lastikleri saklama koşulları nedir?
 
Doğrudan güneş ışığına veya kötü hava koşullarına maruz kalmayacak şekilde havalandırılmış, kuru ve ılık bir mekanda (10 ile 25°C arası) depolanmalıdırlar.

Hamurun yapısına zarar verebilecek her türlü kimyasal maddeden, çözücülerden uzakta tutulduğundan emin olunmalıdır.

Katlanır lastikler yer kazancı sağlamak için sıkıştırılmamalı, üstüne ağır eşya konmadan saklanmalı en fazla orjinal ambalajındaki gibi katlı durmalıdır, katlanma özelligi olmayan lastikler ise bir demire asılarak muhafaza edilmelidir.

Lastiklerinizi janta takılı olup olmamalarına göre de uygun muhafaza edilmeli yani bisikleti uzun süre kullanmadığınız zaman jantın alt kısmını üste getirmelisiniz yoksa zemine temas eden yanaklarda catlama ve aşınma meydana gelir.
 
@Hamza Hakkı

Çok fazla abartmışsın. Lastikler zaten dükkanlarda depolanıyor yani kapalı alandalar ama zaten lastikler açık havada kullanılmak üzere üretiliyorlar. Benim aldığım bütün lastikler karton kutu içinde kutunun tasarımından dolayı yarısı açık vaziyetteydi. Sıkıştırılmış halde değillerdi. Zaten istesende lastiği kolay kolay sıkıştıramazsın.

Zaten satın aldığımız lastikleri doğa şartlarında kullanıyoruz. Yani güneşte sıcakta, kışın soğukda bazen de yağmurlu ortamlarda kullanıyoruz. Bu anlamda çok narin şeyler olup çok çabuk bozulan malzemeler değiller.

Bence arkadaşın sorunu yok, tek sorun lastiğin renginde. Lastiğin rengi lastik detaylarını çok fazla ortaya çıkarıyor. Bende 3 senedir Michelin lastikler kullanıyorum, siyah oldukları için detaylarını incelemedim. Ama eminim yakından baksam benimkinde de bu tip çatlaklar görebilirim.

Yine de aldığı yere göndermesi iyi, onların teşhisi ne olacak merak ediyorum.
 
Siz öyle diyorsanız öyle olsun Ali Bey. bunca firma boş yere saklama koşullarını yazıyorlar o zaman ambalajların üstüne.
 
@Hamza Hakkı

Saklama koşullarının yazılmasının çok anlamı yok. Ayran satın almıyoruz. Onu anlamıyorsunuz. Bütün yaz güneşin altında bisiklet kullandım, mazot üstünden geçtim. Saklama koşullarını elbette yazacaklar. Arkadaşın aldığı iki lastik de mi kötü şartlarda muhafaza edilmiş? Bu kadar büyük rastlantıya iyi derim.
 
muhtemelen ömrü dolmuş.
çatlakların olduğu elini sertçe sürttüğünde plastikte soyulma var ise at gitsin. O seni bırakmadan sen onu bırak.
 
@z. usta

1.400 km de hiçbir lastiğin ömrü dolmaz.
 
@Ali Uzel

Bence siz hiç kötü koşullarda saklanmış lastik kullanmamışsınız. Sizin katettiğiniz yol kadar hatta daha fazla yolu ben kat etmişimdir. Kötü koşullarda kullanılan lastikle kötü koşullarda saklanan lastiği aynı şey olarak görüyorsunuz. Ben de yeri geldi taşlı yolda gittim yeri geldi erimiş asfalt üstünde lastikler ziftle kaplanana kadar gittim fakat bir senede pro4 gibi bir lastiğin bu hale gelmesi bence ya kullanıcı hatasıdır ya da fabrikasyon veya saklama koşullarında bir sorun vardır. Direk olarak saklama koşulundan dolayı olmuş bu lastik demedim zaten mesajımda, büyük ihtimal dedim. Aşağıda fotoğraflardan daha iyi anlamanız için bizzat kendi kullandığım lastikler

Pro3 2 yıllık hatta 3. yılına yaklaşıyor 10.000+ km'de hala kullanıyorum şu an. Halini görebiliyorsunuz neredeyse Pro4 ile aynı.

https://i.hizliresim.com/vYqrz4.jpg

Bu da aynı pro3 üzerindeki bir cam kesiği, kesik belli bir miktar büyüdü ve öylece kaldı. Ön ve arkada belki onlarca kesik vardır ve büyümüyorlar.

https://i.hizliresim.com/nYBZGM.jpg

Bu da daha ramazandan önce aldığım Rubena Phoneix marka lastik. Saklama koşullarının uygun olmadığına %100 eminim çünkü aldıktan sonra nerede saklandığını gördüm. 2 ay ve 1.500 Km civarı kullanıldı sonuç ortada kesinlikle lastik patlamadı bile daha fakat lastikteki açılmayı görüyorsunuz ve sürekli büyüyor.

https://i.hizliresim.com/rY7nja.jpg

Aynı lastiğin yanak kısmı orda da açılmalar başladı.

https://i.hizliresim.com/kZlmj9.jpg

Rubenalara da kesinlikle saklama koşulundan oldu diyemem, belki fabrikasyon bir hatası vardı. Ama büyük ihtimal saklama koşulu.
 
@Ali Uzel
Güneş alan sıcak bir ortamda ve sıkışmış bir vaziyette.
 
Geri