Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

mekanik ve hidrolik disk fren özellikleri

KinqFriends

Aktif Üye
Kayıt
1 Ekim 2010
Mesaj
122
Tepki
37
Şehir
Bursa
arkdaslar mekanik disk fren duyduğuma göre suda tutmuyor diyorlar mekanik d nin özelliklrini yazarmısınız_hidrolik disk freninde bakımı nasıl oluyor zormu bi aydınlatırsanız sorularımı sevinirim....
 
Scudo
@KinqFriends

Pek çok kişi tavsiye etmese de, bende mekanik disk fren var. su, çamur vs. hiç etkilenmiyor. tabii ki (her fren sisteminde olduğu gibi) diskin üzerindeki suyu atana ilk basışta bir boşluk hissediliyor ama sonrasında problem yok. bu da çeyrek tur bile sürmez.. bende hiç problem olmadı şu ana kadar. aynı sorun, arabalarda bile oluyor. ilk basışta bir boşluk olabiliyor yani. ama V frenler bu konuda biraz daha zayıf.
iki bisikletim var, mekanik diskli ve V frenli. diskten daha memnunum genelde. özellikle yol dışı kullanımda disk kesinlikle üstün. V frenlere çim toplanıyor, çamur yapışıyor vs vs... ama düz yolda, şehir içinde, ucuz ve hafif olması bakımından V fren yeterli olur.
Ama unutulmamalıdır ki, disk frenleri olan bisikletin lastikleri de çok önemli. iyi bir tutuş sağlaması, fren performansını tam alabilmesi için kesinlikle iyi lastik gerekir. yoksa, ikide bir kayarsın :) frenler de bir işe yaramaz...

hidrolik frenleri bilmiyorum, çoğunluk tarafından daha fazla tavsiye ediliyorlar. ama onlar da biraz daha maliyetli :) hem, bisikleti yatırınca hidrolik akıtıyolarmış galiba. bilgisi olanlar daha sağlıklı değerlendirebilir konuyu.
 
Daha önce açılan bir konu azda olsa sizi aydınlatır.

https://www.bisikletforum.com/showthread.php?t=56437

Birde , mekanik doğal olarak tutmasında v-break gibi kaydırma olsaılığı yüksek.Kalite kalite olması da böyle küçük sıkıntılarla karşılaşmanıza neden olabilir.Hidrolik her zaman ilk tercihimdir.Temiz tutmak enönemli etkendir.
 
@KinqFriends

Mekanik disk frende ve hidrolikte aynı balatalar ve rotorlar kullanılmaktadır.Dolayısıyla aynı pernsipte çalışırlar.Fren performansı hidrolik frende parmaklarımızdan kuvveti yağı sıkıştırarak bir basınç elde edilir.Basıncın oluşmasıyla balataları rotoro temasını veren pistonlar süreklilik sağlar.Yani mekanik disk frene göre parmak kasları daha az yorulur.Mekanik disk frende hidrolik frenlere göre süreklilik oldukça azdır.Bu süreklilik zorlu ve engebeli arazi sürüşünde el,kol ve bileklerimiz uyuşup kontrolü azalmasına neden oluyor dolayısıyla fren kontlü için parmaklarınız ile uygulanan kuvvet artabilir.Buda single track gibi heyecanlı ve hızlı inişlerde konsatrenizi bozabiliyor.Zorlu arazi koşullarına meydan okumak için herzaman en az harcadığımız kuvveti tercih etmekteyiz.Sadece bisikletinize konsatre olarak frenleme için minumun kuvveti tercih edin...
 
@atakibrahim


Kardeş , eğer aynı sistemde ve özellikte ise , o zaman sizin söylediğinize göre "XX" seti boşuna üretiliyor ve bu kadar para veriliyor. ;)
 
@sadana

Evet sistem olarak aynıdır.Zaten bunun başka bir sistem olarak çalışma yöntemi imkansızdır.
Hidrolik fren ve mekanik fren koldan gelen basınç veya kuvvetin kaliper içerindeki pistonu iterek balataları rotora temas etmesini sağlar balatalar arasında kalan rorot sürtünerek frenleme yapar.Şuana kadar bisiklet üzerinde yapılan tüm fren sistemleri sürtünme ile sağlanır.Dinamik ve manyetik frenleme bisiklet üzerinde daha galişmemiştir.Dolayısıyla XX veya XTR veya Formula The One gibi, markalar aynı prensipte rotor balata sürtünemesi ile oluşmaktadır.Sadece Shimano Saint modelinde iki ayrı piston olduğundan biri diğerinden farklı olduğundan, ilk piston damper görevi yaparak ikinici piston frenleme gücünü artırmak içindir.Ayrıca dikkat ederseniz mekanik ve disk frenler aynı özellik diye bir tabirden bahsetmedim.Zaten hidroliği mekaniğe göre ayıran özlelliğinin hidrolik basıncından oluşan kuvvetin olduğunun altını çizdim.Yorumu daha dikkatli bir şekılde okursanız veya konu başında arkadaşımızın bahsettiği soruya dikkat ederseniz, frenleme gücü veya performansını sormuştur.Teknık olarak aralarında sadece hidrolık basıncın olduğunu ifade ettiğimi görebilirsiniz. ;)
 
V fren(2 ayrı bisilette), mekanik ve hidrolik (2 tane) kullandım.

mekaniklerin gereğinden fazla kötülendiğini düşünüyorum. Sık bakım istemez ve sorun çıkarmaz. Ben memnun kalmıştım.
Hidroliklerim biraz başımı ağrıttı. Sık bakım istiyor ve kendin yapamıyorsun bunu da.masraflı. ancak kullanması keyif verici. arazi yarışı yapmıyorsanız, özellikle uzun tur için ihtiyaç değil, lüks. mekanikten hafif tabi.
V fren mtb ye yakışmıyor bence. Mtb de rotor hoş bir görüntü veriyor. Tur için V fren ideal bence.
 
@CENGİZ.ÖKSÜZ

Hiçbir fren seti sistemini kötülemedim kötülemek bana düşmez.Hem hidrolık (slx)hemde mekanık (BB5)fren seti kullanmama rahmen oldukça memnunum mekanık fren seti yani bb5'i sokak sürüşü için kullanmaktayım. V fren,Hidrolık disk ve makanik disk kullandım sadece artıları ve eksilerini söyleyebılırım.Herkezin bir stili olduğu gibi kullanım tazı vardır.Benim kullanım tarzımda güçlü bir frenlemeye ihtiyaç duymuyorum kendimi övmek gibi olmasın ama inişlerde oldukça sert kullanıyorum frensiz iniş yaptığım gibi single track parkurlarında pedal kombinasyonu dahi yaptığım anlar olabiliyor.Tabi bu da hiç fren kullanmadan inerim demek anlamınada gelmez,her ne parça olursa olsun hatta bisikletiniz olsun iyi bir performans alabilmek için en alt sevıyeden başlayıp yukarı doğru çıkmak gerekır.Dolayısıyla verdiğin ücretin karşılığını bu şekilde niteleyebilirsiniz...:)
 
Ata kardeş ,bu kadar çok yazı yazıyorsun ama sadece boş bir karşılaştırma..Senin iniş aşağı iyi olman gereksiz olması anlamına gelmez.İkincisi hiç bir şekilde mekanik bir disk ile üst düzey bir hidrolik set ile eşleştirme veya kıyaslamak mantıklı değil.

Çalışma sistemi demişsin ama çalışma sistemide aynı değildir.Hangi mantığa sığar basit tel parçası ile üst düzey bir hidrolik , balata , yağ , piston vs.parçaları karşılaştırması.Hangi yarışcıda mekanik disk tercihi gördün?

En basiti bir balata fiyatlarını sor bakalım , hangisi daha uygun? Sistem oalrak aynı olarak demekle sen zaten aynı kefeye ve kaliteye sokuyorsun.

Lütfen , yanlış bilgilendirme yapma..İstersen konu aç.

Mekanik ve hidrolik sistem oalarak aynıdır.Yorumları , ama gerçek bilenlerin yorumlarını gör.Yada firma'nın birine telefon aç sor.

İyi forumlar.Bora lbe'nin açtğı konuya bir bak.;)
 
@sadana
Merhaba merak etmeyin sizce yanlış olan bence doğru olabilir.Yanlış bilgilendirme yapmıyorum prensip aynıdır.Bunun altını ısrarla çiziyorum,bu şu anlamada gelmıyor asla tüm fren sistemleri aynı sistemde ve performansta değildir.Sadece ağırlık,performans ve fiyat farklılıkları vardır. Kıyaslama için soruyu soran arkadaşımızı uyurmalısın beni değil,konuyu açan arkadaş dikkat ederseniz rotor ve balataların su ile temasında verimliliği sormuştur. Firmalar mekanik disk sistemi boşa üretmıyorlar hidrolik basınç oluşan kuvveti doğru orantılı olarak piston basıncı artmaktadır.Mekanik disk fren sisteminde ise oluşun kuvvet ile tüketilen enerji artmaktadır.Bu anlamda tabi hidrolik daha performans niteleyici olmaktadır.Ayrıca bu sadece fren sistemi için geçerli olmayarak genel olarak uzun yazmamın nedeni mekanik fren hidrolikten iyi bir sistem diye bir tabirden bahsetmedim asla, üreticiler hala mekanik fren üretiyorsa sürücüye tercih sunmasının nedeni bütçedir.Bisikletinizin veya kullandığınız kompenmetler ne bilmiyorum, yapılan tercihler veya markalar ne olursa olsun seçenek sunuluyorsa, neden seçenek sunulduğu hakkında kendinize sorun. Kusra bakmayın ama Mtb yi düz yolda kullanarak güneş kremi kullanan birisi değilim. Bora bey in açtığı konuyu gördüm merak etmeyin ben sadece kısa bir açıklamasını yaptım, aktarıcı organları vites sistemleri tekniğinde hala basit olarak tabir ettiğin teller kullanılmaktadır.Bunda göz önünde bulundurmanı ayrıca kullanıcı ismim olan atakibrahim olduğunu, ATA olmadığını belirtmek istiyorum, v konu dahil olmak üzere daha dikkatli okumanızı rica ediyorum.... ;)
 
Kardeş , sen neyi savunduğunu dahi bilmiyorsun.Konuları boşuna okumuşsun.Selamlar.
Ata, Ahmet , Mehmet olmanın da hiç önemi yok..
 
@atakibrahim

mesajımı hiçbir mesaja cevap olarak yazmadım. tecrübelerimi ve görüşümü yazdım.
vaktiyle mekanik frenlerle ilgili forumdaki çeşitli başlıklar altında birçok mesaj okudum ve genel olarak kötülendiği izlenimini almıştım. kötülendiği yönündeki görşümü tüm bunlara mukabil yazdım. kaldı ki sizin mesajınızda kötüleyici bir niteleme de göremedim.

bol pedallar.
 
@sadana Ben hiçbirşeyi savunmuyorom ayrıca üretici firmaların ortakları filan değilim.Forumda herkez kendi görüşünü belirtmekte özgürdür.Kullanıcı ismim türkçedir, ve gayet açıklayıcıdır.Yazmaya üşendiğin diye düşündüğüm veya alaycı tavrınızdan bence vazgeçin...
 
Aslında süregelen tartışmada bir anlaşmazlık yok. Atakibrahim ve Sadana, yazdıklarınızdan şunu anlıyorum; hidrolik- mekanik - v fren ve frenlerin sınıfları, özellikleri birbirinden farklıdır. Hidrolik frenler diğer frenlere göre çok daha iyidir, daha avantajlıdır, en başta enerji tasarrufu sağlar. Mekanik frenle hidrolik frenin çalışma prensibi - ama sadece çalışma prensibi- aynıdır. ( Bu arada ben de şöyle bir not düşmek isterim; v fren janta iki yönden baskı yaparak frenleme sağlıyor, disk fren ise tek yönden. Bu yönden bakınca da mekanikle hidroliğin prensibi aynı. Burada şu sonuç önemli bence, disk frendeki jant seti çok önemli. V frene uyumlu her jant disk frende de kullanılabilir demek yanlış. En azından disk frenin jant teleri daha kalın olmalı )

Sonuç olarak yazdıklarınızdan önemli fikirler edinmiş olduk. Gerilmeye, kırıcılığa bence gerek yok
 
  • Beğen
Tepkiler: Doğu Biçer
Karşılaştırmayı hidrolikler arası yapış ata kardeş ondan benzer dedi ki doğrudur bi bakıma..Hidrolik frenlerin alayının çalışma mantığı aynı ama şekil olarak farklılık gösterebilirler.. Mekaniklerle hidrolikleri çalışma olarak zaten karşılaştıramayız...

ama aktarılan kuvvetin/uygululanan kuvvete olan oranı. yani en az güç ile en iyi fren basıncını hidrolikler sağlıyor bisiklet sistemindeki bunu zaten biliyoruz..

iyi marka kötü marka olayı göreceli..mantık aynı stil farklı olduğu için daha fazla para ödeniyor....

merak ettiğim acaba fren kolunda çift piston taşıyan sistem varmı..yoksa biz yapalım..:)
 
Fazla gerginlik var :) V frenide , disk frenide asla karşılaştırmayız ama olayın kopma noktası disk frenlerin frenleme prensipleri aynı mekanikte hidrolikte balataların diske sürterek durma olayı aralarındaki fark gücün balatalara nasıl ulaştırılacağı :)
 
Ben mekanik kullanıyorum.çok zorlu arazi ve aşırı iniş yapmadığımdan hidrolik fazla geldi.her şey kullanıma bağlı.ama tabii ki hidro hidrodur gücü tartışılmaz.para,zevk,kullanım meselesi.iti günler.
 
atakibrahim bence gayet güzel açıklamış neyi tartışmaya çalıştığınızı anlamadım.
 
  • Beğen
Tepkiler: atakibrahim
Mekanik kullanıcılarına göre mekanik iyidir, hidrolik kullanıcılarına göre ise de hidrolik iyidir. Herkesin kendi bakış açısı ve zevki ayrıdır. V-frenle yetinene de V-fren iyidir. Ama güç ve performans olarak karşılaştırılacak olursa hidrolik sistem tabi ki de daha iyidir, bu kesinlenmiş birşey.
 
Geri