Mekanik Doping Nasıl Çalışır? İşte merak edilen sorunun cevabı;

Ahmet Fidancı

Extrem Yol Grubu - Extrem Dağ Grubu - İZMİR
Kayıt
20 Haziran 2011
Mesaj
668
Tepki
870
Yaş
49
Şehir
İzmir
İsim
Ahmet Fidancı
Başlangıç
1988—89
Bisiklet
Bisan
Bisiklet türü
Yol bisikleti
Gizli motor sistemleri kullanan söylentiler ve radikal motor sistemleri kullanan ciddi suçlamalar, 2010 yılından bu yana, Fabian Cancellara, Flandre Turu'nu kazanmak için sahadan uzaklaştığında hız kazanmış ve İtalyan gazeteci ve eski moder Davide Cassani daha sonra RAI TV için bir sistem gösterdi.
Ancak mekanik doping nedir? O nasıl çalışır? Ve gerçekten önemli bir sorun mu var?
E-bisikletler tamamen yeni değil, ancak çoğu zaman büyük motorlar ve batarya sistemleri ile kolayca tanınabilirler. Gizli sürümler çok daha incelikli. En popüler ve yaygın olarak bilinen Alman şirketi Vivax Assist'tir; Normal bir yol bisikletinde fark edilmeden gitmek için yeterince küçük ancak bir yarış değiştirmek için yeterince güçlü.
Vivax Assist sistemi mevcut bir çerçeveye dikkatli bir yenileme yapmayı gerektirir. Krank setinin alt braket milinde bir çentik dişli dişli halka bulunur. Koltuk borusuna yerleştirilen silindirik bir elektrik motoru, BB halkasındaki dişlerle dikey olarak örtüşen dişli bir tahrik dişlisine sahiptir. Koltuk başlık borusuna sabitleme pimi için yatay bir delik açılır, böylece motor sadece borunun içinde dönmüyor. Dikkatli yama deliği gizlemek için gerekli olacaktır ve minimum bisiklet tüp çapı (30.9 mm) bazı bisikletleri dışarıda bırakmalıdır.
Bir kablolama sistemi , uzaktan değiştirici bir düğmeye gelecek şekilde uyarlanabilen tutma yeri bandının altında gizlenmiş uzaktan açma-kapama düğmesiyle çalışır . Normal Vivax Assist sisteminde pil bir koltuk çantası veya su şişesinde oturur. Her ikisi de keskin gözlerle fark edilebilir, ancak bir sürücü bazı güç veya çalışma zamanından fedakarlık yapmaya istekli ise, çerçevenin içinde daha küçük bir pil gizlenebilir. Bu, standart kurulum için 1.8 kilogram Vivax iddialarının toplam sistem ağırlığını da artıracaktır.
Ancak bu ağırlığa değecek mi? Değişir. Böyle gizli bir sistemde pil, seçkin erkekler için bir saat, seçkin kadınlar için ise 45 dakika süren bir cyclocross yarışının çoğunda olabileceği gibi, tüm bir yol yarışı için güç sağlayacak kadar geniş değil . Örneğin, önemli tırmanışlar veya ataklar için, sistemi ne zaman açıp kapatacaklarına karar vermek yarışçıya ait olmalıdır. Sistemlerin, kalabalık sese, hatta yarış arabasında bulunan yakındaki otomobillere ve motosikletlere karşı muhtemelen çok sessiz olduğu söyleniyor.
Vivax, stok sisteminin krank miline 200 watt ek güç sağladığını iddia ediyor ancak verimlilik kayıplarından dolayı direksiyondaki gerçek güç, binicinin kendi kadansına bağlı olarak 40-100 ek watt. Vivax'ın çizelgelerine göre, yanma süresi 40-100 dakika. Daha yavaş kadanslarda, motor daha hızlı RPM'lerden daha fazla yardımcı olur. Sürücüye bağlı olarak, 75 veya 90 dev / dak'ın üzerinde bir kez, güç yardımcısı dramatik bir şekilde düşüyor; sürücünün kendi pedal çevirme hızı motorlardan daha hızlı.
Stok sistemi içindir; Daha yüksek kademelerde çalışmak ya da daha kısa sürede güç sağlamak için özel bir sistem ayarlanabilir . Tour de France gibi bir sahne yarışında uzun bir tırmanışla 20 ila 30 watt arasında mütevazi bir artış bile önemli bir fark yaratabilir .
Ancak hepsi serbestçe mevcut bilgilerdir.
Yıllarca soru basitti: Gerçekten yarışlarda kimse kullanıyor mu?
Bir süre öncesine kadar dedikodular ve suçlamalar vardı, ama kanıt yoktu. Van den Driessche ve babası hile yapmaya ve durumun karıştığını söylemeye niyetli olduklarını reddetti: Bir motorlu bir arkadaşın bisikleti yanlışlıkla çukurlara getirildi. Van den Driessche, van den Driessche'in yarıştığı U23 bayanlar yarışının sadece bir tur sonrasında çukurlara el konan bisiklete binmedi.
Doğruysa, bu Belçikalı ekip çalışanları tarafında anıtsal bir aksiliktir. Fakat kolayca sahte olduğu kanıtlanmalıdır. Bisiklet görünüşe göre bir ekip modeli ve eğer fit ve ID çıkartmaları gibi faktörler, aslında van den Dreissche'in bisikletinden ispatlanırsa, mazeret bir suç olarak görülebilir.
Anlaşmazlık içinde olmayan şey şu: İlk defa bir motorlu bisiklet bulundu ve Dünya Şampiyonası yarışında az kaldı. Geçmişteki UCI, büyük bir X-ray makinesi de dahil olmak üzere bisikletleri ekranlamak ya da alt braket alanını fiziksel olarak sökmek için bazı hantal taktikler kullanıyordu. Dünya Şampiyonalarına ait hesaplara göre, mevcut daha taşınabilir yeni teknolojilere sahipler.
UCI geçmişte bisikletleri ara sıra gösterdi; Geçen yıl Fransa Bisiklet Turu'nda eleştiriler yapıldı, bazı gözlemcilerin meraklı ve aşırı bisikletlerin ana etaplarda Alberto Contador gibi bazı üst düzey yarışçılar tarafından değiştirildiğini düşünmesine rağmen motosikletlerin sadece yüzde birinin tarandı. Hiçbir motor bulunamadı, bu da diğer gözlemcilerin UCI'nin çabalarını yararsız dağılma olarak eleştirmesine yol açtı.
Durum ne olursa olsun, UCI yol yarışlarındaki çabalarını hızlandırabilir. Teknolojik dolandırıcılık cezası bazı açılardan önemlidir ve başkaları için daha az etkilidir. Yasaklar, bisiklet yarışının kalbine doğal olarak insan güdümlü bir spor olarak giren bir tür hile için çok kısa olabilecek altı ayda başlıyor. Ancak kısmen, bir binicinin ekip bilgisi olmaksızın tek başına böyle bir hile yapması neredeyse imkânsız olduğu için, yasak, aynı zamanda bir sürücünün tüm ekibine de uygulanabilir; bu da aslında motorları kullanmayı tercih eden bir profesyonel bisiklet takımının ölüm cezası oluşturabilir.
UCI'nin daha paçavranı yakalayacağı da görülecek. Şu anda sadece iki kesin nokta vardır: Yeni bir hile şekli teknolojik olarak mümkündür ve sadece teoriden çoktur.
1.jpg 2.jpg
 
Scudo