Maxxis Ignator Test Ağırlık

E.GURCAN

Daimi Üye
Kayıt
11 Ocak 2009
Mesaj
260
Tepki
231
Şehir
İzmir
İsim
Erol
Bisiklet
Focus
Maxxis Ignitor. 2,10


http://img402.imageshack.us/img402/3600/dscn0722.jpg

593 Gr.

Lastiği alalı 3 ay kadar oldu. Bu dönem içinde Islak kuru arazide deneme fırsatım oldu.


Genel olarak ağır bi lastik ama arazide tatmin edici.


Tavsiye etiğim kulanım alanları.

-Toprak rampa tırmanışı:Özelikle çok dik olan vede patiye kalan diğer lastiklerin aksine çok daha iyi tırmanıyo.

-Toprak tepe inişi ve Kaya inişi:Tepe inişinde en çok memlun kaldığım lastik kesinlikle tatmin edici.

-Genel olarak çamur yüzeyler: Diş araları açık vede diş yükseklikleri fazla olduğu için çamuru üzerinde birikirmiyo. Dişler saplanarak kontrolü bi sürüş sağlıyo.

-Patika sürüşü:patika sürüşünde ise birtek yanal tutuşundan dolayı tavsiye ederim. Çünkü patika sürüşüne göre biraz hantal bi lastik.(Patika sürüşünde Irc Mythos Xc Tavsiye ederim)


Artı Yönleri

-Islak kuru arazi koşularında tatmin edici.
-Yanal tutuş
-Zor patlıyo
-Hamur orta sertlikte

Eksi Yönleri

-Ağırlık ortalamanın üstünde
-Şehir içinde ve uzun yolda akıcılık az
-Rampa tırmanışlarında hantal kalıyo
 
Scudo

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
Ben yaklaşık 1 senedir bu lastikleri kullanıyorum :) Tubeless olarak..
Bendekiler Tubeless lastiklere göre normal sayılabilecek 670gr ağırlığındalar..
Tam bir canavar bu lastik :) Özellikle tubeless olmasınında artıları ile her türlü koşulda inanılmaz performans sergiliyorlar..
Bundan önce Kapadokya yarışlarında, Ankara arazisinde, Alanya kızılalan yarışında (ekim-mart), İstanbul kaçkar yarışında çamurda, GATA yarışında çamurda vs. kullandım ve şu ana kadar tek bir eksi yanını görmedim..
Şu an iki lastikte yaklaşık olarak 5000km'deler ön lastik gayet iyi durumda ancak arka lastik diş olarak ömrünü doldurmak üzere.. Şu sıralar yeni dış lastik almam gerekicek ve açıkcası hiç düşünmeden yine bu lastikten alacağım..
Biraz özelliklerinden bahsedeyim..
Diş durumları iyi iken uygun hava ile neredeyse çıkamayacağı rampa yok :) Keçi gibi tırmanıyor.. Yanal tutuşu harika istediğiniz kadar yatırırn en ufak bir güvensizlik vermiyorlar ki benim en sevdiğim özelliğide bu :)
Sonra arazideki akıcılığı gayet yeterli ve dayanıklılığı çok iyi..
Bunun yanında ıslak- kuru asfaltta gerçekten inanılmaz bir tutuşu var.. Hatta bütün kış karda bile kullandım lastikleri, inanın karda bile motorlardan hızlı virajlara giriyordum :)
 

Güney Tuncer

Forum Bağımlısı
Kayıt
21 Temmuz 2008
Mesaj
1.710
Tepki
2.838
Şehir
Ankara
Bisiklet
Giant
iyi bir ön lastik olabilir ama geçen gün arkaya taktım bunlardan birtane, UST olanından. Sağolsun Berkay :D Ön Crossmark arka Ignitor şu anda. Bugün sabah asfatta test ettim, crossmark kadar akıcı değil malesef. giderken hırıltılar geliyor, biraz yatırınca titreşimide hissediliyor, yan dişler gayet sağlam :D
Arkalar şu anda 60psi, önler 30psi. Belki yüksek psi kullanıyor olmam asfalt akışkanlığını negatif yönde etkilemiş olabilir. Evet ilginç ama lastiğin dizaynı itibariyle psi/akışkanlık bu modelde ters orantı olabilir. Daha detaylı bir test sonucu eklerim yakında.
 

kron_xc4000 esk

Forum Bağımlısı
Kayıt
24 Şubat 2008
Mesaj
932
Tepki
482
Şehir
ESKİŞEHİR
bu lastiklerle eskişehir boztepeden aşağı indim yaklaşık 1000 m civarı teknik bir iniş lastikler inanılmaz şekilde savrulmaya kafa tutuyor verdiğim her kuruşa kat kat helal olsun kendi lastiğim diye övmüyorum :D tercihimde yanılmadığıma seviniyorum iyi forumlar
 

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
@raven1442

Abi sanırım biraz fazla hava bastığın için birde lastiğin yeni olduğu için fazlaca titretmiştir :) Asfalt akıcılığı konusunda haklısın kesinlikle crossmark kadar akıcı değil ancak arazideki akıcılığı(30psi civarı) gerçekten tatminkar..
 

E.GURCAN

Daimi Üye
Kayıt
11 Ocak 2009
Mesaj
260
Tepki
231
Şehir
İzmir
İsim
Erol
Bisiklet
Focus
@Ediz Tevfik Özgan

Hafif komponetler koyma sebebim ağırlık belirtmem amaçlı olması.

Ayrıca bence hafif komponentlerde ila hafif parçalar olması gerekmiyo.

Bütün üst grup parçaları olması gerekir diye düşünüyorum.

Teşekürler.
 
  • Beğen
Tepkiler: fatihgüven

Bulunmaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Kasım 2006
Mesaj
1.022
Tepki
675
Şehir
Ankara
Tarık bu ağırlık (530 gr.) İgnator'ın UST olan ağırlığı değil..UST ağırlığı 650-700 gram arasıydı sanıyorum..Bu arada SDS Bisiklet'te bir tane UST olanından İgnator var, bilgine :)
 

Bulunmaz

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Kasım 2006
Mesaj
1.022
Tepki
675
Şehir
Ankara
@d.berkay


Berkay ağırlığı söylemiş zaten, gözümüzden kaçmış..
 
  • Beğen
Tepkiler: d.berkay

d.berkay

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Ekim 2006
Mesaj
3.863
Tepki
3.046
Şehir
Ankara
İsim
Demir Berkay
Bisiklet
Marin
Evet ağırlıkları 670gr geliyordu :) ancak arkaya yeni taktığım Ignitor'ın ağırlığı 650gr gelmişti..
 

E.GURCAN

Daimi Üye
Kayıt
11 Ocak 2009
Mesaj
260
Tepki
231
Şehir
İzmir
İsim
Erol
Bisiklet
Focus
Selamlar bu lastiğin daha hafif olanı alıcam ama bu lastiğinde Alanya kızılalan yarışında kulanmayı düşünüyorum. Bu yüzden ancak yarıştan sonra satabilirim.