Maxxis Courchevel

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.898
Merhaba arkadaşlar
Kullandığım Maxxis Re-fuse lastiklerin virajlarda sınırını geçtiğim için artık daha yumuşak yarış lastiğine geçme vakti geldi gibi.Re-fuse'leri bozuk zeminlerde ve ıslak yollarda kullanmaya devam edecem(vazgeçemem çok dayanıklı bir lastik 1 kere bile patlamadı,yol bisikletini yeniden keşfetmiş gibi oldum) ama performans sürüşlerimde kullanmalık Maxxis Courchevel almayı düşünüyorum.3 farklı hamur kullanılması ve koruyucu katmanları olması çekici geldi.Bu lastiği kullanan var mı nasıldır?Alınmasına değer mi?
 
  • Beğen
Tepkiler: Cem Unden
Scudo

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.898
Courchevel'ları beğenmedim.Biraz önce yüksek yatma açısında denemem de düştüm.Belki lastiklerin havası fazla şişikti bilemeyeceğim.Lastiklerin havasını indirdikten sonra deneyeceğim olmazsa Re-fuse'lere geçeceğim tekrardan.Allah aşkına düzgün yol tutan lastik lazım bana.Şöyle virajlarda rahatça yatabileceğim. Yardım lütfen.
 

derşan sezer

Forum Bağımlısı
Kayıt
30 Ağustos 2009
Mesaj
890
Tepki
1.158
Şehir
istanbul
Ne kadar yattıgını yada tekniğini bilmiyorum ama lastikden olmuyabilir.Ben baya yatıyorum specializedın armadillo kullanıyorum.Hiç düşmedim basınç herzaman 120 psi da.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35

sonEr´´

Forum Bağımlısı
Kayıt
15 Ağustos 2009
Mesaj
2.299
Tepki
1.421
Şehir
İstanbul/Esenler
Bisiklet
Salcano
@sezai arabacıoğlu

Jantlarıda crossride ile değişiriz bide :D:D İrc redstorm kullanıyorum kesinlikle viraja girilcek en son lastik .. Islak havalarda hiç güvenli değil anında teker kaymaya başlıyor..
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35

Gökhan Toros

Forum Bağımlısı
Kayıt
29 Haziran 2010
Mesaj
4.580
Tepki
7.568
Şehir
Polonya
Başlangıç
2009—10
Belki de olması gerektiğinden fazla yatıyorsunuz.

Bildiğiniz gibi, yatarken bizi virajda tutan lastikler. Fakat lastiklerin yere basmasını sağlayan da merkezkaç kuvveti. Eğer yeterli hızda değilsek, fazla yattığımız zaman lastiklere yeri tutabilecekleri kadar ağırlık gelmiyordur. Bu da düşmenize sebep oluyordur.
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.898
Courchevel'ları 115-125 PSI basınçtan 100-110 PSI basınça indirdim.Lastiklerin basıncını ayarlayınca çok olumlu sonuç verdi.Benim kiloma ideal olan basınç buymuş demek ki(70 kg).Viraj performansı hiç olmadığı kadar arttı.Şu anlık hoşuma gitti.Dayanıklılığı ve ömür konusunu ise zaman gösterecek.
 
  • Beğen
Tepkiler: sonEr´´

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.898
Fiyat/Performans olarak Re-Fuse diyorum.Herkese tavsiye ederim.Yol tutuşu güzel.100 Lira çifti ama fiyatını sonuna kadar hakeden lastik.Dayanıklı,uzun ömürlü ve iyi yol tutan bir lastik.Tek kusuru dönüş direnci yüksek.Dert edilecek kadar değil.
 

Cem Unden

Forum Bağımlısı
Kayıt
12 Şubat 2010
Mesaj
3.436
Tepki
5.370
Şehir
İzmir
Sertaç kardeşim , eleman nasıl yatmış - Kazakistan şampiyonasından bir görüntü
http://i56.tinypic.com/rhlq8h.jpg
 
  • Beğen
Tepkiler: Raven_35

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.898
Dün karda lastikleri deneme fırsatım oldu.Lastikler karda mükemmel yol tutuşu sağladı.Karlı zeminde basıncı yükselttim.Yüksek basıçta çok iyi yol tutuşu sağladım.Değerlendirmem gerekirse;

Karlı zeminde;
Dönüş direnci:10/10(Otoyolda gidiyormuşçasına rahat hızlanıyordu bisiklet)
Çekiş:10/10(%10'luk rampalarda bile güvenli çekiş sağlıyordu).
Frenleme:8/10(Düşük hızlarda kızaklama yapıyordu ama yüksek hızlarda güvenli)
Gidon hareketine karşı tepki:10/10(Gidonu sağa sola hızlı çevirseniz bile ön teker kızaklamaya düşmüyordu)
Viraj dengesi:10/10(30 km/s üzerindeki hızlarda bile 90 derece dönüşlere imkan tanıyor)

Genel olarak 9,5/10 alıyor ve karlı sürüşler için bu lastiği öneriyorum.

Yol bisikleti koşulları göz önüne alınarak değerlendirme yapılmıştır.Dağ bisikleti lastikleriyle daha iyi yol tutuşu sağlanabilir ya da sağlanamaz o konumuz dışında.
 

Raven_35

Forum Bağımlısı
Kayıt
23 Kasım 2006
Mesaj
2.340
Tepki
1.898
Düşük hızlarda karlı zeminde yol tutuşu düşük olduğu için lastiğin düşük hızlarda frenleme ve viraj kabiliyeti zayıf olacaktır.Hız artıkça lastiğin yola yaptığı basıç artacağından yol tutuşu iyileşecektir.8/10 frenleme alması normalmiş.Araştırınca öğreniliyor.