Road_Runner
Road Runner
- Kayıt
- 24 Nisan 2010
- Mesaj
- 6.006
- Tepki
- 24.945
- Şehir
- İstanbul
- Bisiklet
- Cervélo
Selamlar, yine ilginç bir inceleme videosuna denk geldim. Videoyu yapan arkadaş (VeganCyclist) bu video için gerçekten çok uğraşmış ona da ayrıca saygı duydum 
Söz konusu video yazının ortalarında bir yerde, ingilizce kendisi. Dileyenler direk ona geçebilir.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Anketi lütfen konuyu okuduktan sonra işaretleyin, çünkü anketi işaretleyebilmeniz için bir tahmininizin olması gerekiyor, bir de sonuçtan haberdar olmanız gerekiyor. Bu ikisinin kıyaslamasını yapıp anketi öyle işaretlemenizi rica ediyorum
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Başlıkta 2 bisiklet yazdığıma bakmayın, aslında 3 farklı bisiklet var bu testte ve pek çok kez yapılan bir karşılaştırma aslında:
Karfur bisikleti (100$) VS Orta halli 105 setli karbon bisiklet (1000$) VS Canyon SLX 9 (7000$)
Testin mantığı çok basit, her üç bisiklet ile de belirli bir parkuru olabildiğince sabit güç uygulayacak ve elde ettiği zamanları kıyaslayacak. Bunun için pedaldan güç ölçer kullanmış.

Dairesel bir parkur belirleyip, parkuru 6 parçaya bölmüş ve bu parçalarla da bisikletleri düzde, yokuşta, inişte, sprintte, spinde ve genel toplamda karşılaştırma yapmayı amaçlamış. Tabiiki rüzgarın aynı kalması mümkün değil, bunu o da söylemiş ama olabildiğince bilimsel bir karşılaştırma yapmaya çalıştığını belirtmiş
Görselde de görebildiğiniz gibi
Sonuçların, özellikle karbon 105 bisiklet ile "Super Bike" arasındaki sonucun ne çıkacağı bence bizi daha çok ilgilendiriyor. Sizi bilmem ama ben bu iki makina arasında %5 civarı bir fark bekliyorum
Makina demişken, onları da tanıyalım:
100 Dolarlık "karfur bisikleti":

Gerçekten tam bir karfur bisikleti
Plastik kapaklı aynakolu, gidon boğazındaki vites aktarıcıları, flatbar frenleri, tırtıklı MTB bozması lastikleri...

1000 Dolarlık karbon kadro+105 set bisiklet:
İkinci bisiklet çoğumuzda olan, kendimizinkiyle özdeşleştirebileceğimiz bir bisiklet, 105 setli sıradan karbon bisiklet

Bu kesinlikle bir tatlı su bisikletçisi bisikleti
Bayıldım 
Detaylarından bahsetmiyorum bile çünkü forumun büyük bir kısmında buna muadil bir bisiklet var.
7000 Dolarlık bir Super Bike:

Evet... Sizin de beklediğiniz gibi, 50.000 TL değerinde bir bisikeltten bahsediyoruz. Tek tesellim jantların Zipp NSW gibi görünüyor olup, Zipp NSW olmaması
Fakat yine de bu bisiklet gerçekten PA-HA-LI! Aynakolun Ultegra olduğuna bakmayın, geri kalan tüm ekipman tabiki Dura-Ace... Ağırlığından bahsetmeme gerek yok, çünkü bisiklette ağırlık yok, hafiflik var 
Sonuçlara geçmeden önce, lütfen kendi tecrübe, bilgi ve hislerinizle bu 3 bisikletin aynı parkurda, powermetre pedal kullanılarak ve aynı güç uygulanarak normalde 1 saat sürmesi gereken bir parkuru ne kadar sürede tamamlayacaklarını kestirmeye etmeye çalışın. Ya da şöyle sorayım: Sizin bisikletiniz karbon kadro, 105 grupsetli bisiklet ve bu bisikletle 24 ortalama ile tamamladığınız bir sürüş düşünün, altınızda karfur bisikleti olsa aynı eforla kaç ortalama yapardınız? Altınızda bir Super Bike olsa aynı eforla kaç ortalama yapardınız? Tahmininiz ile sonuçların örtüşüp örtüşmediğini merak ediyor ve anket bile açıyorum
Hazırsanız sonuçlara geçiyorum, Video linkini de buraya koysam sanırım fena olmaz:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SONUÇLAR
1)
İlk bölüm olan 9 kilometrelik düz bölümü tamamlama süreleri:

Karfur bisikleti 16:18 dakika
Karbon+105 bisiklet 14:34 dakika
Super Bike 14.01 dakika
Bu bölümde lastikler ve duruş pozisyonu en büyük etken diye düşünüyorum.
2)
İkinci bölüm, düşük nabız, rahat sürüş, 8 km

Karfur bisikleti 15:59 dakika
Karbon+105 bisiklet 13:51 dakika
Super Bike 12.41 dakika
Bu bölümde ilk bölümdekiyle benzer sonuçlar var, etkenlerin yine lastik ve duruş pozisyonu olduğunu düşünüyorum, tabi 105 setli bisiklet ile superbike arasında biraz da esnemezlik farklı olması doğal, tekerlere aktarılan gücün 10-20 watt daha fazla olduğu kesin.
3)
Üçüncü bölüm, 8 km'lik tırmanış

Karfur bisikleti 25:03 dakika
Karbon+105 bisiklet 23:10 dakika
Super Bike 20.54 dakika
Tırmanışta birinci etken tabiki hafiflik. İkinci etken aynakol ve ortagöbeğin esnemezliği, hatta tırmanışın büyük bölümünü ayakta yaptığımız için buna gidon-gidon boğazı ve alın borusu esnemezliğini de ekleyebiliriz çünkü ayakta tırmanışta bisikletin bu bölümleri ciddi bir kuvvete maruz kalıyor, Fakat 1 numaralı etken açık ara hafiflik.
4)
Dördüncü bölüm serbest düşüş (iniş)

Karfur bisikleti 6:34 dakika
Karbon+105 bisiklet 6:07 dakika
Super Bike 5.27 dakika
Bu bölümde işin içine aerodinami, frenleme performansı, yol tutuşu, alın borusu esnemezliği gibi etkenler dahil oluyor. Bisiklet ne kadar "katıysa", virajlarda yatırdığımızda o kadar kararlı bir şekilde davranıyor diye yorumluyorum kendimce
5)
Beşinci bölüm biraz karışık, hem spin demiş, hem de bir bölümünde tüm güçle sprint var demiş, ortalama gücü de 160-170 watt demiş. Sanırım spin kısmında 160-170 watt, sprint kısmında da 600 watt civarı basmış (videoda 600 watt'ı gördüğünü söyledi)

Özellikle bu bölümde videoda benim gördüğüm oldukça yanlı davranmış. Altında karfur bisikleti varken narin sprint atıyor ama Super Bike ile pedala çok abanıyor. Ayrıca vites oranları sebebiyle kadansı yetmiyor zaten sprint için...
Karfur bisikleti 7:22 dakika
Karbon+105 bisiklet 6:32 dakika
Super Bike 5.12 dakika
Bu bölüm biraz karışık görünüyor fakat ben sprint üzerinden yorumlamaya çalışırsam, tırmanıştakine benzer şekilde esnemezliğin ön planda olduğunu söyleyebilirim. Bisiklete yüzlerce watt bastığımızda market bisikleti jelibon gibi esnerken, belli ki Super Bike bizim pedala aktardığımız gücün %99'unu tekerlere iletebilmiş
6)
Altıncı bölümde kısa, 160 metrelik bir tırmanış var

Karfur bisikleti 59 saniye
Karbon+105 bisiklet 52 saniye
Super Bike 48 saniye
Tırmanış bölümü olan 3. bölümdekine benzer sonuçlar gelmesi gerekirdi fakat karfur bisikleti çok geride kalmış. Halbuki tırmanışta dereceler 25-23-21 şeklinde sıralı artıyordu, şimdi ise saniye cinsinden 59-52-48 diye bir sıralama oluşmuş ve 3. bölümdeki tırmanışla örtüşmediğini söyleyebilirim, çünkü garip olan şu, bu bisikletlerin tırmanış performanslarını 3. maddeye göre mi yoksa bu maddeye göre mi karşılaştıralım? Hangisi daha doğru? Sonuçlar neden farklı çıktı gibi kafamda pek çok deli soru oluştu
VeganCyclist'in biraz yanlı sürdüğünü düşünme sebeplerimden biri de 3. ve 6. madde arasındaki tutarsızlık aslında 
7)
Bu son bölüm 30 km'lik tüm parkurun ortalaması

Sonuç: Market bisikleti ile karbon+105 setli bisiklet arasında %10 fark var, karbon 105 setli bisiklet ile Super Bike arasında %10 fark var
Yani yukarıda sorduğum sorunun cevabı: Karbon kadrolu 105 setli bir bisikletle 24 ortalama ile tamamladığımız sürüşü market bisikleti ile aşağı yukarı 21-22 ortalama ile, Super Bike ile 26-27 ortalama ile tamamlayacakmışız
Yani bu bisikletlerin değeri olan: 100 dolar, 1000 dolar ve 7000 dolar arasında sırasıyla 10 kat ve 70 kat fark olmasına rağmen, performansa etkileri %10+%10 = %20 civarında
Çok uzatmamayı hedeflemiştim ama konuyu yine uzattım
Anketle sizin tahminlerinizle sonucun ne kadar örtüştüğünü tarafsız bir şekilde yansıtabilmemizi umuyorum lütfen gerçek neyse onu işaretleyiniz 
Kazasız sürüşler!
Söz konusu video yazının ortalarında bir yerde, ingilizce kendisi. Dileyenler direk ona geçebilir.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Anketi lütfen konuyu okuduktan sonra işaretleyin, çünkü anketi işaretleyebilmeniz için bir tahmininizin olması gerekiyor, bir de sonuçtan haberdar olmanız gerekiyor. Bu ikisinin kıyaslamasını yapıp anketi öyle işaretlemenizi rica ediyorum
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Başlıkta 2 bisiklet yazdığıma bakmayın, aslında 3 farklı bisiklet var bu testte ve pek çok kez yapılan bir karşılaştırma aslında:
Karfur bisikleti (100$) VS Orta halli 105 setli karbon bisiklet (1000$) VS Canyon SLX 9 (7000$)
Testin mantığı çok basit, her üç bisiklet ile de belirli bir parkuru olabildiğince sabit güç uygulayacak ve elde ettiği zamanları kıyaslayacak. Bunun için pedaldan güç ölçer kullanmış.

Dairesel bir parkur belirleyip, parkuru 6 parçaya bölmüş ve bu parçalarla da bisikletleri düzde, yokuşta, inişte, sprintte, spinde ve genel toplamda karşılaştırma yapmayı amaçlamış. Tabiiki rüzgarın aynı kalması mümkün değil, bunu o da söylemiş ama olabildiğince bilimsel bir karşılaştırma yapmaya çalıştığını belirtmiş
Görselde de görebildiğiniz gibi
- ilk bölüm dümdüz, 300 watt uygulamış, yaklaşık 9 kilometre gibi düşünebilirsiniz
- İkinci bölüme "roller" adı vermiş ve zone 2 nabız bölgesinde rahat rahat sürdüğünüzü düşünün, yani 170-180 watt civarı güç uygulamış yaklaşık 8 km
- Üçüncü bölümde tırmanış yapmış, 300 watt hedeflemiş mesafe yine 8 km
- Dördüncü bölüm iniş, pedala dokunmamaya çalıştım diyor, mesafe yaklaşık 3.5 km
- Beşinci bölümde "spin" yani yine hafif tempo çevirmiş fakat kısa bir süre tüm gücüyle sprint atmış, toplam 3.5 km
- Altıncı bölüm 160 metrelik bir tırmanış,
- Son bölüm ise parkurun genel toplamı, tam olarak 30 km
Sonuçların, özellikle karbon 105 bisiklet ile "Super Bike" arasındaki sonucun ne çıkacağı bence bizi daha çok ilgilendiriyor. Sizi bilmem ama ben bu iki makina arasında %5 civarı bir fark bekliyorum
Makina demişken, onları da tanıyalım:
100 Dolarlık "karfur bisikleti":

Gerçekten tam bir karfur bisikleti

1000 Dolarlık karbon kadro+105 set bisiklet:
İkinci bisiklet çoğumuzda olan, kendimizinkiyle özdeşleştirebileceğimiz bir bisiklet, 105 setli sıradan karbon bisiklet

Bu kesinlikle bir tatlı su bisikletçisi bisikleti
Detaylarından bahsetmiyorum bile çünkü forumun büyük bir kısmında buna muadil bir bisiklet var.
7000 Dolarlık bir Super Bike:

Evet... Sizin de beklediğiniz gibi, 50.000 TL değerinde bir bisikeltten bahsediyoruz. Tek tesellim jantların Zipp NSW gibi görünüyor olup, Zipp NSW olmaması
Sonuçlara geçmeden önce, lütfen kendi tecrübe, bilgi ve hislerinizle bu 3 bisikletin aynı parkurda, powermetre pedal kullanılarak ve aynı güç uygulanarak normalde 1 saat sürmesi gereken bir parkuru ne kadar sürede tamamlayacaklarını kestirmeye etmeye çalışın. Ya da şöyle sorayım: Sizin bisikletiniz karbon kadro, 105 grupsetli bisiklet ve bu bisikletle 24 ortalama ile tamamladığınız bir sürüş düşünün, altınızda karfur bisikleti olsa aynı eforla kaç ortalama yapardınız? Altınızda bir Super Bike olsa aynı eforla kaç ortalama yapardınız? Tahmininiz ile sonuçların örtüşüp örtüşmediğini merak ediyor ve anket bile açıyorum
Hazırsanız sonuçlara geçiyorum, Video linkini de buraya koysam sanırım fena olmaz:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SONUÇLAR
1)
İlk bölüm olan 9 kilometrelik düz bölümü tamamlama süreleri:

Karfur bisikleti 16:18 dakika
Karbon+105 bisiklet 14:34 dakika
Super Bike 14.01 dakika
Bu bölümde lastikler ve duruş pozisyonu en büyük etken diye düşünüyorum.
2)
İkinci bölüm, düşük nabız, rahat sürüş, 8 km

Karfur bisikleti 15:59 dakika
Karbon+105 bisiklet 13:51 dakika
Super Bike 12.41 dakika
Bu bölümde ilk bölümdekiyle benzer sonuçlar var, etkenlerin yine lastik ve duruş pozisyonu olduğunu düşünüyorum, tabi 105 setli bisiklet ile superbike arasında biraz da esnemezlik farklı olması doğal, tekerlere aktarılan gücün 10-20 watt daha fazla olduğu kesin.
3)
Üçüncü bölüm, 8 km'lik tırmanış

Karfur bisikleti 25:03 dakika
Karbon+105 bisiklet 23:10 dakika
Super Bike 20.54 dakika
Tırmanışta birinci etken tabiki hafiflik. İkinci etken aynakol ve ortagöbeğin esnemezliği, hatta tırmanışın büyük bölümünü ayakta yaptığımız için buna gidon-gidon boğazı ve alın borusu esnemezliğini de ekleyebiliriz çünkü ayakta tırmanışta bisikletin bu bölümleri ciddi bir kuvvete maruz kalıyor, Fakat 1 numaralı etken açık ara hafiflik.
4)
Dördüncü bölüm serbest düşüş (iniş)

Karfur bisikleti 6:34 dakika
Karbon+105 bisiklet 6:07 dakika
Super Bike 5.27 dakika
Bu bölümde işin içine aerodinami, frenleme performansı, yol tutuşu, alın borusu esnemezliği gibi etkenler dahil oluyor. Bisiklet ne kadar "katıysa", virajlarda yatırdığımızda o kadar kararlı bir şekilde davranıyor diye yorumluyorum kendimce
5)
Beşinci bölüm biraz karışık, hem spin demiş, hem de bir bölümünde tüm güçle sprint var demiş, ortalama gücü de 160-170 watt demiş. Sanırım spin kısmında 160-170 watt, sprint kısmında da 600 watt civarı basmış (videoda 600 watt'ı gördüğünü söyledi)

Özellikle bu bölümde videoda benim gördüğüm oldukça yanlı davranmış. Altında karfur bisikleti varken narin sprint atıyor ama Super Bike ile pedala çok abanıyor. Ayrıca vites oranları sebebiyle kadansı yetmiyor zaten sprint için...
Karfur bisikleti 7:22 dakika
Karbon+105 bisiklet 6:32 dakika
Super Bike 5.12 dakika
Bu bölüm biraz karışık görünüyor fakat ben sprint üzerinden yorumlamaya çalışırsam, tırmanıştakine benzer şekilde esnemezliğin ön planda olduğunu söyleyebilirim. Bisiklete yüzlerce watt bastığımızda market bisikleti jelibon gibi esnerken, belli ki Super Bike bizim pedala aktardığımız gücün %99'unu tekerlere iletebilmiş
6)
Altıncı bölümde kısa, 160 metrelik bir tırmanış var

Karfur bisikleti 59 saniye
Karbon+105 bisiklet 52 saniye
Super Bike 48 saniye
Tırmanış bölümü olan 3. bölümdekine benzer sonuçlar gelmesi gerekirdi fakat karfur bisikleti çok geride kalmış. Halbuki tırmanışta dereceler 25-23-21 şeklinde sıralı artıyordu, şimdi ise saniye cinsinden 59-52-48 diye bir sıralama oluşmuş ve 3. bölümdeki tırmanışla örtüşmediğini söyleyebilirim, çünkü garip olan şu, bu bisikletlerin tırmanış performanslarını 3. maddeye göre mi yoksa bu maddeye göre mi karşılaştıralım? Hangisi daha doğru? Sonuçlar neden farklı çıktı gibi kafamda pek çok deli soru oluştu
7)
Bu son bölüm 30 km'lik tüm parkurun ortalaması

Sonuç: Market bisikleti ile karbon+105 setli bisiklet arasında %10 fark var, karbon 105 setli bisiklet ile Super Bike arasında %10 fark var
Yani yukarıda sorduğum sorunun cevabı: Karbon kadrolu 105 setli bir bisikletle 24 ortalama ile tamamladığımız sürüşü market bisikleti ile aşağı yukarı 21-22 ortalama ile, Super Bike ile 26-27 ortalama ile tamamlayacakmışız
Yani bu bisikletlerin değeri olan: 100 dolar, 1000 dolar ve 7000 dolar arasında sırasıyla 10 kat ve 70 kat fark olmasına rağmen, performansa etkileri %10+%10 = %20 civarında
Çok uzatmamayı hedeflemiştim ama konuyu yine uzattım
Kazasız sürüşler!
Son düzenleme:




