Scudo Sports

Market bisikleti (100$) VS Canyon SLX 9 !? (7000$)

Bu testin sonucunu isabetli bir şekilde tahmin edebildiniz mi?

  • Tahmin ettiğimden çok farklı bir sonuç çıkmış!

    Katılım: 14 20,3%
  • İki bisikleti tahmin etmişim ama birinin sonucu beni yanılttı

    Katılım: 13 18,8%
  • Aşağı yukarı doğru tahmin ettiğimi söyleyebilirim, beklediğim bir sonuç çıkmış!

    Katılım: 42 60,9%

  • Toplam katılım
    69

Road_Runner

Road Runner
Kayıt
24 Nisan 2010
Mesaj
6.006
Tepki
24.945
Şehir
İstanbul
Bisiklet
Cervélo
Selamlar, yine ilginç bir inceleme videosuna denk geldim. Videoyu yapan arkadaş (VeganCyclist) bu video için gerçekten çok uğraşmış ona da ayrıca saygı duydum :)
Söz konusu video yazının ortalarında bir yerde, ingilizce kendisi. Dileyenler direk ona geçebilir.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Anketi lütfen konuyu okuduktan sonra işaretleyin, çünkü anketi işaretleyebilmeniz için bir tahmininizin olması gerekiyor, bir de sonuçtan haberdar olmanız gerekiyor. Bu ikisinin kıyaslamasını yapıp anketi öyle işaretlemenizi rica ediyorum :harika:
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Başlıkta 2 bisiklet yazdığıma bakmayın, aslında 3 farklı bisiklet var bu testte ve pek çok kez yapılan bir karşılaştırma aslında:
Karfur bisikleti (100$) VS Orta halli 105 setli karbon bisiklet (1000$) VS Canyon SLX 9 (7000$)

Testin mantığı çok basit, her üç bisiklet ile de belirli bir parkuru olabildiğince sabit güç uygulayacak ve elde ettiği zamanları kıyaslayacak. Bunun için pedaldan güç ölçer kullanmış.

15.png

Dairesel bir parkur belirleyip, parkuru 6 parçaya bölmüş ve bu parçalarla da bisikletleri düzde, yokuşta, inişte, sprintte, spinde ve genel toplamda karşılaştırma yapmayı amaçlamış. Tabiiki rüzgarın aynı kalması mümkün değil, bunu o da söylemiş ama olabildiğince bilimsel bir karşılaştırma yapmaya çalıştığını belirtmiş :harika:
Görselde de görebildiğiniz gibi
  • ilk bölüm dümdüz, 300 watt uygulamış, yaklaşık 9 kilometre gibi düşünebilirsiniz
  • İkinci bölüme "roller" adı vermiş ve zone 2 nabız bölgesinde rahat rahat sürdüğünüzü düşünün, yani 170-180 watt civarı güç uygulamış yaklaşık 8 km
  • Üçüncü bölümde tırmanış yapmış, 300 watt hedeflemiş mesafe yine 8 km
  • Dördüncü bölüm iniş, pedala dokunmamaya çalıştım diyor, mesafe yaklaşık 3.5 km
  • Beşinci bölümde "spin" yani yine hafif tempo çevirmiş fakat kısa bir süre tüm gücüyle sprint atmış, toplam 3.5 km
  • Altıncı bölüm 160 metrelik bir tırmanış,
  • Son bölüm ise parkurun genel toplamı, tam olarak 30 km

Sonuçların, özellikle karbon 105 bisiklet ile "Super Bike" arasındaki sonucun ne çıkacağı bence bizi daha çok ilgilendiriyor. Sizi bilmem ama ben bu iki makina arasında %5 civarı bir fark bekliyorum :harika:
Makina demişken, onları da tanıyalım:

100 Dolarlık "karfur bisikleti":
15.png

Gerçekten tam bir karfur bisikleti :ssrtcbya: Plastik kapaklı aynakolu, gidon boğazındaki vites aktarıcıları, flatbar frenleri, tırtıklı MTB bozması lastikleri...

15.png


1000 Dolarlık karbon kadro+105 set bisiklet:
İkinci bisiklet çoğumuzda olan, kendimizinkiyle özdeşleştirebileceğimiz bir bisiklet, 105 setli sıradan karbon bisiklet :harika:

15.png

Bu kesinlikle bir tatlı su bisikletçisi bisikleti :hhhhhh: Bayıldım :D
Detaylarından bahsetmiyorum bile çünkü forumun büyük bir kısmında buna muadil bir bisiklet var.


7000 Dolarlık bir Super Bike:

15.png

Evet... Sizin de beklediğiniz gibi, 50.000 TL değerinde bir bisikeltten bahsediyoruz. Tek tesellim jantların Zipp NSW gibi görünüyor olup, Zipp NSW olmaması :D Fakat yine de bu bisiklet gerçekten PA-HA-LI! Aynakolun Ultegra olduğuna bakmayın, geri kalan tüm ekipman tabiki Dura-Ace... Ağırlığından bahsetmeme gerek yok, çünkü bisiklette ağırlık yok, hafiflik var :snzdglsn:

Sonuçlara geçmeden önce, lütfen kendi tecrübe, bilgi ve hislerinizle bu 3 bisikletin aynı parkurda, powermetre pedal kullanılarak ve aynı güç uygulanarak normalde 1 saat sürmesi gereken bir parkuru ne kadar sürede tamamlayacaklarını kestirmeye etmeye çalışın. Ya da şöyle sorayım: Sizin bisikletiniz karbon kadro, 105 grupsetli bisiklet ve bu bisikletle 24 ortalama ile tamamladığınız bir sürüş düşünün, altınızda karfur bisikleti olsa aynı eforla kaç ortalama yapardınız? Altınızda bir Super Bike olsa aynı eforla kaç ortalama yapardınız? Tahmininiz ile sonuçların örtüşüp örtüşmediğini merak ediyor ve anket bile açıyorum :cool:

Hazırsanız sonuçlara geçiyorum, Video linkini de buraya koysam sanırım fena olmaz:


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SONUÇLAR

1)

İlk bölüm olan 9 kilometrelik düz bölümü tamamlama süreleri:
15.png

Karfur bisikleti 16:18 dakika
Karbon+105 bisiklet 14:34 dakika
Super Bike 14.01 dakika

Bu bölümde lastikler ve duruş pozisyonu en büyük etken diye düşünüyorum.

2)
İkinci bölüm, düşük nabız, rahat sürüş, 8 km
15.png

Karfur bisikleti 15:59 dakika
Karbon+105 bisiklet 13:51 dakika
Super Bike 12.41 dakika

Bu bölümde ilk bölümdekiyle benzer sonuçlar var, etkenlerin yine lastik ve duruş pozisyonu olduğunu düşünüyorum, tabi 105 setli bisiklet ile superbike arasında biraz da esnemezlik farklı olması doğal, tekerlere aktarılan gücün 10-20 watt daha fazla olduğu kesin.

3)
Üçüncü bölüm, 8 km'lik tırmanış
15.png

Karfur bisikleti 25:03 dakika
Karbon+105 bisiklet 23:10 dakika
Super Bike 20.54 dakika

Tırmanışta birinci etken tabiki hafiflik. İkinci etken aynakol ve ortagöbeğin esnemezliği, hatta tırmanışın büyük bölümünü ayakta yaptığımız için buna gidon-gidon boğazı ve alın borusu esnemezliğini de ekleyebiliriz çünkü ayakta tırmanışta bisikletin bu bölümleri ciddi bir kuvvete maruz kalıyor, Fakat 1 numaralı etken açık ara hafiflik.

4)
Dördüncü bölüm serbest düşüş (iniş)

15.png

Karfur bisikleti 6:34 dakika
Karbon+105 bisiklet 6:07 dakika
Super Bike 5.27 dakika

Bu bölümde işin içine aerodinami, frenleme performansı, yol tutuşu, alın borusu esnemezliği gibi etkenler dahil oluyor. Bisiklet ne kadar "katıysa", virajlarda yatırdığımızda o kadar kararlı bir şekilde davranıyor diye yorumluyorum kendimce :naslyany:

5)
Beşinci bölüm biraz karışık, hem spin demiş, hem de bir bölümünde tüm güçle sprint var demiş, ortalama gücü de 160-170 watt demiş. Sanırım spin kısmında 160-170 watt, sprint kısmında da 600 watt civarı basmış (videoda 600 watt'ı gördüğünü söyledi)
15.png

Özellikle bu bölümde videoda benim gördüğüm oldukça yanlı davranmış. Altında karfur bisikleti varken narin sprint atıyor ama Super Bike ile pedala çok abanıyor. Ayrıca vites oranları sebebiyle kadansı yetmiyor zaten sprint için... :snzdglsn:

Karfur bisikleti 7:22 dakika
Karbon+105 bisiklet 6:32 dakika
Super Bike 5.12 dakika

Bu bölüm biraz karışık görünüyor fakat ben sprint üzerinden yorumlamaya çalışırsam, tırmanıştakine benzer şekilde esnemezliğin ön planda olduğunu söyleyebilirim. Bisiklete yüzlerce watt bastığımızda market bisikleti jelibon gibi esnerken, belli ki Super Bike bizim pedala aktardığımız gücün %99'unu tekerlere iletebilmiş :naslyany:

6)
Altıncı bölümde kısa, 160 metrelik bir tırmanış var

15.png

Karfur bisikleti 59 saniye
Karbon+105 bisiklet 52 saniye
Super Bike 48 saniye

Tırmanış bölümü olan 3. bölümdekine benzer sonuçlar gelmesi gerekirdi fakat karfur bisikleti çok geride kalmış. Halbuki tırmanışta dereceler 25-23-21 şeklinde sıralı artıyordu, şimdi ise saniye cinsinden 59-52-48 diye bir sıralama oluşmuş ve 3. bölümdeki tırmanışla örtüşmediğini söyleyebilirim, çünkü garip olan şu, bu bisikletlerin tırmanış performanslarını 3. maddeye göre mi yoksa bu maddeye göre mi karşılaştıralım? Hangisi daha doğru? Sonuçlar neden farklı çıktı gibi kafamda pek çok deli soru oluştu :snzdglsn: VeganCyclist'in biraz yanlı sürdüğünü düşünme sebeplerimden biri de 3. ve 6. madde arasındaki tutarsızlık aslında :kötü:

7)
Bu son bölüm 30 km'lik tüm parkurun ortalaması

13.png

Sonuç: Market bisikleti ile karbon+105 setli bisiklet arasında %10 fark var, karbon 105 setli bisiklet ile Super Bike arasında %10 fark var :snzdglsn:

Yani yukarıda sorduğum sorunun cevabı: Karbon kadrolu 105 setli bir bisikletle 24 ortalama ile tamamladığımız sürüşü market bisikleti ile aşağı yukarı 21-22 ortalama ile, Super Bike ile 26-27 ortalama ile tamamlayacakmışız :naslyany:
Yani bu bisikletlerin değeri olan: 100 dolar, 1000 dolar ve 7000 dolar arasında sırasıyla 10 kat ve 70 kat fark olmasına rağmen, performansa etkileri %10+%10 = %20 civarında :ssrtcbya:

Çok uzatmamayı hedeflemiştim ama konuyu yine uzattım :bsmagryr: Anketle sizin tahminlerinizle sonucun ne kadar örtüştüğünü tarafsız bir şekilde yansıtabilmemizi umuyorum lütfen gerçek neyse onu işaretleyiniz :)

Kazasız sürüşler!
 
Son düzenleme:
Scudo
Benim tahmin ettiğimden biraz daha fazla fark çıkmış. Özellikle yokuşlu bölümde Schwinn ile Canyon arasında böyle bir fark beklemezdim açıkcası.
 
@Murat B. Evet aynı durumdayız, beni gerçekten çok şaşırtan durum ise, market bisikleti - sıradan karbon bisiklet - Super Bike arasındaki sayısal değerlerin hep ardışık olmasıydı. Biri 10'ken diğeri 11, öteki 12 hep böyle çıkmış.
Bir diğer konu inişteki orantısızlık:
  • Karbon+105 bisiklet 23:10 dakika
  • Super Bike 20.54 dakika
Bu da bana çok garip geldi... İnişte %10 fark :naslyany: Super Bike disk fren olsa tamam diyeceğim ama değil!
 
  • Beğen
Tepkiler: Murat B.
Tahminlerim doğrultusunda bir sonuç çıkmış.
Kilitli pedalın hem basıp hem çekerken kuvvet uygulanabildiği için %50 performans artışı demek olmadığı gibi (ki bu konu pek çok kez tartışıldı) birkaç Kg eksiltilmiş bir bisikletin de performansa %20'den fazla katkı vermesi bana pek mantıklı gelmiyor zaten.
Daha iyi bir set yani daha kısa ve zahmetsiz vites geçişleri, muhtemelen daha yakın dişli oranları dolayısıyla daha rahat bir sürüş, daha konforlu bir sele yani daha uzun süre keyif alınan bir sürüş vs vs vs. Ama sonuçta o pedala basan bacaklar değişmedikçe bunların performansa katkısı ancak bu kadar olur.
Diğer yandan, eğer yarış koşuluyorsa %20'lik farkı bırakın, bindelik kazanımlar için bile binlerce dolar harcandığını biliyoruz. Zira bir yarışın bir kazananı olur :) "O bisiklet iyi, bu bisiklet kötü" tartışmalarına hiç girmeden, "Herkes ayırabildiği bütçeyle alabildiği en çok hoşuna giden bisikleti alsın ve ayırabildiği her zaman aralığında sele üstünde olsun, önemli olan bu" deyip kenara çekiliriyorum :)
 
Güzel bir inceleme olmuş. Hız kazanımı için aero bisiklet kilidine 250 tl vermiştim . Bu incelemeyi okuyunca hatamın farkına vardım. Bisikletler arası bile farklar makul seviyelerdeymiş.
 
  • Beğen
Tepkiler: Road_Runner
Tüm videoyu izledim. O market bisikletinin satışı yasaklanmalı. Dropbar frenleri gösteriş için takılmış bir bisikleti ilk defa görüyorum.

Schwinn tam genel kullanım ideal yol bisikleti. Aradaki farklara rağmen Canyon'dan bu kadar yavaş olmasını beklemiyordum. En fazla 2 dakika fark eder diye düşünmüştüm.
 
👍@Kaan.Özçelik
"Herkes ayırabildiği bütçeyle alabildiği en çok hoşuna giden bisikleti alsın ve ayırabildiği her zaman aralığında sele üstünde olsun, önemli olan bu"

altına imzamı atabileceğim bir söz. 👍👏👏👏
 
Şöyle bir örnekleme yapayım;

Karşıyakada sancaklı yokuşumuz vardır hem yakın hem pratik hem dik. Ben 85 kiloyum altımdaki bisiklet 7,5 - 8 kg aralığında. Arkadaşım 80kg altındaki bisiklet 10-11 kg arası. Benim PR ım 20:09 arkadaşın PR ı 16 küsür. Yaklaşık %7 eğimli 3.5km lik bir yokuşdan bahsediyoruz. Sonuç olarak burada bariz belli ki olay bacaklarda ve vücut kas oranında.

Vegan abimiz bence fazlasıyla yanlı bir test yapmış. Aşağıda strava segmenti de görünüyor. Ekran Alıntısı.JPG
 
vegan cyclisti bayadır takip ederim eski bir test bu ben izlemiştim ama emek verip çevirmişsiniz teşekkür ederiz.
 
  • Beğen
Tepkiler: MakRo
@srdrmrs yanlış alıntılamışım, pardon😁😇
Siz olayı yanlış anlamışsınız. Buradaki amaç verdiğiniz para ne kadar performansa dönüşür? Yoksa vegan abimiz de biliyor, işin bacaklarda bittiğini... 👍😇
Şöyle bir örnekleme yapayım;

Karşıyakada sancaklı yokuşumuz vardır hem yakın hem pratik hem dik. Ben 85 kiloyum altımdaki bisiklet 7,5 - 8 kg aralığında. Arkadaşım 80kg altındaki bisiklet 10-11 kg arası. Benim PR ım 20:09 arkadaşın PR ı 16 küsür. Yaklaşık %7 eğimli 3.5km lik bir yokuşdan bahsediyoruz. Sonuç olarak burada bariz belli ki olay bacaklarda ve vücut kas oranında.

Vegan abimiz bence fazlasıyla yanlı bir test yapmış. Aşağıda strava segmenti de görünüyor. 240051 dosyayı görüntüle
@Serkan Mıstınoğlu özellikle tırmanışta 1000dolar ve 7000dolarlık iki bisiklet arasındaki farkın sebebi 2kg lık kütle farkı, başta jantlar ve kadronun esnemezlik farkları...
Aynı kişinin tırmanışta ağırlığın performansa etkisini test ettiği videosu da var. Onu da inceleyip buradaki incelemeyle birleştirebilirsiniz.
Faydalı bir içerik olmuş. Elinize sağlık 👏👏👏

Teorik olarak hesapladığımda 2 kg lık fark 70kg lık bir kişi ile %8 eğimde yaklaşık 8 watt lık bir farka neden oluyor. Bu farkta yine %8 eğimde 15 km/h hızdan 0.35km/h lık bir artış ile 15.35km/h lık bir hıza çıkılabilmek demek...
Tabiki işin birde aero boyutu da var...
 
Son düzenleme:
Bence herhangi bir yan yok sonuçlar aşağı yukarı doğru duruyor. 1. ve 6. bölümde Canyon'dan bir miktar daha hızlı olmasını beklerdim. Keşke kadro geometrilerini de görebilseydik. Teşekkürler @Serkan Mıstınoğlu :harika:
Bu adamı bir süredir takipteyim. Yokuşun birinde Kom atağı vardı. Sonunda yığılmıştı :) Bence iyi iş çıkarıyor.
Şöyle bir örnekleme yapayım;

Karşıyakada sancaklı yokuşumuz vardır hem yakın hem pratik hem dik. Ben 85 kiloyum altımdaki bisiklet 7,5 - 8 kg aralığında. Arkadaşım 80kg altındaki bisiklet 10-11 kg arası. Benim PR ım 20:09 arkadaşın PR ı 16 küsür. Yaklaşık %7 eğimli 3.5km lik bir yokuşdan bahsediyoruz. Sonuç olarak burada bariz belli ki olay bacaklarda ve vücut kas oranında.

Vegan abimiz bence fazlasıyla yanlı bir test yapmış. Aşağıda strava segmenti de görünüyor. 240051 dosyayı görüntüle
Farklı kişiler, farklı bisikletlerle, farklı wattlarla yaptığınız PR kıyaslamanız oldukça yanlış. Aksine videoda yanlı bir yer yok. Aynı kişi, aynı watt ortalamaları ile tüm bu bisikletleri test etmeli ve ona göre derecelere bakılmalı. Yani siz bu segmentteki kişilerin bisikletlerini alıp, power meter ile gücünüzü ayarlayıp derecelerinize o şekilde bakmalısınız. Olay bambaşka bir noktada.
 
Son düzenleme:
Dün bu videoyu izledikten sonra pahalı bisikletlere bakıș açım değiști, 8-9 arası dakikalık çeșitli parkurlarda ki olușan zaman farkı sadece 10-12 saniye diyebiliriz!

Yarıș koșanlar için 10-12 saniye fark inanılmaz orası ayrı ama hangimiz için gerekli çok pahalı bisikletler?

Bence orta seviye - üst seviye arası bisikletler gayet yeterli, 11-12 kilo giriș seviyesi yol bisikletlerini ayrı tutalım tabi. 😜

Son olarak paranız vardır sırf görüntüsü hoșunuza gittiği için alırsınız orası da ayrı, benim yakınmam ciddi ekipmanlı bisiklet sahiplerinin bisikletlerini psikolojik olarak yetersiz bulmalarına. 🙃

Yoksa yeterli derecede param olsa gidipte alacağım ilk bisikletlerden birisi giant tcr serisinin bir üyesidir. 🙃

 
Dün bu videoyu izledikten sonra pahalı bisikletlere bakıș açım değiști, 8-9 arası dakikalık çeșitli parkurlarda ki olușan zaman farkı sadece 10-12 saniye diyebiliriz!

Yarıș koșanlar için 10-12 saniye fark inanılmaz orası ayrı ama hangimiz için gerekli çok pahalı bisikletler?

Bence orta seviye - üst seviye arası bisikletler gayet yeterli, 11-12 kilo giriș seviyesi yol bisikletlerini ayrı tutalım tabi. 😜

Son olarak paranız vardır sırf görüntüsü hoșunuza gittiği için alırsınız orası da ayrı, benim yakınmam ciddi ekipmanlı bisiklet sahiplerinin bisikletlerini psikolojik olarak yetersiz bulmalarına. 🙃

Yoksa yeterli derecede param olsa gidipte alacağım ilk bisikletlerden birisi giant tcr serisinin bir üyesidir. 🙃


Algı yönetimi yapmaya çalışmaktansa, İngilizcenizin zayıf olduğunu düşünerek birkaç düzeltme yapayım. 100 dolarlık market bisikletinin sürmesi eğlenceli olsa da performans açısından çok kısıtlayıcı olduğundan videonun birkaç yerinde bahsedilmiş. Burada yapılan karşılaştırma Canyon'un modelleri arasında. Bu karşılaştırmaların da aynı sürücü tarafından yapılmadığını görüyoruz. Aralarında yaklaşık 15 yaş fark olan iki sürücünün sonuçları karşılaştırılıyor. Çok tutarlı bir karşılaştırma modeli değil.

Bir insanın aldığı bir ürünün gerekliliğini yorumlamak, sorulmadığı sürece fikir belirtmek ne kadar gerekli? Bunun kompleks olduğunu herkes biliyor. Boş verin, salın artık bu "50K'lık bisiklete biniyor ama 10'luk da işini görürdü." kafasını. Fikriniz sorulmadı, başka insanların yaşamı hakkında yargılayıcı fikirler belirtmek de kimseye düşmüyor.
 
Dün bu videoyu izledikten sonra pahalı bisikletlere bakıș açım değiști, 8-9 arası dakikalık çeșitli parkurlarda ki olușan zaman farkı sadece 10-12 saniye diyebiliriz!

Yarıș koșanlar için 10-12 saniye fark inanılmaz orası ayrı ama hangimiz için gerekli çok pahalı bisikletler?

Bence orta seviye - üst seviye arası bisikletler gayet yeterli, 11-12 kilo giriș seviyesi yol bisikletlerini ayrı tutalım tabi. 😜

Son olarak paranız vardır sırf görüntüsü hoșunuza gittiği için alırsınız orası da ayrı, benim yakınmam ciddi ekipmanlı bisiklet sahiplerinin bisikletlerini psikolojik olarak yetersiz bulmalarına. 🙃

Yoksa yeterli derecede param olsa gidipte alacağım ilk bisikletlerden birisi giant tcr serisinin bir üyesidir. 🙃

İnsanoğlu garip mahlukat bende de Giant TCR var ama gözüm 1623930009087.png bu canavarda. İmkan varsa en iyisine binin. Bir sefer geliyoruz dünyaya.
 
Algı yönetimi yapmaya çalışmaktansa, İngilizcenizin zayıf olduğunu düşünerek birkaç düzeltme yapayım. 100 dolarlık market bisikletinin sürmesi eğlenceli olsa da performans açısından çok kısıtlayıcı olduğundan videonun birkaç yerinde bahsedilmiş. Burada yapılan karşılaştırma Canyon'un modelleri arasında. Bu karşılaştırmaların da aynı sürücü tarafından yapılmadığını görüyoruz. Aralarında yaklaşık 15 yaş fark olan iki sürücünün sonuçları karşılaştırılıyor. Çok tutarlı bir karşılaştırma modeli değil.

Bir insanın aldığı bir ürünün gerekliliğini yorumlamak, sorulmadığı sürece fikir belirtmek ne kadar gerekli? Bunun kompleks olduğunu herkes biliyor. Boş verin, salın artık bu "50K'lık bisiklete biniyor ama 10'luk da işini görürdü." kafasını. Fikriniz sorulmadı, başka insanların yaşamı hakkında yargılayıcı fikirler belirtmek de kimseye düşmüyor.
Burası bir forum, kimsenin fikrimi sormasına gerek yok. Yazdıklarımı bir daha oku, kimseyi yargıladığım falan da yok.
 
  • Beğen
Tepkiler: hakano
Bence bu testlerde göz ardı edilen bişey var şimdi 3 bisiklette de aynı güç uygulanıyor peki bu sürüşün ardından sürücü ne kadar yoruluyor ne kadar enerji harcıyor o_O
 
İnsanoğlu garip mahlukat bende de Giant TCR var ama gözüm 267255 dosyayı görüntüle bu canavarda. İmkan varsa en iyisine binin. Bir sefer geliyoruz dünyaya.
Kesinlikle öyle, sadece en iyisi bende yok diye üzülmeye gerek yok onu belirtmeye çalıștım. Bize nasip olmadı ama bir gün bir tane giant tcr nasip olacak çok iyi biliyorum. 🙃

Bu arada hakikaten öyle, belirli bir süre yașayıp öleceğiz sonuçta. Mutlu ediyorsa en iyisine binelim, bisikletiniz kaç kilo geliyor acaba pedalları la birlikte?
Bence bu testlerde göz ardı edilen bişey var şimdi 3 bisiklette de aynı güç uygulanıyor peki bu sürüşün ardından sürücü ne kadar yoruluyor ne kadar enerji harcıyor o_O
Sürüș pozisyonu ve sele dıșında kayda değer bir yorgunluk farkı olur mu acaba? Ben de merak ettim șimdi. 🙄🙃
 
Kesinlikle öyle, sadece en iyisi bende yok diye üzülmeye gerek yok onu belirtmeye çalıștım. Bize nasip olmadı ama bir gün bir tane giant tcr nasip olacak çok iyi biliyorum. 🙃

Bu arada hakikaten öyle, belirli bir süre yașayıp öleceğiz sonuçta. Mutlu ediyorsa en iyisine binelim, bisikletiniz kaç kilo geliyor acaba pedalları la birlikte?

Sürüș pozisyonu ve sele dıșında kayda değer bir yorgunluk farkı olur mu acaba? Ben de merak ettim șimdi. 🙄🙃
Konu dağılmasın özelden yazacağım.
 
Geri