Maltepe dolgu alanından ilk fotoğraflar

Oktay Erkan

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Kasım 2013
Başlık
48
Mesaj
451
Tepki
1.047
Şehir
Kadıköy İstanbul
Bisiklet
Trek
Oldukça büyük bir alan bilindiği gibi. Bir kısmı açılmış.

http://oi57.tinypic.com/j95yrs.jpg

http://oi61.tinypic.com/9ith7k.jpg


Bisiklet yolu yaya yolundan bitkilerle ayrılmış.

http://oi61.tinypic.com/2zget87.jpg

http://oi57.tinypic.com/negkki.jpg


Bu da ilk mangal :D
http://oi57.tinypic.com/rj2hs3.jpg

http://oi59.tinypic.com/3517ayu.jpg
 

Tolga Çelebi

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2013
Başlık
56
Mesaj
2.926
Tepki
4.384
Şehir
Üsküdar / İstanbul
İsim
Tolga Çelebi
Bisiklet
Focus
Geçen yaz Bostancı dan geçerken 1 km boyunca tabela'lar vardı demek ki bitiyor hayırlı olsun umarım 5-10 tane güvenlik koyarlar da düzelir.
 

Sefa

Forum Bağımlısı
Kayıt
9 Haziran 2013
Başlık
21
Mesaj
1.039
Tepki
835
Bisiklet
Focus
Buraya yapmak için, kaldırımı ve kaldırımdaki bisiklet yolunun anasını ağlattıklarını, hiçbir güvenlik önlemi sağlamadan bisikletleri gecenin karanlığında vızır vızır akan trafiğin içine girmeye mecbur bıraktıklarını görmezden gelemiyorum maalesef.

Neyse, mangalcı tayfanın yayılacağı yeni ve geniş alanlar yaratılmış oldu böylece. En azından bisiklet yolundan uzak dururlar artık diye umut ediyorum. Buna da şükür.
 

BF Okuru

Üye
Kayıt
2 Şubat 2005
Başlık
5
Mesaj
15
Tepki
87
Ağaçlar ile ayrılan sözüm ona bisiklet yolu değil, olsa olsa mangal yakıp bira şişesi kırarak stres atma yolu olabilir!
 
  • Beğen
Tepkiler: 1 kişi

Oktay Erkan

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Kasım 2013
Başlık
48
Mesaj
451
Tepki
1.047
Şehir
Kadıköy İstanbul
Bisiklet
Trek
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #6
Bir sonraki belediye seçiminde aday olacağım. En büyük projem ve vaadim bu dolgu alanını Adalar'a kadar genişletmek olacak. Nasılsa deniz çok.
Böylece Maltepe sahilden bisikletle Büyükada'ya gidilebileceği için bütün forumdaşların oylarını bekliyorum. Ciddiyim. :islik:
 

Berge Çelik

Aktif Üye
Kayıt
19 Eylül 2013
Başlık
11
Mesaj
172
Tepki
45
Şehir
İstanbul - Küçükyalı
Bisiklet
Merida
Gerçekten de kısa zamanda çok büyük alan doldurdular...Özellikle bisiklet yolu nasıl olur diye merak içindeydim...O ayrılmış yol bisiklet yolu ise gerçekten süper...Ama yayalar için koşu - yürüyüş yolu ise bisiklet yolu neredeeee *?
 

Mert E.

We create Chemistry
Kayıt
19 Ocak 2014
Başlık
15
Mesaj
1.424
Tepki
3.000
Yaş
38
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
Sehrin icinde park bahce yapacak yer kalmadigindan, kalani da muteahhitlere peskes cektiklerinden, denizi doldurup park yaptilar. Dolgu alanina bisiklet yolu yapilmis mesela, o bisiklet yoluna erisimi saglayacak bisikler yollari var mi peki? Yok. Ama bisiklet yolu yaptik mi? Yaptik. Hey masallah.

Isin bir de su tarafi var. Dogadan alinani doga elbet geri alir. Deprem bolgesinde, ustelik de kuzey anadolu hattinin marmara denizini gecisine bir kac mil mesafede denize dolgu alani yapmak, nasil bir cehalet bilemiyorum. Su anki sahil yolu bile dolgu oldugundan risk bolgesi sayilirken, dolgu parkla denize iyice tecavuz etmek akil alacak gibi degil.

99 Depreminde dolgu alanlarin ne hale geldigini goren bir Yalovali olarak yorumum budur.. Hayirlisi olsun.
 

Ersin Yılmaz

Aktif Üye
Kayıt
24 Şubat 2014
Başlık
5
Mesaj
110
Tepki
313
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Scott
Şu an ki çalışmalar nedeniyle biz bisikletlilere çok tehlikeli bir nokta.Her akşam tehlike ile karşılaşan bisikletliler ve yayalar görmekteyim.Bura da kaza olması muhtemel.

Tavsiye bu noktaya gelmeden ışıklardan karşıya geçmek ve kopru altından kontrollu çıkıp tekrar guzergaha girmek.
 

Çetin ŞAHİNÖZ

Forum Bağımlısı
Kayıt
5 Temmuz 2013
Başlık
36
Mesaj
1.650
Tepki
2.056
Yaş
52
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Sedona
Bence o mavi yol bisiklet yolu olarak düşünülmüş. Koşu yada yürüyüş yollarını genelde kırmızı-kahve arası yada bordo yapıyor ve zemini de yumuşak-tartan malzeme ile kaplıyorlar.
Ancak iki tarafındaki çimenler yüzünden yola daha az yaya mı çıkar, yoksa daha fazla küçük çocuk tehlikesi mi olur emin değilim.
 

Edip Dinçer

HTFU!
Kayıt
12 Haziran 2011
Başlık
129
Mesaj
3.845
Tepki
5.688
Şehir
Sarıyer, İstanbul
Bisiklet
Cannondale
@Mert E.

Türkiye'nin gelişmesi(!) inşaat sektörüne bağlı olduğundan, herkesin de gördüğü gibi, her tarafta inşaatlar var. Bu inşaatlardan çıkan hafriyatın bir yerlerde kullanılması gerekiyor. O kadar çok hafriyat çıkıyor ki atsan atılmaz, satsan satılmaz. Bu yüzden son zamanlarda dolgu alanları üzerine park/meydan yapım çalışmaları arttı (Yenikapı'da yapılan meydan çalışması da bunlardan bir tanesi). "Ee dolgu yaptık, bunu da satalım inşaat yapalım" diye bir şey de maalesef(!) olamıyor. Kanunlarda dolgu alanlarına sadece park ve yürüyüş yolları yapılabildiğinden hepsine bu tip uygulamalar yapılıyor. Aslında sektör açısından bakıldığında tamamen bir kazan-kazan ilişkisi. Hafriyatı satabilen müteahhit memnun, alıp da üzerine park yapıp halka -sözde- hizmet yapan kurumlar memnun. Ama tabi kimse bunu doğa açısından düşünmüyor. Hani bir söz vardır "İşini bilmeyen çavuşlar, döner poposunu (diyelim) avuçlar". Bu işin sonucu buraya varacak ama fark edildiğinde iş işten geçmiş olacak..
 

Mert E.

We create Chemistry
Kayıt
19 Ocak 2014
Başlık
15
Mesaj
1.424
Tepki
3.000
Yaş
38
Şehir
istanbul
Bisiklet
Giant
@Edip Dinçer

Mantıklı ve gelişmiş ülkelerde inşaatlardan çıkan hafriyatlar sağa sola boşaltılmaz, minimum seviyede kontrollü olarak depolanır, büyük çoğunluğu geri dönüştürülerek tekrar inşaat sanayii için hammadde haline getirilir. Amaçsızca ve göz boyamak için denizi doldurmak işin kolay yolu :(

İstanbul'da güya İstaç var bu işten sorumlu ama tabii denizi doldurup "bakın biz park yaptık" demek, gözle görünmeyen hafriyat geridönüşüm işinden daha çok oy getiriyor.
 

engin güner

Forum Bağımlısı
Kayıt
28 Aralık 2010
Başlık
48
Mesaj
672
Tepki
741
Şehir
kartal
büyük şehir parkları yapmak gereklimidir evet
su sorunu yaşayan deprem riski barındıran yerde arazi ıslahı yapmadan olmayan yerden park yapmak mantıklımıdır hayır
bu dolgu alan depreme sıvılaşmaya dayanıklımıdır kısmen evet
peki neden öyleyse yalova sahili kaydı bakınız çınarcık çukuru
peki neye göre sağlamdır bakınız fore kazık sistemleri
peki bu projede fore kazık uygulandı mı bilmiyorum
proje bisikletlilere yarıyacakmıdır hayır
neden hayır saymaya gerek varmıdır
o kadar zırvalığa göre neden yapılmıştır
bu böyle uzar gider
 

Bahadır Gürel

Forum Bağımlısı
Kayıt
7 Haziran 2011
Başlık
251
Mesaj
2.093
Tepki
8.312
Yaş
51
Şehir
Maltepe/İstanbul
İsim
Bahadır Gürel
Bisiklet
Geotech
Hafta sonları takımla buluşmadan önce, bir-iki saat kadar erken yola çıkıp, Bostancı-Kadıköy veya Bostancı-Kaynarca arası tek turlarım. Son zamanlarda araç yolunu kullanmak yerine, bisiklet yollarını kullanmaya başladım (sahil tarafı). Dikkatimi çeken şey, yürüyenlerin-koşanların bisiklet yolunu işgal etmiyor olmaları. Sabahları çok kalabalık olmasına rağmen Feneryolu-Bostancı arası bu kurala titizlikle uyulurken Bostancı-Pendik arasında tek tük de olsa işgal edenler oluyor. Yolun boş olması nedeniyle bu pek rahatsız edici bir şey değil. Benim asıl rahatsız olduğum konu, sabahları bisiklet yollarının bomboş olması. Düşünün, yürüyüş alanları koşanlarla yürüyenlerle dolu, hiç boş yer yok; ama bisiklet yolu tam tersine bomboş. Ben sırf bu nedenle o yolu kullanmaya başladım. İsteyen istediği gibi yorumlasın; ister 'kasklı-taytlı yol bisikletiyle burada yarışıyor, hava atıyor desin' isterse başka bir şey. İşin ucunda bisikletin sevdirilmesi, aşinalığı olacaksa eğer, en güzel kıyafetle en gösterişli bisikletle orada dolaşmak en doğrusu geliyor bana. Sırf beni kıskandığı için bisiklet alıp orada sürecek insanlar kazandırsam ne mutlu bana.

Bisiklet yolunun işgal edildiği doğru buna katılıyorum ama, boş bisiklet yolları haliyle işgal edilir.

4-5 yıldır Atilla ekibi her hafta sonu aynı rotayı kullanır. Bostancı-Sabiha-Kurtköy. Bu yolun sahil kısmında biliyorsunuz bisiklet yolları da var ve trafik yönetmeliğine göre bisiklet yolunun kullanılması gerekir; aynı şekilde Kaynarca-Sabiha arası TEM bağlantı yolu bisikletlilere yasaktır. Ancak o kadar uzun zaman burası turlandı ki, trafik polisleri dahi takımla karşılaştığında sadece selamlaşıyor veya çift değil tekli gidin gibisinden uyarılarda bulunuyorlar. Alışkanlık yaratmak çok önemli.
 
Kayıt
13 Ocak 2014
Başlık
4
Mesaj
44
Tepki
26
Şehir
Kartal/İSTANBUL
Park güzel , yolları güzel ama bisiklet yolunu sadece bitkilerle ayırmak hata . Bu hafta sonu girdiğimde yayalarla bayağı bir boğuşmak zorunda kaldım . Sadece yolun rengi değil tabelalarlada yolun bisiklet yolu olduğu belirtilmeli belki biraz daha çözüm olabilir..
 

Tolga Çelebi

Forum Bağımlısı
Kayıt
2 Haziran 2013
Başlık
56
Mesaj
2.926
Tepki
4.384
Şehir
Üsküdar / İstanbul
İsim
Tolga Çelebi
Bisiklet
Focus
Bana mı denk geliyor bilmiyorum ama hafta içleri sabah saatlerinde ben bisiklet yolu işgal eden YAYA görmüyorum. Belki de sabah saatlerinde spor yapanlar aynı kişiler olduğu için.
 

Gültekin R. Demirkaya

Forum Demirbaşı
Kayıt
28 Haziran 2013
Başlık
15
Mesaj
441
Tepki
302
Yaş
41
Şehir
İSTANBUL
Bisiklet
Kron
Yolun kenarına bisiklet yolu yapılıyor ama araçların hunharca işgaline araç girişine park edilişine teslim...Sahilde alanlara yapılıyor halkın çılgınca!!!! eğlencesine ve mangal şölenine kurban ediliyor. Hatta biz geçerken teyzenin biri "... ... ... (hafif dozda küfür) ne işiniz var burda bisiklet yerimi burası" diye serzenişte bulunmuştu. Hem de üstünde mangal yaptığı yoldaki eeeşşşeek kadar bisiklet işaretine rağmen.( Bakırköy-Zeytinburnu arasıydı ). Yani kısacası ne yapılırsa yapılsın ( siyasi çalımların mevzusunu açmıyorum bile ) birileri o yolun canına okuyor. Bilmiyoruz çünkü. Öyle bir kültürümüz yok. İnsanımız yemeye içmeye eğlenmeye düşünmemeye endekslenmiş. Üzülüyorum. Çare arıyorum. Ama zihniyet düşünüp araştırmaya engel...Maalesef bununla yetiniyoruz. Canım sıkılıyor :(
 

Oktay Erkan

Forum Demirbaşı
Kayıt
26 Kasım 2013
Başlık
48
Mesaj
451
Tepki
1.047
Şehir
Kadıköy İstanbul
Bisiklet
Trek
  • Başlık sahibi Başlık sahibi
  • #20
@Bahadır Gürel

Bu yoruma şöyle katkıda bulunayım; Bostancı'nın her iki tarafı için klasik gözlem, sizin dediğiniz gibi, Kadıköy tarafında bisiklet yoluna girişlerin daha az olduğu yönünde. Ben bunun insanların kültüründen ziyade, sizin de dediğiniz gibi alışkanlıkla, biraz da o tarafta bisikletin daha fazla olması ile ilgili olduğunu düşünüyorum. Yani yayalar bisiklet yoluna girdiklerinde daha çok bisikletli ile karşılaşıp zamanla, istemsiz de olsa, yolu ve kendilerini kontrol etmeye alışıyorlar. Daha doğrusu yola girecek fırsat kalmıyor.

Aynı durumu, normal yolda -mecburen- şeridi kapattığımda aldığım kornalarda da gözlemliyorum. Tek sürdüğüm zaman aldığım korna sayısı ile 2 veya daha fazla kişi sürdüğümüz zaman aldığımız korna sesi sayısı çok farklı. Kalabalıksan daha az korna alıyorsun. Bu yüzden, daha çok bisikletli yollara çıkmalı, derim...
 
Yukarı Alt