Yukarıda önceden yazdığım mesajları iyi anlamak gerekiyor:
- Yol bisikleti lastiklerinde TPI değeri ne kadar yüksekse, koruma direnci o kadar artar. Lastikde kullanılan ipliğin kaliteside (örneğin ipek) başarılı olmasında önemlidir.
- Sadece yüksek TPI değerde örgü/yoğunluk lastiğin başarılı olmasına tek başına yetmez. Ayrıca lastiğin artı özellikleri ve kullanılan koruyucu şerit, üretici firma ve üretim şartları vs... dikkate almak gerekir. TPI değeri dışında; ek katmanlar örneğin Conti Vectran Braker şeridi gibi veya sizin örneklediğiniz Vittoria Open Corsa (700x23mm, 210gram) modelinde kullanılan PRB 2.0 patlak önleyici koruma şeridi gibi...
- Eğer sadece yüksek TPI değerine bakarak lastik analizi yaparsak, bu hatalı bir düşünce olur. Şimdi 2 adet lastikden birisi yüksek TPI değerinde ama güvenlik koruma şeridi bulunmuyor, ikinci lastiğimiz daha düşük TPI değerinde ama patlamaya karşı koruyucu katmanı var. Doğal olarak yüksek TPI lastik patlamaya daha müsaittir. Buradan yola çıkarak, yüksek TPI değerindeki lastiğin daha çok patlamaya müsait olduğu anlamını çıkaramazsınız.
Burada esas amaçlanan yüksek yoğunlukdaki örgünün getirdiği avantajlarla lastiği hafiflemek ama fazla narin olmasını engellemek ve ekstra güvenlik şeridi ve katman kullanımını azaltmaktır, tabidir ki bu şekil üretilen lastikler daha hassas olacaktır.
Esas Soru? diyelimki elimizde lastik kalitesi ve katman özellikleri birebir aynı 2 adet lastik var, fakat bu lastiklerden biri 150 TPI, diğeri 250 TPI yoğunlukda örgü ile üretilmiş... Şimdi soru şu:
Biz hangi TPI değerindeki lastiği seçeriz? ve Neden?