Jordanred Bisiklet Forması, Bisiklet Taytı ve Bisiklet Giyimine Dair Her Şey

Lastik hava basınçları?

superonlayn

Daimi Üye
Kayıt
12 Şubat 2006
Mesaj
264
Tepki
46
Şehir
ankara
lastik hava basınçları lastiklerin kenarında yazdığı gibi 45-65 psi arasındamı olmalıdır?65 psi çok fazla değilmi?
 
Scudo
Bu bir aralıktır. Sürücünün ağırlığı, zemin koşulları gibi bir çok etken bu tercihi yapması için sürücüyü yönlendirmelidir. Örneğin ben arazi lastiklerimi asfaltta kullanacaksam 35 PSI, arazide kullanacaksam 30 PSI hava ile şişiriyorum. (Her zaman lastik değiştirmek işime gelmiyor da :D).
Lastiklerim 2,10 kilom da 63.
Genelde verilen basınç aralığı değerleri lastik ebatları düştükçe artar. Yani 2,25'lik bir lastikte verilen basınç aralığı, 2,10'luk bir lastikte verilenden daha düşük olacaktır.
 
Evet Halil arkadaşım çok güzel açıklamış...

Mesela bende 63 kiloyum...2.0 lastik kullanıyorum...Asfaltta 40 toprakta 30 kullanıyorum...Ama benim bisikletime abim oturduğunda (boyu aynı kilosu 11 kg fazla...) lastik şekil değiştiriyor...Dolayısıyla lastik basıncı tamemen kişinin kilosu, kullanıcağı alan ve en önemliside kullanıcının kullandığı alanlarda elde ettiği rahatlığa göre değişebiliyor...Kimi kendine göre fazla şişik lastikle daha rahat olduğunu söylüyor...
Tamamen alışkanlık ve rahatlık meselesi;)

İyi günler...
 
abi ilginçtir yaa:rolleyes:
ben 2.10 lastiğe 55 psi hava basmadan yolda rahat edemem..
 
Demekki sen sert lastik seviyosun yada diğer türlüsününü denememişsin...Asfalt kullanımı için bende 50 psi kadar basıyorum ama fazlası çok sert oluyo...
 
Bisiklet lastiğine basılan hava araba lastiğinden daha fazla mı ? Şu benzinliklerdeki otomatik hava makinalarında bisiklete hava basarken 45 psi ise makinayı 45 e mi ayarlıycaz çok değil mi ya!? O zaman el pompasıyla falan bu basıncı elde etmek çok zor değil mi?
 
Bisikletlerdeki lastikler de iç lastik de var olduğundan, evet o pompayı 45'e ayarlayacağız öyle basacağız :). El pompası da yeterince kaliteli ise 50 PSI'a kadar zorlanmadan hava basılabiliyor.
 
Ben gecen tubeless lastiği sisireyim dedim hava basıncını 40 a ayarlayıp vurdum yetmedi :D bi tane reno geldi adam " kardes vurdugun havayı bi 30 a yükseltsene dedi " ilginc ya koca araba lastiği bizimkinin bile altında ... :D
 
  • Beğen
Tepkiler: İsmail Emir
Şimdi aslında içeriye aynı miktarda hava giriyo ama araba lastiğinin hacmi daha fazla olduğu için basınç daha düşük oluyo... o sebepleki yol bisikletleri 80 psi felan oluyo halbuki içerdeki havayı gramaja vursak yaklaşık aynı çıkar...
 
Hımm bi konuda ayrıntıya kavusms oldu bnm için saol çagrı ;)
 
  • Beğen
Tepkiler: jerry_f
Evet, birim hacime basılan hava bisikletlerde daha fazladır.
Bisikletlerin de lastikleri, arabalardakiler kadar geniş olsaydı, bisikletlere de 30psi basılıyor olacaktı.
Yol bisikletlerine basılan havalar 120-130psi a kadar yükselebiliyor, diğer deyişle otobüs lastiklerine basılan hava ile yol lastiklerine basılan hava miktarı aynı :)
İçi boş bir iç lastiği en küçük el pompası ile 45psi a getirmek için 400defa pompalamak gerekiyor, aklınızda olsun :)
 
@athletic
Selam Fatih..
Otobüs lastiklerindeki hava basıncı otomobil lastiğindekinden de az olması lazım sanıyorum.. Yani 30-40 dan aşağı...(Yol bisikleti lastiği ortalama 100 PSI)

Bir de "içi boş iç lastik" derken acaba dış lastik içine takılı olmayan bir iç lastiği mi kastettin? Eğer öyleyse orada da bir yalnışlık var.. Boştaki bir iç lastiği şişirmeye kalkınca 1 m çapına kadar büyür sonra patlar.. Eğer iç lastik dış içindeyse 45'e getirmek için 500 pompalama çok değil mi? Öyle olsaydı kol kalmazdı hiçbirimizde. Genelde (yerine takılı) iç lastiği şişirmek için 40-50 pompalama yetiyor..
 
Merhaba Gürsel abi,
Şehirlerarası otobüslerin lastiklerinin havaları 120psi diye öğrendim.Bu bilgiyi hem kaptanlarından hem de kendim lastiğe bizzat bakarak öğrenmiştim.


Orada bir rakam yanlışlığı oldu, 500 değil, 400 olacak, düzeltiyorum.
İçi boş iç lastikten kastım, hiç şişirilmemiş iç lastikti.Mesela yolda lastiğimiz patladı, yamayı yaptık, iç lastiği dış lastiğin içine, tekere yerleştirdik ve "en küçük tip pompa ile" 45psi havaya ulaştırmak için yaklaşık 400 defa pompalamak gerekiyor maalesef :)
Bunu da bizzat tecrübe edindim.
Büyük zemin pompaları ile tabiki 25-30 defa pompalandığında 45psi a kolaylıkla ulaşılabiliyor.
 
@athletic

Valla yine bu işte bir iş var. TIR lastiklerine 19-20 PSI, traktörlere 9-15 PSI basılırken niye otobüslere 120 basılsın?.. Otobüs lastiği ile TIR lastiği arasında pek boyut farkı yok sanırım..Sanırım başka bir ölçü ile PSI karışıyor..

Pompalama sayısı pompaya göre değişir tabi ama bizde 8 ytl ye satılan en küçük pompa (Double shot değil) ile sıfır havadan 250 pompalamada 35 PSI gördüm.. (Trek 3700 bisikletin lastiği.)
 
P.V=n.R.T (Kamyon, otomobil, bisiklet lastiği, balon farketmez)
(1atm=14,7 psi)

:) :) :)
 
  • Beğen
Tepkiler: Tugfox
Bazen benzinlikte filan şişiriyom lastikleri. sırada bekleyen agalar tırsıyo. ben arabaya 30 basıyom sen bisiklete 50 diyo :D
anlatamazsın ki..
 
Hava basıncının kişinin kilosu ve zemine göre bir formülle bulmak mümkün müdür ?
 
Bir hatayı düzeltmek isterim: Bisiklet lastiğine basılan hava, otomobil lastiğine basılan havadan "fazladır" diye bir şey yok. Bisiklet lastiğindeki havanın yalnızca "basıncı" otomobil lastiğinden büyüktür. Kütlesel olarak bisiklet lastiğindeki hava otomobile göre az ya da çok olabilir(ben az olacağını tahmin ediyorum.). Fazla olan şey yalnızca birim hacme düşen havanın kütlesi, dolayısıyla basınçtır.

Bu arada Gürsel Bey, haddim olmayarak kamyon, otobüs lastik basınçları hakkında bir göz yanılsaması yaşadığınızı sanıyorum. Zira otobüs lastiklerinin hava basıncının 100-120PSI civarında olurken kamyon lastiklerinin 190PSI'lara kadar çıkabildiğinden eminim(Trafikte yanımda duran araçların lastiklerindeki yazıları okumak gibi bir huyum vardır). Traktörler ise herhangi bir süspansiyon sistemine sahip olmayan araçlar olduğundan, lastikleri darbeleri emebilme açısından bir miktar daha düşük basınca sahip oluyor. Bunca yıllık tecrübenize rağmen böyle bir yanılgıya düşebileceğinize şüpheyle yaklaşsam da acaba bahsetiğiniz değerler PSI değil de BAR cinsinden olabilir mi? Örneğin 9BAR, 130PSI gibi ciddi bir değere tekabül ediyor ki bu da ortada bir bar-psi karışıklığı olabileceği kuşkularımı kuvvetlendiriyor.
 
belki formülüde vardır ancak cevaplardada bahsedildiği gibi bu biraz tercih ve konfor meselesi , bende farklı basınçlarda denedim lastiklerimi ve sonunda önde 42 psi arkada 45 psi kullanmaya karar verdim, asfaltta istediğim konforu buldum...
 
Geri