Bir hatayı düzeltmek isterim: Bisiklet lastiğine basılan hava, otomobil lastiğine basılan havadan "fazladır" diye bir şey yok. Bisiklet lastiğindeki havanın yalnızca "basıncı" otomobil lastiğinden büyüktür. Kütlesel olarak bisiklet lastiğindeki hava otomobile göre az ya da çok olabilir(ben az olacağını tahmin ediyorum.). Fazla olan şey yalnızca birim hacme düşen havanın kütlesi, dolayısıyla basınçtır.
Bu arada Gürsel Bey, haddim olmayarak kamyon, otobüs lastik basınçları hakkında bir göz yanılsaması yaşadığınızı sanıyorum. Zira otobüs lastiklerinin hava basıncının 100-120PSI civarında olurken kamyon lastiklerinin 190PSI'lara kadar çıkabildiğinden eminim(Trafikte yanımda duran araçların lastiklerindeki yazıları okumak gibi bir huyum vardır). Traktörler ise herhangi bir süspansiyon sistemine sahip olmayan araçlar olduğundan, lastikleri darbeleri emebilme açısından bir miktar daha düşük basınca sahip oluyor. Bunca yıllık tecrübenize rağmen böyle bir yanılgıya düşebileceğinize şüpheyle yaklaşsam da acaba bahsetiğiniz değerler PSI değil de BAR cinsinden olabilir mi? Örneğin 9BAR, 130PSI gibi ciddi bir değere tekabül ediyor ki bu da ortada bir bar-psi karışıklığı olabileceği kuşkularımı kuvvetlendiriyor.