Lastik basıncının idealini;
1) binicinin kilosu
2) binilecek zeminin tipi
3) binilecek mesafe belirler.
50kg luk bir bayan ile 90kg luk bir erkek binicinin aynı lastik modeline basacağı hava farklı olmalıdır.
Eğer asfaltta ise mümkün oldukça fazla olmalı demiştik.
Arazide ise daha düşük.
Binilecek mesafe o gün için 10-30km ise çok önemli değil, ama benim gibi günde 250km ye kadar binenler veya uzun turlara çıkanlar, performans antremanı yapanlar için her 1psi fazlası, daha az yorgunluk olarak geri dönecektir.
Lastiğe olması gerekenden az hava basarsanız, lastik yerdeki sivri cisimlerden, çukurlardan geçerken lastiğin yanağı, jant yüzeyine sertçe çarparak zayıf noktasından yılan ısırığı tabir edilen bir delikle ve lastik patlamasıyla karşılaştırabilir.
Bu yüzden de aslfatta mümkün oldukça fazla hava basılmalıdır.
Diğer sebebi ise, lastiğe fazla hava basıldıkça, lastiğin dönüş annıdaki yuvarlaklığı, o ideal formu bozulmadan daireyi, fönüşü tamamlayacak ve bu sayede minimum kayıpla ilerleyecektir.
Ben genelde ön lastiğimi 40-45psi, arkayı da yine 45psi veya daha uzun turlarda 60-65psi a kadar şişiriyorum.
Sizin darbeyi az hissetmeniz açısından bu kadar yüksek havada kullanmamanız gerekir.