lastik basıncım ne olmalı

Banu B.

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Şubat 2007
Mesaj
654
Tepki
306
Şehir
İstanbul
1.72
52 kilo
mtb alacağım. asfalt ve arzikarşık olacak ama arzi mümkün olduğuncA AZ.
sarsıntı beni çok etkilemekte
o nedenle çok sert darbeleri sevmediğimden,
ideal lastik basıncım ne olmalı? ideali ne? benim durumum için ideali ne?
hangi lastikleri uygundur?

mersi
 
Scudo

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
Lastiklerde sarsıntı, darbe azaltıcı en önemli unsur,
1) lastiklerin basıncı
2) lastiklerin genişlikleri
3) lastiklerin dişli olup olmadıklarıdır.

Lastik basıncı, eğer asfaltta biniliyorsa mümkün oldukça yüksek tutulmalıdır.
Arazide denge ve darbe emici olması için asfalta göre daha düşük basınçta kullanılmalıdır.
Fakat sizin durumunuz farklı ve her ortamda mümkün olan en düşük darbeyi hissedecek şekilde kullanmanız gerektiğinden,
lastikleriniz dişli ve geniş lastikler olmalı,
basınçları da asfaltta 35psi gibi olmalıdır.
 

Banu B.

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Şubat 2007
Mesaj
654
Tepki
306
Şehir
İstanbul
ok. idela ölçüsü neydi peki? çünkü bazen artık olması gereken koşullara uyum sağlamam açsından önemli. kendimi deneyip koşulların bazen sert darbelerine de alışmam lazım. o bakımdan soruyorum.?
benimki 35 psi
ideali?
 

Fatih Buzgan

Forum Bağımlısı
Kayıt
10 Ekim 2004
Mesaj
2.562
Tepki
3.085
Şehir
İzmir
Lastik basıncının idealini;
1) binicinin kilosu
2) binilecek zeminin tipi
3) binilecek mesafe belirler.

50kg luk bir bayan ile 90kg luk bir erkek binicinin aynı lastik modeline basacağı hava farklı olmalıdır.
Eğer asfaltta ise mümkün oldukça fazla olmalı demiştik.
Arazide ise daha düşük.
Binilecek mesafe o gün için 10-30km ise çok önemli değil, ama benim gibi günde 250km ye kadar binenler veya uzun turlara çıkanlar, performans antremanı yapanlar için her 1psi fazlası, daha az yorgunluk olarak geri dönecektir.
Lastiğe olması gerekenden az hava basarsanız, lastik yerdeki sivri cisimlerden, çukurlardan geçerken lastiğin yanağı, jant yüzeyine sertçe çarparak zayıf noktasından yılan ısırığı tabir edilen bir delikle ve lastik patlamasıyla karşılaştırabilir.
Bu yüzden de aslfatta mümkün oldukça fazla hava basılmalıdır.
Diğer sebebi ise, lastiğe fazla hava basıldıkça, lastiğin dönüş annıdaki yuvarlaklığı, o ideal formu bozulmadan daireyi, fönüşü tamamlayacak ve bu sayede minimum kayıpla ilerleyecektir.
Ben genelde ön lastiğimi 40-45psi, arkayı da yine 45psi veya daha uzun turlarda 60-65psi a kadar şişiriyorum.
Sizin darbeyi az hissetmeniz açısından bu kadar yüksek havada kullanmamanız gerekir.
 

Banu B.

Forum Bağımlısı
Kayıt
3 Şubat 2007
Mesaj
654
Tepki
306
Şehir
İstanbul
ok. şimdi anlamış buluınmaktayım.çok tşk