Yusuf !!WOW!!
Forum Bağımlısı
- Kayıt
- 15 Temmuz 2015
- Mesaj
- 1.095
- Tepki
- 1.504
- Yaş
- 27
- Şehir
- İzmir
- İsim
- Yusuf
(link) Edit: Burada bahsettiğim pul çok geniş ve yumuşak bir puldu. İlk sürüşümde ortasından yamuldu.
Daha önce bu başlık altında bir çözüm yönteminden bahsetmiştim. Ancak yağ sızıntısı devam etti bende sorunu kökten çözmeye karar verdim
Öncelikle sorun alttaki iki fotoğraf gibi. Yani hızımızı alıp giderken bir anda fren yaptığımızda teker sola doğru kayıyor.
Amortisör yağsız olmasına rağmen (ZOOM 386) ince bir yağ teker mandalına kadar iniyor. Ve fren yapıldığında mandalın, tırtıklı civatalarına rağmen yine tutunamıyor ve teker sola kaymış halde gitmek zorunda kalıyoruz.
Bende sorunu maşadaki mandal çıkıntısını kullanarak çözmeye karar verdim.
Malzemeler:
-Dış çapı 23 mm olan bir pul (Oyuntuya girmesi açısından önemli)
-İç çapı 4 mm olan pul (Teker milinin içinden geçebilmesi için 4 mm)
-Dışı 15, içi 4 mm genişliğinde pul (Bu pulun, mandalın menteşe parçasının içinde kalması gerekiyor)
-İran epoksisi (çiftli tüp halinde, paketi 3 TL)
-Kilitli pense veya mengene
Belki sanayide 23mm dış genişliğe ve 4 mm iç genişliğe sahip pul bulunabilir ancak sanayiye gitmektense bu bana daha basit geldi Birde epoksi ile çalıştığım için pulu da sağlamlaştırmış olduğum için olası pulu yamultma olayı ortadan kalkmış oldu.
Kontrollerimizi yapıyoruz...
Namı değer iran epoksisi budur. Benim önerim aynı oranda değilde, siyah tüpü fazla, beyaz tüpü az kullanmanız. Çünkü siyah sertleştirici görevde. İşinizin daha çabuk bitirmenizi sağlıyor.
ÖNEMLİ NOT: BERBAT BİR KOKUSU VAR VE LANET BİR YAPIŞTIRICI BU EPOKSİ İLE RADYATÖR, MOTOR BLOĞU ÇATLAKLARINI VS. YAPIŞTIRDIKLARI İÇİN AĞIR BİR KİMYASAL. EVİN İÇİNDE YAPMAMAYA ÇALIŞIN LÜTFEN.
İyice karıştırıyoruz...
Ve pulumuzu mandalın menteşe görevi gören parçasına yapıştırıyoruz. Burada normalde mil ile resimdeki parça arasında bayağı bir boşluk var onu doldurmuş olduk.
Yapıştırıcının düzgün dağılması için mümkün olduğunca iyi sıkmaya çalıştım.
Tam yapıştıktan sonra üstüne bir kat daha epoksi geçtim.
Bu parça ile işimiz bitti.
Pullarımızı denedikten sonra birbirlerine ısınmaları için zaman sağlıyoruz
Karışım hazırladıktan sonra küçük pulu, büyüğü tam ortalayacak şekilde önce birbirine yapıştırıyoruz. Kuruduktan sonra tekrar bir karışım hazırlayarak iki pulu da kaplacak şekilde uyguluyoruz ve kurşun geçirmez oluyorlar
Ben alt tarafa da epoksi uyguladım. Maksat sağlam olsun, daş gibi olsun
Malzemeler tamamen kuruduktan sonra kadrodaki oyuğa oturtuyoruz ve sonuç olarak CUK oturuyor
Mandalın monte edilmiş hali ve son durum
İkili puldan, iki adet yani iki tarafa da yapmanızı öneririm. Çünkü; bir taraf yükselirken öbür, taraf alçalıyor bu şekilde tam engellemiş oluyoruz.
Umarım faydalı olmuştur iyi forumlar.
Daha önce bu başlık altında bir çözüm yönteminden bahsetmiştim. Ancak yağ sızıntısı devam etti bende sorunu kökten çözmeye karar verdim
Öncelikle sorun alttaki iki fotoğraf gibi. Yani hızımızı alıp giderken bir anda fren yaptığımızda teker sola doğru kayıyor.
Amortisör yağsız olmasına rağmen (ZOOM 386) ince bir yağ teker mandalına kadar iniyor. Ve fren yapıldığında mandalın, tırtıklı civatalarına rağmen yine tutunamıyor ve teker sola kaymış halde gitmek zorunda kalıyoruz.
Bende sorunu maşadaki mandal çıkıntısını kullanarak çözmeye karar verdim.
Malzemeler:
-Dış çapı 23 mm olan bir pul (Oyuntuya girmesi açısından önemli)
-İç çapı 4 mm olan pul (Teker milinin içinden geçebilmesi için 4 mm)
-Dışı 15, içi 4 mm genişliğinde pul (Bu pulun, mandalın menteşe parçasının içinde kalması gerekiyor)
-İran epoksisi (çiftli tüp halinde, paketi 3 TL)
-Kilitli pense veya mengene
Belki sanayide 23mm dış genişliğe ve 4 mm iç genişliğe sahip pul bulunabilir ancak sanayiye gitmektense bu bana daha basit geldi Birde epoksi ile çalıştığım için pulu da sağlamlaştırmış olduğum için olası pulu yamultma olayı ortadan kalkmış oldu.
Kontrollerimizi yapıyoruz...
Namı değer iran epoksisi budur. Benim önerim aynı oranda değilde, siyah tüpü fazla, beyaz tüpü az kullanmanız. Çünkü siyah sertleştirici görevde. İşinizin daha çabuk bitirmenizi sağlıyor.
ÖNEMLİ NOT: BERBAT BİR KOKUSU VAR VE LANET BİR YAPIŞTIRICI BU EPOKSİ İLE RADYATÖR, MOTOR BLOĞU ÇATLAKLARINI VS. YAPIŞTIRDIKLARI İÇİN AĞIR BİR KİMYASAL. EVİN İÇİNDE YAPMAMAYA ÇALIŞIN LÜTFEN.
İyice karıştırıyoruz...
Ve pulumuzu mandalın menteşe görevi gören parçasına yapıştırıyoruz. Burada normalde mil ile resimdeki parça arasında bayağı bir boşluk var onu doldurmuş olduk.
Yapıştırıcının düzgün dağılması için mümkün olduğunca iyi sıkmaya çalıştım.
Tam yapıştıktan sonra üstüne bir kat daha epoksi geçtim.
Bu parça ile işimiz bitti.
Pullarımızı denedikten sonra birbirlerine ısınmaları için zaman sağlıyoruz
Karışım hazırladıktan sonra küçük pulu, büyüğü tam ortalayacak şekilde önce birbirine yapıştırıyoruz. Kuruduktan sonra tekrar bir karışım hazırlayarak iki pulu da kaplacak şekilde uyguluyoruz ve kurşun geçirmez oluyorlar
Ben alt tarafa da epoksi uyguladım. Maksat sağlam olsun, daş gibi olsun
Malzemeler tamamen kuruduktan sonra kadrodaki oyuğa oturtuyoruz ve sonuç olarak CUK oturuyor
Mandalın monte edilmiş hali ve son durum
İkili puldan, iki adet yani iki tarafa da yapmanızı öneririm. Çünkü; bir taraf yükselirken öbür, taraf alçalıyor bu şekilde tam engellemiş oluyoruz.
Umarım faydalı olmuştur iyi forumlar.
Dosyalar
-
143,8 KB Okunma: 16