@CenkJK1989
Öncelikle bisikletiniz hayırlı olsun
Maşanın üzerindeki ayar sertlik ayarıdır yanlış algılamadıysam.. Düz yollarda ayarı en serte alırsanız kitlenmiş olmasa da gücünüzü daha az emer sizin için faydalı olur.
Disk fren konusuna gelicek olursak bisikletin asfaltta kayması frenin suçu değil.. V frenin de disk frenin de çalışma prensibi bisikleti değil tekeri durdurmaktır. Teker durduğu halde bisiklet zemin üstünde kayıyorsa bu frenin suçu değil sizin ağırlık merkeziniz, teker tipi ve zemin etkin roldür.
Ani duruşlar mecbur kalmadıkça tehlikeli olabilir yavaşlayıp durmanız daha makbüldur. Zamanla bu duruma alisicaksiniz diye dusunuyorum
Disk frenin V frenden birçok avantajı bulunmakta ancak başlangıç seviyesi için V Fren gayet yeterlidir ayrıca hem alırken hemde bakım yaptırırken daha hesaplıdır bu yüzden arkadaşlar V fren önermiş olsa gerek ben olsam bende V fren önerirdim..
Bu arada belki işinize yarar diye düşünüyorum, ön fren durdurmak içindir arka fren yavaşlamak içindir. Dikkat etmeniz gereken konu hızlı giderken direk ön freni sıkarsanız takla atabilirsiniz bu yüzden arkayı sıkıp biraz yavaşlayıp ön frenle durabilirsiniz